М52В28 Огромен разход на масло

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от bum_bum » 22 Дек 2013, 20:08

Ше я почисти, ако тече от някъде. Ако не няма какво хубаво да се случи, дори обратното.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от steeN » 11 Яну 2014, 23:47

Нещо интересно има ли тука...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от Joro_Paveto » 12 Яну 2014, 1:27

steeN написа:Нещо интересно има ли тука...

Още не, освен че си вадя някакви пластмасарии от оптегача на веригата. Пуснах тема за износения оптегач.
Сложих си газовото на двигателя да видя какво ще се случи - е случи се мотора на газ работи много по-добре. На празен ход няма вибрации, според инпата на бензин 1ви и 3-ти цилиндър работят грубо (като показание според скалата до 8000)между 500-700, а останалите са 0. И има едно ритмично леко претрисане. Размених инжекторите, свещите и бобините на 1ви и 2ри, 3-ти и 4-ти цилиндри, обаче няма никаква промяна на бензин.
На газ 1-ви и 3-ти работят между 0-300, а дори от за каратко се нулират т.е. доста по-добре и го няма лекото претрисане на празен ход.
Не знам как е разхода на масло, че я карам на газ от около 3-4 дни. От ауспуха не мирише толкова много, но това е нормално - газта не отмива и разтваря маслото от цилиндрите.
Имам и някакъв проблем с кабелите, защото перманентно ми дава грешка на датчика на разпределителния вал. Като разместя буксата под колектора се оправя. После пак се появява същата грешка. Може би като съм свалял колектора за да сложа тоя с инжекторите за газта съм повредил кабела. Ще взема тоя от резервната инсталация и ще го сложа да видя какво ще е положението.
Веднъж ми излезна и грешка на датчика на коляновия вал и мисля да го сменя и него профилактично.
Относно ремонта ще го направя на пролет или в момента, в който имам повече пари на куп, че нещата в работата съвсем се влошиха. Иначе купувам една по-една необхдимите части.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от steeN » 13 Яну 2014, 11:52

Тия тъпотии с електрониката не са приятни, поне желазата са железа и там нещата са сравнително ясни...
Може да имаш загуба на компресия в тези цилиндри където има проблем (клапани, сегменти??) не знам и аз.
Иначе ще следя темата с интерес, защото някой ден може и аз да мина по-този път с основния ремонт.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от Joro_Paveto » 13 Яну 2014, 18:44

Днеска смених датчика на коляновия вал. Болтчето, което държи датчика беше с преебана глава (очевидно някой беше смянл датчика) и едвам го отвих, после установих, че датчика е някво яко менте - няма надписи, номера нищо...( по щатските и английските форуми четох за много случай с подобни датчици от ebay, които работят от ден до пладне или когато си искат) Сложих си оригиналния от 20-ската, но нямах време да тествам колата и да я закачам. Само я пробвах и запали без проблем. Щом покарам колата със закачен компютър ще споделя впечатления.
Друго интересно, което забравих да спомена е, че ЕКУ-то спря да си търси автоматика. Просто редовната грешка за EGS- сигнала вече я няма. Проверявам всеки ден от около две седмици и грешката я няма.
Преди я триех и веднага се появяваше. Не знам как е разбрал, че не е автомат, но аз не съм, пипал нищо. А имах желание с ДИС-а да премахна автомата, но ми се видя сложно и не посмях да пипам.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от стан » 02 Фев 2014, 14:59

bum_bum написа:
стан написа:имал съм подобен проблем преди време на друга марка кола


Нека не бъркаме един двигател, който с едни 200лв за колектор и някакъв измислен чип подминава лесно 200-те коня на вала и някакъв 60-70кс работен кон с технологии от миналото хилядолетие. Естествено е единия колкото и зор да му даваш и колкото и зле да го поддържаш да изкара повечко от другия, който е значително по-изцеден и всичките му работни допуски, луфтове и т.н. са далеч по-малки.

Той най-вероятно ще го направи да върви ама просто ще бъде в движение, а човек не за това си купува 2.8 двигател, нали?

Каквото и да има объркано при монтажа двигателя си е бил тоталка с тая грес в него. За съжаление има много хора продаващи подобни коли на части. До голяма степен и купувача носи вина защото вижда една тотално занемарена кочина и купува двигателя от нея очаквайки да е нещо читаво ама.. :banghead: Първия двигател за който казах по-горе го купих по същия начин- на земята и уж "много читав". Като го отворихме банана беше заварен с телоподаващото :mhihi: и след като смених всичките тия неща и го обслужихме като му наляхме антифриза текна като лейка отвсякъде :banghead:
Следващия беше от англичанка в движение и направена по всички правила на ентусиаста е36-цаджия- 17-ки, Рекаро, М пакет, окачване, генерация и т.н.. :mhihi:

Бих ти съдействал доколкото е възможно ако решиш да го връщаш защото при това положение за мен е задължително продавача да си вземе обратно тая скрап ако държи да продължи да продава нещо в този форум. (Това е мое мнение и не знам дали бих намерил подкрепа, но ако решиш нещо в този смисъл бих направил каквото мога за да ти помогна.)


да много напреднала технология е двигател от 95 година и много изфорсиран за 65кс на литър. Стига сте се превземали гледайте обективно. Хидравличните повдигачи и клапани са еднакви на всички стокови коли. Но разбирам че имаме различни гледни точки, на мен ми е все тая за драг, дрифт и т.н. затова не искам да споря :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Работи ли спирачната течност и газта за осветление?!?!?!?

Мнение от Joro_Paveto » 14 Окт 2014, 9:53

Малко ъпче по темата. Може да се каже, че вече съм един виден MythBuster!
В края на мнението кисна мотора в коктейл от спирачна течност и газ за осветление. Може да преминете направо там за междинни резултати. :mrgreen:

Оправихме се с датчиците на коляновия вал и разпределителния - Сименс здраво са се усрали ама много здраво с кабелите. Всички с проблеми по тия датчици да си махнат гофрето на буксата на самия датчик. Отдолу ще намерите три кабела без изолация, обикновенно оплетени един в друг. Аз си оголих кабелите подмених ги и сега всичко работи ок. Датчици втора употреба НЕ или само ако погледнете под гофрето на буксата. Ето как изглеждат вашите датчици и тези втора употреба. (вашите, щото мойте си ги оправих) :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение Изображение
Така март месец (23.03)тази година направих замерване на компресия на напълно студен мотор. Условията: колата не беше палена 4 дни. Защо: надявах се да минимизирам помощта на маслото за повдигане на компресията. Ей така както си беше ледено студен мотора, махнах свещите, спрях бензиновата помпа и мерих:
1 цил
Изображение
2 цил
Изображение
3 цил
Изображение
4 цил
Изображение
5 цил
Изображение
6 цил
Изображение

Разлика под 1 атмосфера ми прозвуча доста обнадеждаващо. НО поради много лошо стечение на трудовите и последвалите неизбежни лоши финансови резултати и доброто (бих казал отличното) стечение на една бременност, ремонтът на мотора бе отложен и колата се кара в почти непромемено състояние. При разходката до морето и още няколко разходки по провинцията фиксирахме раход на масло около 1л на около 250км. Това е при продължително поддържане на обороти межди 3000 и 4000. Градско поради по-ниските оброти постигнахме почти невероятните 1л на 1000км. Това са резултати актуални към момента.

Вчера обаче реших да направя един пореден експеримент (подтикнат от историята на колега с БМВ с М40, който бе върнал мотора си от небитието с този метод)
Снабдих се с 2л спирачна течност и 2л газ за осветление. Напълних мотора с коктейла 1:1 и зачаках.
За моя изненада след 4 часа празни бяха само 2ри и 5ти цилиндри. Последва второ пълнене, след 6 часа празни бяха 2,3,4,5. След киснене цяла нощ днес сутринта коктейл имаше в 1,3,4,5,6. Като в 4 и 5 си беше количество почти погриващо буталата. В 1,3 и 6 имаше много малко, но имаше. Днес кисненето продължава, ще споделя резултати пак около обяд.
Като (ако) 2ри започне да задържа ще преустановя кисненето, следва едно хубаво загряване на мотора да изгори всичко рамекнато и разкиснато и после пак компресия (дано да има какво да замеря) :mhihi:
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 921
Регистриран на: 23.06.2007
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: яки шестаци...

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от EnimEn » 17 Окт 2014, 11:32

so?
Изображение
Read the fuckin` MANUAL!!!
Never took this road before... destination unknown!

"Good drivers,Just drive!"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 16.02.2008
Пол: Мъж

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от Spiro » 18 Окт 2014, 0:37

Колега как се развиха нещата с кисненето,че ми стана интересно ;)
Живей у борчове,за да те помнат хората !!!

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от Lenco » 18 Окт 2014, 1:02

bum_bum написа:....

За мен по-важен остава въпроса кой е уважавания човек от форума от който взе тоя мотор и защо не си го вземе обратно?

....

На този вълнуващ въпрос, май не научихме отговора :dunno:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от Joro_Paveto » 18 Окт 2014, 21:49

Извинявам се, че не писах. Преди да затворя всичко и да подкарам колата в 1 и в 6-ти цлиндри след 8 часа киснене си имаше почти толкова, колкото бяха сипал. В останалите цилиндри количеството беше намаляло, но имаше.
Подсуших всичко, налях старото масло и отидох да покарам. Колата пуши първите 10-12км. Навъртях общо 60км като я карах предимно над 3000оборота.
На прибиране след едно спускане на скорост, изфорсирах колата и изпуши малко, но все пак като се има предвид общото състояние, няма как гумичките на клапаните да са в добро състояние. Или поне тези на изпускателните клапани, защото по всмукателните има бледи следи от масло, а и няма грам нагар. Сега съм налял масло до средата на щеката и ще я карам докато стигне до минимума и ще видя колко километра съм минал. Колата се кара само по един и същи маршрут и по един и същи начин. Та ще мога да имам някакви представителни данни.
Иначе чернилката по буталата беше шупнала и с отверка като бръкнех със съвсем леки движения чернилката падаше и отдолу се виждаше лъскаво бутало.
Предстои да замеря и компресия, което ще е другия ясен знак дали има ефект или не. Замерването ще се опитам да направя тази седмица и веднага ще пиша.
Ето снимки на всмукателните клапани: Според мен има някакви следи от масло, но няма никакъв нагар, което е добре.
Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Въпросът от кой съм взел мотора пак ще остане без отговор. Разбрахме се с продавача да не го споделям във темата или форума.
Реших да оставя мотора поради куп причини: алтернатора му се скъса плюса като го развивах, защото беше изгнил. Термостата беше останал отворен, водната помпа стържеше, виското беше заминало и то. За да подкарам мотора и да установя последвалия проблем с маслото, трябваше всичките тези неща да ги взема от моя мотор. Капака на клапаните и той е от стария ми мотор защото тоя на 28-цата беше целия в оксдирано масло. От В28-цата единствено работеше стартера. НАдявах се и на хидравличната помпа, но уви и тя вие на умряло. Та всъщност аз разглобих перифериите (водна помпа, алтернатор, виско, темростат, капак клапани, маслена конзола, хидравлична помпа) от моя мотор, махнах тези на в28-цата и ги замених с нещата от моя мотор. Бях вече налял масло, антифризи. бях сменил гарнитури и т.н. Прецених, че няма как да обясня и докажа, че нищо по В28-цата не става на продавача, който бе убеден, че ми продава абсолютно читав мотор. Второ труда да извадя пак мотора, да му върна "търговския" вид с периферните му агрегати, да си събера пак моя мотор и да го връна в колата щеше да ми струва повече, отколкото евентуално да поправя В28-цата. После нещата се стекоха кофти и така и не събрах пари да я отворя и да я направя, но да се надяваме, че и това ще стане един ден. Ако не проработи тая работа с газта и спирачната течност. Мина точно една година от взимането на мотора и тези проблеми вече не са на дневен ред. Предполагам, повечето от вас ще ми кажат, че е трябвало на всяка цена да върна мотора и вероятно ще са прави, но така съм преценил тогава.
Ще пиша веднага щом имам инфо с компресията и харча на масло.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от maxpower » 18 Окт 2014, 23:17

Ако това ще те успокои портовете и клапаните ти изгледат доста чисти .
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 975
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от BABHOMED » 18 Окт 2014, 23:39

maxpower написа:Ако това ще те успокои портовете и клапаните ти изгледат доста чисти .

Даже много !
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от Joro_Paveto » 19 Окт 2014, 10:29

Според мен са чисти защото колектора беше абсолютно сух - без капка масло. А беше без капка масло, защото цялата система за вентилация на картера беше кайма. Щеката беше запушена, маркуча за оттичане на маслото беше запушен до клапана. Съответно се беше разкапал и се разтегляше като дъвка. Клапана мисля го има сниман в предишен пост...не е за гледане. Маркуча от капака на клапаните до клапана за картерните газове се беше сцепил и се разпадна в ръцете ми. Като сложих новия клапан колектора сега вече си е порядъчно омаслен от парите. Въпреки, че снимките на клапаните са след навъртяни около 3 хил.км с новия клапан.
Но пък ако имаше теч от гимичките стеблата щяха да са с масло и да има поне малко нагар по клапаните.
Между другото тоя вид на клапаните ме кара да си мисля, че може евентуално да му се помогне на моторчето без разглабяне.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 488
Регистриран на: 26.11.2008
Местоположение: WWW
Пол: Мъж
Кара: E39... :D
Мечтае да кара: платноходка

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от eekset » 20 Окт 2014, 14:05

Lenco написа:
bum_bum написа:....

За мен по-важен остава въпроса кой е уважавания човек от форума от който взе тоя мотор и защо не си го вземе обратно?

....

На този вълнуващ въпрос, май не научихме отговора :dunno:



да се надяваме, че е имал един единствен мотор (този от темата) и вече го е продал...
Изображение Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook