метан , газ или...?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Мнения: 4
Регистриран на: 10.05.2006
Местоположение: Пловдив

Мнение от OrionBG » 12 Май 2006, 17:28

Що се отнася до кратери и гръмнали коли само в Пловдив знам за две!!! А иначе таксиджиите са ми казвали това за окачването! Все едно да сложите 4 торби цимент в багажника и после още двама дебелогъзи приятеля и да не забравим и тяхния багаж! Това да не е танк че да издържи толкова килограми!?! :shock:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 595
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: София

Мнение от Oyama » 16 Юни 2006, 15:57

Метана е гадна работа, газов инжекцион е истината - някой хора даже казват че колата върви повече на газ ;) .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 17.02.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 325i
Мечтае да кара: 650i

Мнение от bELiAr » 17 Юни 2006, 21:52

пич ти на такси возил ли си се скоро... дали ти е ясно тия как карат дуки мупки няма за тях + тва на година навъртат адски много км... пак добре че само окачването им се разбива с тия рена и шевролети наакани... колкото за метана ... идва 2 пъти по тънко от газ > 4 пъти по от бензин и пълна бутилка газ тежи колкото пълна метан
п.с ако от 100 кг ще се прецака зема да си изхвърля инструментите резерната гума и седалките (той баща ми е 100 баси)
метан станции само в големите градове .. затва не се харесва на село :D


Аватар
Мнения: 627
Регистриран на: 4.03.2005
Местоположение: София-Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E90 330xd
Детайли за колата: Черен фолиран седан.

Мнение от body » 18 Юни 2006, 0:26

Аз и без това на газ повече от 205 не хващам,представям си на метан каква ще е трагедията.САМО ГАЗ

Е30 Fanatic
Аватар
Мнения: 2057
Регистриран на: 7.09.2005
Местоположение: Севлиево
Пол: Мъж
Кара: от онея старите....
Мечтае да кара: магазинска е30-ка

Мнение от GEORGIEV » 18 Юни 2006, 21:40

OrionBG написа:Що се отнася до кратери и гръмнали коли само в Пловдив знам за две!!! А иначе таксиджиите са ми казвали това за окачването! Все едно да сложите 4 торби цимент в багажника и после още двама дебелогъзи приятеля и да не забравим и тяхния багаж! Това да не е танк че да издържи толкова килограми!?! :shock:

:mhihi: Те сички таксита са с подсилено окачване бе ;) Аз с 20 лева в града минавам 80 км а пича с метана с 20 лева минава 400 км :yes:
То и аз съм на мнение че от бензина по хубаво няма ама ................. :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 29.09.2006

Мнение от Gaz4life » 29 Сеп 2006, 14:53

Аз карам на пропан-бутан от 6 години. Статистика :
- 180 000 км изминати на ПБ
- икономиите са некалкулируеми поради простата причина , че цената на газта доста се промени за тези 6 години, но по най-груби сметки - за пробега , са над 9000 лева (реално са много над това число, но ме мързи да правя чак толкова сложни сметки, затова приемам , че изминавам(-ал) 100 км с 5 лв по-евтино на газ)
- първоначална инвестиция - 500 лв - нормална газова уредба с 50 литрова българска бутилка.

Проблеми:
- сменени мембрани на изпарителя (реших , че няма да паля на бензин зимата и резултата беше спукана мембрана ;) )
- по-честа смяна на въздушния филтър , с цел по-добра работа на двигателя - на всеки 7-8 хил. км , вместо на 10-12.
- зимно време се налага използването на бензин , особено в много студените месеци
- самият принцип на работа на АГУ-то налага охладителната система да е винаги в перфектно състояние , защото евентуални проблеми , освен до повреди на ДВГ-то , най-често водят буквално до замръзване на изпарителя , което всички знаем , не е препоръчително.
- Бях посъветван от специалисти да не използвам синтетични масла, което не е ясно какъв ефект има варху ДВГ-то, факт е обаче , че МПС-то (старото) ми стана на 300.000 км и когато един приятел видя разпределителния ми вал и буталата , възкликна "Ама тая кола верно ли е на 300.000 ??" - удивен от ниската степен на износване.
- най-серизният ремонт по ДВГ-то - смяна на водна помпа и гарнитури (без да броя консумативи , като ремъци, свещи и тн.)
- по-скоро неудобство - поради липса на съобразителност, поставих газовата бутилка в багажника напреки , което до голяма степен ми пречи да прекарвам ските си през направения затова отвор в задната седалка. Резултат - не мога да возя повече от 2 чифта в купето , но багажник на покрива изцяло компенсира това.
- разбира се , има разлика във динамиката на мотора на газ и бензин , но монтирането на газов инжекцион изцяло променя това.

Моят съвет към всички , които се чудят дали да слагат газ / метан или не - Ако карате повече от 15.000 км годишно и възнамерявате да използвате автомобила си поне няколко години , започвайте да събирате оферти, цени, мнения за сервизи и марки газови уредби :)

Помнете - газта (ПБ или метан) не спестява някакви колосални суми, (поне аз не съм го усетил) но със сигурност ви дава свободата да патувате колкото искате.

Бъдете здрави и карайте внимателно :!: :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 29 Сеп 2006, 15:08

едно мнение набързо, преди //м-пауър колегата да ме е контрирал и тука :mhihi:

за газ лични наблюдения - приятел е на газ, и колата (е34 м50б20) му сдаде багажа преди 2 седмици, след 18 месеца каране, според монтьора главна причина газта - сега е за основен ремонт. много внимавайте къде ги монтирате и не пестете пари за читав сервиз! той беше спестил 300 лева и монтира при самозванци, иначе газовия му инжекцион си е хубав.
иначе темата е безкрайна като гледам, да се слага газ или не ;)

метан - возите 2-300 кг в багажника нонстоп, смятайте какво ви причинява на колата това по нашите пътища, само затова никога не бих карал с метан.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 837
Регистриран на: 1.08.2006
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: bmw e53 3.0d 218hp '04
Мечтае да кара: bmw x5 '11

Мнение от don_mimo » 29 Сеп 2006, 15:34

за метан има и олекотени бутилки оба4е самите бутилки струват кам 1000лв :)

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 29.09.2006

Мнение от Gaz4life » 29 Сеп 2006, 15:47

Бутилка от композитни материали събираща 130 лт метан = 22.34 кг метан =35.75 лт бензин има собствно тегло 44 кг. Та 44+22.34 = 66.34 кг заредена , това мисля , че далеч не е 200-300 кг или тем подобни космически суми :) Цената - една друга тема , но нали не искаме да си трошим автомобила , инвестицията е оправдана :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 29 Сеп 2006, 15:54

.. и общо колко ти излиза метановата уредба? :)

п.с. а вече на колко места в София може да се зарежда метан? опашки?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 2.08.2006

Мнение от Ахил » 29 Сеп 2006, 19:42

Може ли някой да ми даде някакво смислено обяснение защо който кара на газ прави основен ремонт?Защо газта износва двигателя?
мерси......

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 545
Регистриран на: 29.01.2006
Местоположение: ELHOVO
Пол: Мъж
Кара: G30

Мнение от flober » 29 Сеп 2006, 19:46

незнам кои ще ти даде смислен отговор на въпроса но според мен с тез газови и метанови уредби само се заблуждавате това си е мое мнение неискам да обидя никои

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 22.07.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от ///Vasko » 29 Сеп 2006, 20:06

t0sh написа:за газ лични наблюдения - приятел е на газ, и колата (е34 м50б20) му сдаде багажа преди 2 седмици, след 18 месеца каране, според монтьора главна причина газта - сега е за основен ремонт. много внимавайте къде ги монтирате и не пестете пари за читав сервиз!

Кажи му на тоя монтьор, че е много тъп Тъп ама колкото си искаш и още толкова.
И аз не искам да обидя никой ама според един колега от форума тук каза ,че процентно най големите тъпанари са в
Е-36 и най много глупости са дрънкат там.Отначало не му вярвах ама май е бил прав ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 81
Регистриран на: 12.09.2006
Местоположение: София

Мнение от Eratosten » 29 Сеп 2006, 20:15

OrionBG написа:Що се отнася до кратери и гръмнали коли само в Пловдив знам за две!!! А иначе таксиджиите са ми казвали това за окачването! Все едно да сложите 4 торби цимент в багажника и после още двама дебелогъзи приятеля и да не забравим и тяхния багаж! Това да не е танк че да издържи толкова килограми!?! :shock:


Мисля, че малко се преувеличава. Една торба цимент е 50кг, т.е. 4 торби са 200кг :D
А тежестта на метаножите бутилки са 1,5кг за литър, т.е. ако бутилката ти е 50л, тя ще тежи 75кг. В нея ще се поберат 7-8кг метан. Така общо ще тежи около 85кг, т.е. около един добре сложен човечец :D
Все пак има значение дали този човек ще стои на задната седалка или в багажника .... колкото тежесста е по-назад, толкова натиска върху пружините ще е по-голям. Но пък като поомекнат пружините, можело да се сложи една 3-4см гумена подложка на пружините и колата няма да изглежда клекнала :D

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Варна

Мнение от plamenianev » 30 Сеп 2006, 20:54

здравейте колеги...аз имам една 316-ка е36,която повече от година въртя на метан...с метановата уредба имам около 50000км. и да ви кажа чесно засега колата върви много добре...никакви оплаквания...вдига 200 на метан мамка й...

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook