Отново за camshaft sensor

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Отново за camshaft sensor

Мнение от Lenco » 11 Фев 2014, 13:01

Поредната тема за сензора на разпределителния вал. На М52Б28 е проблема, а мотора е от е39 на е21, но гледам, че тук се човърка най-много в този мотор.
Мотора го взех с неоригинален датчик и на диагностика даваше проблем, първа снимка по-долу.
Реших да го сменя спешно и взех някакъв, уж немски AUTLOG с холограми и т.н. за 80-90лв, но ефект никакъв.
Сега сложих оригинален на незнайно колко километра за проба, изкара един ден и дава пак грешка, втора снимка.
Мотора е с две сериозни маси, ЕКУ-то също с допълнителна, като последното е подменено с друго при последната смяна на сензора.
Мотора пали нормално, леко придърпва на по-ниски обороти и се усеща забавяне в ускорението, май и инжекторите се чуват едновременно.
Единия сензор го опитах изключен, но колата отказа да запали.
Та въпроса ми е, да слагам ли нов оригинален или има друг проблем, и каква е разликата в двете грешки.
Мерси предварително.
cam2.jpg

cam1.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Отново за camshaft sensor

Мнение от zvetiko » 11 Фев 2014, 13:45

Колега, мисля, че знаеш отговора- единият датчик е неоригинален, другият също, третият на неизвестно колко километри, излиза ти като грешка. Може да има вариант с проблем в инсталацията на колата, но единственият начин да се разбере какво точно се случва и къде е да се види сигнала на датчика на буксата на ДМЕ.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Отново за camshaft sensor

Мнение от hacker4eto1 » 11 Фев 2014, 13:58

Колега и аз се бъхтех на тоя фронт доста... Минах през оригинален 2 -ра ръка ... 1 седмица работи на 2 рата набива грешка.. Ядосах се и дадох едни 190 лева за оригинален и работата заспа... Мислех че Ваносите са виновни понякога и ако там има проблем ти казва ,че датчика е заминал... Е смених и тях и нищо не се промени... Само с чисто нов оригинален стана..
П.П при мен набиваше грешка на изходящият разпределителен вал ,твоят гледам е на входящия където ти е ваноса .
П.П мотора ми е м52туб28 , ваноса трака ли нещо нетипично при него забелязва ли се..
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Отново за camshaft sensor

Мнение от Lenco » 11 Фев 2014, 14:30

На входящия е, само с един ванос е мотора. Инсталацията, мисля е ОК, а и третия оригинален, втора ръка датчик заработи нормално за няколко часа.
Голяма драма с тия датчици, по-капризно нещо не бях срещал, странно и трите на живи данни стоят на едно положение. И какво им се случва, не работят, а като ги изключа мотора не пали :dunno: :
cam3.jpg


Другия проблем ENGINE LOAD май също е мистерия при това поколение двигатели, имам лек пропуск между сервото и помпата на спирачките, ще го боря по-натам, а и не ме притеснява.
cam4.jpg


Да ходя спокойно до магазина за оригинален датчик, казвате?
Въпреки маслото Castrol Magnatec 5W-40, шумове не се чуват, мисля само инжекторите тракат вкупом, но май като не работи сензора на вала е нормално.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Отново за camshaft sensor

Мнение от hacker4eto1 » 11 Фев 2014, 14:51

Заголи гуменото на кабелите към датчика виж 3 те кабела да не са със стопена изолация и да прави мизерия от време на време..
Някакво такова явление да не би да се наблюдава:
Изображение
Изображение
П.П незнам какъв е твоят датчик и как изглежда но надявам се ме разбра какво искам да кажа :)
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Отново за camshaft sensor

Мнение от maxpower » 11 Фев 2014, 15:24

Lenco написа:На входящия е, само с един ванос е мотора. Инсталацията, мисля е ОК, а и третия оригинален, втора ръка датчик заработи нормално за няколко часа.
Голяма драма с тия датчици, по-капризно нещо не бях срещал, странно и трите на живи данни стоят на едно положение. И какво им се случва, не работят, а като ги изключа мотора не пали :dunno: :
cam3.jpg


Другия проблем ENGINE LOAD май също е мистерия при това поколение двигатели, имам лек пропуск между сервото и помпата на спирачките, ще го боря по-натам, а и не ме притеснява.
cam4.jpg


Да ходя спокойно до магазина за оригинален датчик, казвате?
Въпреки маслото Castrol Magnatec 5W-40, шумове не се чуват, мисля само инжекторите тракат вкупом, но май като не работи сензора на вала е нормално.

Тази стойност за разпределителния вал само на 83 градуса ли седи от първата снимка, дори и с работещ сензор?
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Отново за camshaft sensor

Мнение от Lenco » 11 Фев 2014, 15:29

Така стои, на тези градуси е на трите датчика. Имаше период от няколко часа, като сложих оригиналния-употребяван , не записваше грешка, стойностите се меняха и работата беше ОК, но за кратко.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Отново за camshaft sensor

Мнение от maxpower » 11 Фев 2014, 16:29

Lenco написа:Така стои, на тези градуси е на трите датчика. Имаше период от няколко часа, като сложих оригиналния-употребяван , не записваше грешка, стойностите се меняха и работата беше ОК, но за кратко.


Т.е. когато си сложил работещия там предполагам е показвало 20-25 и се е увеличавало при активиране на ваноса. В момента записва грешка и е забило на 83-84? Ако е така и инсталацията е здрава то нещата отиват на сензор. То на сензора в 95% от случаите нищо му няма, изолацията на кабелите пада и това му е проблема.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Отново за camshaft sensor

Мнение от hacker4eto1 » 11 Фев 2014, 16:39

пак казвам колега погледни изолацията на кабелите :yes:
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Отново за camshaft sensor

Мнение от Lenco » 11 Фев 2014, 16:50

maxpower написа:.....

Да, като сложих оригиналния-употребяван стойностите се променяха при различно натоварване и колата вървеше отлично няколко часа, след това всичко се върна в грешка датчик, и колата започна да прекъсва при ускорение на ниски и средни, така се усетих, че се върнах в първоначално положение.
Ще погледна изолацията на последния, но защо новия на AUTLOG на тръгна изобщо, по-точно, без него колата не пали изобщо, а с него (както и първия без никакви надписи) пали, но върви лошо и отчита грешка, и стойностите се забиват на 83 и непомръдват.
Това нали са индукционни датчици и вътре има само глупава тел :dunno: ще срежа единия :banghead: .
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Отново за camshaft sensor

Мнение от hacker4eto1 » 11 Фев 2014, 17:04

Като датчик и компонент ще работи ,въпроса е дали ще работи с Екуто правилно то това е цялата работа,Като импулси ще има въпроса е какво става В ЕКУ-то как ги брой или отчита ,За това си слагай един оригинал поне знаеш ,че няма да има проблеми с него и това как информацията се обработва от главния модул.
Просто понякога Всяко различно електронно устройство си иска своето ,може с алтернативи ,но не се знае как ще се отработи информацията.. Не прави компромис с този елемент от колата.
Моят оригиналният като го свалих пишеше дата която е по ВИН на колата с него се е родила и е работил 14 години... Еми не съжалявам ,че дадох приблизително 200 лева за нов оригинален... Така ми е мирна главата и отпада едно съмнение и размисли за преди вечерното спане Аджеба къде ми е проблема :banghead:
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Отново за camshaft sensor

Мнение от zvetiko » 11 Фев 2014, 18:40

Lenco написа:
maxpower написа:.....

Да, като сложих оригиналния-употребяван стойностите се променяха при различно натоварване и колата вървеше отлично няколко часа, след това всичко се върна в грешка датчик, и колата започна да прекъсва при ускорение на ниски и средни, така се усетих, че се върнах в първоначално положение.
Ще погледна изолацията на последния, но защо новия на AUTLOG на тръгна изобщо, по-точно, без него колата не пали изобщо, а с него (както и първия без никакви надписи) пали, но върви лошо и отчита грешка, и стойностите се забиват на 83 и непомръдват.
Това нали са индукционни датчици и вътре има само глупава тел :dunno: ще срежа единия :banghead: .


Колега, не е индукционен датчик, а е датчик на Хол. Сигнала трябва да има определени характеристики, в противен случай става невидим за ECU- то на двигателя. Наистина може да има проблем с изолацията и проводниците да дават помежду си накъсо, но дори да я възстановиш, щом се е стигнало до там, полупроводниковият елемент по принцип старее и сигнала от датчика в малка или по-голяма степен не е правилният, а това вече влияе върху работата на двигателя. Колеги са ми казвали, че са купували датчик на VDO за около 110лв. и може би това ще бъде най-доброто решение на проблема.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Отново за camshaft sensor

Мнение от Lenco » 11 Фев 2014, 20:55

ОК, ще взема Сименс и ще пиша. Благодаря за сега.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: Отново за camshaft sensor

Мнение от Joro_Paveto » 12 Фев 2014, 8:42

Аз имах подобен проблем - започна от време на време да ми излиза грешка датчик на разпределителния вал. Смених го с друг, пак оригинален и работещ, свален от стария ми мотор. След няколко дни пак се появи грешката. Триех и карах така, но започна да се показва грешка и на датчика на коляновия вал и колата беше като скопена. Смених и него с работещия от стария мотор и никаква промяна пак си излизаше грешката. Накрая смених ЕКУ-то и всичко се оправи. Еку-то ми е беше от автомат и когато спря да ми изписва грешка, че няма сигнал от автомата, започнаха проблемите с датчиците. Стори ми се подозрително съвпадение и се оказах прав за ошашкания компютър.
Та ако не се получи и с новия датчик насочи се към ЕКУ-то.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Отново за camshaft sensor

Мнение от Lenco » 12 Фев 2014, 10:53

Смених го ЕКУ-то. По време на теста на присадения мотор акумулатора се разхвърча из багажника и помислих, че може аз да съм го прецакал, колата продължи да си работи на алтернатор.
След това на диагностика даваше грешка 100, не си харесваше паметта шматката и затова го смених.
Второто дава същата грешка на датчика на разпределителния вал и понеже е от автомата не може да си намери кутията, но мисля, че това не е проблем, нека търси.
Чакам доставчика да се наспи и да ходи да види, каква отстъпка ще изкара за оригинален датчик да го сменям.
Последно, оригиналния е СИМЕНС или СИМЕНС/ВДО, или няма значение.
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook