Вибрации в скоростната кутия !!!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
45 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
А е не е толко рисковано, няма нищо особено, правил съм го няколко пъти, а иначе ако не ти се рискува..... вземи друг съединител комплект, някой стар да е само за пробата с маховик с всичко. Пък кво викаш мотора и той се тресе така ли?
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
Да и матаретката се тресе когато се тресе най силно кутията и като се подаде повече газ ичезва но около 2200 до 3000 има много силни вибрации
Сега съм го замислилда взема нов маховик вотра употреба де и нов съединител направо нов... и да се мъча да го правя тези дни защото това така направо ще ме побърка а и още нещо колата направо ще се разпадне от тези вибрациии това е нщо отвратително ...
Сега съм го замислилда взема нов маховик вотра употреба де и нов съединител направо нов... и да се мъча да го правя тези дни защото това така направо ще ме побърка а и още нещо колата направо ще се разпадне от тези вибрациии това е нщо отвратително ...
- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
И сигурен ли си че по мотора всичко е наред, щом тресе и той? Да не си объркал кабелите нещо ?
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
Здравейте колеги,
Аз както винаги не се отказвам и продължавам да се боря и да се мъча да разреша проблема ми.
Вчера отделих малко време с колега от форума ивлезнахме отдоло под колата да се мъчим да поправим пролема който имам. Та така:
Първо решихме да свалим скоростната кутия отнова за незнам кой път вече ...
за да огледаме какво се случва там и дали всичко е наред, започна онова разглабяне за което всички които са го правили знаят за какво става на въпрос, но няма начин налага се .... Свалихме скоростите всичко изглеждаше пригледно наред но решихме да свалим и съединителя да го паснем нанова да неби да се е получило някакво разместване и от там да се получава биене. Разглобихме съединителя напаснахме добре монтирахме (взех нови блотоваот дару че нали знаете какво става със старите при проба за развиване ... .
сглобихме съединителя вдигнахме скоростите и ги сложихме , влезнаха си като в масалце без да запрат никъде ( както си итрябва) сглобихме всичко закачихме и скоростие на магарето без да закачаме кардан и назад нищо за да видим какво ще се случи с трепет всичко да е наред се качих в колата за да запаля , но
за жалост същото претрисане в 2200 оборот и скоростие се мятат отдоло много лошо адски лошо наистина.
Мъдрихме го с колегата чудихме се от какво може да бъде , аз викам брат маховик трябва да е няма какво да бъде или проблем в претискателя или лагера на коляновия вал да е с по голям диаметър от този на опашката и от там да се получава биене ( въпреки че знам че такава опция няма тъй като съм го мерил но пак го подлагам на съмнение). Викам ще сваляме пак
давай наново скоростие доло сваляне отново на претискателя подробно разглеждане (сетих се за темата на Мето за проблемния съединител но не нямаше му нищо) гледам лагерчето меря го меря опашката никаква разлика .....
викам маховика ще да е няма от какво да бъде просто няма от какво да е то вече всичко мина викам ще сваляме маховик въпреки че той никога не свалян от както е произведена колата и малко вероятно там да има проблем (имайки се в предвид че е едномасов и там прецакване в смисъл изкривяване е
)но уви викам сваляме го имахме един същия и айде маховика доло хубаво почистване на всичко , слагане на новия маховик добре зацепване в контролната втулка и притягане по диаганоал на всичките 8 болта разбира се предварително намазани с лепилце за лепене на болтове че .... стягане със силомер по описания начин пасване отново на съединителя с друг претискател също имахме един под ръка качване на скоростие пак без никакви грижи от раз си влезнаха ... всичко се навързва сглабя се и пак с ебати трепета се качвам в БИМАТА да я зпаля да видим как ще е сега с всичко буквално сменено .... и
същия проблем
Направо останах безмълвен просто нямаше наистина какво да кажа и какво да предположа.
Всичко съм пробвал вече колеги от задната страна н а двигателя :
Маховик (добре сглобен )
друг претискател
две скоростни кутии
тампони на двигателя (втора употреба но само за проба никаква разлика)
и не и не и не ... направо няма такова нещо ....
Вече започвам да се съмнявам в едно нещо но иска да видя и вие какво ще кажете като предложения , разговарял съм с няколко колеги vld, Liloff, Явор, Дилян Пенчев
Просто не знам какво да кажа, ако някой може да предложи някакво адекватно решение нека каже , но не и като предложенията на колегата да се пали двигателя без скорости защотот смятам че ръцете ми и здравето ми са доста по ценни от една кола на 20г.
Поздрави,
Павлин Рибаров
Аз както винаги не се отказвам и продължавам да се боря и да се мъча да разреша проблема ми.
Вчера отделих малко време с колега от форума ивлезнахме отдоло под колата да се мъчим да поправим пролема който имам. Та така:
Първо решихме да свалим скоростната кутия отнова за незнам кой път вече ...



Мъдрихме го с колегата чудихме се от какво може да бъде , аз викам брат маховик трябва да е няма какво да бъде или проблем в претискателя или лагера на коляновия вал да е с по голям диаметър от този на опашката и от там да се получава биене ( въпреки че знам че такава опция няма тъй като съм го мерил но пак го подлагам на съмнение). Викам ще сваляме пак
давай наново скоростие доло сваляне отново на претискателя подробно разглеждане (сетих се за темата на Мето за проблемния съединител но не нямаше му нищо) гледам лагерчето меря го меря опашката никаква разлика .....









Направо останах безмълвен просто нямаше наистина какво да кажа и какво да предположа.
Всичко съм пробвал вече колеги от задната страна н а двигателя :
Маховик (добре сглобен )
друг претискател
две скоростни кутии
тампони на двигателя (втора употреба но само за проба никаква разлика)
и не и не и не ... направо няма такова нещо ....
Вече започвам да се съмнявам в едно нещо но иска да видя и вие какво ще кажете като предложения , разговарял съм с няколко колеги vld, Liloff, Явор, Дилян Пенчев
Просто не знам какво да кажа, ако някой може да предложи някакво адекватно решение нека каже , но не и като предложенията на колегата да се пали двигателя без скорости защотот смятам че ръцете ми и здравето ми са доста по ценни от една кола на 20г.
Поздрави,
Павлин Рибаров
- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
PNR написа:
Просто не знам какво да кажа, ако някой може да предложи някакво адекватно решение нека каже , но не и като предложенията на колегата да се пали двигателя без скорости защотот смятам че ръцете ми и здравето ми са доста по ценни от една кола на 20г.
Поздрави,
Павлин Рибаров
Аз ти казах да намериш някой по смел и безотговорен от теб, не ти да се пробваш, то тва не е за хора със слаби сърца

Я вземи направи един клип докато работи мотора сниман отгоре после и отдолу при мятането

Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
Дълбоко ти съчувствам за проблема и усилията, хвърлени дотук!
Дойде ми наум едно предположение. което наистина е безумно, но.... : да не е изкривен самия колянов вал и маховика да се мята аксиално..?! Дори и милиметър биене би трябвало да дава драматични вибрации при определени обороти... Все пак е около 9кг маса някъде.
Това евентуално би могло да се провери на свалена кутия, без свещи, като се върти коляновия вал на ръка откъм демпферната шайба (с ключ, естествено), и с някакъв подходящ микрометър се гледа дали маховика се върти в една равнина, или има някакво биене.
Пак казвам, предположението е леко безумно... но съм чувал за подобни ситуации при тежки двигатели (автобусни).
Дойде ми наум едно предположение. което наистина е безумно, но.... : да не е изкривен самия колянов вал и маховика да се мята аксиално..?! Дори и милиметър биене би трябвало да дава драматични вибрации при определени обороти... Все пак е около 9кг маса някъде.
Това евентуално би могло да се провери на свалена кутия, без свещи, като се върти коляновия вал на ръка откъм демпферната шайба (с ключ, естествено), и с някакъв подходящ микрометър се гледа дали маховика се върти в една равнина, или има някакво биене.
Пак казвам, предположението е леко безумно... но съм чувал за подобни ситуации при тежки двигатели (автобусни).
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
пробва ли да го направиш това упражнение, но без кардан
/на място само с форсиране при включена предавка/ , че ми идва нещо наум

only rear wheel drive
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
michev написа:пробва ли да го направиш това упражнение, но без кардан/на място само с форсиране при включена предавка/ , че ми идва нещо наум
Е той не е ли балансиран,но само за предната и за задната му част,а роля не играе за дифа и скоростите

БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
Бе балансиран е, при това се балансира като цяло, не само предна и задна част, но може и там да е станала грешката, примернно паднал баланс /понякога балансите са страшно малки/, чукнат, респективно изкривен кардан и други такива. Тука на един Туарег се бяха видяли в чудо точно от баланс на непипан кардан.
only rear wheel drive
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
vladi_a_i написа:michev написа:пробва ли да го направиш това упражнение, но без кардан/на място само с форсиране при включена предавка/ , че ми идва нещо наум
Е той не е ли балансиран,но само за предната и за задната му част,а роля не играе за дифа и скоростите
Мисля че по нагоре накъде бях написал че проб лема го иам и без кардан.
Пробите които съм правил са както казах на място вдигната кола, подаване на газ до определени обороти без да е зацепена предавка има вибрации, и на място със зацепена предавака пок до определени опопроти (без да е закачен Кардана) пак има вибрации ...
В началото си викам ясно такива вибрации при скоростите нещата са ясни, крива опашка на скоростна кутия , но както по горе съм казал купих нова кутия сложих я нея и моментално същите вибрациии , така че според мен варианта с проблемни скорости отпадна автоматично. След това викам ами може би да са тампони на двигателя взех от колега от форума втора употреба здрави поне така ми каза, измих ги хубаво огледах единия наистина изглеждаше добре викам да свалям моите и да гледам , свалих ги измих ги огледах бих казал че и моите си изглеждаха добре леко нацепени но нищо фрапантно все пак са на 19г. така че би било нормално гумата да се скапе леко. помислих огледах и единия ми се видя малко по нацепен и сложих единия от тези които бях взел паля и пак греда същия проблем.

Тука вече шаха беше решен вика това е ясно е по някаква причина маховика се е изкривил и от там се получават вибрации и следващата стъпка беше започване на търсене на маховик, както в предния пост описах всичко смених и маховик и претискател сглабя ....



На мен ми се върти една безумна идея, още не съм направил това заради многото работа която имам наистина, но дали не може да е проблема от предната шайба която е на ремъците тъй като тя също изпълнява балансна функция ?
Защотот изкривяване във коляновия вал мисля че малко би било ...



Това с паленето на мотора без скорости може би би било доста добро репение но за жалост е доста рисковано аз аз се взимам за човек който малко поне разсъждава преди да направи нещо, идеята която ми доде за да го направя това е тъй като вече имам 3 скоростни кутии , да разглобя едната да взема само предната камбана ( да я срежа да кажаем на около 10см след болтовете, за да може да покрие все пак леко маховика за всеки случай ,,, ) да сглобя само с нея без опашка без нищо само камбаната и да запаля но пак е супер много работа



Но това ще е едно от последните неща които ще направя
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
PNR написа: .....
Баси филма !
Следя темата , умувам и се чудех дали да се включа , защото виждам че проблема е сериозен , но за съжаление си "сам " в него (в смисъл каквото и да си говориме само ти виждаш как са нещата на място , какво е състоянието на детайлите , луфтовете и т.н. , ние освен да си почешеме езиците май друго няма да направиме ....). Въпреки това ще споделя моите впечатления , белким ти отпаднат някои съмнения ....
Плътния маховик както и ти каза е много трудно да се скапе (единствено ако се кара с много износен феродов диск може евентуално да задерат нитовете , но това по никакъв начин няма да доведе до проблем както твоя ). Още повече ти си пробвал и с друг маховик и пак си присъства проблема не търси повече проблема назад , няма смисъл да се заиграваш да режеш кутии , за да закрепваш стартери и темподобни ...! Това пък с опита да палиш като се държи стартера е много ..., как да кажа имагинерно състояние ( стартера от където и да се опиташ да бръкнеш няма да имаш опора да го задържиш , че пък и после да го дръпнеш от системата ..., както и ти каза - не си е работа това ...)
Това с тампоните на двигателя изобщо не го отразявай , карал съм с два скъсани тампона и въпреки това такива вибрации не е имало ....
Търси проблема по двигателя , било шайбата демпферната , било основни лагери на вала ... Смения я тая демпферна шайба и виж какво ще е положението, в сравнение с това дето си правил до сега е детска игра ... Като сваля маховика , опита ли да поразмърдаш малко вала , да видиш дали има некви луфтове , да поразвъртиш двигателя на ръка ... (мисълта ми е дали нещо лагера на вала от към маховика не е кихнал) ?
- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
PNR написа:Това с паленето на мотора без скорости може би би било доста добро репение но за жалост е доста рисковано аз аз се взимам за човек който малко поне разсъждава преди да направи нещо, идеята която ми доде за да го направя това е тъй като вече имам 3 скоростни кутии , да разглобя едната да взема само предната камбана ( да я срежа да кажаем на около 10см след болтовете, за да може да покрие все пак леко маховика за всеки случай ,,, ) да сглобя само с нея без опашка без нищо само камбаната и да запаля но пак е супер много работа![]()
![]()
![]()
Но това ще е едно от последните неща които ще направя
И какво ще разбереш така? Не можеш да видиш маховика дали замята щот пак ше е навътре и отстрани не можеш да го скиваш! Единствено ти отпада кутията, но не може с няколко кутии да е едно и също, няма вариант да е от нея, дори лагерчето дето е във "вала" не в маховика както се изказаха няколко "разбирача" да го няма нацяло пак няма да имаш такива вибрации. По скоро някъв лек шум като виене или леко почукване, но не и чак мотора да се тресе. Тъй че не се вкарвай във филми и да изхабиш кутията за няма нищо. Тва за шайбата отпред на вала има малко логика, пробвай с нея- развиваш 6-те болта и ги махаш всичките шайби, да не тръгнеш да развиваш големия болт с ключ 22


- prosto_pi4
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 25.01.2006
- Местоположение: Велико Търново
Re: Вибрации в скоростната кутия !!!
Здравейте, колеги. След всички изчетени теми за вибрации, накрая намерих темата с идентичен проблем като моя. Абсолютно същите симптоми и същата безизходна ситуация. Колата е Е36 седан, М50Б20. Единствената разлика, е че проблемът се появи не след смяна на скоростната кутия, а след едно здраво "изръчкване" на колата -1,2,3 в червеното и когато спрях на следващия светофар - колата ми наподобява вибратор
. Вибрациите се усещат силно на 2000-3500 оборота и особено, когато е студен двигателя. Когато колата загрее, сякаш вибрациите намаляват. Моля колегата автор на темата да напише справил ли се е с проблема. Помагайте колеги 


Умното си е умно .В кенефа да го затвориш - лафка ще отвори!
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
Re: Вибрации в скоростната кутия !!!
Разговарях с хора които ми казаха че може да се поличава от дебалансирани разпределителни валове, другото за което си мисля аз е и от разтегната верига
Аз направих основен ремонт на моя двигател всичко смених други биели бутала нови лагери всичките сегменти всичкооо, нова глава перфектна снимана надуване перфектно паснати клапани двойни пружини.
А попринцип се замислям вече и за смяна на цялата моторетка понеже тази ми мале
Аз направих основен ремонт на моя двигател всичко смених други биели бутала нови лагери всичките сегменти всичкооо, нова глава перфектна снимана надуване перфектно паснати клапани двойни пружини.
А попринцип се замислям вече и за смяна на цялата моторетка понеже тази ми мале
Последна промяна PNR на 11 Мар 2014, 16:59, променена общо 1 път
- BABHOMED
- ентусиаст
-
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: Вибрации в скоростната кутия !!!
Аз имах точно такава вибрация но кутията ми беше приключила смених я заедно с : съединител лагер претискател кутия лостов механизъм,тампони на кутията,долна помпа съединител,естествено и масло а кутията гуменото каре така и не го смених но е Ок вибрациите след това изчезнаха !
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.


45 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани