E30 M20B25 turbo - hobby drift car (low cost)

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

E30 M20B25 turbo - hobby drift car (low cost)

Мнение от nayden » 17 Ное 2013, 15:44

Забелязвам че има доста мераклии за турбо бмв-та , но доста от тях са с големи грешки в сетъпа и накрая има кола която постоянно се нуждае от нешо за да върви нормално . Реших да споделя с вас как съм си направил е30-ка буквално с каквото съм разполагал . Колата не е много мощна , вероятно около 250-260 коня ( ще я премеря като си купя дино :lol: ) , но си върви добре и си върти без проблем на 4-та . В градски условия доста добре може да ти изкара акъла :mhihi:

Почна се така ..

Взех Е30 купе М20Б20 , заварих му дифа и се почна . Беше зима и имаше сняг :lol: така направих първите стъпки в дрифта . Обаче като се стопи снега се оказа че с тоя мотор 129коня нищо не става . Купих М20Б25 и го монтирах . Доста по добре , даже става за начинаещ . Оказа се обаче ,че му е спукана главата вкарва масло във водата . Сложих му главата от 20-ката 731 , като резнах буталата за да не опират и да намаля сгъстяването и почнах да го турбинирам .

хедър :)

Изображение

Изображение


Турбо ККК К26 46мм/66мм компресор
гейт 38мм
блоу офф 40мм
дюзи 300 кубика
горивна система сток
електроника MS
запалване EDIS6
турбо пътища 63мм
генерация 63мм + 70мм гърне
маслено охлаждане с голям радиатор
воден радиатор Е34 ТДС ( налага се малко рязане на гредите за да се монтира )
съединител керамика 5 лъча
кутия GETRAG260
диф 3.45 голямо прасенце
полиретанови тампони на задния мост
окачване пружини с амортисьори ( взех си от един другар дрифтър , даже не знам кви са )
рейка Е36 + втулки
интекулера е от няква ударена кола , беше със счупени пластмасови казанчета . Заварих му алуминиеви и готово !

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: E30 M20B25 turbo - hobby drift car (low cost)

Мнение от nayden » 17 Ное 2013, 15:52

Тъкмо го подкарах и на първи ден я ударих със сичката газ в една бетонна стена на пистата

Изображение

за 1 седмица исках да я разкарам , но размислих . Трябваше да имам Е30 турбо , голям кеф е да я караш тая кола .

Изображение

Изображение

взех си квото ми трябваше и другото за скап !

КУПЕ номер 2

разглобих го , и изхвърлих всичко което беше повредено

Изображение

Изображение

Изображение

спортен стол , волан и хидравлична ръчна

Изображение

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: E30 M20B25 turbo - hobby drift car (low cost)

Мнение от nayden » 17 Ное 2013, 16:05

С тоя сетъп и електоника , успявам да я настроя що годе прилично и колата върви без никви проблеми . С мегаскуирта направих компромис , щото няма смисъл от някво по прецизно управление на двигателя . Имам предвид секвенционално пръскане и палене . Фази на пръскане и т.н. Иначе и с мегата мотора слуша и си работи много добре .Доста време карах на 0.8 налягане , но взе да ми малее и вдигнах на 1.3 . На последното дрифт каране успях да духна гарнитурата на главата (моя грешка ) . Това е за 1 година каране

така изглежда в момента

Изображение

Сега съм планирал ъпгрейт . Строк на 2.8 с 10:1 сгъртяване и минавам на Е85 да не ми грее през лятото . Това е .... засега

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: E30 M20B25 turbo - hobby drift car (low cost)

Мнение от Делян » 17 Ное 2013, 18:54

Кулера с какви размери е и събира ли се зад маската без преправяния?(ако изобщо си слагал такава :lol:)
Както и тоя вариант с колектора(фабричните с понадени къстъм тръби)има ли голяма разлика с изцяло правен, плетен от този тип:
Изображение
Какво масло е най-подходящо за ежедневено каране с настъпвания според теб? Както и реглажа на клапаните има ли нужда да се променя, от стандартната хлабина 0.25?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: E30 M20B25 turbo - hobby drift car (low cost)

Мнение от nayden » 17 Ное 2013, 19:28

550мм х 230мм х 65мм се събира , но доколкото си спомням имаше различни модели маски . От 3-ен стоп бе по-издадена . И 600х300 се събира но се сменя бронята . Хлабината на клапаните не се променя 0.25 е ОК . Тя се определя от спецификацията на вала , производителя ги задава тия хлабини и зависи от "lobe ramp " на вала . 5W30 синтетика е добре , ако напънат мотора може и с 15W50 синтетика .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: E30 M20B25 turbo - hobby drift car (low cost)

Мнение от nayden » 17 Ное 2013, 19:40

Относно колектора , идеята е газовете да се поведат така ,че да се ползва кинетичната им енергия , тоя колектор който си постнал двете тройки до няква степен се една срещу друга и така ще се гасят частично .


това е дизайна на моя колектор

Изображение

още няколко

Изображение

Изображение

Изображение

и един от best дизайните

Изображение


кой е по добър , моя или твоя колектор :mhihi: ти сам прецени !? :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1012
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: dimitrovgrad
Пол: Мъж
Кара: е30-327 . е30-320
Мечтае да кара: bmw 327i turbo
Детайли за колата: BMW 327 i

Re: E30 M20B25 turbo - hobby drift car (low cost)

Мнение от tuningfena » 17 Ное 2013, 21:24

Найдене твоя хедърс-колектор ти ли си го правил , и двигателя ти с м20б25 коляновия вал ли си е
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: E30 M20B25 turbo - hobby drift car (low cost)

Мнение от nayden » 17 Ное 2013, 22:06

tuningfena написа:Найдене твоя хедърс-колектор ти ли си го правил ..


Да

tuningfena написа: двигателя ти с м20б25 коляновия вал ли си е


това не го разбрах нещо !? :lol: 75мм ход е

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1012
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: dimitrovgrad
Пол: Мъж
Кара: е30-327 . е30-320
Мечтае да кара: bmw 327i turbo
Детайли за колата: BMW 327 i

Re: E30 M20B25 turbo - hobby drift car (low cost)

Мнение от tuningfena » 17 Ное 2013, 22:11

да де това имах предвид ,мислех да не е дизелов или ета
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: E30 M20B25 turbo - hobby drift car (low cost)

Мнение от Делян » 17 Ное 2013, 22:19

nayden написа:.....

Много ти благодаря, че споделяш опитът и знанията си. Сигурен съм, че освен на мен, методите и съветите ще са полезни и на много други :yes: .
С тази конфигурация, предполагам тръгва в ниски обороти(2-2500) и си върви до регулатор? Същата схема(размери на турбо, генерация, турбо пътища, блоу оф, гейт, кулер) вАжи ли и за м20б20? От това, което съм чел, знам че е доста важно всички компоненти да са прецизно подбрани правилно един спрямо друг, за да максимално добър крайният резултат. Че след време мисля и аз да позасиля малко старото желязо :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: E30 M20B25 turbo - hobby drift car (low cost)

Мнение от nayden » 17 Ное 2013, 22:47

Всъщност имам буст на 2900-3000 оборота , като двигателя е 2.5 , след като го строкна на 2.8 очаквам буст на 2600-2700 . Същата конфигурация на М20В20 ще надува на 3700-3800 оборота

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1669
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: E30 M20B25 turbo - hobby drift car (low cost)

Мнение от host » 17 Ное 2013, 23:07

Колега сподели без играчката с удара приблизително в какъв бюджет си? До колкото може да се каже, де. Защото според мен ще е полезно за доста колеги които искат да направят "от нищо, нещо" (не обиждам никой, просот много теми има за бюджетни турбо сет-ъп коли).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: E30 M20B25 turbo - hobby drift car (low cost)

Мнение от Делян » 17 Ное 2013, 23:07

Аха, а каква турбина и размери на горе споменатите елементи можеш да ми препоръчваш за дваеската? Целта ми е да тръгва от 2500-2800 и да върви във възходяща линия до поне 6000 оборота. Мощността която ме устройва е 180-190 на колелата на сейфти режим около 0.7 бара и малко по-агресивен на 1 бар с предполагаема мощност 210-220 магарета. Също и до 1 бар мога ли да мина без о-ринг?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: E30 M20B25 turbo - hobby drift car (low cost)

Мнение от nayden » 17 Ное 2013, 23:28

host написа:Колега сподели без играчката с удара приблизително в какъв бюджет си? До колкото може да се каже, де. Защото според мен ще е полезно за доста колеги които искат да направят "от нищо, нещо" (не обиждам никой, просот много теми има за бюджетни турбо сет-ъп коли).


не съм ги смятал точно , само двигателя (включително ) е 2К+ , иначе цялото хоби може и да е минало 5К .

Dpy написа:Аха, а каква турбина и размери на горе споменатите елементи можеш да ми препоръчваш за дваеската? Целта ми е да тръгва от 2500-2800 и да върви във възходяща линия до поне 6000 оборота. Мощността която ме устройва е 180-190 на колелата на сейфти режим около 0.7 бара и малко по-агресивен на 1 бар с предполагаема мощност 210-220 магарета. Също и до 1 бар мога ли да мина без о-ринг?


Не мога да ти препоръчам турбо за така зададени параметри . В тоя широк диапазон ще трябва да е нещо от GTX серията :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: E30 M20B25 turbo - hobby drift car (low cost)

Мнение от Делян » 18 Ное 2013, 9:00

:mhihi:
Знаех си аз, че много искам :mhihi:

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook