метан , газ или...?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
41 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- bELiAr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 137
- Регистриран на: 17.02.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 325i
- Мечтае да кара: 650i
пич ти на такси возил ли си се скоро... дали ти е ясно тия как карат дуки мупки няма за тях + тва на година навъртат адски много км... пак добре че само окачването им се разбива с тия рена и шевролети наакани... колкото за метана ... идва 2 пъти по тънко от газ > 4 пъти по от бензин и пълна бутилка газ тежи колкото пълна метан
п.с ако от 100 кг ще се прецака зема да си изхвърля инструментите резерната гума и седалките (той баща ми е 100 баси)
метан станции само в големите градове .. затва не се харесва на село
п.с ако от 100 кг ще се прецака зема да си изхвърля инструментите резерната гума и седалките (той баща ми е 100 баси)
метан станции само в големите градове .. затва не се харесва на село

- body
-
-
- Мнения: 627
- Регистриран на: 4.03.2005
- Местоположение: София-Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330xd
- Детайли за колата: Черен фолиран седан.
- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
OrionBG написа:Що се отнася до кратери и гръмнали коли само в Пловдив знам за две!!! А иначе таксиджиите са ми казвали това за окачването! Все едно да сложите 4 торби цимент в багажника и после още двама дебелогъзи приятеля и да не забравим и тяхния багаж! Това да не е танк че да издържи толкова килограми!?!



То и аз съм на мнение че от бензина по хубаво няма ама .................

Аз карам на пропан-бутан от 6 години. Статистика :
- 180 000 км изминати на ПБ
- икономиите са некалкулируеми поради простата причина , че цената на газта доста се промени за тези 6 години, но по най-груби сметки - за пробега , са над 9000 лева (реално са много над това число, но ме мързи да правя чак толкова сложни сметки, затова приемам , че изминавам(-ал) 100 км с 5 лв по-евтино на газ)
- първоначална инвестиция - 500 лв - нормална газова уредба с 50 литрова българска бутилка.
Проблеми:
- сменени мембрани на изпарителя (реших , че няма да паля на бензин зимата и резултата беше спукана мембрана
)
- по-честа смяна на въздушния филтър , с цел по-добра работа на двигателя - на всеки 7-8 хил. км , вместо на 10-12.
- зимно време се налага използването на бензин , особено в много студените месеци
- самият принцип на работа на АГУ-то налага охладителната система да е винаги в перфектно състояние , защото евентуални проблеми , освен до повреди на ДВГ-то , най-често водят буквално до замръзване на изпарителя , което всички знаем , не е препоръчително.
- Бях посъветван от специалисти да не използвам синтетични масла, което не е ясно какъв ефект има варху ДВГ-то, факт е обаче , че МПС-то (старото) ми стана на 300.000 км и когато един приятел видя разпределителния ми вал и буталата , възкликна "Ама тая кола верно ли е на 300.000 ??" - удивен от ниската степен на износване.
- най-серизният ремонт по ДВГ-то - смяна на водна помпа и гарнитури (без да броя консумативи , като ремъци, свещи и тн.)
- по-скоро неудобство - поради липса на съобразителност, поставих газовата бутилка в багажника напреки , което до голяма степен ми пречи да прекарвам ските си през направения затова отвор в задната седалка. Резултат - не мога да возя повече от 2 чифта в купето , но багажник на покрива изцяло компенсира това.
- разбира се , има разлика във динамиката на мотора на газ и бензин , но монтирането на газов инжекцион изцяло променя това.
Моят съвет към всички , които се чудят дали да слагат газ / метан или не - Ако карате повече от 15.000 км годишно и възнамерявате да използвате автомобила си поне няколко години , започвайте да събирате оферти, цени, мнения за сервизи и марки газови уредби
Помнете - газта (ПБ или метан) не спестява някакви колосални суми, (поне аз не съм го усетил) но със сигурност ви дава свободата да патувате колкото искате.
Бъдете здрави и карайте внимателно

- 180 000 км изминати на ПБ
- икономиите са некалкулируеми поради простата причина , че цената на газта доста се промени за тези 6 години, но по най-груби сметки - за пробега , са над 9000 лева (реално са много над това число, но ме мързи да правя чак толкова сложни сметки, затова приемам , че изминавам(-ал) 100 км с 5 лв по-евтино на газ)
- първоначална инвестиция - 500 лв - нормална газова уредба с 50 литрова българска бутилка.
Проблеми:
- сменени мембрани на изпарителя (реших , че няма да паля на бензин зимата и резултата беше спукана мембрана

- по-честа смяна на въздушния филтър , с цел по-добра работа на двигателя - на всеки 7-8 хил. км , вместо на 10-12.
- зимно време се налага използването на бензин , особено в много студените месеци
- самият принцип на работа на АГУ-то налага охладителната система да е винаги в перфектно състояние , защото евентуални проблеми , освен до повреди на ДВГ-то , най-често водят буквално до замръзване на изпарителя , което всички знаем , не е препоръчително.
- Бях посъветван от специалисти да не използвам синтетични масла, което не е ясно какъв ефект има варху ДВГ-то, факт е обаче , че МПС-то (старото) ми стана на 300.000 км и когато един приятел видя разпределителния ми вал и буталата , възкликна "Ама тая кола верно ли е на 300.000 ??" - удивен от ниската степен на износване.
- най-серизният ремонт по ДВГ-то - смяна на водна помпа и гарнитури (без да броя консумативи , като ремъци, свещи и тн.)
- по-скоро неудобство - поради липса на съобразителност, поставих газовата бутилка в багажника напреки , което до голяма степен ми пречи да прекарвам ските си през направения затова отвор в задната седалка. Резултат - не мога да возя повече от 2 чифта в купето , но багажник на покрива изцяло компенсира това.
- разбира се , има разлика във динамиката на мотора на газ и бензин , но монтирането на газов инжекцион изцяло променя това.
Моят съвет към всички , които се чудят дали да слагат газ / метан или не - Ако карате повече от 15.000 км годишно и възнамерявате да използвате автомобила си поне няколко години , започвайте да събирате оферти, цени, мнения за сервизи и марки газови уредби

Помнете - газта (ПБ или метан) не спестява някакви колосални суми, (поне аз не съм го усетил) но със сигурност ви дава свободата да патувате колкото искате.
Бъдете здрави и карайте внимателно


- t0sh
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
едно мнение набързо, преди //м-пауър колегата да ме е контрирал и тука
за газ лични наблюдения - приятел е на газ, и колата (е34 м50б20) му сдаде багажа преди 2 седмици, след 18 месеца каране, според монтьора главна причина газта - сега е за основен ремонт. много внимавайте къде ги монтирате и не пестете пари за читав сервиз! той беше спестил 300 лева и монтира при самозванци, иначе газовия му инжекцион си е хубав.
иначе темата е безкрайна като гледам, да се слага газ или не
метан - возите 2-300 кг в багажника нонстоп, смятайте какво ви причинява на колата това по нашите пътища, само затова никога не бих карал с метан.

за газ лични наблюдения - приятел е на газ, и колата (е34 м50б20) му сдаде багажа преди 2 седмици, след 18 месеца каране, според монтьора главна причина газта - сега е за основен ремонт. много внимавайте къде ги монтирате и не пестете пари за читав сервиз! той беше спестил 300 лева и монтира при самозванци, иначе газовия му инжекцион си е хубав.
иначе темата е безкрайна като гледам, да се слага газ или не

метан - возите 2-300 кг в багажника нонстоп, смятайте какво ви причинява на колата това по нашите пътища, само затова никога не бих карал с метан.
- don_mimo
- ентусиаст
-
- Мнения: 837
- Регистриран на: 1.08.2006
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e53 3.0d 218hp '04
- Мечтае да кара: bmw x5 '11
Бутилка от композитни материали събираща 130 лт метан = 22.34 кг метан =35.75 лт бензин има собствно тегло 44 кг. Та 44+22.34 = 66.34 кг заредена , това мисля , че далеч не е 200-300 кг или тем подобни космически суми
Цената - една друга тема , но нали не искаме да си трошим автомобила , инвестицията е оправдана 


- t0sh
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
.. и общо колко ти излиза метановата уредба?
п.с. а вече на колко места в София може да се зарежда метан? опашки?

п.с. а вече на колко места в София може да се зарежда метан? опашки?
- flober
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 545
- Регистриран на: 29.01.2006
- Местоположение: ELHOVO
- Пол: Мъж
- Кара: G30
незнам кои ще ти даде смислен отговор на въпроса но според мен с тез газови и метанови уредби само се заблуждавате това си е мое мнение неискам да обидя никои
t0sh написа:за газ лични наблюдения - приятел е на газ, и колата (е34 м50б20) му сдаде багажа преди 2 седмици, след 18 месеца каране, според монтьора главна причина газта - сега е за основен ремонт. много внимавайте къде ги монтирате и не пестете пари за читав сервиз!
Кажи му на тоя монтьор, че е много тъп Тъп ама колкото си искаш и още толкова.
И аз не искам да обидя никой ама според един колега от форума тук каза ,че процентно най големите тъпанари са в
Е-36 и най много глупости са дрънкат там.Отначало не му вярвах ама май е бил прав

OrionBG написа:Що се отнася до кратери и гръмнали коли само в Пловдив знам за две!!! А иначе таксиджиите са ми казвали това за окачването! Все едно да сложите 4 торби цимент в багажника и после още двама дебелогъзи приятеля и да не забравим и тяхния багаж! Това да не е танк че да издържи толкова килограми!?!
Мисля, че малко се преувеличава. Една торба цимент е 50кг, т.е. 4 торби са 200кг

А тежестта на метаножите бутилки са 1,5кг за литър, т.е. ако бутилката ти е 50л, тя ще тежи 75кг. В нея ще се поберат 7-8кг метан. Така общо ще тежи около 85кг, т.е. около един добре сложен човечец

Все пак има значение дали този човек ще стои на задната седалка или в багажника .... колкото тежесста е по-назад, толкова натиска върху пружините ще е по-голям. Но пък като поомекнат пружините, можело да се сложи една 3-4см гумена подложка на пружините и колата няма да изглежда клекнала

- plamenianev
- Потребител
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Варна
здравейте колеги...аз имам една 316-ка е36,която повече от година въртя на метан...с метановата уредба имам около 50000км. и да ви кажа чесно засега колата върви много добре...никакви оплаквания...вдига 200 на метан мамка й...
41 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани