Проблем при палене М50Б20 Ванос-Решен
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем при палене М50Б20 Ванос-Решен
Здравейте!
От скоро се появи досаден проблем при първоначално палене на двигателя, а именно завъртам ключа,стартера започва да върти и двигателя припуква за да запали.Ако в този момент пусна ключа гасне.Ако задържа ключа секунда след като е припукал запалва, но като че ли за момент не заработват всички цилиндри едновременно. Всичко това трае около секунда и след това заработва без да тресе и други такива,но леко мени обороти,може би в интервал от около 100. След като стрелката за температурата излезе от синия сектор заработва безупречно и през следващи паления през деня няма никакви проблеми. Няма проблеми с мощността. Разхода е 8-10 извънградско и около 15 градско на къси разстояния. Кара се само с 98 плюс добавка. Няма газова уредба. Двигателя е обслужен от до. Не пипа масло. Сменени са свещи,ламбда сонда,температурен датчик,горивен филтър. Акумулатора е нов,генератора е обслужен. Няма записани грешки в паметта, но лошото е че тук, където живея няма кой да прочете живи данни.
Някой има ли идея къде може да е проблема, понеже ми омръзна да давам пари за смяна на здрави части.
П.С.:Сетих се още нещо.Пак при студен мотор когато превключвам от първа на втора примерно се случва при натискане на съединителя оборотите на двигателя да не намаляват при отпускането на газта, а се задържат за момент и след това бавно започват да падат до празен ход.
От скоро се появи досаден проблем при първоначално палене на двигателя, а именно завъртам ключа,стартера започва да върти и двигателя припуква за да запали.Ако в този момент пусна ключа гасне.Ако задържа ключа секунда след като е припукал запалва, но като че ли за момент не заработват всички цилиндри едновременно. Всичко това трае около секунда и след това заработва без да тресе и други такива,но леко мени обороти,може би в интервал от около 100. След като стрелката за температурата излезе от синия сектор заработва безупречно и през следващи паления през деня няма никакви проблеми. Няма проблеми с мощността. Разхода е 8-10 извънградско и около 15 градско на къси разстояния. Кара се само с 98 плюс добавка. Няма газова уредба. Двигателя е обслужен от до. Не пипа масло. Сменени са свещи,ламбда сонда,температурен датчик,горивен филтър. Акумулатора е нов,генератора е обслужен. Няма записани грешки в паметта, но лошото е че тук, където живея няма кой да прочете живи данни.
Някой има ли идея къде може да е проблема, понеже ми омръзна да давам пари за смяна на здрави части.
П.С.:Сетих се още нещо.Пак при студен мотор когато превключвам от първа на втора примерно се случва при натискане на съединителя оборотите на двигателя да не намаляват при отпускането на газта, а се задържат за момент и след това бавно започват да падат до празен ход.

Последна промяна i.vasilev на 06 Дек 2013, 8:07, променена общо 1 път
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Проблем при палене М50Б20 Ванос
Температурен датчик нов , ама можееше да пробваш с един втора употреба.
Имам съмнение за датчик колянов вал ,че си прави каквото иска.
Пробва сутринта да ги спреш от буксите и пак запали . Тия датчици на сименсите само оригинални или от някоя втора употреба за тест. Трябва ти датчика откъм виското.
Имам съмнение за датчик колянов вал ,че си прави каквото иска.
Пробва сутринта да ги спреш от буксите и пак запали . Тия датчици на сименсите само оригинални или от някоя втора употреба за тест. Трябва ти датчика откъм виското.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
Re: Проблем при палене М50Б20 Ванос
ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Температурен датчик нов , ама можееше да пробваш с един втора употреба.
Имам съмнение за датчик колянов вал ,че си прави каквото иска.
Пробва сутринта да ги спреш от буксите и пак запали . Тия датчици на сименсите само оригинални или от някоя втора употреба за тест. Трябва ти датчика откъм виското.
След като смених темп. датчик замерих стария (оригинален) и си даваше коректни стойности според температурата. Новия също отчита вярно поне ако може да се вярва на Autodata-та. Пропуснах да спомена, че датчика на коляновия вал също е сменен понеже на стария му се беше напукала изолацията и окъсяваше най-вероятно, но когато той не работеше колата едва палеше, не можеше да се изфорсира на повече от 2500 оборота, нямаше никаква мощност и имаше записана грешка. Бензиновата помпа също е нова...

Re: Проблем при палене М50Б20 Ванос
Mалко update по темата...
След сипването на добавка за почистване на инжекторите в горивото слабото менене на обороти изчезна, но досадния проблем при палене е налице.
На диагностика излиза следното:
Грешка 200-Програмна памет на блок управление-неизправна;
Грешка 75- Реле на горивната помпа -прекъсване/свързване на маса
След изчистването на грешките тази за релето изчезна,но другата я набива постоянно.
Идеи....?
След сипването на добавка за почистване на инжекторите в горивото слабото менене на обороти изчезна, но досадния проблем при палене е налице.

Грешка 200-Програмна памет на блок управление-неизправна;
Грешка 75- Реле на горивната помпа -прекъсване/свързване на маса
След изчистването на грешките тази за релето изчезна,но другата я набива постоянно.
Идеи....?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем при палене М50Б20 Ванос
Пробвай с друго ECU на двигателя. Или има хардуерен проблем или някой е "тунинговал" двигателя.
Re: Проблем при палене М50Б20 Ванос-Решен
Ето и малко update по темата. През последните дни, с настъпването на по-сериозно застудяване, колата тотално отказа да пали сутрин.
Въртях като луд по 2-3 минути, двигателя припуква,мъчи се да запали, но не може. След разкачане на датчика на коляновия вал от буксата колата пали от първия път, вярно върти малко повече на стартер, но пали. Последваха нови диагностики и подмяна на иначе новия ми датчик на коляновия вал без никакъв ефект. Една сутрин вбесен и замръзнал се сетих за тази тема: viewtopic.php?f=8&t=286765 . Тук искам да изкажа специални благодарности на колегата @IFace
. И така в последен опит да реша проблема смених демпферната шайба на коляновия вал и колата отново пали без никакви проблеми. Старата шайба видим нямаше никакви дефекти, но е факт, че с нея колата не работеше. Също така се реши и проблема с "реденето" на цилиндрите веднага след запалване.
Въртях като луд по 2-3 минути, двигателя припуква,мъчи се да запали, но не може. След разкачане на датчика на коляновия вал от буксата колата пали от първия път, вярно върти малко повече на стартер, но пали. Последваха нови диагностики и подмяна на иначе новия ми датчик на коляновия вал без никакъв ефект. Една сутрин вбесен и замръзнал се сетих за тази тема: viewtopic.php?f=8&t=286765 . Тук искам да изкажа специални благодарности на колегата @IFace

6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани