Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от surfboard » 30 Дек 2013, 9:41

Колеги, като ваш съфорумец ще си позволя да отправя апел към вас във връзка с покупката на коли от Дупница, тъй като съм роден и съм израстнал тук и познавам повече от добре долните и мизерни трикове на местните търгаши и псевдоджамбази. Ще напиша долното като се надявам почитаемите господа модератори да не го счетат за оффтопик, а за полезен съвет, поместен на правилното място, а именно - избор и покупка на е46.

Ако купувате кола от друг град и си отваряте очите на 4, в Дупница си ги отваряйте на 8. Колите, които се вкарват са най-често абсолютни италиански боклуци на хемодиализа, които с неистови усилия са закрепени до ниво, в което да издържат 10-15 тестдрайва, преди да покажат явен дефект. Когато търгашът отиде в Италия или в друга държава, от която вкарва кенефи и види 2 оферти - например от 3000 лева и 3300 лева, като тази от 3300 е читава, а тази от 3000 не е, познайте коя ще вземе? Взима се възможно най-евтината кочина с цел максимална печалба. Друг вариант е да се вземе оттам на безценица кола с блокирал мотор или ГНП и т.н и тук да се "реставрива". Как обаче се реставрира? - при гаражния майстор и квартален герой Пешо, който наскоро е завършил 12 клас, видял е, че няма как да се реализира и взел, че отворил гараж за поправка на коли. Взимат се най-евтините части десета употреба и колата се закрепя колкото да издържи 1-2 месеца. Не че няма и по някой кадърен в Дупница, но джамбазите ходят при новаци и измислени герои, защото взимат тънко, макар и с цената на това да се учат на колите им. Колата се прикрепя колкото да не се разпадне и колкото да се хвърлят прах в очите на потенциалния собственик. Прави се и още нещо - ако например някоя грешка свети упорито на таблото, крушката се оперира и премахва и вече няма какво да свети за грешки :) Понякога се оперира и софтуера, за да не показва грешки на автодиагностичен софтуер или пък грешките се трият непосредствено преди огледа. За връщането на километражите изобщо няма смисъл да коментирам - често съграждани се хвалят с това как им била изпълнена поръчка за връщане на километража от 600 000 км. на 115 000 км.
Има и друг тънък момент - 99.9 % от джамбазите вървят ръка за ръка с всички майстори. Пазят си гърба взаимно и срещу някаква услуга или посредствена сума, могат да ви нахвалят колата и да я представят на нивото на Астън Мартин /ако има кой да им се върже разбира се/.
Друг съвет - понеже 90 % от роднините на семейството и приятелите ни са юристи, включително и аз, отваряйте си добре очите и за достоверността на документите на автомобила. Вече 3 години работя в голяма адвокатска кантора и имаме няколко случая, в които при регистрация в КАТ с установява, че автомобилът е краден и впоследствие се конфискува. Един джип още стои в двора на Полицията, а прокурорът отказва да го върне, защото е веществено доказателство. Клиентът брои солидна сума за него и сега хем се раздели с парите, хем е без кола. В тази връзка - най-добре е ако по някаква причина решите да вземате кола оттук, жертвайте някой лев за хотел или намерете роднини и познати в които да преспите, купете колата и заставете джамбазина да дойде в КАТ да я регистрирате и едва когато се уверите че всичко с документите е наред, тогава му я платете. Не че и така няма риск, но щом вече един път е минала през КАТ, положението е по-различно.
Да не отварям пък дума за маслото в двигателите и т.н. Имаше случай, в който бяха набутали някаква кутия, която да лъже датчика че в двигателя има масло и впоследствие се оказало, че клиентът едва не блокирал мотора. Маслото на колите си е италианското на 8792572 километра, а ако по някаква причина се смени тук, най-често се слага М10 Д.

Досега съм сменил 5-6 автомобила, като никой от тях не съм закупил от Дупница. За последната ми кола - тази, която карам в момента /330и/, изобщо не си направих труда да обикалям дупнишките автокъщи, понеже предварително знаех какво ме очаква. Купих колата от град, който се намира на 400 километра от Дупница и не съжалявам за избора си.

Струва ми се, че единственият малко по-безопасен вариант е ако все пак колата ще е от Дупница, да бъде от частно лице и регистрирана, а не нов внос от автокъща. След това си я карате в сервиз, проверки и т.н /препоръчително сервиз извън Дупница/. Частните лица нямат такива познания да правят подобни измами, повечето си поддържат колите нормално и общо-взето са добросъвестни.

Мога да изпиша тонове информация за дупнишките автоизмамници, но нямам подобно време, а и не е нужно. Затова в заключение - просто бъдете внимателни. Сигурен съм, че и в други градове се вършат подобни свинщини, но тук положението е "военно".

Информацията ми е базирана на лични впечатления и наблюдения, както и на многократното слушане на истории от пострадали приятели, познати и форумни колеги от други градове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 19.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 333xi Touring

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от kokok0 » 30 Дек 2013, 11:45

Колега surfboard , да ти кажа че навсякъде има такива индивиди, не са само в Дупнишко. В крайна сметка никой не ти слага нож на гърлото да купиш конкретна кола, а и си в правото да я провериш преди да я платиш. Който джамбаз откаже, аз лично също ще се въздържа от покупка. Освен това за лампите по таблото няма как да стане. Нали като чекира при контакт ще забележиш, че някоя лампа не светва въобще, а ако е вързана към друг източник, то тя ще работи успоредно с него. И освен всичко, една бърлога се познава. Както и да е, не споря че си прав, но навсякъде има "лоши" хора.


А към колегата nikolae, ами ти сам си отговаряш! Има още един мост :) Не, носачите са различни, съответно и шарнирите. Имаш още 2 полуоски, още 2 диференциала, различна скоростна кутия, различни пружини и различна система за контрол. АСЦ е повече система за сигурност отколкото система за подпомагане, т.е. тя се опитва да те предпази в случай, че загубиш контрол над сцеплението или просто се правиш на Кеичи Цучия. ДСЦ най-общо казано иползва и спирачната система.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от surfboard » 30 Дек 2013, 14:06

Така е, навсякъде има и добросъвестни търговци, включително и в Дупница /макар да се броят на пръстите на едната ми ръка/. Аз споделям една стотна от това, което съм чул за колите тук и предупреждавам. Вече всеки си преценява откъде да купува и си носи последствията от избора си. Бъдете много внимателни с Дупница.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от Alexch » 30 Дек 2013, 14:30

Ето колата, която според мен си струва да погледнат, всички които търсят бензиново купе: viewtopic.php?f=46&t=358623 (не познавам собственика :!: )
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от nikolae » 31 Дек 2013, 10:38

kokok0 написа:А към колегата nikolae, ами ти сам си отговаряш! Има още един мост :) Не, носачите са различни, съответно и шарнирите. Имаш още 2 полуоски, още 2 диференциала, различна скоростна кутия, различни пружини и различна система за контрол. АСЦ е повече система за сигурност отколкото система за подпомагане, т.е. тя се опитва да те предпази в случай, че загубиш контрол над сцеплението или просто се правиш на Кеичи Цучия. ДСЦ най-общо казано иползва и спирачната система.


Т.е. ако се купува Х трябва да е доста читав Х :-))
АСЦ за мене е пълен т***к. Отнема газта и нищо повече не прави. ДСЦ от своя страна може да чукне
спирачка на едното или двете колела, с различна сила и т.н. Питам дали дсц при Е46 е същото като при Е60
или при Е60 е по-различно?
Моята Е60 има копче дсц, като се натисне веднъж - минава на DTC (което мисля, че е нещо от рода на
контролирано приплъзване на гумите). Е60 с дсц ми се струва по-сигурна и по-стабилна от Е46 с дсц (може
и да си внушавам, не съм карал е46 с дсц дълго време)
Затова се чудя дали е46 с дсц или е46 Х (най-малкото изключвам риска да е английска)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от Gqbriel » 31 Дек 2013, 11:23

Ники е46 с дсц не отстъпва на е60 ;)
При нас пак е 2 степени като 1ва е контрролирано приплъзване,оставя те да я метнеш но прекали ли с ъгъла контрира предницата веднага,аз зимата карам на сняг главни така,най-удобно ми е.
Имаме си сензор за усукване на шасито ,ъгъл на волана и контрол на горивото.
Ако имаше сняг най-лесно се сравнява ,а АСЦ-то даки +- Т е доста назад от ДСЦ - за това си прав

Sent from my HTC Desire 500 using Tapatalk
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от acho.rs » 31 Дек 2013, 13:00

АСЦ за мене е пълен т***к.

Не знам до колко си карал АСЦ в Е46 или Е39, но за мене това е един от най-добрите тракшъни . Работи супер плавно и точно . При изкачване по хлъзгав баир, спокойно може да си натиснеш педала до края и да разчиташ АСЦто да ти дозира газта и да контролира приплъзването. Да, ДСЦто е по-добрата система , но обикновен тракшън е напълно достатъчен , освен ако не се правиш на изпитател и да разчиташ някой друг да те извади от кашата в която се набутваш .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от Gqbriel » 31 Дек 2013, 14:36

Ачка АСЦ няма сравнебие с ДСЦ ,покарай ДСЦ и ще видиш ;) особено на мокро и хлъзгаво,където предницата може да тръгне дори и с внимание
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от acho.rs » 31 Дек 2013, 15:28

Gqbriel написа:Ачка АСЦ няма сравнебие с ДСЦ ,покарай ДСЦ и ще видиш ;) особено на мокро и хлъзгаво,където предницата може да тръгне дори и с внимание

Карал съм ДСЦ, но на сухо и мокро, не на лед . Подозирам, че nikolae търси някаква сигурност над нормалното, след като се държи и на АВД и на ДСЦ. За мен АСЦ в Е46 е перфектно работеща система и напълно достатъчна, ако не спускаш заледени баири всеки ден .
Мисля, че изказването - АСЦ е пълен ташак - е подвеждащо, за хората избиращи БМВ.

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от Bavarcho » 31 Дек 2013, 15:37

предницата я спасяват само хубави нови гуми
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от Kris » 31 Дек 2013, 16:57

acho.rs написа:
Gqbriel написа:Ачка АСЦ няма сравнебие с ДСЦ ,покарай ДСЦ и ще видиш ;) особено на мокро и хлъзгаво,където предницата може да тръгне дори и с внимание

Карал съм ДСЦ, но на сухо и мокро, не на лед . Подозирам, че nikolae търси някаква сигурност над нормалното, след като се държи и на АВД и на ДСЦ. За мен АСЦ в Е46 е перфектно работеща система и напълно достатъчна, ако не спускаш заледени баири всеки ден .
Мисля, че изказването - АСЦ е пълен ташак - е подвеждащо, за хората избиращи БМВ.

Ачка, има разлика и то голяма. Най-добре се усеща в кола автоматик и на заснежено, на баир още повече.

П.П.
Карал съм и с двете системи ASC и DSC и ръчка и автомат, по повече от две години всяка. На ръчката не се усеща толкова разликата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от Gqbriel » 31 Дек 2013, 17:43

Е кое не се усеща бе момчета :) карайте направо с 80 на сняг и зашийте пълен ляв и десен - пак ще си говорим глупости после...
Един и същи завой един и същи шофьор и еднакви коли с асц и дсц - пак да видим кога включва АСЦ и ДСЦ - разлика колкото искате...рязка газ и пак двете на сняг и ДСЦ направо реже мощността ..
Незнам какво сте карали,но и аз съм крал ръчки с асц и дсц над 50к всяка и разликата е значителна..
А тва ,че предницата я спасява само хубави нови гуми пак е пресилено но няма да споря,че ще се объркат хората..с мисто нови и летни и зимни ДСЦ ми е помагало ,без да се изсилвам по завоите..

A един хубав прочит на това документче,ще видим огромната разлика между АСЦ и ДСЦ ;)

http://www.bmwtech.ru/pdf/e46/ST034/13%20P1%20Traction%20and%20Stability%20Control%20Internet.pdf
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от acho.rs » 31 Дек 2013, 19:50

разлика колкото искате...рязка газ и пак двете на сняг и ДСЦ направо реже мощността ..

Рязка газ и точно същото прави и тракшъна :idea: Мисля, че от толкова форумни спорове, вече спорите за самия спор. Аз казах няколко пъти - ДСЦ е по-добро от АСЦ, но да твърдиш че тракшъна е пълен ташак е смехотворно и нереално .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от Gqbriel » 31 Дек 2013, 19:59

Аз не съм казал ташак ;) но иначе да прав си..както и да е ;) догодина пак
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 26.08.2012
Местоположение: Велико Търново
Кара: Е60 530i N52

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от pa4oni » 31 Дек 2013, 22:03

Колеги замисля ме евентуална покупка на е46 328.Четох доста във форума но реших да попитам,какво да гледам като го вземам особено по мотора на 230000 км.е.Имам нужда и за малко инфо за този мотор с верига ли е,какво се обслужва по него за масло разбрах че трябва да е 5х30.Дано ми дадете по скорошен отговор. Сега карам мазда кседос 2000 V6 и семеино галакси 99г.2,8 VR6.При евентуална покупка на бмв-то ще се разделя с маздата,до сега тя ми "чешеше крастата"

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook