DIY: Електрохроматично (самозатъмняващо) огледало + аларма
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
DIY: Електрохроматично (самозатъмняващо) огледало + аларма
Пускам темата, понеже не намерих достатъчно детайлна информация по въпроса и черпех инфо от много места едновременно.
Каква е идеята...
Имате Е36/Z3 или 8ма серия със заводска аларма, с 3 бутона на ключа.

Всичко е чудесно, но искате да сложите самозатъмняващо (електрохроматично, autodim или както и да се нарича) такова.
Но това не е достатъчно, а искате и да е със лампичка в основата, за да свети заедно с оригиналната такава.
Намирате самозатъмняващото ново огледало и мислите как да го сложите...
Понеже аз не вярвам в цветове на кабели, НЕ пробвах да го бодна на заводската инсталация на моята (за щастие).
При Е36/Z3 и Е31, приемникът и антената на алармата се намират в самото огледало, което обяснява наличието на толкова много кабели в буксата му.
Използвах по-долният линк за голяма част от информацията.
Тайлър иска да сложи homelink, аларма, самозатъмняване и компас... не е ясно дали е успял да натъпче всичко вътре, аз лично се съмнявам
http://www.taylorpatterson.com/wp/calli ... perts.html
Но в горният линк има инфо за най-важните неща.
За начало трябва да разберем какво правят пиновете на заводското огледало с алармения модул.
Понеже не е съвсем ясно как точно функционира модулът, просто приемаме, че пиновете трябва да си останат така както са, за да работи алармата.
След това трябва да видим какво очаква огледалото от Е46/Е39 (в моят случай). При по-новите огледала с плиткия "клоунски нос", може да е по-различно.
Прибягваме до следната графика.

1. иска сигнал за задна скорост (никога не съм го връзвал). За мен е безсмислено да се главоболим с него.
3. Очаква 12V, желателно е да са контактни, иначе батерията ще падне
8. + на LED-a
9. - на LED-a
10. Маса / Ground.
Така гледайки пинаута на новото огледало, изглежда сякаш 8ми пин е постоянно свързан към +, а веригата се прекъсва от 9ти, но не ми се рискуваше и реших да изведа LED-a отделно и да го вържа към вече съществуващата лампичка, а каквото иска да си го управлява.
Отново искам да посоча, че няма много информация как работи алармената система. Може би е с умисъл, а не просто пропуск в схемите.
По-горе Тайлър е посочил, че на първи пин на огледалото с алармата, получава 12V, когато е включена задна. Може би при него това е гасяло компаса.
Моята инсталация имаше 2 липсващи пина: 1ви и 9ти. Което е супер... тъкмо ми трябваха 2 отделни пина за лампичката в основата на огледалото.
Сега остава следния въпрос: Къде да вържа електрохроматичното огледало и кои от всичките му пинове ми трябват.
Връщаме се към безценната картинка с пиновете на новото огледало.
1ви пин е задна, както посочих по-горе.
2ри е свързан със сигнала за дистанционното, но очевидно не работи по същия начин като заводската аларма на Е36/Z3/E31.
3ти активира функцията на затъмняването при подадени 12V. T.e. не го затъмнява директно, а активира модула за затъмняване. На снимките по-долу се вижда каква хубава голяма платка е
4, 5, 6, 7 се отнасят до страничните огледала, ако колата е била поръчана с такива. Понеже моите не са, а и нямам никакво желание да ги правя, са ми безполезни.
8 LED+
9 LED-
10. Ground.
Т.е. на мен ми трябват само 3 и 10.
Гледайки на Тайлър измерванията, и на оригиналното ми огледало, 3ти пин са контактни (ACC) 12V. 10ти пин е Ground. Значи просто трябва да разкарам всички останали пинове (с изкл. на 8 и 9) от оригиналната инсталация на новото огледало и да ги запоя за 3 и 10 на сегашното.
Знам че съм писал глупости преди време за електрохроматичните огледала, извинявам се и се надявам тази тема да компенсира греховете ми
Ето и малко снимков материал + моите бележки докато прехвърлях модулите.
Заводкото огледало:

Тук съм разглобил буксата на заводската ми инсталация, да видя по-добре пиновете и да мога да ги премеря:

Снимка на бъдещото огледало отвътре:



Малко по малко прехвърлям пиновете от старото към новото огледало и напасвам инсталацията.
Сивият кабел тук е за задна скорост, в последствие го махнах и него, да няма кабелна навалица в корпуса

Пренареждам пиновете, вадят се с ръка и нещо остро, което да натисне контрата на пинчето навътре.

Ето го и свързването на самозатъмняването към оригиналната инсталация на алармения приемник. В последствие ги изолирах и захванах за основата на огледалото, да не натискат модула на затъмняването, който е на самото стъкло.
От завода бяха хванати със свинска опашка за рамката, така че си имаше нужда

Голяма молба, не се водете по цветовете! Гледайте пиновeте и волтажите на тях при контакт и при спрян контакт!
Забележки:
-При опит да се откачи огледалото, колата включва сирената на алармата. Обратното закачане не я спира. Трябва сигнал от ключа.
-Не съм посочил как се отваря огледалото, понеже е интуитивно. С плосък и не драскащ, здрав предмет се натиска в процепа м/у двете части, докато се откачат щипките. Ако нямате добри нерви, има шанс да се счупят рамките.
Затварянето е елементарно.
-Прекарването на 2та нови пина е лесно, но ви трябват такива от някъде... или от стари букси, или нови от дилърите. Вижте им парт номерата в bmwfans / realoem. Аз имах 2 излишни пина и не се наложи.
-Кабелите вървят по дясната рамка до стъклото, аз си бях пуснал допълнителните кабели и чаках удобен момент да направя огледалото, за да ги свържа.
Каква е идеята...
Имате Е36/Z3 или 8ма серия със заводска аларма, с 3 бутона на ключа.

Всичко е чудесно, но искате да сложите самозатъмняващо (електрохроматично, autodim или както и да се нарича) такова.
Но това не е достатъчно, а искате и да е със лампичка в основата, за да свети заедно с оригиналната такава.
Намирате самозатъмняващото ново огледало и мислите как да го сложите...
Понеже аз не вярвам в цветове на кабели, НЕ пробвах да го бодна на заводската инсталация на моята (за щастие).
При Е36/Z3 и Е31, приемникът и антената на алармата се намират в самото огледало, което обяснява наличието на толкова много кабели в буксата му.
Използвах по-долният линк за голяма част от информацията.
Тайлър иска да сложи homelink, аларма, самозатъмняване и компас... не е ясно дали е успял да натъпче всичко вътре, аз лично се съмнявам

http://www.taylorpatterson.com/wp/calli ... perts.html
Но в горният линк има инфо за най-важните неща.
За начало трябва да разберем какво правят пиновете на заводското огледало с алармения модул.
Понеже не е съвсем ясно как точно функционира модулът, просто приемаме, че пиновете трябва да си останат така както са, за да работи алармата.
1 Grey 0 0 goes to 0.5 when ACC is on and 11.89 when in reverse
2 Red 11.89 11.89
3 Yellow 0.14 0.14 goes to 11.41 when ACC is on
4 White 0 0
5 Green 0 0 quick jump to ~6 volts (& back to 0) when car is locked
6 Black 0 0 quick jump to ~6 volts (& back to 0) when car is locked
7 Blue 10.65 10.64
8 Violet 11.31 11.13 cycles between 11.32 & 11.31 on regular basis
9 Pink 11.15 11.13
10 Brown ground
След това трябва да видим какво очаква огледалото от Е46/Е39 (в моят случай). При по-новите огледала с плиткия "клоунски нос", може да е по-различно.
Прибягваме до следната графика.

1. иска сигнал за задна скорост (никога не съм го връзвал). За мен е безсмислено да се главоболим с него.
3. Очаква 12V, желателно е да са контактни, иначе батерията ще падне

8. + на LED-a
9. - на LED-a
10. Маса / Ground.
Така гледайки пинаута на новото огледало, изглежда сякаш 8ми пин е постоянно свързан към +, а веригата се прекъсва от 9ти, но не ми се рискуваше и реших да изведа LED-a отделно и да го вържа към вече съществуващата лампичка, а каквото иска да си го управлява.
Отново искам да посоча, че няма много информация как работи алармената система. Може би е с умисъл, а не просто пропуск в схемите.
По-горе Тайлър е посочил, че на първи пин на огледалото с алармата, получава 12V, когато е включена задна. Може би при него това е гасяло компаса.
Моята инсталация имаше 2 липсващи пина: 1ви и 9ти. Което е супер... тъкмо ми трябваха 2 отделни пина за лампичката в основата на огледалото.
Сега остава следния въпрос: Къде да вържа електрохроматичното огледало и кои от всичките му пинове ми трябват.
Връщаме се към безценната картинка с пиновете на новото огледало.
1ви пин е задна, както посочих по-горе.
2ри е свързан със сигнала за дистанционното, но очевидно не работи по същия начин като заводската аларма на Е36/Z3/E31.
3ти активира функцията на затъмняването при подадени 12V. T.e. не го затъмнява директно, а активира модула за затъмняване. На снимките по-долу се вижда каква хубава голяма платка е

4, 5, 6, 7 се отнасят до страничните огледала, ако колата е била поръчана с такива. Понеже моите не са, а и нямам никакво желание да ги правя, са ми безполезни.
8 LED+
9 LED-
10. Ground.
Т.е. на мен ми трябват само 3 и 10.
Гледайки на Тайлър измерванията, и на оригиналното ми огледало, 3ти пин са контактни (ACC) 12V. 10ти пин е Ground. Значи просто трябва да разкарам всички останали пинове (с изкл. на 8 и 9) от оригиналната инсталация на новото огледало и да ги запоя за 3 и 10 на сегашното.
Знам че съм писал глупости преди време за електрохроматичните огледала, извинявам се и се надявам тази тема да компенсира греховете ми

Ето и малко снимков материал + моите бележки докато прехвърлях модулите.
Заводкото огледало:

Тук съм разглобил буксата на заводската ми инсталация, да видя по-добре пиновете и да мога да ги премеря:

Снимка на бъдещото огледало отвътре:



Малко по малко прехвърлям пиновете от старото към новото огледало и напасвам инсталацията.
Сивият кабел тук е за задна скорост, в последствие го махнах и него, да няма кабелна навалица в корпуса


Пренареждам пиновете, вадят се с ръка и нещо остро, което да натисне контрата на пинчето навътре.

Ето го и свързването на самозатъмняването към оригиналната инсталация на алармения приемник. В последствие ги изолирах и захванах за основата на огледалото, да не натискат модула на затъмняването, който е на самото стъкло.
От завода бяха хванати със свинска опашка за рамката, така че си имаше нужда


Голяма молба, не се водете по цветовете! Гледайте пиновeте и волтажите на тях при контакт и при спрян контакт!
Забележки:
-При опит да се откачи огледалото, колата включва сирената на алармата. Обратното закачане не я спира. Трябва сигнал от ключа.
-Не съм посочил как се отваря огледалото, понеже е интуитивно. С плосък и не драскащ, здрав предмет се натиска в процепа м/у двете части, докато се откачат щипките. Ако нямате добри нерви, има шанс да се счупят рамките.
Затварянето е елементарно.
-Прекарването на 2та нови пина е лесно, но ви трябват такива от някъде... или от стари букси, или нови от дилърите. Вижте им парт номерата в bmwfans / realoem. Аз имах 2 излишни пина и не се наложи.
-Кабелите вървят по дясната рамка до стъклото, аз си бях пуснал допълнителните кабели и чаках удобен момент да направя огледалото, за да ги свържа.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: DIY: Електрохроматично (самозатъмняващо) огледало + алар
Браво, хубава опция за тези с фабрична аларма 

Re: DIY: Електрохроматично (самозатъмняващо) огледало + алар
м паралел с кабриото от холандия беше правил това, но заедно с компаса и найстина нямаше място в огледалото и модула за алармата го беше преместил зад жабката.. а иначе не знам защо не връзвате огледалата за задната, при положение, че е нищо работа, един проводник само. в момента не мога да се сетя точно за ситуациите, но си спомням, че два пъти бях доста благодарен, че го вързах както си е фабрично. то си е от тея неща, които никога не очакваш, че ще са ти полезни, но все пак идва и такъв момент.
описанието е екстра.
описанието е екстра.

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: DIY: Електрохроматично (самозатъмняващо) огледало + алар
Темата е за полезни! 

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- baitun
- ентусиаст
-
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: DIY: Електрохроматично (самозатъмняващо) огледало + алар
Бях пуснал тема с въпрос как се сваля рамката на огледалото-щом си се справил без да го надереш или счупиш щипките-
. Моята кола беше с обикновено огледало, но имаше горепосочената опция, взех електрохроматично без тази опция/ че ме дразни клоунския нос на огледалото на е46/, но не посмях да го разглобя и да сложа платката от старото ми огледало, защото на него при сваляне на рамката му разказах играта/надрах го здраво и няколко счупени щипки/. Ще взема да се пробвам да сваля рамката, дано не я потроша. 


Re: DIY: Електрохроматично (самозатъмняващо) огледало + алар
Нямам снимки как се отваря... забравих да снимам, може да отворя пак едното огледало и да допълня темата, ако има нужда.
По чужбинско казват да се ползва plastic putty knife или пластмасова шпатула... аз ползвах клип за пари, нещо като на снимката по-долу.

Почва се отгоре или отдолу към средата и малко по малко го придвижвам настрани, докато се получи по-равномерна дупка. Единственото условие е да не се почва отстрани. Там е много стегнато. В един момент дупката става достатъчно широка и се натиска и побутва едновременно. Тръгнат ли 1-2 щипки, всичко е наред.
Почти не се ползва сила.
Колкото до задната скорост. На 2 от колите ми съм имал оригинални такива и не намирах смисъл да изсветлява. Т.е. не виждам разлика. А и аз се обръщам назад като маневрирам. На огледала карам рядко.
Е за Холандеца с кабриото не се сетих... чел съм му темата, но не намерих детайли. В дясната страна на огледалото има малко място, но ще е тегаво да се натъпче каквото и да е там, понеже задния сензор за осветеност седи на доста централно място.
По чужбинско казват да се ползва plastic putty knife или пластмасова шпатула... аз ползвах клип за пари, нещо като на снимката по-долу.

Почва се отгоре или отдолу към средата и малко по малко го придвижвам настрани, докато се получи по-равномерна дупка. Единственото условие е да не се почва отстрани. Там е много стегнато. В един момент дупката става достатъчно широка и се натиска и побутва едновременно. Тръгнат ли 1-2 щипки, всичко е наред.
Почти не се ползва сила.
Колкото до задната скорост. На 2 от колите ми съм имал оригинални такива и не намирах смисъл да изсветлява. Т.е. не виждам разлика. А и аз се обръщам назад като маневрирам. На огледала карам рядко.
Е за Холандеца с кабриото не се сетих... чел съм му темата, но не намерих детайли. В дясната страна на огледалото има малко място, но ще е тегаво да се натъпче каквото и да е там, понеже задния сензор за осветеност седи на доста централно място.
- baitun
- ентусиаст
-
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: DIY: Електрохроматично (самозатъмняващо) огледало + алар
Купих второ електрохроматично огледало от е36, успях да го разглобя без да го потроша, но се оказа, че корубите нямат нищо общо.
Явно става корубата само от огледало от е46 с клоунския нос. На това без него няма къде да се монтира платката за централното. Ще кача снимки тези дни с "десетте" разлики
. Сега си имам две електрохроматични без да мога да поставя горепосочената платка.
Явно става корубата само от огледало от е46 с клоунския нос. На това без него няма къде да се монтира платката за централното. Ще кача снимки тези дни с "десетте" разлики

7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани