ПРОБЛЕМ при смяна на антифриз

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 10.09.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: го на бири
Мечтае да кара: нова кола

ПРОБЛЕМ при смяна на антифриз

Мнение от FiShy » 24 Ное 2013, 19:31

Значи , цял ден си обикалям с колата и нямам никакъв проблем след последното обезвъздушаване , което се наложи поради смяна на тройника под всм. колектор преди месец. (ДВИГАТЕЛЯ Е М43Б18).
Днес реших да подменя антифриза след като се прибрах . Изчаках да поизстине колата и час след като я спрях започнах познатата процедурата описана в многобройните теми за това. Само дето тоя път колата си беше още топла за разлика от друг път ( час след като я оставих пред дома).

Отвих пробката за източване под разширителния съд ( колата беше с предницата по надолнище) , колкото успях източих и после я затегнах добре.
Отворих пробката за обезвъздушаване и капачката на разш. съд и започнах да наливам антифриза.
Обърнах колата много набързо с предницата към нагорнището с цел да събере повече. Пое колкото можа на изгасен двигател и от там на сетне по схемата на metodi80 .
ДА АМА НЕ, от пробката за обезвъдушаването излизаше само пара и нищо друго ( маркучи не е втвърдявала.
И в един момент СТРЕЛКАТА ЗА ТЕМПЕРАТУРАТА ЗАПОЧНА ДА ПОДМИНАВА СРЕДАТА И ДА ЗАМИНАВА КЪМ ВТОРИЯ СЕКТОР.
Изгасих веднага , изчаках да спре да вади пара и всичко на ново, и ПАК ЗАПОЧНА ДА ГО ПРАВИ ТОЯ НОМЕР, а никога не съм имал проблем с обезвъздушаването правил съм го не малко пъти.
Изнервих се , зарязах я в това състояние и седнах тук да се допитам до вас.
Правили ли са ви го вашите автомобили тоя номер и каква е причината ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Re: ПРОБЛЕМ при смяна на антифриз

Мнение от ///Mechov » 24 Ное 2013, 19:44

Горе-долу колко течност пое колата? Докато загрее до работна темп. в какво полужение остави вентила за обезвъздушаване и капачката на разширителя?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: ПРОБЛЕМ при смяна на антифриз

Мнение от Dirty M5 driveR » 24 Ное 2013, 19:55

Аз по тая схема съм обезвъздушавал старото ми М50 два-три пъти и никакви ядове. Миналата година по това време като смених антифриза на е34-ката пак с М50, ей така като при теб се получи - яко пара и започва да прегрява. Оттогава обезвъзушавам, като на студен двигател и отворена пробка за обезвъзд. пълня докато спрат да се показват мехурчета от отвора на пробката. Издърпвам със спринцовка излишната течност, затварям всичко и карам. Колата държи нормална температура, парно има. На другия ден проверявам нивото и това е.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 10.09.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: го на бири
Мечтае да кара: нова кола

Re: ПРОБЛЕМ при смяна на антифриз

Мнение от FiShy » 24 Ное 2013, 19:56

Събра около 4л. +/- . Иначе като доливах пробката и капачката си бяха отворени , запалих и като стигна средата затворих САМО пробката , а капачката я оставих отворена. Като отвори термостата ( загря маркуча след него) долях до средата, затворих капачката и отворих пробката. Започнах да подавам да започне както преди да вади смесено вода и въздух , но само свистеше и вадеше пара. И по едно време започна да мърда стрелката след средата и я изгасих. Изчаках малко , пак пробвах по същия начин и пак взе да загрява и да вади само пара и ме изнерви и я зарязах.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Re: ПРОБЛЕМ при смяна на антифриз

Мнение от ///Mechov » 24 Ное 2013, 20:11

Като загрее се затваря капачката на разширителя а вентила за обезвъздушаване се оставя отворен , а ти си направил точно обратното. Аз правя следното , наливам на студен мотор докато спре да поема , след това паля мотора и продължавам да доливам , през това време и капачката и вентила са отворени , наливам даже повече от колкото е необходимо и гледам темп. как е. След загряване затварям капачката на разширителя а вентила остава отворен и подавам газ някъде до към 3к оборота , като започне да излиза само течност от вентила за обезвъздушаване , го затварям и отпускам газта. След като изтине мотора доливам необходимото количество. До сега го правя само така и проблеми не съм имал.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 10.09.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: го на бири
Мечтае да кара: нова кола

Re: ПРОБЛЕМ при смяна на антифриз

Мнение от FiShy » 24 Ное 2013, 20:52

Ще го мъча като се прибера от Русе в Петък , че утре заминавам командировка и ще пиша какво е станало.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: ПРОБЛЕМ при смяна на антифриз

Мнение от steeN » 24 Ное 2013, 22:18

Dirty M5 driveR написа:Аз по тая схема съм обезвъздушавал старото ми М50 два-три пъти и никакви ядове. Миналата година по това време като смених антифриза на е34-ката пак с М50, ей така като при теб се получи - яко пара и започва да прегрява. Оттогава обезвъзушавам, като на студен двигател и отворена пробка за обезвъзд. пълня докато спрат да се показват мехурчета от отвора на пробката. Издърпвам със спринцовка излишната течност, затварям всичко и карам. Колата държи нормална температура, парно има. На другия ден проверявам нивото и това е.


Това е, да... трябва да се налива бавно само, после го загряваш, оставяш да изстине и тогава доливаш ако трябва.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: ПРОБЛЕМ при смяна на антифриз

Мнение от zafirovp » 26 Ное 2013, 0:59

Аз пък побрах 4.5л на изгасен мотор(м42). Търпение му е майката. :mhihi: Налива се до горе и се чака, да го глътне. Това със наклона е говорено много пъти, но аз не мисля, че е нужно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: ПРОБЛЕМ при смяна на антифриз

Мнение от Dirty M5 driveR » 26 Ное 2013, 6:54

zafirovp написа:Това със наклона е говорено много пъти, но аз не мисля, че е нужно.


Но е препоръчително, защото при мен примерно клапаните на парното са доста високо (дори се говори, че са по-високо от пробката за обезвъздушаване). Аз също не съм ползвал наклон и пак се получиха нещата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 26.10.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 Compact

Re: ПРОБЛЕМ при смяна на антифриз

Мнение от jdl » 26 Ное 2013, 13:00

zafirovp написа:Аз пък побрах 4.5л на изгасен мотор(м42). Търпение му е майката. :mhihi: Налива се до горе и се чака, да го глътне. Това със наклона е говорено много пъти, но аз не мисля, че е нужно.


4.5л защото не си източил блока. Иначе си гълта 6.5л от раз!

Колата се паркира с вдигната предница (аз лично използвам две стойки под предните тапи).
След като се напълни, пали се и се чака да за загрее - да отвори термостата, дебелите маркучи се затоплят. Парното е на макс. топло. Капачката на разширителния е махната, пробката за обезвъздушаване е на мястото си. Правят се няколко (може и повечко, през интервали) резки къси изрязвания до около 5-5500 оборота, за да може да изхвърли въздушните тапи. Гледа се, естествено, нивото в казанчето, и се долива своевременно. Няма как да се обърка момента на изхвърляне на поредната тапа ;) След като се закротнат нещата, се завива капачката на разширителния, оставя се да поработи, докато загрее добре и набере налягане в системата; може и да се поддържат по-високи обороти (около 2-2500 примерно). След това се отвива пробката за обезвъздушаване и се държи така, докато почне да излиза течност без мехурчета. Междувременно парното в купето трябва вече да изхвърля нетърпимо горещ въздух, ако са изгонени въздушните тапи от него.

Спира се двигателя, долива се до оптимума антифриз. Това е процедурата е според сервизните инструкции в BMW TIS, и досега три пъти е действала безотказно при мен. Същият ефект може да се постигне по други начини, но с повече мъки, вероятно :)
Ключовите моменти са вдигната предница, и изгонването на въздушните тапи от главата и маркучите към радиатора в купето чрез форсиранията при вече загрял двигател.

След ден-два каране може да се паркира на наклон с предницата по-високо, и на работещ двигател да се отвори пак пробката за обезвъздушаване, за да се изчисти от каквото евентуално е останало като въздух в горната част на радиатора.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: ПРОБЛЕМ при смяна на антифриз

Мнение от b00st » 27 Ное 2013, 3:12

Първо се точи всичкия антифриз, включително от блока. Като се източи всичкия се налива 6 литра (за 4 цил) 50:50 антифриз/вода директно, обезвъздушава се, на другия ден се отваря капачката и на студен мотор се долива с антифриз до чертата. Не е никаква драма тая процедура.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: ПРОБЛЕМ при смяна на антифриз

Мнение от steeN » 27 Ное 2013, 4:48

Това с блока е важно, да. Ще ме карате да паля ТИС-а ей :) Форсирания, отворени капачки... наистина много драма. Аз дори знам, че 6таците примерно не се обезвъздушават, те се обезвъдушават сами защото разширителното казанче им е отделно от радиатора...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: ПРОБЛЕМ при смяна на антифриз

Мнение от kdl » 27 Ное 2013, 9:19

Заедно са. Същата работа е и при 6 цил.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: ПРОБЛЕМ при смяна на антифриз

Мнение от steeN » 27 Ное 2013, 9:34

Интересно. Аз имам таквоз...

Изображение
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: ПРОБЛЕМ при смяна на антифриз

Мнение от kdl » 27 Ное 2013, 11:59

хъх... 323 М52Б25 в Е36, 98г., заводски. Разширителят е идентичен със старите ми 4цил. 36ици.
Снимката не е моя, но изглежда така и при мен.

Изображение

Снимай твоя, ако е удобно, че ми стана любопитно :)

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook