Термостатни неволи.
Модератор: Технически модератори
46 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Термостатни неволи.
Днес монтирах новия термостат. Сглобяването направих в обратния ред, затова няма да го описвам подробно. Ще отбележа само най-важните моменти:
Почистих (доколокото можах) гнездото на термостата, особено фланеца, на който ляга гуменото уплътнение. Напръсках го в WD-40, почаках няколко минути, остъргах фланеца с нокти и го зачистих с парцал. После напръсках и всички пластмасови накрайници за свързване на маркучите. Много внимателно вкарах новия термостат в гнезото, като същевременно го свързах към пластмасовата тръба в дясно. Завих 4-те болта М6. Направи ми впечатление, че термостатът не ляга свободно в гнездото си, а трябва леко да се натисне, като при това се усеща как се свива пружината му. Значи клапанът опира и уплътнява (надявам се) във вътрешния оръстен. Нагласих ключа на 10Nm:

И с този момент затегнах четирите болтчета на термостата:


Надянах накрайника на левия маркуч върху корпуса на термостата, щракнах ключалката му и с това приключих с монтажа на новия термостат:


Остана да сглобя всичко останало, както казах - в обратен ред. Болтовете M8 на топлообменника на EGR-а затегнах с 22Nm. Накрая - двигателят е готов за пълнене с антифриз:


Предната му част, където работих:


Почистих (доколокото можах) гнездото на термостата, особено фланеца, на който ляга гуменото уплътнение. Напръсках го в WD-40, почаках няколко минути, остъргах фланеца с нокти и го зачистих с парцал. После напръсках и всички пластмасови накрайници за свързване на маркучите. Много внимателно вкарах новия термостат в гнезото, като същевременно го свързах към пластмасовата тръба в дясно. Завих 4-те болта М6. Направи ми впечатление, че термостатът не ляга свободно в гнездото си, а трябва леко да се натисне, като при това се усеща как се свива пружината му. Значи клапанът опира и уплътнява (надявам се) във вътрешния оръстен. Нагласих ключа на 10Nm:

И с този момент затегнах четирите болтчета на термостата:


Надянах накрайника на левия маркуч върху корпуса на термостата, щракнах ключалката му и с това приключих с монтажа на новия термостат:


Остана да сглобя всичко останало, както казах - в обратен ред. Болтовете M8 на топлообменника на EGR-а затегнах с 22Nm. Накрая - двигателят е готов за пълнене с антифриз:


Предната му част, където работих:


Последна промяна Borymeckata на 20 Окт 2013, 9:38, променена общо 1 път
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Термостатни неволи.
Приготвил съм си 4,5 литра оригинален антифриз (концентрат) и дестилирана вода:

Планирам да сменя антифриза на колата, но за момента сипах в мотора стария антифриз, който източих вчера. Ако някой се интересува - мога да опиша процедурата за пълнене и обезвъздушаване. Не е нищо особено, изпълняват се десетина стъпки по ред (като в казармата: прави 1, прави 2 ...) и всичко се получава. Когато привърших с процедурата - накачих пластмасите поктай мотора и с това приключих с ремонта:


Разбира се - направих едно пробно пътуване, за да видя как ще се държи новия термостат. Двигателят загря доста бързо и "закова" температурата на 90 градуса (аз така и не разбрах на колко точно трябва да работи):



За момента всичко е ОК - няма течове, нивото на течността в разширителния съд не мърда и температурата е "бетон". А преди смяната на термостата дори в най-голямата лятна жега не съм постигал повече от 85 градуса... Ще си позволя един съвет - ако:
1. Колата ви загрява бавно;
2. Стрелката на термометъра ви "играе" при изкачване и спускане;
3. При нормално каране поддържате температура 80 - 85 градуса;
решението на проблема е ясно - сменявайте двата (или колкото там имате) термостати. Работата е пипкава и отива един цял ден, но не е сложно за изпълнение и ще се изкефите на крайния резултат. Успех!

Планирам да сменя антифриза на колата, но за момента сипах в мотора стария антифриз, който източих вчера. Ако някой се интересува - мога да опиша процедурата за пълнене и обезвъздушаване. Не е нищо особено, изпълняват се десетина стъпки по ред (като в казармата: прави 1, прави 2 ...) и всичко се получава. Когато привърших с процедурата - накачих пластмасите поктай мотора и с това приключих с ремонта:


Разбира се - направих едно пробно пътуване, за да видя как ще се държи новия термостат. Двигателят загря доста бързо и "закова" температурата на 90 градуса (аз така и не разбрах на колко точно трябва да работи):



За момента всичко е ОК - няма течове, нивото на течността в разширителния съд не мърда и температурата е "бетон". А преди смяната на термостата дори в най-голямата лятна жега не съм постигал повече от 85 градуса... Ще си позволя един съвет - ако:
1. Колата ви загрява бавно;
2. Стрелката на термометъра ви "играе" при изкачване и спускане;
3. При нормално каране поддържате температура 80 - 85 градуса;
решението на проблема е ясно - сменявайте двата (или колкото там имате) термостати. Работата е пипкава и отива един цял ден, но не е сложно за изпълнение и ще се изкефите на крайния резултат. Успех!
Последна промяна Borymeckata на 20 Окт 2013, 2:15, променена общо 1 път
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Термостатни неволи.
Всички снимки и по-детайлни можете да видите в албума: http://borymeckata.snimka.bg/automobiles/termostat.781984.0.big
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Термостатни неволи.
Понеже един колега прояви интерес - давам процедурата за пълнене и обезвъздушаване на охладителната система, която извадих от TIS-а (в скоби са моите коментари):
1. Завива се с найлон генератора (срещу намокряне);
2. Сваля се капачката на разширителния съд, температура на охладителната течност да бъде ≤ 40 °C;
3. Развиват се винтовете за обезвъздушаване (най-лесно става с монета от 1 лев):
- На термостата на топлообменника на EGR-а;
- На маркуча за връщане на охладителната течност;
- (При мен има още един, на маркуч от подгревателя към купето, но аз не съм го развивал);
4. Включва се запалването (само на контакт, второ положение на ключа, вероятно – за да задейства електрическия подгревател и помпата към него);
5. Слага се температурата на MAX, а скоростта на вентилатора – на MIN. При това се отварят напълно клапаните на отоплението и работи допълнителната помпа;
6. Бавно се налива охладителната течност в разширителния съд;
7. Когато от отворите за обезвъздушаване излезе течност без мехурчета, или след запълване на разширителния съд до максималното ниво – винтовете се завиват (на ръка до упор, с монета от 1 лев);
8. Долива се охлаждаща течност до максималното ниво на разширителния съд в студено състояние;
9. Стартира се двигателят и се оставя да работи 5 минути на празен ход. Следи се нивото на течността в разширителния съд и при необходимост се долива до максималното ниво (при това от един страничен отвор в разширителния съд се връща тънка струйка охладителна течност);
10. Затваря се капачката на разширителния съд. Няколко пъти двигателят се форсира до 2 500 оборота/минута;
11. Отваря се отново капачката на разширителния съд и двигателят да поработи още 5 минути на празен ход – докато от вентилационния отвор в разширителния съд започне да излиза течност без мехурчета;
12. Долива се охладителна течност до максималното ниво за незагрял двигател;
13. Долива се в разширителния съд допълнително 250 ml охладителна течност (това - вероятно за да компенсира разликата между белега на "студеното" ниво и това на загрелия двигател. Според мен - може да се долее по-късно, когато моторът изстине);
14. Завива се капачката на разширителния съд.
Ако колата има печка - процедурата има още няколко точки, но общо взето е това...
1. Завива се с найлон генератора (срещу намокряне);
2. Сваля се капачката на разширителния съд, температура на охладителната течност да бъде ≤ 40 °C;
3. Развиват се винтовете за обезвъздушаване (най-лесно става с монета от 1 лев):
- На термостата на топлообменника на EGR-а;
- На маркуча за връщане на охладителната течност;
- (При мен има още един, на маркуч от подгревателя към купето, но аз не съм го развивал);
4. Включва се запалването (само на контакт, второ положение на ключа, вероятно – за да задейства електрическия подгревател и помпата към него);
5. Слага се температурата на MAX, а скоростта на вентилатора – на MIN. При това се отварят напълно клапаните на отоплението и работи допълнителната помпа;
6. Бавно се налива охладителната течност в разширителния съд;
7. Когато от отворите за обезвъздушаване излезе течност без мехурчета, или след запълване на разширителния съд до максималното ниво – винтовете се завиват (на ръка до упор, с монета от 1 лев);
8. Долива се охлаждаща течност до максималното ниво на разширителния съд в студено състояние;
9. Стартира се двигателят и се оставя да работи 5 минути на празен ход. Следи се нивото на течността в разширителния съд и при необходимост се долива до максималното ниво (при това от един страничен отвор в разширителния съд се връща тънка струйка охладителна течност);
10. Затваря се капачката на разширителния съд. Няколко пъти двигателят се форсира до 2 500 оборота/минута;
11. Отваря се отново капачката на разширителния съд и двигателят да поработи още 5 минути на празен ход – докато от вентилационния отвор в разширителния съд започне да излиза течност без мехурчета;
12. Долива се охладителна течност до максималното ниво за незагрял двигател;
13. Долива се в разширителния съд допълнително 250 ml охладителна течност (това - вероятно за да компенсира разликата между белега на "студеното" ниво и това на загрелия двигател. Според мен - може да се долее по-късно, когато моторът изстине);
14. Завива се капачката на разширителния съд.
Ако колата има печка - процедурата има още няколко точки, но общо взето е това...
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Термостатни неволи.
Днес смених антифриза. Процедурата би била съвсем рутинна, ако болтът (пробката) за източване на течността от блока на мотора не беше така идиотски забутан. Ако някой е твърдо решен да източи стария антифриз от блока (защото аз на няколко пъти бях готов да се откажа...), ето няколко полезни съвета от личен опит:
1. Задължително тряба да се работи на канал, да пълзиш под колата не става;
2. Трябва да се откачи пластмасовата кора и алуминиевата плоча под двигателя;
3. Болтът се намира от дясната страна на блока, някъде зад турбокомпресора и катализатора. Може да се види само отдолу, но е почти невъзможно да се достигне с ръка.
4. Вероятно болтът може сравнително лесно да се развие, ако преди това се свали катализатора. Но и болтовете на самия катализатор (които държат скобата към турбината) са много трудни за равиване, затова се отказах от този вариант.
5. Успях да отвия шибания болт с ключ 12-тограмна "звезда" No 13, от този тип:

Ключът трябва да бъде по-къс, защото пространството над катализатора е много ограничено. Успях да надяна "звездата" на главата на болта над катализатора, като през другата халка на ключа предварително бях прекарал въже. Когато ключът хвана главата на болта, запънах с крака в стените на канала и започнах да тегля въжето надолу - така го отвих. Защото да завъртиш ключа с ръка просто няма начин.
6. При отвиването трябва да се внимава за ламбда-сондата и кабелите към нея, които се намират в горната част на катализатора.
7. След като веднъж тръгна, доразвих болта с гаечен ключ. Той изпадна и в лицето ми за награда пръсна струя антифриз...
8. Ако ме питате как успях след това да завия болтът ня мястото му - нямам представа. Май бях бръкнал с дясната ръка над катализатора, а с пръстите на лявата - между него и блока на двигателя. Някак го прикарах с пръстите на двете ръце (само с една ръка няма никакъв шанс и палците не могат да се включат...) и успях да го завъртя докато подхване резбата, а после го завих с пръсти и го затегнах с ключа, доколкото можах на ръка.
Друг проблем - никъде не успях да намеря информация колко антифриз събира охладителната система на мотора. При източването не съм го мерил, а при пълненето вкарах малко повече от 7 литра. Приготвих го в съотношение концентрат / вода 1:1. После покарах и всичко беше точно. Утре на студен двигател ще отворя разширителния съд да проверя нивото.
1. Задължително тряба да се работи на канал, да пълзиш под колата не става;
2. Трябва да се откачи пластмасовата кора и алуминиевата плоча под двигателя;
3. Болтът се намира от дясната страна на блока, някъде зад турбокомпресора и катализатора. Може да се види само отдолу, но е почти невъзможно да се достигне с ръка.
4. Вероятно болтът може сравнително лесно да се развие, ако преди това се свали катализатора. Но и болтовете на самия катализатор (които държат скобата към турбината) са много трудни за равиване, затова се отказах от този вариант.
5. Успях да отвия шибания болт с ключ 12-тограмна "звезда" No 13, от този тип:

Ключът трябва да бъде по-къс, защото пространството над катализатора е много ограничено. Успях да надяна "звездата" на главата на болта над катализатора, като през другата халка на ключа предварително бях прекарал въже. Когато ключът хвана главата на болта, запънах с крака в стените на канала и започнах да тегля въжето надолу - така го отвих. Защото да завъртиш ключа с ръка просто няма начин.
6. При отвиването трябва да се внимава за ламбда-сондата и кабелите към нея, които се намират в горната част на катализатора.
7. След като веднъж тръгна, доразвих болта с гаечен ключ. Той изпадна и в лицето ми за награда пръсна струя антифриз...
8. Ако ме питате как успях след това да завия болтът ня мястото му - нямам представа. Май бях бръкнал с дясната ръка над катализатора, а с пръстите на лявата - между него и блока на двигателя. Някак го прикарах с пръстите на двете ръце (само с една ръка няма никакъв шанс и палците не могат да се включат...) и успях да го завъртя докато подхване резбата, а после го завих с пръсти и го затегнах с ключа, доколкото можах на ръка.
Друг проблем - никъде не успях да намеря информация колко антифриз събира охладителната система на мотора. При източването не съм го мерил, а при пълненето вкарах малко повече от 7 литра. Приготвих го в съотношение концентрат / вода 1:1. После покарах и всичко беше точно. Утре на студен двигател ще отворя разширителния съд да проверя нивото.
Последна промяна Borymeckata на 07 Ное 2013, 15:01, променена общо 2 пъти
Excellent! Steven is my name!
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Термостатни неволи.
Поздравления за поредното подробно ръководство. От личен опит, впечатления от форума и много разговори с майстори - никога не се минава само със смяна на единия термостат. Не мога да си го обясня технически, но е факт и затова повечето майстори препоръчват смяна на двата заедно. При мен се случи същото - първо малкият и след няма и месец замина и големият. А за стрелката по средата, нормалните вариации в температурата не я местят. Ако се мести, има проблем. Гледам, че на новите модели уреда за температурата показва градуси и стрелката вече не стои вертикално нагоре... 

Never mistake motion for action...
- goro57
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
Re: Термостатни неволи.
Borymeckata написа:Днес смених антифриза. Процедурата би била съвсем рутинна, ако болтът (пробката) за източване на течността от блока на мотора не беше така идиотски забутан. Ако някой е твърдо решен да източи стария антифриз от блока (защото аз на няколко пъти бях готов да се откажа...), ето няколко полезни съвета от личен опит:
1. Задължително тряба да се работи на канал, да пълзиш под колата не става;
2. Трябва да се откачи пластмасовата кора и алуминиевата плоча под двигателя;
3. Болтът се намира от дясната страна на блока, някъде зад турбокомпресора и катализатора. Може да се види само отдолу, но е почти невъзможно да се достигне с ръка.
4. Вероятно болтът може сравнително лесно да се развие, ако преди това се свали катализатора. Но и болтовете на самия катализатор (които държат скобата към турбината) са много трудни за равиване, затова се отказах от този вариант.
5. Успях да отвия шибания болт с ключ 12-тограмна "звезда" No 13, от този тип:
Ключът трябва да бъде по-къс, защото пространството над катализатора е много ограничено. Успях да надяна "звездата" на главата на болта над катализатора, като през другата халка на ключа предварително бях прекарал въже. Когато ключът хвана главата на болта, запънах с крака в стените на канала и започнах да тегля въжето надолу - така го отвих. Защото да завъртиш ключа с ръка просто няма начин.
6. При отвиването трябва да се внимава за ламбда-сондата и кабелите към нея, които се намират в горната част на катализатора.
7. След като веднъж тръгна, доразвих болта с гаечен ключ. Той изпадна и в лицето ми за награда пръсна струя антифриз...
8. Ако ме питате как успях след това да завия болтът ня мястото му - нямам представа. Май бях бръкнал с дясната ръка над катализатора, а с пръстите на лявата - между него и блока на двигателя. Някак го прикарах с пръстите на двете ръце (само с една ръка няма никакъв шанс и палците не могат да се включат...) и успях да го завъртя докато подхване резбата, а после го завих с пръсти и го затегнах с ключа, доколкото можах на ръка.
Друг проблем - никъде не успях да намеря информация колко антифриз събира охладителната система на мотора. При източването не съм го мерил, а при пълненето вкарах малко повече от 7 литра. Приготвих го в съотношение концентрат / вода 1:1. После покарах и всичко беше точно. Утре на студен двигател ще отворя разширителния съд да проверя нивото.

- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Термостатни неволи.
Днес на студен мотор отворих капачката на разширителния съд и нивото беше малко над минимума. А вчера дори малко го бях препълнил... Значи т. 13 от процедурата за пълнене (да се долеят 250 ml над максималното "студено" ниво) има логика - след като двигателят изстине, нивото на течността в разширителния съд пада. Долях още около 200 ml, значи общо съм налял около 7,5 литра охладителна течност в системата.
Excellent! Steven is my name!
- paralichko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 9.04.2007
Re: Термостатни неволи.
Borymeckata написа:Оцетът трябва да разтвори някакви налепи и отлагания по частите на термостата, ако има такива. Особено е подходящ срещу варовик. Друго ... не се сещам какво може да помогне.
Чудя се как точно работи охладителната система и защо е сложен този термостат? Ако си го представям правилно, по-студеният антифриз идва отдолу (някъде от радиатора), влиза в охладителя на EGR-a и стига до клапана на термостата. Ако температурата в охладителя не е достатъчна, клапанът е затворен и антифризът се нагрява от изпускателните газове. Като стигне нужната температура, термостатът отваря и топлият антифриз се връща в двигателя. Кога температурата в охладителя е по-висока? Трябва да зависи от циркулацията на изгорелите газове, значи охладителят се нагрява когато EGR-клапанът е отворен и през системата минават повече горещи газове.
Искаш да кажеш, че ролята на термостата е да задържи примерно 200гр. антифриз в охладителя на EGR докато му дигне температурата, и после да започне циркулацията през него ?!?
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Термостатни неволи.
Амиии... да, така смятам. Охладителят на EGR-а представлява топлообменник, през който минават изгорели газове от дизела и охладителна течност. Газовете със сигурност са по-топли от течността, значи в резултат на топлообмена газовете се охлажват, а антифризът се загрява. Термостатът на EGR-а трябва да регулира циркулацията на охладителна течност през охладителя на EGR-а. Иначе защо да е сложен? На студен двигател клапанът е затворен и спира циркулацията. Като загрее - отваря и антифризът тръгва през топлообменника. Не съм сигурен точно в мкаква посока минава течността през топлообменника (нагоре или надолу), предполагам - от долу на горе.
Общо взето - така си представям работата на системата. Защо, с какво не си съгласен, Колега?
Общо взето - така си представям работата на системата. Защо, с какво не си съгласен, Колега?
Excellent! Steven is my name!
- STEVAL
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: 26.04.2013
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
Re: Термостатни неволи.
Гледайки и схемите на охладителната система, моето мнение е, че малкия термостат служи за затопляне на охладителната течност в големия кръг преди да се отвори големия термостат. От температурата на газовете на АГР-а течността преди малкия термостат се затопля и той пропуска течност към студения вход на двигателя в малкия кръг, като изтегля течност преди големия термостат на големия кръг. По този начин течността в радиатора се затопля и когато дойде момента да се отвори големия термостат в двигателя не нахлува леден антифриз, а топъл. Според мен това обяснява защо на всички малкия термостат се поврежда в отворено положение - защото е по-добре да е постоянно отворен и на има постоянен приток на ледена вода от големия към малкия кръг, отколкото в двигателя да нахлуе ледена течност. Прави ми впечатление, че големия термостат е монтиран на студения вход на двигателя, а при други марки наблюденията ми са, че са били на топлия изход.
- paralichko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 9.04.2007
Re: Термостатни неволи.
Не че не съм съгласен но по логично ми се виждаше на студен двигател антифриза да върти през топлообменника на изгорелите газове а като загрее да не минава оттам. Ако някой може да намери схема на охладителната система моля да я постне за да стане по ясно.
Поздрави
Габи
Поздрави
Габи
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Термостатни неволи.
Искаш да кажеш - при загрял двигател термостатът на EGR-a да затваря, а на студено да е отворен? Като се замислиш - има логика да е така... Добре де, ако е така, при заседнал (ОТВОРЕН) термостат температурата на мотора трябва да бъде по-висока, а при мен се получаваше точно обратното - стоеше постоянно отворен и двигателят работеше студен...
Имам някакъв спомен, че надувах новия термостат преди да го монтитрам и не пропускаше въздух - с други думи, на студено беше затворен.
Имам някакъв спомен, че надувах новия термостат преди да го монтитрам и не пропускаше въздух - с други думи, на студено беше затворен.
Excellent! Steven is my name!
- paralichko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 9.04.2007
Re: Термостатни неволи.
Абе и аз преди малко му духах на новия, и минаваше малко въздух. Някъде имаше описание че така било. Какъв цвят ти беше антифриза в колата ? При мен беше розов което е странно ?!?
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Термостатни неволи.
Защо да е странно? Виж на снимката, дето съм източил старият антифриз от радиатора в кофата - розовее леко. А новият концентрат, който купих от BMW, си е направо червен. Като го разредих 1:1 с водата, стана по-светъл, но пак червенее.
Изглежда, че оригиналният антифриз е важен. Блокът на мотора е чугунен и все пак нямаше много ръжда и боклуци, охладителната течност беше бистра и до момента колата не е имала проблеми с топлообменниците и охладителната система като цяло. Е, ако не броим това, че и двата термостата бяха заминали... Надявам се новите термостати да изкарат поне няколко години. Не ме притеснява цената им, но смяната е голяма досада...
Сега прегледах пак темата - писал съм за надуването на новия термостат още в първия пост. Вече не помня, но тогава съм отчел, че леко пропуска въздух. Ако не са ми продали дефектен термостат, значи така трябва да бъде.
Изглежда, че оригиналният антифриз е важен. Блокът на мотора е чугунен и все пак нямаше много ръжда и боклуци, охладителната течност беше бистра и до момента колата не е имала проблеми с топлообменниците и охладителната система като цяло. Е, ако не броим това, че и двата термостата бяха заминали... Надявам се новите термостати да изкарат поне няколко години. Не ме притеснява цената им, но смяната е голяма досада...
Сега прегледах пак темата - писал съм за надуването на новия термостат още в първия пост. Вече не помня, но тогава съм отчел, че леко пропуска въздух. Ако не са ми продали дефектен термостат, значи така трябва да бъде.
Excellent! Steven is my name!
46 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани