Няколко въпросчета!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 20.08.2006
Местоположение: Берковица/Виена

Няколко въпросчета!

Мнение от mirmidon » 27 Сеп 2006, 22:06

Пъчво искам да ви питам как да я загрявам когато е студена. Прочетох доста противоречиви мнения в форума. Как е най-добре да се загрява и потегля при студен двигател? Да се чака на място на празен ход докато вдигне малко температура или да се запали да се изчака 10-тина секунди след това да се форцира за 10 сек на 1500оборота (да се подържат) и след това да се потегли с не много гас и да се кара в умерени убороти докато достигне работна температура. По конкретно ме интересува трябва ли да се загрява на празен ход или направо да се трагва и да се кара с умерени убороти (1500 -2300), за да се вдигне маслото. Колата я карам от месец и започвам вече да забелязвам всичките проблеми и кусури по нея. Когато я запаля уборотите падат до 500 след това се нормализират. На колко убороти трябва да работи когато е ня място и е на празен ход? Моята работи на 750 уборота, като съм забелязал, че когато съм на място и работи на празен ход след 2-5 сек. уборотите започват сами да се променят, всмисъл 750,730, с много малко се променят. Почти не се забелязва, но като паднат малко и се чува много леко виене след това уборотите се нормализират и след няколко секунди всичко се повтаря отново. Днес ми направи впечатление, че като е на празен ход се чува много леко стържене и след натискане на съединителя до долу изчезва. Нормално ли е когато съм на първа и съм с около 1500 уборота (педала на газта не е натиснат) колата леко да придърпва?
B M W и всички останали!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 28.04.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI, Е60
Мечтае да кара: BmW F06 M

Мнение от Enslaving_Lecher » 27 Сеп 2006, 23:10

За потеглянето при студен двигател Engi е направил хубава тема :arrow: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=20166, съвети има и в ръководството на колата - там съветът е да не се стои на място, а да се подкара с обороти до 2500 около 15тина минути, след което да се покара малко с 3000-3500, за да се изчисти мотора от сажди. Аз лично като запаля чакам 10-15 сек. и после по гореупоменатия ред. Зимата изчаквам малко повече. Не форсирам на място, в движение по-бързо качва масло, а и да не забравяш, че дори след като уреда за температура ти стигне средата да изчакаш още, защото маслото по-бавно достига нужната температура спрямо водата! За оборотите не мисля, че трябва да са ти чак на 730-750. Колата е с авт. смукач и като я запалиш трябва да тръгва от 1200-1300 оборота и след като я покараш 15-20 мин. се установяват на 900 при спряло положение (при мен е така, бетон :mhihi: ) Не мисля също, че трябва да ти придърпва, може би е нормално да го прави, ако още докато е студена я настъпваш, но не знам. За стърженето има много теми, прочети ги. Успех!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 27 Сеп 2006, 23:27

хм това за на колко оборота трябва да е при теб дали е нормално? аз на свободен ход незагрял съм 1000-1100, загрял между 600 и 700 ако климатици/нагреватели са изключени.. 900 ми се струва бая много :shock:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 20.08.2006
Местоположение: Берковица/Виена

Мнение от mirmidon » 27 Сеп 2006, 23:47

И при мен когато е на смукач ми рабои на 1000-1100, а ако подам малко газ и отпусна се спират на 1200 някъде. Забравих да спомена, че когато съм на празен ход и пусна фаровете убороие падат малко. Това нормално ли е или има някакв проблем?
B M W и всички останали!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 28.04.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI, Е60
Мечтае да кара: BmW F06 M

Мнение от Enslaving_Lecher » 27 Сеп 2006, 23:50

t0sh написа:хм това за на колко оборота трябва да е при теб дали е нормално? аз на свободен ход незагрял съм 1000-1100, загрял между 600 и 700 ако климатици/нагреватели са изключени.. 900 ми се струва бая много :shock:

Не зная дали има значение, но ти все пак си с 320, а аз с 318. Дори и да не е 1300, 1200 при студен мотор на празен ход мисля, че е "златната среда" :mhihi: и после като загрее 800-900, при мен е така, така беше и като карах Е30 320 купе.

Мирмидоне, за фаровете не знам, но както каза t0sh, всеки консуматор оказва влияние!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 20.08.2006
Местоположение: Берковица/Виена

Мнение от mirmidon » 27 Сеп 2006, 23:57

Възможно ли е да е от свещити(да си променя уборотите когато пусна фаровете), защото ми е изгоряла предпазната ламарина и ми се нагряват лулите? Тия дни трябва да купя нова!
B M W и всички останали!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 30.06.2006
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: Е60 530i

Мнение от divaneto » 28 Сеп 2006, 9:50

t0sh написа:хм това за на колко оборота трябва да е при теб дали е нормално? аз на свободен ход незагрял съм 1000-1100, загрял между 600 и 700 ако климатици/нагреватели са изключени.. 900 ми се струва бая много :shock:


Съвсем нормално шест цилиндровия двигател да има по-ниски обороти на празен ход от четири цилиндровия. 900 за 1.8 са си ОК

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 16.04.2006
Местоположение: София
Кара: e46 330Ci convertible

Мнение от vitamincpp » 28 Сеп 2006, 9:57

Доколкото разбирам имаш проблем със стъпковото моторче - от това ти падат оборотите като пуснеш фаровете. Нормално е да мръдне за момент стрелката на оборотите като ги пуснеш но трябва веднага да се върне на нормалните обороти. Също като запалиш колата студена трябва да ти държи известно време по високи обороти които плавно да си падат докато при теб доколкото разбирам не е така. Свещите не са проблема ти. То стъпковото моторче за жалост е доста по скъпо от смяна на свещи :) - над 300лв е в зависимост от двигателя. За моята проверявах и ми казаха 350лв :( А и сега видях за обортите. Не мисля че е нормално 900 оборота при загрял двигател дори и 4 цилиндров. Моята си ги държи към 750 и работи супер гладко.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 30.06.2006
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: Е60 530i

Мнение от divaneto » 28 Сеп 2006, 10:22

mirmidon написа:Възможно ли е да е от свещити(да си променя уборотите когато пусна фаровете), защото ми е изгоряла предпазната ламарина и ми се нагряват лулите? Тия дни трябва да купя нова!


Променя оборотите от повишената консумация, много е възможно да имаш поизносени четки.Не е от свещите със сигурност

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 20.08.2006
Местоположение: Берковица/Виена

Мнение от mirmidon » 28 Сеп 2006, 11:28

Как да проверя тези четки дали са наред?
B M W и всички останали!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 30.06.2006
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: Е60 530i

Мнение от divaneto » 28 Сеп 2006, 11:59

mirmidon написа:Как да проверя тези четки дали са наред?


Иди някъде да те замерят как ти зарежда генератора ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 837
Регистриран на: 1.08.2006
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: bmw e53 3.0d 218hp '04
Мечтае да кара: bmw x5 '11

Мнение от don_mimo » 28 Сеп 2006, 12:04

в момента който я запаля оборотите са 1000-1100 ,из4акжам кам 10сек. и потеглям,ненадвишавам 2500 оборота, като загрее колата падан на 800-900 / в този интервал закотвя стрелката и немарда/
според мен това са нормалните обороти.... не сам забелязал да марда стрелката като си пуса фаровете ,ама и това ще видя :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 20.08.2006
Местоположение: Берковица/Виена

Мнение от mirmidon » 28 Сеп 2006, 18:15

Преди малко когато се връщах от работа и стрелката за температурата беше стигнала средата преди 1 км и бях на 3-та с 3000 свалих на 2-ра и я изпомпах до 5500 на 2-ра. Може ли да се прецакало нещо по нея?
B M W и всички останали!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 7.04.2006
Местоположение: софия

Мнение от jujeto » 28 Сеп 2006, 18:51

почисти си стъпковото моторче . а ако не тресе оборотите са ти добре.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 314
Регистриран на: 28.04.2005
Местоположение: DE Karlsruhe/ BG Пловдив

Мнение от Loewe » 28 Сеп 2006, 19:57

Моя шестак като загрее, оборотомера сочи 1-вото деление след нулата. Не знам тва колко оборота са, но двигателя работи супер равномерно, без никакви тресенета или трепвания на стрелката на оборотомера. На празен ход е малко над 1вото деление.
И според мен 6-таците е нормално да са с по-ниски обороти от 4 цилиндровите, така че не им сравнявайте оборотите ;)
“M” stands for Motorsport. And there’s no question that these cars have racing in their blood.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook