Резервна гума патерица в багажника на Е90?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 9.01.2012
Пол: Мъж
Кара: G30 540xi, Е90 320d LCI
Мечтае да кара: M4
Детайли за колата: MPPSK

Re: Резервна гума патерица в багажника на Е90?

Мнение от bangelov » 30 Окт 2013, 17:28

vassil_bk написа:
Nasko_ написа: Летните ми са рънфлет, няма никакви проблеми, не ми вози твърдо :) За зимните съм замислил да са обикновени, защото все пак са по-меки и за зимата би било по-добре :) Колата е тази от подписа ми...335i
Пукал ли си рън-флет гума до сега?


Моите са зимни и летни рънфлат 17 и досега съм нямал проблем. Според мен ако спукаш гума с обикновенните, има голям шанс да прецакаш джантата, защото директно опираш в асфалта :idea:

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 31.10.2013
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: BMW 320xd F30

Re: Резервна гума патерица в багажника на Е90?

Мнение от niki_e90 » 02 Ное 2013, 23:35

колега недей си игра на глупави игри ,тази кола е с РЪН-ФЛАТ
BMW трите букви за душата, BMW трите знака на съдбата

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Резервна гума патерица в багажника на Е90?

Мнение от Leon » 04 Ное 2013, 8:50

Не виждам проблем да се кара с обикновени гуми + резервна. Единственият "проблем" е, че окачването е настроено за твърдите рънфлет и с обикновени се усеща малко по-меко.
Never mistake motion for action...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: купета

Re: Резервна гума патерица в багажника на Е90?

Мнение от vassil_bk » 04 Ное 2013, 9:52

Карайте с рън-флети и си свиркайте - на никого не пожелавам да пука гума! :yes:

Само да знаете, че не всеки гумаджия може да свали рън-флета от джантата и не всеки ще може да го поправи (ако изобщо е възможно). Освен това, ако го карате известно време без налягане (след спукване примерно), на дали ще издържи подобно събитие втори път...
Ето ви малко теми за размисъл:
http://www.autoguide.com/auto-news/2012 ... -them.html
http://www.examiner.com/article/bmw-run ... ert-speaks

Май леко се отплеснахме от темата...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: Резервна гума патерица в багажника на Е90?

Мнение от stocky » 04 Ное 2013, 13:36

Аз въпреки, че карам с run flat лятото и обикновени зимата, целогодишно си нося патеричката в багажника. Разчитам на run flat технологията да ме задържи в правия път ако спукам гума на магистрала с висока скорост, нищо повече. Не мисля, че е разумно да се кара run flat гума с ниско налягане дори до първия гумаджия, защото както каза Васко не всеки гумаджия е наясно със спецификите на run flat гумата! Затова постоянно разнасям патерицата! Отделно с run flat гумите колата ми допада повече като усещане.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3146
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Резервна гума патерица в багажника на Е90?

Мнение от mitaka7 » 04 Ное 2013, 16:07

Не знам защо толкова се стресирате ако гумите, с които карате са читави и що годе нови....няма никакъв проблем, че не са рънфлет. Наскоро пътувах до Австрия без резервна гума...просто си бях забравил патеричката. :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Резервна гума патерица в багажника на Е90?

Мнение от kdl » 05 Ное 2013, 10:49

Абсолютно...
Да не си кривим душата, единствената причина Е90 да е само с рънфлат гуми, е cost-cutting.
Мислили, мислили и казали, е от това ще спестим по ххх Еур на бройка, умножено по броя коли = > % марж.
Евентуално мога да го разбера до някаква степен на 17+" джанти, но на 16ки рънфлат е простотия. Поне да бяха оставили нормален леген за патерица вътре, ама не...

А това за окачването и настройките силно ме съмнява. На големите мотори може би, но на 20ки като нашите с Митака, определено не вярвам.

т.е. единственото неудобство да се кара с не-рънфлат гуми се свежда до това, че трябва да си носим една патеричка, крикче от Е46 и ключ за гуми. Тъжното е че са можели да предвидят мястото да си ги приберем под мокета, ама какво да се прави... консуматорски пазарен принцип.

За протокола: карам с DOT 2012г. 205/55/16 Continental runflat, вози в пъти по-зле от нормални гуми с този размер. Oт гледна точка handling е все тая :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Резервна гума патерица в багажника на Е90?

Мнение от Leon » 05 Ное 2013, 11:12

Правя директно сравнение с Е46 ///М тех окачване на 16'' и Е90 с ///М тех окачване на 17'' обикновени гуми, двете с ОЕМ амортисьори - Е46-та е доста "по-твърда". Същата Е46 съм я карал няколко месеца с 16'' рънфлет и не се траеше друсането. Моят практически извод е, че при Е90 са смекчили окачването, за да не друсат толкова рънфлетите. Съгласен съм за рязането на разходите, а и после продават легенчета за резервни гуми по 500 евра :mhihi:
Never mistake motion for action...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Резервна гума патерица в багажника на Е90?

Мнение от kraska » 05 Ное 2013, 11:52

Поне в новата серия F гумите са 225/50/17 , а не 225/45/17 примерно, малко по-меко да вози. Аз от 15'' на старата кола сега съм с 17'' и определено отначало мислех че карам голф, а като мина през дупка имам чувството че съм избил половината предница :)
Не знам тези легени какви са, но за да се сложи каквото и да е отдолу трябва гърнето да се смени, т.к. е разположено напречно и заема място до средата на колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 28.09.2009
Пол: Мъж
Кара: Колело и B58

Re: Резервна гума патерица в багажника на Е90?

Мнение от julkata1 » 13 Ное 2013, 11:16

Както много колеги и аз съм пред дилемата рънфлат или обикновенни зимни гуми да сложа, почвам да се навивам за обикновенни но трябва да намеря патерица за резервна. Може ли да споделите от къде и колко ви струваше резервната гума която имате?

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 3.04.2009
Местоположение: Варна

Re: Резервна гума патерица в багажника на Е90?

Мнение от kondov » 13 Ное 2013, 18:14

julkata1 написа:Както много колеги и аз съм пред дилемата рънфлат или обикновенни зимни гуми да сложа, почвам да се навивам за обикновенни но трябва да намеря патерица за резервна. Може ли да споделите от къде и колко ви струваше резервната гума която имате?


16'' от Е46, преди 1 г. - 50 лв. (cars.bg)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: купета

Re: Резервна гума патерица в багажника на Е90?

Мнение от vassil_bk » 14 Ное 2013, 11:11

Аз не мога да разбера защо всички си мислят, че като имат рънфлет гуми не им трябва резервна гума. В някои случаи ще се спасите, ама дори и с рънфлет, пак може да хартисате на пътя много сериозно...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 16.09.2009

Re: Резервна гума патерица в багажника на Е90?

Мнение от wmalevski » 14 Ное 2013, 12:28

Аз си взех преди няма и месец патерица от колегата ivailo.zaxariev за 50 лв 16", както и оригинален крик, май от е46-ца (не съм сигурен). Имаше и 17", но цената беше 120лв, което за мене наклони везната към 16". Купих си зимни гуми, които са обикновенни. Надявам се да не ми се налага да крика и патерицата, но като се замисля за пътна помощ при спукана гума.. Наскоро ми се наложи да използвам спрей за гуми (добрежелател ми беше спукал гумата), напомпи я, но доста бързо спадаше, добре че имах гумаджии на близо.
Последна промяна wmalevski на 14 Ное 2013, 12:35, променена общо 1 път

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Re: Резервна гума патерица в багажника на Е90?

Мнение от Turturelo » 14 Ное 2013, 12:31

@vassil_bk

тук не успях ..
Изображение

Снимката с разцепена през средата по диаметъра джанта е на другия компютър и ще я пусна по-късно ... и там не успях ... да стоя на пътя. Не карах аз, но бях в колата. И не на последно място ще се опитам да намеря снимка с липсващо парче голямо колкото юмрук на първото поколение рънфлет гуми на Е63 от 2004 г., където на Цариградско един взе една яма с неразумна скорост и колата не мръдна, при това на предна гума. Прибра се без проблем. Имам познат, който със спукан рънфлет си дойде от Украйна. Гумата беше на парцал, но се прибра! Видео мога да пусна .. последните 10 години работно изтезаваме рънфлет гуми и до сега не се е случило това, за което говориш разбирай по целия широк свят... та ми е интересно да обясниш КАК "може да хартисате на пътя много сериозно..." ??

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 297
Регистриран на: 23.09.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: 320д
Мечтае да кара: hibrid

Re: Резервна гума патерица в багажника на Е90?

Мнение от 90e90e » 14 Ное 2013, 15:44

Turturelo написа:@vassil_bk
Снимката с разцепена през средата по диаметъра джанта е на другия компютър и ще я пусна по-късно ... и там не успях ... да стоя на пътя. Не карах аз, но бях в колата. И не на последно място ще се опитам да намеря снимка с липсващо парче голямо колкото юмрук на първото поколение рънфлет гуми на Е63 от 2004 г., където на Цариградско един взе една яма с неразумна скорост и колата не мръдна, при това на предна гума. Прибра се без проблем. Имам познат, който със спукан рънфлет си дойде от Украйна. Гумата беше на парцал, но се прибра! Видео мога да пусна .. последните 10 години работно изтезаваме рънфлет гуми и до сега не се е случило това, за което говориш разбирай по целия широк свят... та ми е интересно да обясниш КАК "може да хартисате на пътя много сериозно..." ??


Хартисването на път е мнооого силна дума, но рънфлат да караш, когато може да се отремонтира е грехота, защото за минималното разстояние, което евентуално ще се измине "по джанта", ще е фатално за живота на гумата, т.е. няма да подлежи на ремонт. Даже може съвсем спокойно да си спукаш и другата - съседна , та да си имаш 2 гуми с еднакво износен протектор... В този ред на мисли, по-добре е по възможност ДА НЕ СЕ КАРА със спукан рънфлат, освен ако не е наложително да бъдат буквално унищожени едни 200 лева.
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook