Някой колега със сменен бездемферен маховик на М43

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 5.05.2010
Пол: Мъж
Кара: e46 318i m43
Мечтае да кара: X6 --- ----

Някой колега със сменен бездемферен маховик на М43

Мнение от StelllsKi » 03 Фев 2014, 1:22

Колеги изчетох всички теми свързани с маховика и съединителя.Но конкретно не срещнах мнение някой да е сменил демпферния маховик с обикновен.
Става ли по принцип с обикновен маховик или се получават вибрации защото немеца за да сложи демпферен явно има причина нищо че е бензинка и то малолитражка.
При мен не е отваряна още да се види какво става но проблемите ми са следните.
От време на време когато потеглям притриса колата има случаи месеци наред да не притресе и в един момент притриса веднъж два пъти при потегляне и после край и така известно време и пак наново.Имам чувството че по често се случва когато е студено навън иначе през топлото го прави изключително рядко.Но в последно време започна да зачестява това притрисане.
Изгледах няколко клипчета на колеги където се чува как удря демпферния маховик но при мен чукане няма единствено колата пали с едно остро и много кратко притрисане и гасне с притрисане и шум подобен като от клипчетата но само ако не съм натиснал съединителя.Ако е натиснат двигателя си гасне нормално и не се чува нищо.
Другото което е неприятно е че когато потеглям или сменям между предавките съединителя зацепва някак си по рязко сякаш съм си вдигнал крака рязко от педала а това се случва дори и да го отпусна супер плавно зацепва изведнъж.
На какво можв да се дължат тези симптоми на съединител или на маховик или и на двете,и ако се окаже че и маховика ми се е повредил мога ли да сложа обикновен ако някой е слагал да сподели как се усеща колата увеличават ли се вибрациите и въобще какви са минусите и плюсовете от това ''пестене на пари'' и избягване на демпферен маховик.
Благодаря!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: Някой колега със сменен бездемферен маховик на М43

Мнение от IKN » 03 Фев 2014, 12:12

Хубава и полезна тема :yes:
При симптомите които си описал ,повече проблема ти е в притискателя щом има
притрисане при потегляне . Ако на самия педал при леко натискане се усещат вибрации
то това вече са признаци и на маховик , но не е на 100 % гаранция докато не се свали
кутията и се гледа на място.
Относно смяната на маховика с едномасов - да ,възможно е ,попаднах преди време на
същата тема в един братски форум ,там един пич описваше как си е сменил двумасовия
от м43ту с едномасов от мотор м40 (е36) в комплект със съединител и всичко е паснало
от раз. Eдинствения недостатък след това е бил леко потракване в големите жеги от към
скоростната кутия при включен климатик ,но и този проблем е решил по неговите думи
случайно със смяната на долната помпа на съеденителя ,понеже старата се оказала със
счупена пружина вътре и не е притискала добре вилката и лагера към ламелите на
притискателя при работа на мотора на празен ход. Друг недостатък - поради по лекия
маховик спокойно и на втора при подаване на газ пробуксуват задните гуми , но на някои
това даже може и да им харесва :angel:.
Като плюс - по нисък с 1 л. разход , обикновен (не SAC) съединител с елементарен монтаж
и по ниска цена ,маховика става вечен и т.н.
Аз лично съм склонен да направя такава транслантация като му дойде времето на моя съединител :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Някой колега със сменен бездемферен маховик на М43

Мнение от GecataBMW-E46 » 03 Фев 2014, 12:19

Проблема ти е само в съединителя,сменяй и карай маховика едва ли ще му има нещо,бензинката и то тоя слаб мотор трудно фърля маховика,а и не работи с такива вибрации като дизелите. :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 5.05.2010
Пол: Мъж
Кара: e46 318i m43
Мечтае да кара: X6 --- ----

Re: Някой колега със сменен бездемферен маховик на М43

Мнение от StelllsKi » 04 Фев 2014, 19:28

Не се усещат никакви вибрации нито когато е леко натиснат нито когато е до долу педала на съединителя.Единствено тракане се чува когато загася колата без да държа натиснат съединителя.
Направих клипче на което съм заснел първо как гася колата с натиснат съединител след това я паля отново и гася но без да съм натиснал съединителя за да се чуе как трака.
За мое съжаление ми се струва че баш маховика си потраква така ''приятно'' но да видим какви ще са вашите мнения когато кача клипчето.

https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... 5115249576
Ето го и него очаквам вашите мнения
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 11.11.2010
Местоположение: Bulgaria :)
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 318i , E90 320i
Мечтае да кара: E92 M3

Re: Някой колега със сменен бездемферен маховик на М43

Мнение от toyo_bg » 05 Фев 2014, 19:58

Здравейте колеги!
Като изгледах липчето на колегата моята 318-ка е едно кам едно с шумовете!
С удоволствие ще следя развитието на тази тема че и аз съм на крастопът с този маховик
Поздрави!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 5.05.2010
Пол: Мъж
Кара: e46 318i m43
Мечтае да кара: X6 --- ----

Re: Някой колега със сменен бездемферен маховик на М43

Мнение от StelllsKi » 06 Фев 2014, 1:18

Явно никой не се е престрашил да сложи едномасов маховик.

Днес поразгледах малко цени

съединител комплект на лук 375 лева от евро07 които ако не се лъжа са официален вносител,това е цена без отстъпка
Той е самонатягащ достатъчна ли е скобата която е сложена там или задължително трябва да има приспособление при монтажа с което да се натегне колкото е възможно за да се усеща че сме с нов съединтел :D
Някой ще внесе ли малко яснота на нас неразбиращите какво точно се прави с това приспособление и кои са тънките моменти при подмяната на съединителя.Скоростната кутия така и така се сваля добре ли би било да и се направи и на нея една ревизиика с ново масло и някой нов семеринг на проблемните места??
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: Някой колега със сменен бездемферен маховик на М43

Мнение от IKN » 06 Фев 2014, 15:26

Скоро сам си сменях кутията ,на моята ме дразнеше втората и проблема с фиксатора на петата
който е масов при е46 и има отделна тема за това. Намерих си на сносна цена кутия от е36 в добро
здраве и сега скоростите щракат леко и мазно ,с петата няма никакви ядове ,лоста винаги си е на
мястото :D. Ще ти кажа какво купих и смених профилактично - за кутията - семеринга на избирача
на скоростите ,шарнирчето на избирача и ново масло - 1.1 л. АТФ /ДEКСТРОН 2/. Предния на оста
и задния на опашката на кутията семеринги бяха добре и не съм ги пипал , нова опора на вилката
на съединителя - една малка пластмасова пишка ,струва стотинки ,но счупи ли се почват
ядове и долната помпа не може да работи нормално заради нея .

По лостовия механизъм - 4те жълти шайбички , опората на ябълката на лоста и за компания предната
втулка на алуминиевата опора която се закача чрез един чоп отгоре на кутията.
Понеже свалях цялата генерация ,купих и нова гарнитурка + 4 нови гайки /в оригинал са медни/
Почти всичко съм поръчвал оригинал ,само гарнитурата за генерацията и семеринга на избирача
не са ,но са от реномирани марки и с отлично качество.

Относно съединител - там не съм пипал, моя е още жив и като свалих кутията се оказа с щампа
на БМВ ,демек още заводския и на външен вид направо като нов. Напънах и маховика във всякакви
посоки - държеше се достойно ,не мръдна изобщо.
Относно монтажа - има цяла тема и много мнения ,потърси я . В нета и тубата също има много
полезно инфо и клипчета.

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 11.11.2010
Местоположение: Bulgaria :)
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 318i , E90 320i
Мечтае да кара: E92 M3

Re: Някой колега със сменен бездемферен маховик на М43

Мнение от toyo_bg » 06 Фев 2014, 15:39

Към колегата IKN виждам че си доста вещ в тази свера да те питам вапросче с позволението на колегата отворил поста за да не отварям нов сходен!
Имаш ли някаква идея дали на М43Б19 ще пасне маховик от М20 (е30).До колкото знам тои е масивен и е даже е по лек заводски от този на М40-м42 (е36)
Тъй като и аз като колегата сам поставен пред същата дилема но при мене се и появи и нещо като тракане или чегъртене от моят маховик плюс претрисането при потегляне зачестя и притропването при гасене!
Мерси предварително!

Всяко мнение ше ми бъде ценно и не само за мен :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Някой колега със сменен бездемферен маховик на М43

Мнение от GecataBMW-E46 » 06 Фев 2014, 15:47

IKN написа:Скоро сам си сменях кутията ,на моята ме дразнеше втората и проблема с фиксатора на петата
който е масов при е46 и има отделна тема за това. Намерих си на сносна цена кутия от е36 в добро
здраве и сега скоростите щракат леко и мазно ,с петата няма никакви ядове ,лоста винаги си е на
мястото :D. Ще ти кажа какво купих и смених профилактично - за кутията - семеринга на избирача
на скоростите ,шарнирчето на избирача и ново масло - 1.1 л. АТФ /ДEКСТРОН 2/. Предния на оста
и задния на опашката на кутията семеринги бяха добре и не съм ги пипал , нова опора на вилката
на съединителя - една малка пластмасова пишка ,струва стотинки ,но счупи ли се почват
ядове и долната помпа не може да работи нормално заради нея .

По лостовия механизъм - 4те жълти шайбички , опората на ябълката на лоста и за компания предната
втулка на алуминиевата опора която се закача чрез един чоп отгоре на кутията.
Понеже свалях цялата генерация ,купих и нова гарнитурка + 4 нови гайки /в оригинал са медни/
Почти всичко съм поръчвал оригинал ,само гарнитурата за генерацията и семеринга на избирача
не са ,но са от реномирани марки и с отлично качество.

Относно съединител - там не съм пипал, моя е още жив и като свалих кутията се оказа с щампа
на БМВ ,демек още заводския и на външен вид направо като нов. Напънах и маховика във всякакви
посоки - държеше се достойно ,не мръдна изобщо.
Относно монтажа - има цяла тема и много мнения ,потърси я . В нета и тубата също има много
полезно инфо и клипчета.


За какво слагаш масло за автоматична скоростна кутия? :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: Някой колега със сменен бездемферен маховик на М43

Мнение от IKN » 06 Фев 2014, 16:29

Защото на кутията етикета е - ATF oil ONLY :ok:
Старото което източих също беше червено - АТФ.
От 09.97 г. и на е36 кутиите са с МТФ , но тази новата
кутия е от е36 компакт , производство 03.97 г.
Моята оригиналната кутия и сменях МТФ-а преди
2 г. с оригинал от дилъра -1.1 л. - 45 лв. Разлика след
това никаква - пари на вятъра. Зимата в студа в началото
включваше като стар ЗИЛ на втора , а стигна ли до пета
след това докато загрее хубаво кутията лоста стоеше като
лъжица в буркан :banghead: .
Сега няма значение колко градуса е навън - лоста е като все
едно зареждаш добре смазана карабина - с два пръста и винаги
на точното място.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: Някой колега със сменен бездемферен маховик на М43

Мнение от IKN » 06 Фев 2014, 17:06

toyo_bg написа:Към колегата IKN виждам че си доста вещ в тази свера да те питам вапросче с позволението на колегата отворил поста за да не отварям нов сходен!
Имаш ли някаква идея дали на М43Б19 ще пасне маховик от М20 (е30).До колкото знам тои е масивен и е даже е по лек заводски от този на М40-м42 (е36)
Тъй като и аз като колегата сам поставен пред същата дилема но при мене се и появи и нещо като тракане или чегъртене от моят маховик плюс претрисането при потегляне зачестя и притропването при гасене!
Мерси предварително!

Всяко мнение ше ми бъде ценно и не само за мен :)

За маховик от е30 /М20/мотор не мога да кажа колега ,не съм срещал инфо и не искам да те подведа.
Знам че външно кутиите на е30 са различни от тези на е36/46 ,възможно е да има и други конструктивни
разлики по маховиците - диаметър, венец, дълбочина и т.н.
Докато моторите М /40,42,43,44 са клонинги и маховиците им би следвало да стават,стига да са от кола
без климатик -едномасови.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 30.05.2013
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e 46

Re: Някой колега със сменен бездемферен маховик на М43

Мнение от Neoo » 18 Фев 2014, 18:16

Колеги, днес смених демферния маховик на е 46 м43ту с твърд от м40 (11221739315) и прилежащия съединител Д=215 мм (21211223569)! Твърдия маховик се захваща с късите болтове M12X1,5X25 (взема се маховика с болтовете от м40, м42,м43 бездемферен) , а съеденителя с болтовете M8X16-ZNS3 MK (ползвах същите от стария съединител на е 46). За смяната не е нужна никаква интервенция ,просто се заменят демферния маховик с твърдия и след това новия съединител , всичко си пасва точно! След смяната мога доволно да кажа, че изчезна тракането при гасенето на мотора, изчезнаха вибрациите в педала на съиденителя а самия съидинител е мек и отделя плавно без притрисане ! Като недостатък забелязох че когато съм на 5 предавка с ниски обороти колата набира по трудно (преди това карах с 60км на 5 предавка с лекота в града). Утре ще я пробвам по познат маршрут и ще се убедя дали е така! Интервенцията е много изгодна за хора, които имат разбити маховици (демферни) демфер+съединител=1000лв , твърд маховик 20лв+ съидинител Sasch 170лв =200лв

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: Някой колега със сменен бездемферен маховик на М43

Мнение от IKN » 19 Фев 2014, 0:15

Колега това е полезно инфо което си написал , впечатления на живо са от голяма полза
за всички които се интересуват от алтернатива (бюджетна) на скъпите демпфери ,които
като се има предвид годините и километрите на колите ни , вече са с почти изчерпан ресурс.
Пробва ли колата с включен климатик как е в движение и има ли тракане откъм кутията при
работа на мотора на празен ход .

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 30.05.2013
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e 46

Re: Някой колега със сменен бездемферен маховик на М43

Мнение от Neoo » 19 Фев 2014, 21:03

Ден след маниполацията мога да кажа ,че вибрации на празен ход няма, мотора работи по същия начин както с демферния маховик , единствения недостатък който забелязох , че на 4 и 5 предавка при обороти 1700-1800 при опит за бързо ускорение колата бучи, трябва плавно да се подава газ, това е нещото с което трябва да привикна. На 1, 2, 3 предавка не се усеща буботене само 4 и 5 ,трябва да се подава плавно газ или да се мине на по ниска предавка! Това е за сега ако усетя още разлики че пиша!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 5.05.2010
Пол: Мъж
Кара: e46 318i m43
Мечтае да кара: X6 --- ----

Re: Някой колега със сменен бездемферен маховик на М43

Мнение от StelllsKi » 24 Фев 2014, 0:23

IKN написа:Колега това е полезно инфо което си написал , впечатления на живо са от голяма полза
за всички които се интересуват от алтернатива (бюджетна) на скъпите демпфери ,които
като се има предвид годините и километрите на колите ни , вече са с почти изчерпан ресурс.
Пробва ли колата с включен климатик как е в движение и има ли тракане откъм кутията при
работа на мотора на празен ход .



Колега защо да се получи разлика ако се пусне компресора,това е интересен въпрос срещал съм и в други теми и ми се струва че е писано за това какво може да се случи ако пусне компресора аз не мога да се сетя
Изображение

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook