Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- SlowMotion
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 27.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 325i
Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Здравейте колеги , идеята на темата е да се събере на едно място цялото инфо по тази тема.
Та по темата - количките ни за съжаление отдавна са в двуцифрени числа като годинки,дори и коли от последните години на производство вече надминават 15+ годинки и това води до всевъзможни проблеми свързани с здравината на шасито и най-вече точките на закрепване на окачването към него, макар и повечето от тях да са породени от по-твърди окачвания,по-дебели стаб. щанги или пък чисто и просто нехайство на собственика.
Започвам от предницата където проблемите в сток вариант са почти никакви, но всеки който реши да прави някакви упгрейди по окачването трябва да има едно на ум.
1 - Проявява се при монтаж на кембър плейтове или при много уморени шасита просто от твърдо окачване + няколко срещи с дупки.

Превантивните мерки по този въпрос са няколко:
А- Оригиналните реинфорсмент плейтс от БМВ,който просто се монтират от долната страна на бомбето между него и амортесьора. - препоръчително за всеки с кембър плейтове! (парт номер 31312489795)

Б- Най-обикновен стрът бар (разпънка) между двете бомбета ,макар и не толкова ефективен начин за усилка на бомбетата помага доста - препоръчително е за хора ползващи снижаващи пружини и генерално по-твърди окачвания.Дори и най-евтиния вариант макар и да не спомага за намаляването на усукването на купето поне може да помогне при избягването на този проблем.

В- "Българския начин" а именно изрязване на въпросните бомбета от друга кола и ползването им като оригиналните усилки на БМВ с малко рязане.Снимките са излишни ..... При текущата цена на оригиналните според мен е излишна разправия.
2 - Упгрейдче което е особено препоръчително за наще географски ширини, става въпрос за големите тампони на носачите + тампоните на биелетките.От вече няколко години на пазара в БГ се предлагат полиуретанови тампони на страшно приемливи цени спрямо сток гумените тампони (изобщо не включвам в тва число оригинални щото цената е олелелеле
) Всеки който има интерес може да намери безброй инфо защо полиуретана е по-добър от сток тампон.


3- Доста рядко срещан проблем но съм го виждал на живо - при ползване на по-дебела предна стаб. щанга може да се откъснат, шпилките който хващат щангата към купето.Решението е просто заварка на нови такива.
4- Разпънката от кабрио е36 - мисля че е доста добре да се започне от нея ако се търси якост на предницата.Всяко кабрио излиза с нея а по моргите е фраш!

Сега към задницата, където проблемите са доста повечко и доста по-често срещани.
1- Започвам от най-сериозния - късането на задния мост.Сега въпреки, че БМВ закърпват що годе положението при колите след 95-та, всеки един от нас с кола преди тази година ще се сблъска с този проблем независимо как кара колата си.Симптомите са припукване при потегляне и при движение по неравности.Причината е износени тампони на моста, в следсвие на което поради дизаина на самия тампон той започва да опира в купето където е точковата заварка на "тръбичката" в която се навива шпилката на моста от там се нарушава покритието против ръжда,точковата заварка започва да ръждясва след което тя се откача и моста висва на 1мм ламарина която се къса.Ето как изглежда скъсването -


Решенията са два -
А- Купувате си усилващите планки който са реплики на БМВ такива (който не се произвеждат и ги няма в официалните представителства)
Ето линк на една от фирмите който ги предлага - Цък
Б- Правите си ваш вариант от ламарина не по тънка от 2мм.
И да допълня,че заменянето на оригиналните тампони с полиуретанови също е 100% задължително поради доста по-добрия дизайн и "вечния" фактор.
2- Сега малко за тампона на задния носач (този който е под прага) При него също има проблем с късането на захвата към купето, но пък това важи само за хора който ползват колите само за състезания.По-големия проблем идва в лицето на самия тампон,който поради ред причини (цена на изработка,шум в купето и т.н.) е с доста кофти дизайн.Ето едно клипче да видите през какво преминава този тампон при най-просто ускорение в права линия,при ускорение в завой мисля че усилието е х2, въпреки че в случая тампона е поизносен.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=X9HhqLhxKc4[/youtube]
Отново според мен упгрейда на този тампон с поли. такъв е задължителен.Що се отнася до подсилката на захвата, ето какво представлява една примерна такава -

3- При задните бомбета се наблюдава същото напукване и деформиране както и при предните (причините са пак същите) - Решението е следните планки,който може да закупите от редица тунинг фирми или да си ги направите

4- Ушичките на задния мост на който се хваща задната стаб. щанга , при ползването на по-дебела такава или при по-сериозно корозиране се късат , решението е заварка на усилка -


5- И като последна точка мисля да добавя подмяната на някой болтове с нови - Като по-конкретно ексентричните болтове на задния долен носач, както и 3-те болта на тампона под прага ,тези болтове са подложени на непрекъснат допир с вода и корозират доста сериозно , цената е смешна в сравнение с разправията която ще ви поднесе скъсан такъв.За ексентричните стават и от е46-ца,това го казвам защото в Дару ми казаха че трябва да чакам 1 месец за доставка.А пък тия е46-ци поне стават за донори
ма тва е друга тема.
До месец-два ще съм готов с моя проект за зимата, които включва подмяна на всички тампони + направата на тази разпънка, и ще документирам всичко защото инфото по тоя въпрос е доста оскъдно.

Всеки който има да добави или поправи нещо да заповяда
Поздрави на всички и безаварийни.
Та по темата - количките ни за съжаление отдавна са в двуцифрени числа като годинки,дори и коли от последните години на производство вече надминават 15+ годинки и това води до всевъзможни проблеми свързани с здравината на шасито и най-вече точките на закрепване на окачването към него, макар и повечето от тях да са породени от по-твърди окачвания,по-дебели стаб. щанги или пък чисто и просто нехайство на собственика.
Започвам от предницата където проблемите в сток вариант са почти никакви, но всеки който реши да прави някакви упгрейди по окачването трябва да има едно на ум.
1 - Проявява се при монтаж на кембър плейтове или при много уморени шасита просто от твърдо окачване + няколко срещи с дупки.

Превантивните мерки по този въпрос са няколко:
А- Оригиналните реинфорсмент плейтс от БМВ,който просто се монтират от долната страна на бомбето между него и амортесьора. - препоръчително за всеки с кембър плейтове! (парт номер 31312489795)

Б- Най-обикновен стрът бар (разпънка) между двете бомбета ,макар и не толкова ефективен начин за усилка на бомбетата помага доста - препоръчително е за хора ползващи снижаващи пружини и генерално по-твърди окачвания.Дори и най-евтиния вариант макар и да не спомага за намаляването на усукването на купето поне може да помогне при избягването на този проблем.

В- "Българския начин" а именно изрязване на въпросните бомбета от друга кола и ползването им като оригиналните усилки на БМВ с малко рязане.Снимките са излишни ..... При текущата цена на оригиналните според мен е излишна разправия.
2 - Упгрейдче което е особено препоръчително за наще географски ширини, става въпрос за големите тампони на носачите + тампоните на биелетките.От вече няколко години на пазара в БГ се предлагат полиуретанови тампони на страшно приемливи цени спрямо сток гумените тампони (изобщо не включвам в тва число оригинални щото цената е олелелеле



3- Доста рядко срещан проблем но съм го виждал на живо - при ползване на по-дебела предна стаб. щанга може да се откъснат, шпилките който хващат щангата към купето.Решението е просто заварка на нови такива.
4- Разпънката от кабрио е36 - мисля че е доста добре да се започне от нея ако се търси якост на предницата.Всяко кабрио излиза с нея а по моргите е фраш!

Сега към задницата, където проблемите са доста повечко и доста по-често срещани.
1- Започвам от най-сериозния - късането на задния мост.Сега въпреки, че БМВ закърпват що годе положението при колите след 95-та, всеки един от нас с кола преди тази година ще се сблъска с този проблем независимо как кара колата си.Симптомите са припукване при потегляне и при движение по неравности.Причината е износени тампони на моста, в следсвие на което поради дизаина на самия тампон той започва да опира в купето където е точковата заварка на "тръбичката" в която се навива шпилката на моста от там се нарушава покритието против ръжда,точковата заварка започва да ръждясва след което тя се откача и моста висва на 1мм ламарина която се къса.Ето как изглежда скъсването -


Решенията са два -
А- Купувате си усилващите планки който са реплики на БМВ такива (който не се произвеждат и ги няма в официалните представителства)
Ето линк на една от фирмите който ги предлага - Цък
Б- Правите си ваш вариант от ламарина не по тънка от 2мм.
И да допълня,че заменянето на оригиналните тампони с полиуретанови също е 100% задължително поради доста по-добрия дизайн и "вечния" фактор.
2- Сега малко за тампона на задния носач (този който е под прага) При него също има проблем с късането на захвата към купето, но пък това важи само за хора който ползват колите само за състезания.По-големия проблем идва в лицето на самия тампон,който поради ред причини (цена на изработка,шум в купето и т.н.) е с доста кофти дизайн.Ето едно клипче да видите през какво преминава този тампон при най-просто ускорение в права линия,при ускорение в завой мисля че усилието е х2, въпреки че в случая тампона е поизносен.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=X9HhqLhxKc4[/youtube]
Отново според мен упгрейда на този тампон с поли. такъв е задължителен.Що се отнася до подсилката на захвата, ето какво представлява една примерна такава -

3- При задните бомбета се наблюдава същото напукване и деформиране както и при предните (причините са пак същите) - Решението е следните планки,който може да закупите от редица тунинг фирми или да си ги направите

4- Ушичките на задния мост на който се хваща задната стаб. щанга , при ползването на по-дебела такава или при по-сериозно корозиране се късат , решението е заварка на усилка -


5- И като последна точка мисля да добавя подмяната на някой болтове с нови - Като по-конкретно ексентричните болтове на задния долен носач, както и 3-те болта на тампона под прага ,тези болтове са подложени на непрекъснат допир с вода и корозират доста сериозно , цената е смешна в сравнение с разправията която ще ви поднесе скъсан такъв.За ексентричните стават и от е46-ца,това го казвам защото в Дару ми казаха че трябва да чакам 1 месец за доставка.А пък тия е46-ци поне стават за донори

До месец-два ще съм готов с моя проект за зимата, които включва подмяна на всички тампони + направата на тази разпънка, и ще документирам всичко защото инфото по тоя въпрос е доста оскъдно.

Всеки който има да добави или поправи нещо да заповяда

Поздрави на всички и безаварийни.

Последна промяна SlowMotion на 10 Ное 2013, 0:10, променена общо 1 път
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Много хубава тема
За тоя тампон задния под прага има едни лимитъри от полиуретан, които го втвърдяват доста.

За тоя тампон задния под прага има едни лимитъри от полиуретан, които го втвърдяват доста.
- SlowMotion
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 27.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 325i
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
bum_bum написа:Много хубава тема![]()
За тоя тампон задния под прага има едни лимитъри от полиуретан, които го втвърдяват доста.
Ем предполагам става въпрос за това -


То това са си нещо като "шайби" , ама аз съм срещал само метални такива, може и поли. да има , конкретните от снимката са на Търнър моторспорт.
И са си супер допълнение ако искаш да си ползваш сток тампони

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
На Bimmerworld мисля бяха полиуретанови и ги продаваха комплект с Мейле тампони. Водеха ги "стрийт", а тези на Търнър може би са по-състезателна версия.
- EH0260BB
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 172
- Регистриран на: 7.04.2012
- Местоположение: Плевен
- Кара: пил
- Мечтае да кара: пил и да стигне жив
- Детайли за колата: мътни
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Много интересна тема наистина. Само искам да добавя, че усилващи планки за задния мост се предлагат и в представителствата на BMW - http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA51&mospid=47438&btnr=41_0929&hg=41&fg=05, позиция 3 и 4. Аз лично си бях поръчал от Росен (YOKOHAMA) и ми струваше ок. 30лв на брой. 

- Vanqu1sh
- ентусиаст
-
- Мнения: 821
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
- Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Браво колега! Много полезна тема 

- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
SlowMotion написа:3- При задните бомбета се наблюдава същото напукване и деформиране както и при предните (причините са пак същите) - Решението е следните планки,който може да закупите от редица тунинг фирми или да си ги направите
А някой има ли от тези за задните амортесьори да направя един чертеж и да ходя на едно място с водорежеща машина да накълцат 10-20 бройки да има. Тия лицемери от БМВ искат по 34лв на бройка за тая тенекия, стига бе предните са по 20лв

A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- SlowMotion
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 27.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 325i
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
EH0260BB написа:Много интересна тема наистина. Само искам да добавя, че усилващи планки за задния мост се предлагат и в представителствата на BMW - http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA51&mospid=47438&btnr=41_0929&hg=41&fg=05, позиция 3 и 4. Аз лично си бях поръчал от Росен (YOKOHAMA) и ми струваше ок. 30лв на брой.
Хмм ,само при мен ли не излизат ? Става въпрос като парт номер.Питал съм в дару и казаха че са спрени вече ...
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Все още ги има по разни сайтове. Около 150лв излиза комплекта без доставка. Аз си ги взимах от Камор ама нямам спомен вече при тях колко бяха.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
02 SPACER FOR GEARBOX LEFT 1 41122256493 $14.08
02 SPACER FOR GEARBOX RIGHT 1 41122256494 $14.08
03 SPACER RING FOR REAR AXLE FRONT LEFT 1 41002256495 $24.78
03 SPACER RING FOR REAR AXLE FRONT RIGHT 1 41002256496 $24.78
04 SPACER RING FOR REAR AXLE REAR LEFT 1 41112256497 $24.02
04 SPACER RING FOR REAR AXLE REAR RIGHT 1 41112256498 $24.02
Някой се е занимавал тук... интересно.
http://juubi.hlan.net/index.php?page=ca ... rsubframe2
02 SPACER FOR GEARBOX RIGHT 1 41122256494 $14.08
03 SPACER RING FOR REAR AXLE FRONT LEFT 1 41002256495 $24.78
03 SPACER RING FOR REAR AXLE FRONT RIGHT 1 41002256496 $24.78
04 SPACER RING FOR REAR AXLE REAR LEFT 1 41112256497 $24.02
04 SPACER RING FOR REAR AXLE REAR RIGHT 1 41112256498 $24.02
Някой се е занимавал тук... интересно.
http://juubi.hlan.net/index.php?page=ca ... rsubframe2
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Някой има ли идея,от къде мога да си купя комплект рейнфорсмент плейтс за отпред и отзад понеже и в дару и камор не са налични?
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
albatron написа:Някой има ли идея,от къде мога да си купя комплект рейнфорсмент плейтс за отпред и отзад понеже и в дару и камор не са налични?
Предните като ги поръчаш за 2-3 дена са тука.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- BMWFen
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 4.06.2005
- Местоположение: Морската СТОЛИЦА
- Кара: e36 m44b19
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36

BMW 318is M44B19
- sarbinoff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 163
- Регистриран на: 18.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330i
Re: Усилване и упгрейди по шасито на Е36
Аз имам въпрос относно планките за задния мост,освен от дару има ли къде да се намерят другаде и следващия въпрос как се позиционират планките на точните места,че при мен някога е бил късан моста и са има някакви арматури под седалката 

Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани