Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: В.Т-во, София
Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора

Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/

Мнение от BigMUZZY » 19 Дек 2013, 0:11

Здравейте,

знам, че е често дискутиран проблем относно тези клапани. Дори наскоро пак се допълваше темата относно подмяната на клапаните с тези от Е39. При мен проблемът се появи от самата водна помпа при клапаните - изби и шибърът и оттам протече антифризът. Клапаните засега си работят. Затова и пускам отделна тема и как съм решил ситуацията.

Тъй като клапаните ми си работят, реших да не купувам помпа от Е34 втора употреба ( за което се извинавам отново на колегата AUTOMAX, че го занимавах по телефона с проблемите си ). Реших да си взема нова универсална помпичка на Бош с презумпцията, че не е работила 18 години и има все пак някаква гаранция. И така, какво направих:

Нова циркулационна помпа на Бош с номер 0 392 020 024. Щутцерите са еднакви, габаритните размери - също. Захватът тоже - със скоба.
Буксата на помпата не е като нашата. Взема се букса от датчика за задна скорост на Голф 3. Реже се буксата на Е34-ката и се спояват кабелите с голфовата.

Цени: помпичката е около 85-90 лв. дребнова цена. Буксата - за колкото я намерите.

Презумпции: въпреки близо двойната цена, детайлът е чисто нов, не е работил години и би трябвало да има гаранция. Чрез смяна на буксите не се нарушава целостта на детайла и гаранцията все пак си е в сила.

Резултати: имам парно!!!

Условност: важи при работещи клапани.
...Тез` две бири `що ги каза ...?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/

Мнение от ивчо » 19 Дек 2013, 8:54

Ххахаха, като че ли сме се наговорили ...
Вчера със Сто си говорихме точно по този "проблем" ... Та моята няма такава помпа :(
Мисля да поправя тази несправедливост обаче :)
С чичата си говорихме - това няма ли как се ремонтира .. Грес нещо :mhihi:
В сми гледам е разглобяема, Стоянски сподели че се пробивало нещо вътре в нея и дотам !?
Иначе те една тема от "братята" по тоз повод - http://www.e34.su/forum/topic/737-zamen ... noi-pompy/
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/

Мнение от zvetiko » 19 Дек 2013, 9:04

ивчо написа:Ххахаха, като че ли сме се наговорили ...
Вчера със Сто си говорихме точно по този "проблем" ... Та моята няма такава помпа :(
Мисля да поправя тази несправедливост обаче :)
С чичата си говорихме - това няма ли как се ремонтира .. Грес нещо :mhihi:
В сми гледам е разглобяема, Стоянски сподели че се пробивало нещо вътре в нея и дотам !?
Иначе те една тема от "братята" по тоз повод - http://www.e34.su/forum/topic/737-zamen ... noi-pompy/


Наистина е хубаво да я имаш- усеща се липсата и на празни обороти. Задвижването на турбината на помпата е интересно- залепена е на магнит, който се върти от магнитно поле. Когато се турбината се отлепи от магнита, можеш да чуваш, че помпата работи, но турбината не само не играе ролята, за която е предназначена, но и спира циркулацията на антифриза и в колата духа студено на ниски обороти. ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/

Мнение от fox1981 » 19 Дек 2013, 10:51

zvetiko написа:
ивчо написа:Ххахаха, като че ли сме се наговорили ...
Вчера със Сто си говорихме точно по този "проблем" ... Та моята няма такава помпа :(
Мисля да поправя тази несправедливост обаче :)
С чичата си говорихме - това няма ли как се ремонтира .. Грес нещо :mhihi:
В сми гледам е разглобяема, Стоянски сподели че се пробивало нещо вътре в нея и дотам !?
Иначе те една тема от "братята" по тоз повод - http://www.e34.su/forum/topic/737-zamen ... noi-pompy/


Наистина е хубаво да я имаш- усеща се липсата и на празни обороти. Задвижването на турбината на помпата е интересно- залепена е на магнит, който се върти от магнитно поле. Когато се турбината се отлепи от магнита, можеш да чуваш, че помпата работи, но турбината не само не играе ролята, за която е предназначена, но и спира циркулацията на антифриза и в колата духа студено на ниски обороти. ;)

Всички помпи на Webasto са на тоя принцип и събират мизерия там и хйде чао.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/

Мнение от ивчо » 19 Дек 2013, 11:34

Един вид натрупването на отлагания/котлен камък/ друга шит, причинява блокирането на "турбинката" - тя се отлепва от оста и всичко е точно ...
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/

Мнение от zvetiko » 19 Дек 2013, 12:28

Няма ос, няма нищо- само кръгъл магнит, за който е залепена турбината. ;) Когато се отлепи, се върти само магнита.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 19.01.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E30 320is touring

Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/

Мнение от NLefterov » 19 Дек 2013, 16:59

Ос има, всичко магнит и турбина се върти около нея. Тея дни я правих тази операция

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1013
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/

Мнение от dan-dam » 23 Дек 2013, 23:55

А захранването на помпата постоянно ли е? Понеже при мен поотслабва парното като чакам на светофар примерно. Днес подадох директно 12в. и помпата работи. Обаче и при запален мотор и включено парно на буксата не идва ток. Има ли бушон и какво я управлява тая помпа?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/

Мнение от jogr » 24 Дек 2013, 9:36

daddy_ написа:А захранването на помпата постоянно ли е? Понеже при мен поотслабва парното като чакам на светофар примерно. Днес подадох директно 12в. и помпата работи. Обаче и при запален мотор и включено парно на буксата не идва ток. Има ли бушон и какво я управлява тая помпа?


Точно това колега и аз питах в друга тема за парното, но никой не можа да каже. И при мен когато запаля колата няма 12В на буксата, когато позагрее и се появява волтажа, попрочетох малко и разбрах, че компа на климатика (май и самите врътки) контролират кога да се пуска помпата! Иначе си има бушон и реле в двигателния отсек.

П.С. Всичко това е за климатика с врътките и с компа с трите букси пред филтъра!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1013
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/

Мнение от dan-dam » 24 Дек 2013, 16:42

jogr написа:Точно това колега и аз питах в друга тема за парното, но никой не можа да каже. И при мен когато запаля колата няма 12В на буксата, когато позагрее и се появява волтажа, попрочетох малко и разбрах, че компа на климатика (май и самите врътки) контролират кога да се пуска помпата! Иначе си има бушон и реле в двигателния отсек.

П.С. Всичко това е за климатика с врътките и с компа с трите букси пред филтъра!

При мен нямаше 12в, а температурата беше около средата някъде. Интересно е, ако се командва от тоя комп на климата, който не знам къде се намира и какво представлява. Понеже и управлението на температурата не работи от врътките. Може да има връзка между двете.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/

Мнение от jogr » 24 Дек 2013, 17:34

daddy_ написа:
jogr написа:Точно това колега и аз питах в друга тема за парното, но никой не можа да каже. И при мен когато запаля колата няма 12В на буксата, когато позагрее и се появява волтажа, попрочетох малко и разбрах, че компа на климатика (май и самите врътки) контролират кога да се пуска помпата! Иначе си има бушон и реле в двигателния отсек.

П.С. Всичко това е за климатика с врътките и с компа с трите букси пред филтъра!

При мен нямаше 12в, а температурата беше около средата някъде. Интересно е, ако се командва от тоя комп на климата, който не знам къде се намира и какво представлява. Понеже и управлението на температурата не работи от врътките. Може да има връзка между двете.


Всичко е вързано в една система и се влияе едно от друго (виж си и клапаните на парното!)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: В.Т-во, София
Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора

Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/

Мнение от BigMUZZY » 24 Дек 2013, 20:13

След дисекция, оказа се, че при мен магнитът, прикрепен към турбинката, се е счупил на две. С това е пробил мембраната, а оттам и протичането на антифриза. За сметка на това: никакви отлагания и мръсотии в помпичката. Надявам се това да е показател и за останалата част от системата ми.
...Тез` две бири `що ги каза ...?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1013
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/

Мнение от dan-dam » 25 Дек 2013, 0:24

jogr написа:
daddy_ написа:
jogr написа:Точно това колега и аз питах в друга тема за парното, но никой не можа да каже. И при мен когато запаля колата няма 12В на буксата, когато позагрее и се появява волтажа, попрочетох малко и разбрах, че компа на климатика (май и самите врътки) контролират кога да се пуска помпата! Иначе си има бушон и реле в двигателния отсек.

П.С. Всичко това е за климатика с врътките и с компа с трите букси пред филтъра!

При мен нямаше 12в, а температурата беше около средата някъде. Интересно е, ако се командва от тоя комп на климата, който не знам къде се намира и какво представлява. Понеже и управлението на температурата не работи от врътките. Може да има връзка между двете.


Всичко е вързано в една система и се влияе едно от друго (виж си и клапаните на парното!)

Първо се осъмних в тях. Купих нови, отворих ги, почистих, гумите бяха отлични. Бачкат и двете зони. Оказа се, че и моите си работят. Дано някой разясни управлението и режима на работа на помпата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/

Мнение от The Heartlistener » 25 Дек 2013, 22:05

Врътките управляват директно клапаните, като се дава инфо и на модула. А той ще пусне допълнителната водна помпа едва когато температурата на охлаждащата течност достигне 30 градуса ;).
Пробвай с друго реле, виж и бушоните му - 9 и 29.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/

Мнение от vladobate » 26 Дек 2013, 1:03

Ами докато не е загрял двг не можеш накара да ти духа студено в купето ако врътката е в червената зона . Това показва , че помпичката няма да върти докато клапите са затворени или е достатъчно студена охл. течност. При загрял двг и искане за топло в купето ще се отворят клапите и тогава ще тръгне помпичката иначе няма сми . ПС : А кво да отваряш клапите , пускаш им захранване принудително и пипаш маркучите след тях , изводите си ги правиш сам , същото и с моторчето после лекуваш болното място .

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook