Парното работи само на 4-та степен.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- abracadabra
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 525
- Регистриран на: 28.11.2008
Парното работи само на 4-та степен.
Колата е Е36 от 1992г. 316i, без климатик, двигателя е вероятно М40 В16. Преди 2години ми беше спрял да работи мотора на парното, и го смениха. 90лв ми излезна... До днес ми работеше, е пристъргваше понякога на 1-ва и 2-ра, но не му обръщах внимание. Но днес пускам духалките и само на 4-тата степен почва да върти мотора.На нея си бачка нормално като за 4-та, силно,екстра,там не ми стържеше нито сега, нито преди Иначе не духа на другите. Топло-студено си работи. Но, защо спря на по-ниските степени? При превключване от 4-та на 3-та степен, се чува щракане вътре под таблото. Какво може да е? Помагайте колеги. Дайте съвети как мога да си го оправя, без майстори... Много ли ще е разглобяването(помня че откъм капака го е сменявал майстора, понеже си личеше...).
П.П.
Точно от няколко дена тук си задавх въпроси за фарове и т.н. гъзарии, и днес , ми се наложи за РЕМОНТ....
.
Нищо де, ако е нещо трудно или скъпо за поправяне, ще си карам с духалката на 4-ри, и ще си регулирам топлото със средната врътка
.
Ама все пак, поне да знам какво е... Пък може и да се справя сам, ако е писано!
Благодаря на отзовалите се.
П.П.
Точно от няколко дена тук си задавх въпроси за фарове и т.н. гъзарии, и днес , ми се наложи за РЕМОНТ....

Нищо де, ако е нещо трудно или скъпо за поправяне, ще си карам с духалката на 4-ри, и ще си регулирам топлото със средната врътка

Ама все пак, поне да знам какво е... Пък може и да се справя сам, ако е писано!
Благодаря на отзовалите се.

Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Парното работи само на 4-та степен.
резистори?
- abracadabra
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 525
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Парното работи само на 4-та степен.
Май,-да. Като чета тук по форума.(Но нещо от търсачката на сайта тук не можах да открия, но гугъл пак ме прати тук и със тема
).
Първото което май трябва е смяна на филтрите около мотора на парното. Ето линк от тук:http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=8&t=151690
Но са скъпи и не знам... То, някъде пишат Филтър(спомням си че майстора сменил ми мотора каза че го е зачистил..., т.е. -един филтър е, а в темата тук казват че са два филтъра един преди мотора, и друг след). Но 90-100 лв. за филтър...
А, и май вярно става дума за резистор.
Другото е, пак от тук го прочетох: "резистора за степените на парното - много просто ще познаете, че ви е изгорял: парното почва да духа само на четвърта степен, а на останалите 3 въобще не работи. получава се най-вече от нередовната смяна на филтъра на парното". И също:"Щом ти работи само 4-та , то резистора е за смяна .... ".Ето пак линк:http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=2403770&sid=c149b527bd5449cf9af346379403acd7
Той май(така прочетох бил 25 на старо..). Също прочетох: " резистора за степените на парното не винаги е за смяна.В него има интегриран термоизкл. с биметална пластина.При често прегряване тя се деформира и прекъсва ел.верига.Достатъчно е неподвижният контакт да се повдигне на горе с отвертка(но все пак умерено) и всичко е както трябва".Или:"реостатите в Е36 са два типа ....
Единия тип е изцяло метален (няма керамика) , този реостат е много здрав и рядко се поврежда, по скоро проблемите при него идват от замърсяване и лош контакт на биметалната пластина ... Него няма да го коментирам... - просто е здрав и работи !
Другия тип е "боклук" (поне за наще стандарти , дето искаме едно нещо да работи по 100 години и дори след това като се счупи ,пак сме недоволони.. ). Зелен е на цвят и при него бубинките/резистори са навити на керамично тяло. В задната му част има една джаджа , която някои наричат термо-бушон , други казват , че е биметална пластина в затворен корпус , който както му кеф , така да я нарича ...
Тази джажда се продава във всеки магазин за електроника , параметрите и са 10 А / 240 градуса" , "Сваляш резистора, чистиш със спрей или к'вото искаш там.. Слагаш после и пробваш. Ако не работи(малко вероятно) слагаш нов". Но най-доброто обяснение е:"Ако не работят всички степени (от 1 до 3 та) , то проблема най -вероятно е в термо -бушона (тъй като той е последен във веригата. Вероятността да изгорят всички бубинки /резистори в реостата е малка , ето защо , когато всички степени не работят , то първо трябва да се премери самия термобушон. Мери се с мултицет включен на зумер или на съпротивление. Термо бушона трябва да даде верига , когато пипалата на мултицета са поставени на двата извода на бушона , ако не дава верига (зумера не пищи или не дава съпротивление ) , то самия бушон е за смяна".Линк:http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=8&t=199182&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82&start=15
Сега, резистор ли е или резистори на всяка степен? И, под кормилото ли се намират за моята кола? Та, евентуално да търся и да го заменя.Не открих тема със снимков материал.
И, последно колеги, мога ли така да се пробвам да карам? Без да сменям резистора? Да не изгоря мотора?

Първото което май трябва е смяна на филтрите около мотора на парното. Ето линк от тук:http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=8&t=151690
Но са скъпи и не знам... То, някъде пишат Филтър(спомням си че майстора сменил ми мотора каза че го е зачистил..., т.е. -един филтър е, а в темата тук казват че са два филтъра един преди мотора, и друг след). Но 90-100 лв. за филтър...
А, и май вярно става дума за резистор.
Другото е, пак от тук го прочетох: "резистора за степените на парното - много просто ще познаете, че ви е изгорял: парното почва да духа само на четвърта степен, а на останалите 3 въобще не работи. получава се най-вече от нередовната смяна на филтъра на парното". И също:"Щом ти работи само 4-та , то резистора е за смяна .... ".Ето пак линк:http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=2403770&sid=c149b527bd5449cf9af346379403acd7
Той май(така прочетох бил 25 на старо..). Също прочетох: " резистора за степените на парното не винаги е за смяна.В него има интегриран термоизкл. с биметална пластина.При често прегряване тя се деформира и прекъсва ел.верига.Достатъчно е неподвижният контакт да се повдигне на горе с отвертка(но все пак умерено) и всичко е както трябва".Или:"реостатите в Е36 са два типа ....
Единия тип е изцяло метален (няма керамика) , този реостат е много здрав и рядко се поврежда, по скоро проблемите при него идват от замърсяване и лош контакт на биметалната пластина ... Него няма да го коментирам... - просто е здрав и работи !
Другия тип е "боклук" (поне за наще стандарти , дето искаме едно нещо да работи по 100 години и дори след това като се счупи ,пак сме недоволони.. ). Зелен е на цвят и при него бубинките/резистори са навити на керамично тяло. В задната му част има една джаджа , която някои наричат термо-бушон , други казват , че е биметална пластина в затворен корпус , който както му кеф , така да я нарича ...
Тази джажда се продава във всеки магазин за електроника , параметрите и са 10 А / 240 градуса" , "Сваляш резистора, чистиш със спрей или к'вото искаш там.. Слагаш после и пробваш. Ако не работи(малко вероятно) слагаш нов". Но най-доброто обяснение е:"Ако не работят всички степени (от 1 до 3 та) , то проблема най -вероятно е в термо -бушона (тъй като той е последен във веригата. Вероятността да изгорят всички бубинки /резистори в реостата е малка , ето защо , когато всички степени не работят , то първо трябва да се премери самия термобушон. Мери се с мултицет включен на зумер или на съпротивление. Термо бушона трябва да даде верига , когато пипалата на мултицета са поставени на двата извода на бушона , ако не дава верига (зумера не пищи или не дава съпротивление ) , то самия бушон е за смяна".Линк:http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=8&t=199182&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82&start=15
Сега, резистор ли е или резистори на всяка степен? И, под кормилото ли се намират за моята кола? Та, евентуално да търся и да го заменя.Не открих тема със снимков материал.
И, последно колеги, мога ли така да се пробвам да карам? Без да сменям резистора? Да не изгоря мотора?
Последна промяна abracadabra на 29 Сеп 2013, 22:08, променена общо 2 пъти
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Парното работи само на 4-та степен.
Нищо няма да изгориш, просто няма да имаш степени докато не го погледнеш.
- PREDATOR_318is
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 2.04.2011
- Пол: Мъж
Re: Парното работи само на 4-та степен.
Колега резистора е това което си показал на снимката. Нов мисля, че беше около 70 лева, втора ръка се намира зор читав, защото са на бая годинки тези джаджи.
Успех с ремонта.
Успех с ремонта.
- abracadabra
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 525
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Парното работи само на 4-та степен.
Да, БЛАГОДАРЯ Ви за помощта! По-спокоен съм, ако не го оправя веднага може и така да поджиткам.
. Но, Ще го потърся значи този резистор под кормилото. Ето пак линк: http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... sistor.htm
Там е май от по-стория и по-готин резистор. Това е че тук във форума прочетох че ако е изгорял термо -бушона, или биметалната пластина(разбрах че го наричат и така), и реших че може би ще стане да я омотая с тел и да я дам постоянно вързана(бушона). Така може ли да стане?
П.П. Дано не се сърдят колегите че ги цитирам в поста си, и за линковете. Но, така е по-ясно за мен и надявам се и на други колеги с подобни проблеми.

Там е май от по-стория и по-готин резистор. Това е че тук във форума прочетох че ако е изгорял термо -бушона, или биметалната пластина(разбрах че го наричат и така), и реших че може би ще стане да я омотая с тел и да я дам постоянно вързана(бушона). Така може ли да стане?
П.П. Дано не се сърдят колегите че ги цитирам в поста си, и за линковете. Но, така е по-ясно за мен и надявам се и на други колеги с подобни проблеми.
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: Парното работи само на 4-та степен.
abracadabra написа:Да, БЛАГОДАРЯ Ви за помощта! По-спокоен съм, ако не го оправя веднага може и така да поджиткам.. Но, Ще го потърся значи този резистор под кормилото. Ето пак линк: http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... sistor.htm
Там е май от по-стория и по-готин резистор. Това е че тук във форума прочетох че ако е изгорял термо -бушона, или биметалната пластина(разбрах че го наричат и така), и реших че може би ще стане да я омотая с тел и да я дам постоянно вързана(бушона). Така може ли да стане?
П.П. Дано не се сърдят колегите че ги цитирам в поста си, и за линковете. Но, така е по-ясно за мен и надявам се и на други колеги с подобни проблеми.
Тези старите са два вида едните са чисти реотани/резистор и тая пластина за която говориш понякога прави проблеми... аз съм го вадил малко баня с контакния спрей и проблеми няма...

- abracadabra
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 525
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Парното работи само на 4-та степен.
Здравейте, ако и след почистването не работи релето, има ли вероятност да е термичния предпазител. Понеже вчера ми изгоря една печка, тип духалка в къщи и смених този термичен предпазител 10Ампера на 250волта и 121 градуса. И си проработи печката. Та сега си мисля че този предпазител на релето за степените на парното на колата ако се смени? Знам че нов трябва да дава че има верига при мерене с мултицет. Ако е изгорял, значи ще показва някаква стойност на съпротивление.
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
- Tsureto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 640
- Регистриран на: 30.07.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535i
- Мечтае да кара: BMW M6 F13
Re: Парното работи само на 4-та степен.
Съжалявам,че повдигам темата,но за да не пускам нова,тук ще попитам.Отказа ми трета степен на е36-цата.С врътките съм (климатроник двузонов).Трета степен не духа.Чета тук,че ако е резистор,отказват първите три,само 4-та работи.На мен всички ми работят,само 3та не...? 

Who needs antidepressants when you can drive an BMW.
- abracadabra
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 525
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Парното работи само на 4-та степен.
Днес свалях кората и под кормилото, и от другата страна също зад жабката. Не открих този резистор
. И, сглобих всичко пак.Модела е Е36 92г. седан, без климатик. Може ли някой да ми каже точно къде да го търся този реостат.
Аз пак под кормилото се надявам да е, вижте в едно ръководство какво открих, там ли е някъде? Ето снимката:

Аз пак под кормилото се надявам да е, вижте в едно ръководство какво открих, там ли е някъде? Ето снимката:
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
- abracadabra
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 525
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Парното работи само на 4-та степен.
Най-накрая днес откарах колата за ремонт на този резистор. Оказа се че е под жапката. Поне за моята кола Е36 91г. Защото имаше различни мнения тука във форума. Възможно е за другите модели да е и на друго място. Сваля се цялата жапка(за по-лесен достъп) и там ще го намерите (в ляво).
Дано да го оправи майстора.
П.П.
И сега без този резистор пак си работи на 4-та степен парното. Явно той е само за 1,2 и 3-та степени.
Успех на всеки с подобен проблем. Дано да съм бил полезен.
Дано да го оправи майстора.
П.П.
И сега без този резистор пак си работи на 4-та степен парното. Явно той е само за 1,2 и 3-та степени.
Успех на всеки с подобен проблем. Дано да съм бил полезен.
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
- viksan_1985
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 3.02.2008
- Местоположение: София
Re: Парното работи само на 4-та степен.
на 4 та работи защото тя е директна не и трябва резистор и аз имах такъв проблем преди години и моита е 91 година и при мен резистора беше под жапката ,но докато го намеря и аз видях зор даже ходих до колегата никола в люлин та с негова помощ и напътствия го открих и ремонта се оказа елементарен просто го връзваш на късо със подходящо съпротивление защото иначе се нагрява прекалено и пак прекъсва та с подходящото съпротивление нема ядове вече 5 години ... даже тема съм писал по въпроса ма е доста дърта вече успех дано нямаш повече ядове с тая гад 

- abracadabra
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 525
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Парното работи само на 4-та степен.
Да, така е. Поне сме решили проблема. Затова сега и снимки качвам, та да е максимално полезна темата.
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
- abracadabra
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 525
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Парното работи само на 4-та степен.
И още снимки, на тази с текста е маркиран отвора на въздуховода и буксата за реостата.
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
- abracadabra
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 525
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Парното работи само на 4-та степен.
Последно още три снимки, наснимал съм....
Успех на Всички!
Успех на Всички!
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани