Остави ме на пътя
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- jorfii
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 333
- Регистриран на: 23.06.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e-36 вече и е39
- Мечтае да кара: х6 ама има време
Остави ме на пътя
Преди малко както си карах колата прекъсна един два пъти и изгасна след известно лутане под капака установих че бубината не подава ток към свещите /с една бубина съм става въпрос за 318 м-40 е36/въпроса е на какво може да се дължи защото не знам от къде да я започна сега моля компетентните сред вас колеги за помощ може би бубина ама не ми се вярва/въобще не беше нагряла ако има значение/ или ако някой има такава бубина да я даде за проба ще съм много благодарен защото почивам само утре и после трябва да ходя на работа а във 3,30 през нощта май няма да стане с градския транспорт
Забравих да кажа че съм от София Дружба.

- Mr2faces
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 5.08.2006
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: e36 compact '97
Re: Остави ме на пътя
А до бобината идва ли ниско напрежение след контакт.Предпазителите проверени ли са ? капачка и палец скоро сменяни ли са.Ако идва ниско напрежение до бобината, но от нея не отива към свещите, най-лесната проба е да вземеш друга здрава.Ако няма от къде да си набавиш бобина за проба, може да измериш съпротивлението на първичната и вторичната намотка.По мътни спомени съпротивлението на първичната намотка трябва да е 0,72 и 0,88 ома , щеките на мултицета се поставят на входовете за ниско напрежение (+ и -). Съпротивлението на вторичната намотка трябва да е (пак по спомени) от 4,5 до 7,0 ома , щеките се поставят на клема 4 (тази за високото напрежение) и към една от клемите на ниско напрежение.
Утре ще накарам комшията да измеря неговата, за да напиша точните стойности, ако не са верни, за да няма недоразумения.
Поздрави
Утре ще накарам комшията да измеря неговата, за да напиша точните стойности, ако не са верни, за да няма недоразумения.
Поздрави

- jorfii
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 333
- Регистриран на: 23.06.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e-36 вече и е39
- Мечтае да кара: х6 ама има време
Re: Остави ме на пътя
Mr2faces написа:А до бобината идва ли ниско напрежение след контакт.Предпазителите проверени ли са ? капачка и палец скоро сменяни ли са.Ако идва ниско напрежение до бобината, но от нея не отива към свещите, най-лесната проба е да вземеш друга здрава.Ако няма от къде да си набавиш бобина за проба, може да измериш съпротивлението на първичната и вторичната намотка.По мътни спомени съпротивлението на първичната намотка трябва да е 0,72 и 0,88 ома , щеките на мултицета се поставят на входовете за ниско напрежение (+ и -). Съпротивлението на вторичната намотка трябва да е (пак по спомени) от 4,5 до 7,0 ома , щеките се поставят на клема 4 (тази за високото напрежение) и към една от клемите на ниско напрежение.
Утре ще накарам комшията да измеря неговата, за да напиша точните стойности, ако не са верни, за да няма недоразумения.
Поздрави
Много благодаря за обяснението колега мисля че разбрах как точно трябва да я замеря и ако стойностите не отговарят явно бобината е заминала което между другото е най добрият вариянт за мен защото ако не е тя не знам какво да я правя чувал съм и за датчика на хол /извинявам се ако не съм изписал името правилно/ имал нещо общо или евентуално компа а иначе ако замериш точните стойности ще е супер а може и темата да стане полезна и на други.



- jorfii
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 333
- Регистриран на: 23.06.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e-36 вече и е39
- Мечтае да кара: х6 ама има време
Re: Остави ме на пътя
И така днес мерих бобината между двете клеми няма никакво съпротивление взех друга бобина при замерване същия резултат а би трябвало да работи смених я и пак нищо цял ден се мъчих да сваля датчика на коляновия вал но не успях много на кофти място е болтчето тръгна да се отвива но по едно време явно съм успял да му прецакам главата шестограм е и до там измръзнах и се прибрах. Въпроса е ако е от датчика дали не трябва тази кола все пак да запали в авариен режим или да го откача от буксата и да пробвам че не се бях сетил. И друго защото четох една тема с колега с подобен проблем при който се оказало липса на напрежение към релето за компютъра та къде точно се намира това реле и как да го замеря?
- zafirovp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 557
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW и VAG
Re: Остави ме на пътя
Колега сигурен ли си, че до бобината стига напрежение, а след нея не? Ако имаш възможност сложи новата на бобина на работеща кола. Поне това да го изключиш като възможност.
- jorfii
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 333
- Регистриран на: 23.06.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e-36 вече и е39
- Мечтае да кара: х6 ама има време
Re: Остави ме на пътя
Да до бобината ниско напрежение идва по кабела на едната клема днес мерих между двете клеми както ме посъветва колега от форума трябвало при подаване на контакт да премигне и при въртене на стартер също да премигва а при мен при подаване на контакт светва и си свети постоянно на стартер същото явно по управлението някъде е проблема за това съм се насочил към датчика и компа
- jorfii
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 333
- Регистриран на: 23.06.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e-36 вече и е39
- Мечтае да кара: х6 ама има време
Re: Остави ме на пътя
Днес мерих и съпротивление между пиновете на датчика между два от тях дава 4,92 което май е във норма сега попаднах на една тема viewtopic.php?f=8&t=342685&p=3724863&hilit=%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC+%D1%81+%D0%B4%D0%B0%D1%82%D1%87%D0%B8%D0%BA+%D0%BD%D0%B0+%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%8F%D0%BD%D0%BE%D0%B2+%D0%B2%D0%B0%D0%BB+%D0%B536+%D0%BC40%D0%B118#p3724863 и съм разкачил акумулатора да видим после какво ще стане а към датчика идва и 5 волта напрежение което изключва проблема да е в релето на компютъра както четох при друг колега.
- jorfii
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 333
- Регистриран на: 23.06.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e-36 вече и е39
- Мечтае да кара: х6 ама има време
Re: Остави ме на пътя
По метода на колегата от линка при мен няма ефект пак не пали търсенето продължава лошото е че идеите се изчерпаха някой,нещо?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Остави ме на пътя
jorfii написа:И така днес мерих бобината между двете клеми няма никакво съпротивление взех друга бобина при замерване същия резултат а би трябвало да работи смених я и пак нищо цял ден се мъчих да сваля датчика на коляновия вал но не успях много на кофти място е болтчето тръгна да се отвива но по едно време явно съм успял да му прецакам главата шестограм е и до там измръзнах и се прибрах. Въпроса е ако е от датчика дали не трябва тази кола все пак да запали в авариен режим или да го откача от буксата и да пробвам че не се бях сетил. И друго защото четох една тема с колега с подобен проблем при който се оказало липса на напрежение към релето за компютъра та къде точно се намира това реле и как да го замеря?
Не, че няма, трябва да е нещо от рода на 0.5 Ом и може би не го отчиташ. На вторичната намотка трябва да е от рода на 8-9КОм. Бобината се управлява от ECU- то на двигателя- в необходимият момент дава първичната намотка на маса и така се генерира високото напрежение във вторичната- за това колегата ти е казал да провериш дали премигва, но това се прави с диодна лампа. Ако свети постоянно при въртене на стартер, значи бобината не се управлява и вероятността да е дефектирало ECU- то на двигателя е голяма. Е, може да е главното реле, както е било при колегата, но ти пишеш, че е наред.
- jorfii
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 333
- Регистриран на: 23.06.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e-36 вече и е39
- Мечтае да кара: х6 ама има време
Re: Остави ме на пътя
Ами не че е наред релето просто при колегата е липсвало напрежение към релето и от там е нямал 5 волта напрежение от еку-то към датчика при мен тези 5 волта ги има за това съм писал че проблема не е като при колегата иначе не знам каква е ролята точно на това реле може да има някакъв друг проблем с него който да има връзка а иначе замерванията съм ги правил с обикновен мултицет и като сложа щеките на двете клеми направо почва да пищи като при пълно късо
- jorfii
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 333
- Регистриран на: 23.06.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e-36 вече и е39
- Мечтае да кара: х6 ама има време
Re: Остави ме на пътя
Понеже ще трябва да търся датчик моя и здрав да е бил го извадих на парчета от кои други модели става датчика по принцип моя мотор е М40Б18
- jorfii
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 333
- Регистриран на: 23.06.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e-36 вече и е39
- Мечтае да кара: х6 ама има време
Re: Остави ме на пътя
Днес смених и датчика на коляновия вал резултат нулев пак не пали и акумулатора ми падна сега го зареждам утре ще пробвам пак дали не му е дошъл акъла от всичко изчетено до тук остава да сменя и компютъра обаче мисля да викна някой на място да направи една диагностика защото сменените до сега части бобина датчик са все втора употреба уж работещи ама знае ли човек по добре да видим какво ще покаже лаптопа та ако някой знае човек който ги разбира тия работи дайте координати моля до сега не съм му правил диагностика а го мъча от около седем години.
- jorfii
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 333
- Регистриран на: 23.06.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e-36 вече и е39
- Мечтае да кара: х6 ама има време
Re: Остави ме на пътя
Сега ново двайсе след диагностика на място не излезнаха никакви грешки колегата с лаптопа ми обясни че трябва да се проверят кабелите да не е прекъснал някой и сега взех да се чудя ако например имам прекъснат кабел на датчика на коляновия вал не би ли трябвало при диагностиката да покаже грешка на този датчик. Другото което ме интересува е ако се стигне до смяна на еку-то какво точно трябва да търся със същия номер или аз моето го вадих и номера записах обаче не помня DME или MOTRONIC пишеше мисля че беше DME каква е разликата между другото и друг компютър дали ще разпознае всички датчици и прочие по колата или си има някакви ритуали за това. 

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Остави ме на пътя
jorfii написа:Сега ново двайсе след диагностика на място не излезнаха никакви грешки колегата с лаптопа ми обясни че трябва да се проверят кабелите да не е прекъснал някой и сега взех да се чудя ако например имам прекъснат кабел на датчика на коляновия вал не би ли трябвало при диагностиката да покаже грешка на този датчик. Другото което ме интересува е ако се стигне до смяна на еку-то какво точно трябва да търся със същия номер или аз моето го вадих и номера записах обаче не помня DME или MOTRONIC пишеше мисля че беше DME каква е разликата между другото и друг компютър дали ще разпознае всички датчици и прочие по колата или си има някакви ритуали за това.
На буксата на DME се гледат сигналите от датчиците и ако ги няма или не са правилните се търси причината. Ако има прекъснат кабел на датчика на коляновия вал би трябвало да излезе като грешка, но предполагам, че зависи и от интерфейса, с който е четена колата, по принцип E36 не е от най-лесните коли и да не би някой да си е мислил само, че се е свързал с колата- ако диагностиката е направена с DIS, тази вероятност отпада.

- jorfii
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 333
- Регистриран на: 23.06.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e-36 вече и е39
- Мечтае да кара: х6 ама има време
Re: Остави ме на пътя
Да разбирам ли че за закупуването на друго еку ми трябва само номера му без значение какво пише дме или мотроник
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани