Прегрява
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Прегрява
kali76
Ако тази капачка 140 е от е46 ,най вероятно е за дизелов мотор.
Те работят на около 90 гр. мисля .
Идеята да работи една охл. система под по високо налягане е че по този начин
точката на кипене се измества доста над 100 градуса при които завира водата
да речем в една тенджера на котлона при налягане равно на атмосферното.
Ако тази капачка 140 е от е46 ,най вероятно е за дизелов мотор.
Те работят на около 90 гр. мисля .
Идеята да работи една охл. система под по високо налягане е че по този начин
точката на кипене се измества доста над 100 градуса при които завира водата
да речем в една тенджера на котлона при налягане равно на атмосферното.
- kali76
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: 15.10.2011
- Местоположение: ПЛЕВЕН
- Пол: Мъж
- Кара: Е 91 318I
- Мечтае да кара: НОВ автомобил
Re: Прегрява
Е все пак не е вода ,а антифриз и вода и точката на кипене е над 100 грд.Сигурно има значение клапана на колко налягане ще отвори,но аз си мисля за температурата на охл. течност, термостата играе най-важната роля.
- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Прегрява
При мен беше перката 
Перката някой път работеше, някой път- не. С колегата Mad_chicken я вързахме с GT1 и й пуснахме тест за ел. перка: един път завърташе, друг път само помръдваше съвсем леко...и като й помогнеш с ръка започваше да се върти. Оказа се че не е ел. двигателя, ами електрониката на перката - искаше нова перка.
Сега на моята 23-ка съм с ново казанче, нов радиатор, нов термостат (wahler), нова ел. перка (колата не е с виско), перфектна капачка, сменени маркучи..... и на място колата държи точно толкова градуса колкото пише на термостата, а именно 96. При много леко каране държи около 90, когато я сръчкам стига до 98 99, но спра ли застава на 96 и не мърда

Перката някой път работеше, някой път- не. С колегата Mad_chicken я вързахме с GT1 и й пуснахме тест за ел. перка: един път завърташе, друг път само помръдваше съвсем леко...и като й помогнеш с ръка започваше да се върти. Оказа се че не е ел. двигателя, ами електрониката на перката - искаше нова перка.
Сега на моята 23-ка съм с ново казанче, нов радиатор, нов термостат (wahler), нова ел. перка (колата не е с виско), перфектна капачка, сменени маркучи..... и на място колата държи точно толкова градуса колкото пише на термостата, а именно 96. При много леко каране държи около 90, когато я сръчкам стига до 98 99, но спра ли застава на 96 и не мърда


- miroslav_r
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 13.03.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 330i 03` ръчка
- Мечтае да кара: вече го кара
- StelllsKi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 5.05.2010
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i m43
- Мечтае да кара: X6 --- ----
Re: Прегрява
Да се включа и аз в темата на колегата!
Със същия мотор съм и с абсолютно същия проблем като неговия,с колегата се срещнахме поговорихме сравних на моята и неговата до колко се надуват маркучите издуват се идентично и на двете коли (твърди са но не са като камък отдават няколко милиметра ) и нито аз нито той сме забелязали да има промяна например в покачване на маслото или майонеза по капачката на маслото което трудно би се проверило сега зимата с тези кондензи винаги има бяло по капачката и щеката.
Аз съм сменил радиатор, всички маркучи и пластмасови съединения,капачка,понеже колата губеше много антифриз,но никога не е загрявала стоеше си на 103-106 градуса винаги.
След смяната на всичко по охлаждането без термостата и водна помпа пак ми се губи от някъде антифриза вижда се мокро покрай компресора на климатика съмнява ме водната помпа но уж през отвора и не се вижда да е излизало антифриз ще я сменя и нея.
След тези действия колата започна и да загрява.Наскоро карам си извънградско по равен път с 4 души вътре със скорост към 110 колата подминава 105 градуса стига до към 109 и започва да пада пада до към 101 и после отива към 106 и идва момента в който започнах да изкачвам едно нагорнище и се започна 108..109..110..112..115...118 градуса и си казах този път ще прегрява но нагорнището свърши започнах да се спускам пуснах я по инерция и много бързо температурата падна до нормална и дори отиде и към 99 градуса след което успя да стигне до 102 пред вкъщи което е към 20 километра след тези 99 градуса до които беше паднала.
Имам чувството че започна да загрява така след като смених капачката с номер 200 в средата и сега си върнах старата която смених защото отдолу на долния о пръстен беше отчекната пластмасата на половина която го държи иначе оригинална капачка е 38 лева от м кар.
Друга особеност при термостата е този подгревател който спомага отварянето на термостата някой има ли наблюдения кога се включва.
Иначе моя термостат когато реши да отваря си отваря като по книга на 105 градуса и в момента в който датчика на маркуча се нагрее се включва перката и на слух се чува как сменя степените.
Другото в което се съмнявам е радиатора понеже и аз като колегата Фил си купих радиатор на старо от една 323-ка същият е като моя с изключение на пробката за източване която сложих от моя стария радиатор.Сега дори и термостата да отвори дори и да съм изминал 200 километра дъното на радиатора остава студено което ме навежда на мисълта че може да е подпушен но пък когато си отвори нормално термостата температурата се задържа в граници и проблем няма дори и при това положение с радиатора.
Затова сме в шах с колегата с тези термостати още повече че той го е и сменил а при мен на моя дори не му работи подгревателя защото някой преди мен му е извадил буксата която не трябва да се сваля от термостатното тяло защото проводниците отзад са много къси и тънки и се късат лесно след което възстановяване няма,затова попитах ако някой е запознат при какви условия се подава напрежение на този подгревател защото явно не играе много голяма роля при положение че колата си я карам вече 5 години с повреден нагревател на термостата.
Със същия мотор съм и с абсолютно същия проблем като неговия,с колегата се срещнахме поговорихме сравних на моята и неговата до колко се надуват маркучите издуват се идентично и на двете коли (твърди са но не са като камък отдават няколко милиметра ) и нито аз нито той сме забелязали да има промяна например в покачване на маслото или майонеза по капачката на маслото което трудно би се проверило сега зимата с тези кондензи винаги има бяло по капачката и щеката.
Аз съм сменил радиатор, всички маркучи и пластмасови съединения,капачка,понеже колата губеше много антифриз,но никога не е загрявала стоеше си на 103-106 градуса винаги.
След смяната на всичко по охлаждането без термостата и водна помпа пак ми се губи от някъде антифриза вижда се мокро покрай компресора на климатика съмнява ме водната помпа но уж през отвора и не се вижда да е излизало антифриз ще я сменя и нея.
След тези действия колата започна и да загрява.Наскоро карам си извънградско по равен път с 4 души вътре със скорост към 110 колата подминава 105 градуса стига до към 109 и започва да пада пада до към 101 и после отива към 106 и идва момента в който започнах да изкачвам едно нагорнище и се започна 108..109..110..112..115...118 градуса и си казах този път ще прегрява но нагорнището свърши започнах да се спускам пуснах я по инерция и много бързо температурата падна до нормална и дори отиде и към 99 градуса след което успя да стигне до 102 пред вкъщи което е към 20 километра след тези 99 градуса до които беше паднала.
Имам чувството че започна да загрява така след като смених капачката с номер 200 в средата и сега си върнах старата която смених защото отдолу на долния о пръстен беше отчекната пластмасата на половина която го държи иначе оригинална капачка е 38 лева от м кар.
Друга особеност при термостата е този подгревател който спомага отварянето на термостата някой има ли наблюдения кога се включва.
Иначе моя термостат когато реши да отваря си отваря като по книга на 105 градуса и в момента в който датчика на маркуча се нагрее се включва перката и на слух се чува как сменя степените.
Другото в което се съмнявам е радиатора понеже и аз като колегата Фил си купих радиатор на старо от една 323-ка същият е като моя с изключение на пробката за източване която сложих от моя стария радиатор.Сега дори и термостата да отвори дори и да съм изминал 200 километра дъното на радиатора остава студено което ме навежда на мисълта че може да е подпушен но пък когато си отвори нормално термостата температурата се задържа в граници и проблем няма дори и при това положение с радиатора.
Затова сме в шах с колегата с тези термостати още повече че той го е и сменил а при мен на моя дори не му работи подгревателя защото някой преди мен му е извадил буксата която не трябва да се сваля от термостатното тяло защото проводниците отзад са много къси и тънки и се късат лесно след което възстановяване няма,затова попитах ако някой е запознат при какви условия се подава напрежение на този подгревател защото явно не играе много голяма роля при положение че колата си я карам вече 5 години с повреден нагревател на термостата.
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Прегрява
До към 110 гр. термостата работи като обикновен термостат.
На 112 гр. ЕКУ-то подава "аварийно" напрежение на вградения
нагревател в термостата ,за бързото и пълно доотваряне на
термостата и предотвратяване на евентуално прегряване.
Ако е здрав нагревателя в термостата ,на неговите крачета
трябва да покаже 11 ома , ако не показва нищо омметъра
значи има прекъсване и нагревателя няма да работи.
На диагностика трябва също да излезе прекъсната верига
към нагревателя и записана грешка.
На 112 гр. ЕКУ-то подава "аварийно" напрежение на вградения
нагревател в термостата ,за бързото и пълно доотваряне на
термостата и предотвратяване на евентуално прегряване.
Ако е здрав нагревателя в термостата ,на неговите крачета
трябва да покаже 11 ома , ако не показва нищо омметъра
значи има прекъсване и нагревателя няма да работи.
На диагностика трябва също да излезе прекъсната верига
към нагревателя и записана грешка.
- StelllsKi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 5.05.2010
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i m43
- Мечтае да кара: X6 --- ----
Re: Прегрява
IKN написа:До към 110 гр. термостата работи като обикновен термостат.
На 112 гр. ЕКУ-то подава "аварийно" напрежение на вградения
нагревател в термостата ,за бързото и пълно доотваряне на
термостата и предотвратяване на евентуално прегряване.
Ако е здрав нагревателя в термостата ,на неговите крачета
трябва да покаже 11 ома , ако не показва нищо омметъра
значи има прекъсване и нагревателя няма да работи.
На диагностика трябва също да излезе прекъсната верига
към нагревателя и записана грешка.
Значи все пак е добре да го има този нагревател като се предполага че при работещ такъв трябва при макс 115 градуса да успее да отвори термостата хитро са го измислили,само дето не е добре с тая лъжлива скоба която са му сложили която като я извадиш и куплунга висва на кабелчетата и ако си по упорит можеш да ги скъсаш както при мен някой ги е скъсал и внимателно натъпкал навътре за да може пак да се прибере буксата и да се щтракне скобичката която държи буксата.При мен от там сълзеше.
Затова никога не махайте скобата която държи буксата към корпуса на термостатното тяло тя е бутафорна и извади ли се почти на 100 процента сте си прецакали подгревателя в термостата

- StelllsKi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 5.05.2010
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i m43
- Мечтае да кара: X6 --- ----
Re: Прегрява
Днес си поиграх малко имах едно извънградско пътуване (60км) Сутринта преди да тръгна реших да отворя капачката и пробката на казанчето и да долея антифриз докато текне от пробката на студен мотор.при отворена капачка нивото в казанчето беше намаляло.В момента в който развъртях пробката се чу съскане и казанчето се напълни догоре и щеката "щръкна".Тръгнах да карам и в рамките на 60км с пълна кола не можа да отвори термостата като давам газ стига и към 112 градуса после като я пусна по инерция или карам по бавно температурата пада до 102..103 градуса.
Дали е смотан термостата или е нещо друго защото точно прди два дни я оставих да загрее и термостата си отвори нормално а сега за 60 км извънградско не можа да отвори.
Да изключа ли възможноста да има въздух в системата и за това да не може да отвори термостата защото след смяната на антифриза и в този ред на каране съм изминал вече над 1000 километра,колкото и въздух да имаше щеше да излезе.
Дали е смотан термостата или е нещо друго защото точно прди два дни я оставих да загрее и термостата си отвори нормално а сега за 60 км извънградско не можа да отвори.
Да изключа ли възможноста да има въздух в системата и за това да не може да отвори термостата защото след смяната на антифриза и в този ред на каране съм изминал вече над 1000 километра,колкото и въздух да имаше щеше да излезе.
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Прегрява
Досега от както имам колата ми се е налагало поне 5 пъти да я обезвъздушавам
поради смяна на различни неща по охл.система и винаги е ставало от първия път.
Правя следното - темп. на 32 гр.,вент. на мин. обороти (ключа е на контакт).
Развивам и свалям пробката за въздуха и капачката , започвам мн. бавно да пълня
казанчето като периодично мачкам дебелите маркучи на радиатора с ръце ,по този
начин помагаме на въздуха да излиза още при запълването на системата. Това
продължава бавно и търпеливо докато от отвора за въздуха не прелее течност
плътна и без мехурчета. Щеката на поплавъка не я гледам колко стърчи ,в случая
тя щръква на мах. много преди да напълня до нивото до отдушника и при запълване
на системата не е показател.
След това завивавам плътно винта за въздуха и капачката , влизам в колата и включвам
тест 7 от скритото меню да следя темп. в цифров вид и паля мотора. Като стигне към
60 гр. давам на 3 - 4 пъти по рязко газ до към 3000 оборота и веднага след това започвам
да усещам топло от парното
. а това означава че сме изгонили въздуха от малкия кръг.
На 75 гр. точно стрелката застава на 12ч. и тогава гася мотора ,изчаквам поне 10 мин. и мн.
бавно и внимателно развивам капачката като при това усещам как излиза остатъчен въздух,
може и малко антифриз да излезе. Завивам капачката ,пак 7 меню и паля наново , следя темп.
и не гася докато не отвори термостата и не завърти перката. Цялата процедура ми отнема
към 30 -40 мин. После на напълно изтинал мотор проверявам нивото по щеката и ако трябва
доливам . Общо взето това е , забравих да спомена че винаги гледам при обезвъздушаването
предницата на колата да е малко вдигната ,като качвам предните гуми на 2 дъски ,дебели
към 4-5 см.
поради смяна на различни неща по охл.система и винаги е ставало от първия път.
Правя следното - темп. на 32 гр.,вент. на мин. обороти (ключа е на контакт).
Развивам и свалям пробката за въздуха и капачката , започвам мн. бавно да пълня
казанчето като периодично мачкам дебелите маркучи на радиатора с ръце ,по този
начин помагаме на въздуха да излиза още при запълването на системата. Това
продължава бавно и търпеливо докато от отвора за въздуха не прелее течност
плътна и без мехурчета. Щеката на поплавъка не я гледам колко стърчи ,в случая
тя щръква на мах. много преди да напълня до нивото до отдушника и при запълване
на системата не е показател.
След това завивавам плътно винта за въздуха и капачката , влизам в колата и включвам
тест 7 от скритото меню да следя темп. в цифров вид и паля мотора. Като стигне към
60 гр. давам на 3 - 4 пъти по рязко газ до към 3000 оборота и веднага след това започвам
да усещам топло от парното

На 75 гр. точно стрелката застава на 12ч. и тогава гася мотора ,изчаквам поне 10 мин. и мн.
бавно и внимателно развивам капачката като при това усещам как излиза остатъчен въздух,
може и малко антифриз да излезе. Завивам капачката ,пак 7 меню и паля наново , следя темп.
и не гася докато не отвори термостата и не завърти перката. Цялата процедура ми отнема
към 30 -40 мин. После на напълно изтинал мотор проверявам нивото по щеката и ако трябва
доливам . Общо взето това е , забравих да спомена че винаги гледам при обезвъздушаването
предницата на колата да е малко вдигната ,като качвам предните гуми на 2 дъски ,дебели
към 4-5 см.
- StelllsKi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 5.05.2010
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i m43
- Мечтае да кара: X6 --- ----
Re: Прегрява
Общо взето същото направих и аз и не иска да отвори термостата.Днес си купих нов на беер както и нова капачка на топран дано да ги бива водна помпа купих преди месец с метална турбина и въпреки че съм сигурен че моята е добре ще я подменя и нея и с тези неща на практика си подменям цялата охладителна система.И тогава ще видим какъв ще е резултата.
Помежду другото вече за втори път сменям тройника отзад на главата и пак протече за има няма два месеца от както е сменен,някой с идеи как точно да го излекувам така че да спре изцяло да пропуска от него.
Помежду другото вече за втори път сменям тройника отзад на главата и пак протече за има няма два месеца от както е сменен,някой с идеи как точно да го излекувам така че да спре изцяло да пропуска от него.
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Прегрява
Тройника отзад и аз го сменях преди месец , голяма камасутра беше докато
изчистя леглото му в главата от парчетата от стария ,но друг начин нямаше
иначе новия няма да уплътни добре и ще тече . Превантивно намазах О-пръстена
с любимия ми черен силикон на рейнц и за сега проблеми никакви .
Нова капачка добре ,но на куча марка като топран не бих заложил , лично мнение разбира се
Ако клапана не работи правилно ,риска да се спука казанчето е голям ,а то струва в пъти повече
даже от капачка оригинал.
изчистя леглото му в главата от парчетата от стария ,но друг начин нямаше
иначе новия няма да уплътни добре и ще тече . Превантивно намазах О-пръстена
с любимия ми черен силикон на рейнц и за сега проблеми никакви .
Нова капачка добре ,но на куча марка като топран не бих заложил , лично мнение разбира се

Ако клапана не работи правилно ,риска да се спука казанчето е голям ,а то струва в пъти повече
даже от капачка оригинал.
- StelllsKi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 5.05.2010
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i m43
- Мечтае да кара: X6 --- ----
Re: Прегрява
И аз се позамислих дали да я купя като видях марката,въпреки че не съм чувал нищо за нея но я купих все пак предложиха ми я за 10 лева
иначе оригиналната капачка в м-кар е на цена 38 лева не е голяма разлика може и да си поръчам такава.
Все още не съм подменил термостата и помпата и капачката не съм навил малко се наложи да съм извън страната та сега като се завърна ще ги сложа новите неща ще обезвъздуша хубаво и дано да се оправи вече че така не смея да тръгна на дълъг път с нея.
А колегата Фил скоро не се е включвал...докъде стигна има ли решение или се отказа?

Все още не съм подменил термостата и помпата и капачката не съм навил малко се наложи да съм извън страната та сега като се завърна ще ги сложа новите неща ще обезвъздуша хубаво и дано да се оправи вече че така не смея да тръгна на дълъг път с нея.
А колегата Фил скоро не се е включвал...докъде стигна има ли решение или се отказа?

- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Прегрява
StelllsKi написа:И аз се позамислих дали да я купя като видях марката,въпреки че не съм чувал нищо за нея но я купих все пак предложиха ми я за 10 леваиначе оригиналната капачка в м-кар е на цена 38 лева не е голяма разлика може и да си поръчам такава.
Все още не съм подменил термостата и помпата и капачката не съм навил малко се наложи да съм извън страната та сега като се завърна ще ги сложа новите неща ще обезвъздуша хубаво и дано да се оправи вече че така не смея да тръгна на дълъг път с нея.
А колегата Фил скоро не се е включвал...докъде стигна има ли решение или се отказа?
Преди няколко години един колега от форума "Воденичаров" след прегряване на тдс си купи такава ефтина капачка - сложи я и маркучите станаха камък! После си извари старата капачка в оцет и си сложи пак нея - тия шано капачки са мноо опасни

Имам оригинална здрава непотребна капачка за подаряване в гаража, но не съм сигурен какво налягане пише отгоре - от 323ci-то ми е, трябва да е 2 бара
Някой ако иска ше му я метна за негова сметка по еконт


- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: Прегрява
StelllsKi написа:
А колегата Фил скоро не се е включвал...докъде стигна има ли решение или се отказа?
Не съм се отказал


П.П. Пробвах и с друга капачка и нямаше никаква разлика.
- StelllsKi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 5.05.2010
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i m43
- Мечтае да кара: X6 --- ----
Re: Прегрява
Phil написа:StelllsKi написа:
А колегата Фил скоро не се е включвал...докъде стигна има ли решение или се отказа?
Не съм се отказалВзех си оригинален термостат и ще го сложа, като имам време...Ако и с него грее така ще я засиля от някой мост тая каруца
![]()
П.П. Пробвах и с друга капачка и нямаше никаква разлика.
Аз тази вечер оставих моята кола в сервиза утре ще я погледнат ще сменят водната помпа и термостата и да видим как ще е.
За термостат купих BEHR незнам дали точно така се пишеше ти спомена че не си доволен от него но ми се стори по добре от мейле и някаква друга италианска марка която дори не съм чувал иначе за оригинален ми се досвидя да дам 200 лева дано този излезе стока и да си реша проблема най-накрая че сега и с тези студове без кола си е гадно.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани