M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
22 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?
Тази събота имах малко време и реших да направя едно замерване какво се случва когато напъна хубаво колата и тя след това изгасва. За съжаление имах проблеми със софтуера на Тамона и едвам успях да запиша една графика, в която колата не изгасна, но се вижда какво стана. Ето и въпросната графика:

Това, което ми прави впечатление е, че налягането на изпарителя след като изключа от скорост и пусна газта отскача много. На конкретната графика отскача до 2.5 бара, но от тестовете, които правих ми се случваше да стигне и до 4.2 - 4.3 бара.
И сега се чудя - изпарителят не трябва ли да държи винаги едно и също налягане? Нали уж освен изпарител се води редуктор?

Това, което ми прави впечатление е, че налягането на изпарителя след като изключа от скорост и пусна газта отскача много. На конкретната графика отскача до 2.5 бара, но от тестовете, които правих ми се случваше да стигне и до 4.2 - 4.3 бара.
И сега се чудя - изпарителят не трябва ли да държи винаги едно и също налягане? Нали уж освен изпарител се води редуктор?
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?
Повдигни малко кривата на времената на дюзите при нисък товар на мотора (engine load), демек повдигни малко началото на кривата. Аналогичен проблем при ауди го отстраних така. Забелязвам че и температурата на изпарителя не е оптимална.... Налягането в изпарителя не знам защо ти е толкова високо. Аз съм виждал налягания от порядъка на 1.56 1.6 1.5бара, като на wot пада до около 0.8-0.9бара близо до прекъсвач (индикатор за малък изпарител според мен).
Едит:сега като погледнах на по-големия екран на компа и различих цветовете се вижда че се дави колата от много газ - много отворени инжектори точно където й падат оборотите и после нормализира. Намали времето на дюзите при ниския engine load
Едит:сега като погледнах на по-големия екран на компа и различих цветовете се вижда че се дави колата от много газ - много отворени инжектори точно където й падат оборотите и после нормализира. Намали времето на дюзите при ниския engine load




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?
Boyadjiev как видя това за времената на дюзите и това, че се дави? На графиката има само оборотите, диференциалното налягане и налягането в колекторите.
Прилагам втори screenshot, на който ги няма наляганията, а вместо тях съм сложил да се виждат времената на бензиновите и газовите дюзи. Графиката е от същия тест като предишната просто съм махнал едни показатели и съм сложил да се виждат други:

Относно изпарителя - на него пише 110 kw, но самият той е на незнайни километри. За това си мисля, че може нещо вътре да му се е прецакало.
Прилагам втори screenshot, на който ги няма наляганията, а вместо тях съм сложил да се виждат времената на бензиновите и газовите дюзи. Графиката е от същия тест като предишната просто съм махнал едни показатели и съм сложил да се виждат други:

Относно изпарителя - на него пише 110 kw, но самият той е на незнайни километри. За това си мисля, че може нещо вътре да му се е прецакало.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?
Заблудил съм се с левият и десният стълб на графиката, понеже на мен ми ги слага спрямо това което съм сложил на графиката (изобщо не видях тикчетата отдолу) и като видях вляво със зелено ms и вдясно bar с синьото и така...
Иначе на 2рата графика се вижда точно за това обедняване за което си мисля понеже имаше аналогичен проблем на едно ауди което настройвах на газ. Клатеше обороти (много му спадаха) след като се върне газта. Увеличих малко времената в най-долната част (при най-малките товари на мотора, при празния ход) времената и заспа...
Ей тука виж как са по-малко отворили газовите инжектори:
Иначе на 2рата графика се вижда точно за това обедняване за което си мисля понеже имаше аналогичен проблем на едно ауди което настройвах на газ. Клатеше обороти (много му спадаха) след като се върне газта. Увеличих малко времената в най-долната част (при най-малките товари на мотора, при празния ход) времената и заспа...
Ей тука виж как са по-малко отворили газовите инжектори:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?
Да прав си за тази част, която си оградил. Ще погледна настройките, но в момента не ми идва на ум защо така газовите времена са толкова ниски. Виж веднага след като оборотите се стабилизират как газовите времена са си по-високи от бензиновите.
Имам едни коефициенти, с които си играх - може би някой от тях ми играе шега:

От последния коефициент (0,5), който е когато напрежението падне под 13,64 волта си мисля, че би трябвало да повдига газовите времена точно в частта, която си ми оградил с кръгче. Странно защо не се получава.
Имам едни коефициенти, с които си играх - може би някой от тях ми играе шега:

От последния коефициент (0,5), който е когато напрежението падне под 13,64 волта си мисля, че би трябвало да повдига газовите времена точно в частта, която си ми оградил с кръгче. Странно защо не се получава.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?
Това са глобални коефициенти и нямат общо с това за което аз говоря. Понеже ми е на лаптопа и програмата и всичко, но ми гръмна харда ще ползвам от нета снимка:

ей така трябва да имаш възможност за промяна на времената. Гледаш бензиновите и газовата трябва да имитира бензиновата, в долната част може да обогатиш малко за гасненето ти- но вече за конктретната кола трябва да се настрои. Аз на ауди 2.6 V6 постигнах разход на газ в софия 14/100 с бедни смеси до 40% engine load и малко богата на WOT само; даваше времена на 400м. като на бензин

ей така трябва да имаш възможност за промяна на времената. Гледаш бензиновите и газовата трябва да имитира бензиновата, в долната част може да обогатиш малко за гасненето ти- но вече за конктретната кола трябва да се настрои. Аз на ауди 2.6 V6 постигнах разход на газ в софия 14/100 с бедни смеси до 40% engine load и малко богата на WOT само; даваше времена на 400м. като на бензин




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?
И аз имам такава графика с точки. Точно нея гласих в събота. Карах на бензин докато сложи точки и след това на газ. Настроих бензиновите и газовите точки да съвпадата.
Относно ниското газово време на ниските обороти - няма логика да е толкова ниско заради някоя настройка, защото няколко оборота по-нагоре вече е добре. По-скоро си мисля дали след като изпарителя вдигне налягане над 2 бара газовата не компенсира това с намаляване на газовите времена.
Като имам време ще си поиграя да засеча времената точно около празния ход с различни натоварвания, за да видя какво ще излезе. Но все си мисля, че изпарителят ми е прецакан. В настройките на гозовата беше сложено ако вдигне над 2 или 3 бара (не помня вече) да минава на бензин и така като отидеше на 4 бара колата минаваше на бензин и след това нямаше връщане на газ. Смених тази настройка на 4 бара и сега дори като забие изпарителя в тези 4 и нещо бара пак се връща на газ с леко претрисане.
Тези изпарители могат ли да се ремонтират или трябва с нов да се подменя?
Относно ниското газово време на ниските обороти - няма логика да е толкова ниско заради някоя настройка, защото няколко оборота по-нагоре вече е добре. По-скоро си мисля дали след като изпарителя вдигне налягане над 2 бара газовата не компенсира това с намаляване на газовите времена.
Като имам време ще си поиграя да засеча времената точно около празния ход с различни натоварвания, за да видя какво ще излезе. Но все си мисля, че изпарителят ми е прецакан. В настройките на гозовата беше сложено ако вдигне над 2 или 3 бара (не помня вече) да минава на бензин и така като отидеше на 4 бара колата минаваше на бензин и след това нямаше връщане на газ. Смених тази настройка на 4 бара и сега дори като забие изпарителя в тези 4 и нещо бара пак се връща на газ с леко претрисане.
Тези изпарители могат ли да се ремонтират или трябва с нов да се подменя?
22 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани