проблем с климатик
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
проблем с климатик
Привет :-)
От скоро имам е60 м54б30 преди фейса. Има следния проблем.
Колата не духа студено на вкл. климатик. Като си играя с настройките
на climate единствено постигам успех като пусна само средните на
шофьора и пасажера и затворя ръчно от таблото средните конзоли.
Т.е. духа студено само от най-ляво и най-дясно. Понякога се случва
да духа и студено по средата ако наглася примерно да духа студено
/макар, че духа топло/ шофьор горе или долу в краката.
На диагностика излиза постоянно един [url=http://bmwfans.info/parts/catalog/64116920226/воден клапан[/url]
Свалихме го, гледахме го, като механика си работи перфектно.
Замерихме тока, който идва към него. Към единият е 13волта - другия 10 по спомен.
Възможно ли е управлението на климатика /това в централната конзола/ да шашка клапана ?
По-важното... всичко това дали има отношение, че всички клапи освен крайните по средата
духат топло ?
Предварително Благодаря !
От скоро имам е60 м54б30 преди фейса. Има следния проблем.
Колата не духа студено на вкл. климатик. Като си играя с настройките
на climate единствено постигам успех като пусна само средните на
шофьора и пасажера и затворя ръчно от таблото средните конзоли.
Т.е. духа студено само от най-ляво и най-дясно. Понякога се случва
да духа и студено по средата ако наглася примерно да духа студено
/макар, че духа топло/ шофьор горе или долу в краката.
На диагностика излиза постоянно един [url=http://bmwfans.info/parts/catalog/64116920226/воден клапан[/url]
Свалихме го, гледахме го, като механика си работи перфектно.
Замерихме тока, който идва към него. Към единият е 13волта - другия 10 по спомен.
Възможно ли е управлението на климатика /това в централната конзола/ да шашка клапана ?
По-важното... всичко това дали има отношение, че всички клапи освен крайните по средата
духат топло ?
Предварително Благодаря !
- Trixster
- ентусиаст
-
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: проблем с климатик
Дано да съм прав и проблема да ти е много прост.
Централната конзола се управлява дали да духа топло или студено от I-drive - Climate. Сигурен ли си че там е настроено на студено ?
Централната конзола се управлява дали да духа топло или студено от I-drive - Climate. Сигурен ли си че там е настроено на студено ?
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- E30_DK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: проблем с климатик
Предполагам, че сте свалили електромагнитните клапани да ги проверите. Разглобихте ли ги за да проверите дали няма натрупала се шлака по цилиндрите от която буталцето да не може да се движи? Аз преди време имах подобен проблем и проверявах клапаните дали цъкат като им пусках директно ток - уж цъкаха, уж всичко беше наред, но проблема си оставаше. Разглобих въпросните клапани, почистих ги и след това като им пуснах ток не цъкаха, а направо щракаха - всичко си дойде на мястото - топло-студено всичко стана както трябва. Като се разглобят трябва да се проверят и намотките - понякога се прекъсва спойка.
Re: проблем с климатик
Trixster:
Разбира се, от там топло/студено горе долу и т.н.
Самите клапани не. Гледахме намотките и всичко друго.
Беше достс чист и като се духа в него си отваряше
и затваряше перфектно. Като се замериха тоците
обаче до първата(лявата) едва 10 а другата 13.
Чистихме ги на компресор и мивка.
Разбира се, от там топло/студено горе долу и т.н.
Самите клапани не. Гледахме намотките и всичко друго.
Беше достс чист и като се духа в него си отваряше
и затваряше перфектно. Като се замериха тоците
обаче до първата(лявата) едва 10 а другата 13.
Чистихме ги на компресор и мивка.
Re: проблем с климатик
Малко ъпдейт по темата.
Сменихме един транзистор, който се намира в модула за управление на клима/парно.
Грешката за водния клапан изчезна. Проблема се отстрани частично ето и резултата.
Когато го пускам на студено/климатик. По цялата средна конзола (най-ляво, средните две,
крайно дясно и тези за задните седалки) духат студено. Краката (шофьор и пасажер) + това
на стъклото духат топличко дори при 18градуса, на вътрешен кръг, на макс. Иначе като задуха
студено по средата - духа наистина много студено и колата бързо се охлажда.
По-големият проблем е при топлото. Когато пусна топло (макс червени чертички от Climate менюто)
температура няма значение дали 26,28 или 32, дали вътрешен кръг, автоматично, климатик или
нищо да не е избрано ефекта е следния. В краката и на челното стъкло духа горещо. Средата
шофьорската част (ляво до прозореца, централна лява конзола + тази на задните седалки пак в ляво)
духа хладко, а дясната част (централно дясно, пасажер и отзад дясно) духат горещо.
Пробвал съм различни вариации, примерно парното да е включено само на средата и/или вътрешен кръг
ефекта е същия. Единствено като позагрее колата и започне " да идва топлото" примерно около 40-50 градуса
темп. на двигателя тогава като че ли и централно левите подухват топло. Загрее ли колата 80-90 си подухва хладно.
Къде, какво как да проверя :-)
Чувал съм, че се прави някакъв ресет на клапите, през дис може ли ?
Ако не дайте съвет при кого/къде да отида за диагностика.
Благодаря !
Сменихме един транзистор, който се намира в модула за управление на клима/парно.
Грешката за водния клапан изчезна. Проблема се отстрани частично ето и резултата.
Когато го пускам на студено/климатик. По цялата средна конзола (най-ляво, средните две,
крайно дясно и тези за задните седалки) духат студено. Краката (шофьор и пасажер) + това
на стъклото духат топличко дори при 18градуса, на вътрешен кръг, на макс. Иначе като задуха
студено по средата - духа наистина много студено и колата бързо се охлажда.
По-големият проблем е при топлото. Когато пусна топло (макс червени чертички от Climate менюто)
температура няма значение дали 26,28 или 32, дали вътрешен кръг, автоматично, климатик или
нищо да не е избрано ефекта е следния. В краката и на челното стъкло духа горещо. Средата
шофьорската част (ляво до прозореца, централна лява конзола + тази на задните седалки пак в ляво)
духа хладко, а дясната част (централно дясно, пасажер и отзад дясно) духат горещо.
Пробвал съм различни вариации, примерно парното да е включено само на средата и/или вътрешен кръг
ефекта е същия. Единствено като позагрее колата и започне " да идва топлото" примерно около 40-50 градуса
темп. на двигателя тогава като че ли и централно левите подухват топло. Загрее ли колата 80-90 си подухва хладно.
Къде, какво как да проверя :-)
Чувал съм, че се прави някакъв ресет на клапите, през дис може ли ?
Ако не дайте съвет при кого/къде да отида за диагностика.
Благодаря !
- Dyankov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 17.08.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e60 535d, F11 535d
- Мечтае да кара: e60 M5
Re: проблем с климатик
при мен вчера излезе подобен проблем, обаче при мен не духа от никъде освен на предното стъкло и то не на цялото а само по средата. Постоянно духа топло то дали на климатик дали на парно все едно, давайте съвет какво да правя къде да търся проблема?
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: проблем с климатик
Пробвайте да смените управлението на климатроника(модула) и да видите какво ще стане. Така ще може да определите дали проблема е от там или другаде. Не се кодира ами направо се слага.
- Dyankov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 17.08.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e60 535d, F11 535d
- Мечтае да кара: e60 M5
Re: проблем с климатик
Някой колега да каже тези грешки за климатроника какво гласят
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- miroleskov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: проблем с климатик
Е погледнете ги по-детайлно и то ще си пише за всяка какво е що е...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
Re: проблем с климатик
Мина доста време а не съм писал в темата та да добавя , че моя проблем се оправи. Всичко работи на 6 

- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: проблем с климатик
е кажи какво оправи?
- ristaka 82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: 5.10.2011
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530 i E60 N52B30AF
- Мечтае да кара: Bmw 550 i xDrive
Re: проблем с климатик
nikolae написа: Мина доста време а не съм писал в темата та да добавя , че моя проблем се оправи. Всичко работи на 6
От самосебеси ли...




Re: проблем с климатик
Сменихме един транзистор, който се намира в модула за управление на клима/парно.
Грешката за водния клапан изчезна. В началото беше малко странно не можах да разбера кое
как точно работи. В последствие, дълго каране, градско и т.н. установих, че всичко е нормално.
Жегата си е жега, хладкото - хладко, климатика - лед.
Весело 
Грешката за водния клапан изчезна. В началото беше малко странно не можах да разбера кое
как точно работи. В последствие, дълго каране, градско и т.н. установих, че всичко е нормално.
Жегата си е жега, хладкото - хладко, климатика - лед.


- Trixster
- ентусиаст
-
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: проблем с климатик
nikolae написа:Сменихме един транзистор, който се намира в модула за управление на клима/парно.
Грешката за водния клапан изчезна. В началото беше малко странно не можах да разбера кое
как точно работи. В последствие, дълго каране, градско и т.н. установих, че всичко е нормално.
Жегата си е жега, хладкото - хладко, климатика - лед.
Весело
Добри новини, може ли да споделиш някакви снимки и какво точно си сменил на платката, ако имаш и дали е имало някакви белези които те накараха да смениш ?
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
Re: проблем с климатик
Не съм се сетил да направя. Довечера ще пробвам да сваля моя и ще го снимам, но ще ми е трудно без щипките /тези, с които
дърпат лайсни и централните модули/.
Иначе по спомен... водния клапан (waer valve) е от две части. Ако може да замерите напрежението, което
идва към единия и другия /те го пробваха с крушка/ и от там да се проследи цвета на кабелите, които
отиват към управлението на парното и ще се види къде влиза.
дърпат лайсни и централните модули/.
Иначе по спомен... водния клапан (waer valve) е от две части. Ако може да замерите напрежението, което
идва към единия и другия /те го пробваха с крушка/ и от там да се проследи цвета на кабелите, които
отиват към управлението на парното и ще се види къде влиза.
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани