Автоматик vs. ръчни скорости
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- bmw545i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 19.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 545i
- Детайли за колата: E 60
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
netmurder написа:kokok0 написа:http://www.youtube.com/watch?v=x0Ju-0654Dg
Толкова неандерталски изглеждат движенията на дясната му ръка, на фона на космическия интериор....
Лично мнение
Отвратително изглеждат тези ръчни скорости на тази кола![]()
![]()
В Германия, от този клас / 5,А6,Е / нагоре, кола с ръчни скорости става непродаваема.

- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
netmurder написа:kokok0 написа:http://www.youtube.com/watch?v=x0Ju-0654Dg
Толкова неандерталски изглеждат движенията на дясната му ръка, на фона на космическия интериор....
Лично мнение
Отвратително изглеждат тези ръчни скорости на тази кола![]()
![]()
А кой знае какъв кеф е да се кара


- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
- bmw545i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 19.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 545i
- Детайли за колата: E 60
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
sandini написа:Колега bmw545i, може да добавиш и анкета. Така ще се види процентно с колко автоматика печели
То е толкова очевадно, че май няма нужда от таблица, колега.




- sandini
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 2004 530i, 6MT
- Мечтае да кара: all M cars
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
Верно си е така 

Продавам:
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
- toncho83
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 25.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: и БМВ кара
- Мечтае да кара: по А-8
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
Е 60/61 предпочитам автоматик.Използвам колата най-вече като семеен автомобил за пътуване на близки и далечни дестинации.Автомата ми дава много повече свобода и удобство във всички случаи.
За малък (градски) автомобил предпочитам ръчни скорости.
За малък (градски) автомобил предпочитам ръчни скорости.
- bobi_81xx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 462
- Регистриран на: 16.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 Sedan 136 Hp
- Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
Аз съм с ръчна скоростна кутия,но съм говорил с много хора който са карали с ръчна и след това с автоматична скоростна кутия и отговорът на всички им беше: -"Повече никога няма да карам кола с ръчна скоростна кутия"
- hrpopov217
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 573
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
Каквото и да пишем и двете си имат предимства и недостатъци. Вече зависи кой, какво търси.
- ТУРБО
- луд с палатка
-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: 17.03.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: Хората да залягат
- Детайли за колата: кихащо кабрио
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
Ако си човек който "Кара" а не само да се вози ръчката си липсва,единственото нещо което автомата е с предимство е задръстването.
Иначе за 7-ма серия или джип автомата е задължителен,просто там си е 100% возене.
Иначе за 7-ма серия или джип автомата е задължителен,просто там си е 100% возене.
- Rennfahrer
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 192
- Регистриран на: 9.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E60
- Мечтае да кара: М6
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
С две ръце гласувам и аз за автоматик!
Да ти кажа и в Е60-то си е лимузинна возията, като изпънеш седалките на макс, да се облегнеш докрай, автопилота по магистралата, само волана движиш и се возиш. Както казаха по-горе, защо да ми е трудно, като може да ми е лесно. И в задръствания, и в магистрала, и при маневри за паркиране, и на баир, и сама да пълзи на равно на D, и т.н. Пък за спортното усещане дали се губи, не знам, но при положение, че 530и автоматик се сучи яко в завоите и върти гуми на всяко по-рязко потегляне на светофарите, направо се изстрелваш с kickdown до втората степен на педала за газта, за мен предимствата на автомата са очевидни.. Човек не може да сменя толкова бързо предавките, физически е невъзможно..
Аз повече кола с ръчка не бих си взел.

Аз повече кола с ръчка не бих си взел.
- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
Може би е редно вече някой който "кара" да обясни какво точно се определя с този термин и с какво пречи автомата на всички нас да покажем, че тестисите ни са не по-малки от на тези с ръчките! "Каране" сигурно е дрифтене, или дърпане на ръчната, или припомпване на съединителя, или какво?
- bmw545i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 19.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 545i
- Детайли за колата: E 60
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
ТУРБО написа:Ако си човек който "Кара" а не само да се вози ръчката си липсва,единственото нещо което автомата е с предимство е задръстването.
Иначе за 7-ма серия или джип автомата е задължителен,просто там си е 100% возене.
Колега, повечето автомобили за "каране" са автоматик. Мощните двигатели, в повечето случаи дори нямат опция за ръчни кутии.
- Cinder
- ентусиаст
-
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
Напротив, повечето автомобили за "каране", са с роботизирани ръчни скоростни кутии - т.е. имат съединител или 2. Разликата между кола с хидространсформатор и такава със съединител е голяма.

- bmw545i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 19.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 545i
- Детайли за колата: E 60
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
Cinder написа:Напротив, повечето автомобили за "каране", са с роботизирани ръчни скоростни кутии - т.е. имат съединител или 2. Разликата между кола с хидространсформатор и такава със съединител е голяма.
Чакай за теб да уточня, че гледам по-горе е имало подобен спор с друг колега...

Повечето автомобили за "каране", без съединител, който се задейства посредством натискане на долен ляв педал...



Така става ли?

- Valve-tronic
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 29.11.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 2013 Mercedes-Benz GLK 250 Bluetech
- Мечтае да кара: Porsche Panamera Turbo S
- Детайли за колата: Track Package
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
Още едно категорично положително мнение в полза на автоматика. То е базирано не само на личните ми предпочитания и очевидни предимства на автоматичните кутии, но и на преки наблюдения върху коли, достатъчно близки до мен – и мои, и на мои близки.
Вярно е, че е редно да се сравняват кутии с еднакъв брой предавки, за да бъде сравнението обективно – и откъм разходи за поддръжка, и откъм вървене и разход на гориво, и откъм пътно поведение. Съгласен съм, че за сега 8 и 9 степенните автоматици са по-скъпи за експлоатация, но с течение на времето цените им разбира се ще паднат. Възможно е да бъда опониран, че когато техните цени паднат и като покупни и като за ремонти, вече сигурно ще има „15-степенни” автомати, които пак ще са скъпи, но едва ли някога ще видим ръчна кутия с повече от 6 предавки. С други думи автоматикът е бъдещето и поради тази причина и цените ще се нормализират. Всички помним в зората на DVD колко струваше един плейър и колко струва сега дори blueray.
От личните си наблюдения съм си направил няколко извода.
Цени:
Един колега тук беше писал, че на BMW X5 E53 рециклиране на торк в Германия му е излязло 1200 лева, а в представителството на ZF тук са му искали 1700 лева за чисто нов. За сравнение тъстът ми имаше 1999 VW Bora 4x4 с 6-степенна ръчна скоростна кутия, чийто съединител като изпляска му излезе 2500 лева да го смени с чисто нов. Според мен тези две коли са несравними в полза на Х5.
Питал съм на жена ми Golf 4, ако хвърли 4-степенния автомат какво ме очаква и преди 2 години ми казаха, че цялостната смяна с чисто нов щяла да струва между 2000 и 2500 лева. Едни познати имаха 1995 Seat Ibiza 1.4i, което според мен е Лада с по-модерни ламарини и нищо повече, чиято ръчна кутия като излезе от строя и им се наложи да я сменят с втора употреба от морга със съмнително качество, дадоха 800 лева.
Само маховик на дизелова 2008 Mazda 6 струва точно 1800 лева, а на дизелова 2009 Toyota Avensis – 2000 лева. Вярно е, че бензиновите им аналози са в пъти по-евтини, но говорим само за маховик без останалите части по съединителя.
Е, кое тогава му е по-евтиното на ръчната кутия? И двете излизат еднакво скъпо да ги купиш или ремонтираш. Просто не трябва да се случва авария и при двата варианта.
Може би единственото нещо, което прави автоматика по-скъп за експлоатация е необходимостта от смяна на маслото, което при повечето ръчни кутии никога не се сменя. Друг съществен минус е, че началната покупна цена и като нова, и като втора употреба, е по-висока на автоматите в сравнение с колите с ръчни кутии, но това се компенсира от факта, че колите с автоматици като цяло са по-високо ниво на оборудване.
Разход на гориво и вървене:
Прави ми впечатление, че коли с 6-степенни и нагоре автоматици след 2006 година харчат по-малко и вървят повече от техните пълни аналози с ръчни кутии. За съжаление това при BMW се наблюдава в последните няколко години, но при други марки някои модели отдавна са така. За пример давам VW Golf 5 GTI, който с 6-степенен автомат ускорява с 0,3 сек по бързо от този с 6-степенна ръчна кутия, и едновременно с това харчи с около 0,5 литра по-малко на 100 км. Друг красноречив факт в полза на автоматика, който възпрепятства по-подробно даване на примери за това ми твърдение е, че „яките топалки” излизат серийно с автомати и за тях дори изобщо не се предлага ръчна кутия. И ако в този дух сравним BMW X6 3.0d 306HP с 8-степенен автомат и старото ми BMW 318i Е36 1.8i 115HP, разходът на Е36 е малко по-голям, а мощността, ускорението и вървежа са несравними в полза на Х6.
Удобство:
Автоматикът е несравнимо по-удобен и лесен за шофиране особено в задръстване, при паркиране на тесни места, при потегляне и особено правене на френски гараж на наклон. Лично според мен с новите многостепенни автомати е по-удобно и дългото шофиране. На тези кутии kick down сваля по 3 предавки и няма никакво забавяне, така че изпреварването не е никакъв проблем при високите скорости. Даже мисля, че по път със много завои и при слизане автоматикът отново е по-удобен. Когато има много завои играеш само с газта и спирачката и не мислиш на коя предавка трябва да отидеш и на коя си сега, и така цялата ти концентрация е върху пътя и сечащите завои селяни. А когато слизаш по наклон сваляш лоста на някоя от цифрите и кутията не отива на по-висока от съответната предавка, нито колата развива висока скорост.
Общо взето, както се казва, автомата можеш и с една счупена ръка и с един счупен крак да го караш. Не случайно в САЩ хората с увреждания на долните крайници си шофират без проблем.
Безопасност:
Добрият шофьор си е добър шофьор и на каквото и да го качиш, ще го кара прецизно. Да, обаче отдавна се навъдиха какви ли не екземпляри – каки, лели, пикльовци, баби и дядовци, които по принцип не знаят какво вършат и всяко допълнително нещо, отнемащо концентрацията им представлява предпоставка за потенциална беля. На тези само автомати трябва да им се разрешава да управляват, които поне според мен по-успешно се синхронизират с десетките системи за активна и пасивна безопасност в модерните коли, като например автопилоти, контрол на дистанцията, автоматично спиране, тракшъни и какво ли не.
Може би един съществен недостатък на автоматика е спирането през зимата, който донякъде се компенсира от ръчния режим. Проблем си е като го няма. Има и кутии без ръчен режим, които имат зимен такъв, ама.... Плюс обаче е серийната ASR система против буксуване на почти всички автомати.
Съхраненост:
Иска ми се да вярвам, че когато една кола е с автоматична кутия много по-трудно можеш да я закараш в червената зона на оборотите или пък да пържиш гуми. Това като цяло прави коли на едни километри и години с автоматични кутии по-съхранени технически от тези с ръчни скорости. Това разбира се е при нормална експлоатация, а не ръчно сменяне на автоматични предавки, без наличие на ръчен режим – тогава не ми се мисли, защото и такова съм виждал по светофарите.
И все пак въпреки, че съм такъв фен на автоматичните кутии, не бих казал, че без да мисля, бих взел всеки автомат. Според мен 6-степенна ръчна кутия на Mercedes-Benz е в пъти по-добре от CVT безстепенен вариатор на която и да е марка. За мен няма по-калпава технология от тази за автоматична кутия.
Вярно е, че е редно да се сравняват кутии с еднакъв брой предавки, за да бъде сравнението обективно – и откъм разходи за поддръжка, и откъм вървене и разход на гориво, и откъм пътно поведение. Съгласен съм, че за сега 8 и 9 степенните автоматици са по-скъпи за експлоатация, но с течение на времето цените им разбира се ще паднат. Възможно е да бъда опониран, че когато техните цени паднат и като покупни и като за ремонти, вече сигурно ще има „15-степенни” автомати, които пак ще са скъпи, но едва ли някога ще видим ръчна кутия с повече от 6 предавки. С други думи автоматикът е бъдещето и поради тази причина и цените ще се нормализират. Всички помним в зората на DVD колко струваше един плейър и колко струва сега дори blueray.
От личните си наблюдения съм си направил няколко извода.
Цени:
Един колега тук беше писал, че на BMW X5 E53 рециклиране на торк в Германия му е излязло 1200 лева, а в представителството на ZF тук са му искали 1700 лева за чисто нов. За сравнение тъстът ми имаше 1999 VW Bora 4x4 с 6-степенна ръчна скоростна кутия, чийто съединител като изпляска му излезе 2500 лева да го смени с чисто нов. Според мен тези две коли са несравними в полза на Х5.
Питал съм на жена ми Golf 4, ако хвърли 4-степенния автомат какво ме очаква и преди 2 години ми казаха, че цялостната смяна с чисто нов щяла да струва между 2000 и 2500 лева. Едни познати имаха 1995 Seat Ibiza 1.4i, което според мен е Лада с по-модерни ламарини и нищо повече, чиято ръчна кутия като излезе от строя и им се наложи да я сменят с втора употреба от морга със съмнително качество, дадоха 800 лева.
Само маховик на дизелова 2008 Mazda 6 струва точно 1800 лева, а на дизелова 2009 Toyota Avensis – 2000 лева. Вярно е, че бензиновите им аналози са в пъти по-евтини, но говорим само за маховик без останалите части по съединителя.
Е, кое тогава му е по-евтиното на ръчната кутия? И двете излизат еднакво скъпо да ги купиш или ремонтираш. Просто не трябва да се случва авария и при двата варианта.
Може би единственото нещо, което прави автоматика по-скъп за експлоатация е необходимостта от смяна на маслото, което при повечето ръчни кутии никога не се сменя. Друг съществен минус е, че началната покупна цена и като нова, и като втора употреба, е по-висока на автоматите в сравнение с колите с ръчни кутии, но това се компенсира от факта, че колите с автоматици като цяло са по-високо ниво на оборудване.
Разход на гориво и вървене:
Прави ми впечатление, че коли с 6-степенни и нагоре автоматици след 2006 година харчат по-малко и вървят повече от техните пълни аналози с ръчни кутии. За съжаление това при BMW се наблюдава в последните няколко години, но при други марки някои модели отдавна са така. За пример давам VW Golf 5 GTI, който с 6-степенен автомат ускорява с 0,3 сек по бързо от този с 6-степенна ръчна кутия, и едновременно с това харчи с около 0,5 литра по-малко на 100 км. Друг красноречив факт в полза на автоматика, който възпрепятства по-подробно даване на примери за това ми твърдение е, че „яките топалки” излизат серийно с автомати и за тях дори изобщо не се предлага ръчна кутия. И ако в този дух сравним BMW X6 3.0d 306HP с 8-степенен автомат и старото ми BMW 318i Е36 1.8i 115HP, разходът на Е36 е малко по-голям, а мощността, ускорението и вървежа са несравними в полза на Х6.
Удобство:
Автоматикът е несравнимо по-удобен и лесен за шофиране особено в задръстване, при паркиране на тесни места, при потегляне и особено правене на френски гараж на наклон. Лично според мен с новите многостепенни автомати е по-удобно и дългото шофиране. На тези кутии kick down сваля по 3 предавки и няма никакво забавяне, така че изпреварването не е никакъв проблем при високите скорости. Даже мисля, че по път със много завои и при слизане автоматикът отново е по-удобен. Когато има много завои играеш само с газта и спирачката и не мислиш на коя предавка трябва да отидеш и на коя си сега, и така цялата ти концентрация е върху пътя и сечащите завои селяни. А когато слизаш по наклон сваляш лоста на някоя от цифрите и кутията не отива на по-висока от съответната предавка, нито колата развива висока скорост.
Общо взето, както се казва, автомата можеш и с една счупена ръка и с един счупен крак да го караш. Не случайно в САЩ хората с увреждания на долните крайници си шофират без проблем.
Безопасност:
Добрият шофьор си е добър шофьор и на каквото и да го качиш, ще го кара прецизно. Да, обаче отдавна се навъдиха какви ли не екземпляри – каки, лели, пикльовци, баби и дядовци, които по принцип не знаят какво вършат и всяко допълнително нещо, отнемащо концентрацията им представлява предпоставка за потенциална беля. На тези само автомати трябва да им се разрешава да управляват, които поне според мен по-успешно се синхронизират с десетките системи за активна и пасивна безопасност в модерните коли, като например автопилоти, контрол на дистанцията, автоматично спиране, тракшъни и какво ли не.
Може би един съществен недостатък на автоматика е спирането през зимата, който донякъде се компенсира от ръчния режим. Проблем си е като го няма. Има и кутии без ръчен режим, които имат зимен такъв, ама.... Плюс обаче е серийната ASR система против буксуване на почти всички автомати.
Съхраненост:
Иска ми се да вярвам, че когато една кола е с автоматична кутия много по-трудно можеш да я закараш в червената зона на оборотите или пък да пържиш гуми. Това като цяло прави коли на едни километри и години с автоматични кутии по-съхранени технически от тези с ръчни скорости. Това разбира се е при нормална експлоатация, а не ръчно сменяне на автоматични предавки, без наличие на ръчен режим – тогава не ми се мисли, защото и такова съм виждал по светофарите.
И все пак въпреки, че съм такъв фен на автоматичните кутии, не бих казал, че без да мисля, бих взел всеки автомат. Според мен 6-степенна ръчна кутия на Mercedes-Benz е в пъти по-добре от CVT безстепенен вариатор на която и да е марка. За мен няма по-калпава технология от тази за автоматична кутия.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани