Нестабилна задница на компакт.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
44 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Нестабилна задница на компакт.
Имам тука едно чудене и не мога да намеря разумен отговор.
Компакта е с Кони и КВ пружини 60/40. Беше си съвсем добре до преди да сложа окачването. След това в остър завой или при рязко маневриране с по-голяма скорост задницата я усещам как поддава. Всичко отпред е сменено с ново и е здраво. Отзад съм сменил тампоните в купето и големите тампони. Всички останали изглеждат здрави, не са напукани и нямат луфтове.
Преди да сменя всичко се чудя дали проблема не е някъде другаде. Най-логично ми звучи предположението, че след като е с много по-ниски и твърди пружини е възможно стабилизиращата щанга да идва много тънка вече и за това да клати..?
Друга една загадка. Преди 6-7 000 смених маслото и всичко си беше ОК. Днес вдигаме на подемника и виждам това
Другата гума е в същото положение.

Накрайниците не са развивани и от последния път в който нещо там е барано съм карал и със зимните, но те са си ОК. Още по-странното е, че преди 1-2 000 км разлепих предната лява гума и ходих да я монтират наново и това нещо го нямаше. Идея нямам как може за не повече от две хиляди, а вероятно и много по-малко да се стигне до там. Предницата беше отворена с по около 3-4 мм на всяко колело. Ама как и от къде се е получило след като накрайниците бяха много здраво запекли просто не мога да си обясня. Не е влизано и в някакви брутални дупки или нещо подобно, което може да доведе до изкривяване на накрайник или шенкел.
Компакта е с Кони и КВ пружини 60/40. Беше си съвсем добре до преди да сложа окачването. След това в остър завой или при рязко маневриране с по-голяма скорост задницата я усещам как поддава. Всичко отпред е сменено с ново и е здраво. Отзад съм сменил тампоните в купето и големите тампони. Всички останали изглеждат здрави, не са напукани и нямат луфтове.
Преди да сменя всичко се чудя дали проблема не е някъде другаде. Най-логично ми звучи предположението, че след като е с много по-ниски и твърди пружини е възможно стабилизиращата щанга да идва много тънка вече и за това да клати..?

Друга една загадка. Преди 6-7 000 смених маслото и всичко си беше ОК. Днес вдигаме на подемника и виждам това



Накрайниците не са развивани и от последния път в който нещо там е барано съм карал и със зимните, но те са си ОК. Още по-странното е, че преди 1-2 000 км разлепих предната лява гума и ходих да я монтират наново и това нещо го нямаше. Идея нямам как може за не повече от две хиляди, а вероятно и много по-малко да се стигне до там. Предницата беше отворена с по около 3-4 мм на всяко колело. Ама как и от къде се е получило след като накрайниците бяха много здраво запекли просто не мога да си обясня. Не е влизано и в някакви брутални дупки или нещо подобно, което може да доведе до изкривяване на накрайник или шенкел.

- BABHOMED
- ентусиаст
-
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: Нестабилна задница на компакт.
Странно.Това е много голямо износване за няма и 2000клм както казваш.Аз бих минал през стенд за да видя какво става.Като погледнеш колелата има ли нещо не редно в стойката им ?
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.


- Jim Beam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 30.03.2008
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
Re: Нестабилна задница на компакт.
Ае да не си скъсал купето и от там цялата геометрия отзад да е отишла на майната си? Не знам това дали е слабо място при компактие заради Е30ковата задница, но при Е36 си се къса там с по-стегнато окачване.
Също по-дебела щанга отзад би трябвало да кара колата да презавива, ако идва мека ще недозавиваш.
Също по-дебела щанга отзад би трябвало да кара колата да презавива, ако идва мека ще недозавиваш.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Нестабилна задница на компакт.
Накрайници се сменят вътрешен и външен, демек всички 4, щото винаги запичат и като се почне с горелката и млатенето им се еб@ва майката и ей го на резултата.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Нестабилна задница на компакт.
Винаги сменям всичко в комплект. Накрайниците са сменени преди около 2 години в комплект вътрешен и външен с Лемфьордер, които си ги взех от дилър в немско лично. Шарнири, биалетки, тампони и т.н. винаги сменям ляв и десен. Млатене и горелки по колата не се ползват. Дори и сега като бяха яко запекли се раздвижиха с пръскане с някакъв замразяваш проникващ спрей без излишно насилие
Колата няма никакви паразитни шумове нито от предницата, нито от задницата и винаги съм отстранявал всякаква неизправност своевременно. Просто ми е пълна загадка от какво може да се разтвори предницата толкова брутално и то в такъв кратък срок.
На реглаж ще ида тия дни, но премерих с канап и имаше отклонение, което сега го регулирах. Скъсвания по купето няма пък и това е предната гума. Със задната няма проблем.
Относно нестабилната задница колата по-скоро презавива. Предницата е бетон, а задницата по някое време просто олеква.

На реглаж ще ида тия дни, но премерих с канап и имаше отклонение, което сега го регулирах. Скъсвания по купето няма пък и това е предната гума. Със задната няма проблем.
Относно нестабилната задница колата по-скоро презавива. Предницата е бетон, а задницата по някое време просто олеква.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Нестабилна задница на компакт.
Де ги ся златковците да обесняват тука как е30ковото е уникално окачване 

- Ba4oIlia
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 262
- Регистриран на: 28.09.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: E30&E36
Re: Нестабилна задница на компакт.
Пуска Лили Иванова на америка и света ... По темата - бомбета рогове и нагоре нещо ?
- SlowMotion
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 27.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 325i
Re: Нестабилна задница на компакт.
Ама колега искаш да кажеш, че си свалил колата на 60/40 окачване от стоково и мислиш че геометрията на окачването се запазва ? Ако не си минал стенд след монтажа, това е ефекта, абсолютно нищо странно няма в това което се е получило.Що се отнася до задницата, това си е характерно е30-ково ДНК някъде там ... подсилено разбира се от липса на реглаж 

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Нестабилна задница на компакт.
Окачването е направено така преди около 30 000км, а това нещо се случва в последните 2000 някъде. След това съм минал реглаж (все пак не карам кола от вчера) и няма как някой да ме убеди, че Кони и КВ ще произведат нещо, което ще доведе до този резултат.
Проблема е очевидно в отварянето на предницата поради някаква причина. Бомбета, рогове и всякакви други ламарини поне визуално не изглеждат криви.
Колата е едва 90кс и се кара като такава. Мисля, че няма как да се е изкривила от дупки. Купето е 99-та и няма никакви ръжди и гнилочи заради които да поддаде.
Относно нестабилноста- колата е много по-стабилна отколкото с оригиналното си М техник окачване. Тук имам един местен завой, който ми е бенчмарк.
Преди го взимах с около 70. Сега си го правя с 90 като е много по-твърда, но при излизането се усеща как задницата поддава леко в страни.
Някой да има идея каква задна стабилизираща щанга мога да използвам като начало?

Колата е едва 90кс и се кара като такава. Мисля, че няма как да се е изкривила от дупки. Купето е 99-та и няма никакви ръжди и гнилочи заради които да поддаде.
Относно нестабилноста- колата е много по-стабилна отколкото с оригиналното си М техник окачване. Тук имам един местен завой, който ми е бенчмарк.

Някой да има идея каква задна стабилизираща щанга мога да използвам като начало?
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Нестабилна задница на компакт.
Щом гаранция всичко е здраво по ходовата част отиваш на реглаж. Предницата е ясно, че ще се коригира. Но е важно да се обърне внимание на задния мост - наклони, сходимост, ъгъл тяга, защото там може да се крие отговора защо е така нестабилна. Кофтито е, че при компакта нищо не се регулира отзад... тъй че стискай палци всичко да е ок, или поне близко до нормите.
А защо така е износила предните гуми и то толкова бързо е крайно интересно. Но действително може геометрията да е мръднала от някакви премеждия по пътя (макар да нямаш спомени за такива). Внимателно обаче да се инспектират външните шарнирите, за да е сигурно, че са здрави. Има и вариант сходимостта да е отворена от по-отдавна, но в последните 2к км гумите да са започнали да се износват супер интензивно.
С това окачване ако нямаш разпънка на макферсъните най-добре сложи, защото макар и бавно с времето бомбетата слягат по тия дупки... А задната щанга е спорно дали причинява несигурността в задницата. Нейната работа е да се стреми да държи двете страни еднакво високи, т.е. в завой вътрешната част от окачването като се надига тя да противодейства на това. С окачване като твоето това усилие за "хоризонталност" в голяма част го поема външното окачване (амортисьор и пружина). Т.е. според мен ако сложиш една дебела хубава щанга на 2 коли - едната със сток, а другата с модифицирано окачване, то по-голям ефект теоретично би трябвало да усетиш на първата кола. Ама това са си мои разсъждения и не знам колко са верни
Но със сигурност е голям + да си набавих някаква къстъм щанга както за отзад, така и за отпред.
Ще следя темата.
А защо така е износила предните гуми и то толкова бързо е крайно интересно. Но действително може геометрията да е мръднала от някакви премеждия по пътя (макар да нямаш спомени за такива). Внимателно обаче да се инспектират външните шарнирите, за да е сигурно, че са здрави. Има и вариант сходимостта да е отворена от по-отдавна, но в последните 2к км гумите да са започнали да се износват супер интензивно.
С това окачване ако нямаш разпънка на макферсъните най-добре сложи, защото макар и бавно с времето бомбетата слягат по тия дупки... А задната щанга е спорно дали причинява несигурността в задницата. Нейната работа е да се стреми да държи двете страни еднакво високи, т.е. в завой вътрешната част от окачването като се надига тя да противодейства на това. С окачване като твоето това усилие за "хоризонталност" в голяма част го поема външното окачване (амортисьор и пружина). Т.е. според мен ако сложиш една дебела хубава щанга на 2 коли - едната със сток, а другата с модифицирано окачване, то по-голям ефект теоретично би трябвало да усетиш на първата кола. Ама това са си мои разсъждения и не знам колко са верни

Ще следя темата.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Нестабилна задница на компакт.
Имах някаква разпънка тук в гаража ама не я знам дали ще стане за компакт. Ще взема да я пробвам. Щангите ги гледах и са всичките 14мм тъй че там нямам варианти и явно не е от нея.
Като казвам "нестабилна" е малко пресилено. Сравнено с нормално окачване е направо бетон. Просто като се пресили повече задницата поддава леко, което не мисля че трябва да е така.
Като казвам "нестабилна" е малко пресилено. Сравнено с нормално окачване е направо бетон. Просто като се пресили повече задницата поддава леко, което не мисля че трябва да е така.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Нестабилна задница на компакт.
Наместих една разпънка, която имам подозрения че не беше баш за компакт ама с помощта на гумения чук влезе и седи супер стегнато.

Сложих и зимните, които са 215/60-Р16 и колата стана доста по-висока, а возията много по-мека. Странното е, че зимните на магистралата са много по-тихи от летните.
За сега 150км нарочно карах доста бързо, средна скорост 142. На места над 180, повечето със 150-60 и видимо износване няма, цвета на протектора е еднакъв по цялата широчина на гумата, т.е. не се изтрива по-бързо на някое място. Яд ме е че не се сетих да си взема термометъра за да измеря и температурата на външната и вътрешна страна.
Тия дни се надявам да тествам и как е с тези гуми и разпънката на завоя на който си пробвам задницата.
Друга беля стана обаче. Смених маслото и горивния филтър. Предния беше протекъл преди заради някакво уплътнение, което трябвало да се махне ако е бил за тройка и да се остави, ако е за петица или така ми обясниха. Сега реших да взема оригинален БМВ, че тоя помислих да не е някакво менте ама и тоя текна.
Свалях го, беше доста силно завит. Развих го и го завих така, както пише на опаковката- на ръка да затегне и след това един оборот ама пак тече. 


Сложих и зимните, които са 215/60-Р16 и колата стана доста по-висока, а возията много по-мека. Странното е, че зимните на магистралата са много по-тихи от летните.

За сега 150км нарочно карах доста бързо, средна скорост 142. На места над 180, повечето със 150-60 и видимо износване няма, цвета на протектора е еднакъв по цялата широчина на гумата, т.е. не се изтрива по-бързо на някое място. Яд ме е че не се сетих да си взема термометъра за да измеря и температурата на външната и вътрешна страна.
Тия дни се надявам да тествам и как е с тези гуми и разпънката на завоя на който си пробвам задницата.

Друга беля стана обаче. Смених маслото и горивния филтър. Предния беше протекъл преди заради някакво уплътнение, което трябвало да се махне ако е бил за тройка и да се остави, ако е за петица или така ми обясниха. Сега реших да взема оригинален БМВ, че тоя помислих да не е някакво менте ама и тоя текна.


- Vanqu1sh
- ентусиаст
-
- Мнения: 821
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
- Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH
Re: Нестабилна задница на компакт.
Добре колега, а като си карал с отворена предница не усети ли промяна в поведението на колата? Моята кола скачаше от бабунките лево-десно и като цяло карането е супер неприятно.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Нестабилна задница на компакт.
Виж си toe in на задницата - на е36тица седан като минах от toe in 0.16 на 0.01 колата започна много по-лесно да презавива. Ако ти е отворена задницата ~0 и предницата като си я отворил -> подобрил си сцеплението в завой - ето ти го.



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- edimen
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 229
- Регистриран на: 24.09.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 3 литра.. компот
Re: Нестабилна задница на компакт.
bum_bum написа:Имах някаква разпънка тук в гаража ама не я знам дали ще стане за компакт. Ще взема да я пробвам. Щангите ги гледах и са всичките 14мм тъй че там нямам варианти и явно не е от нея.
Тц, тази от Мтех трябва да е на 16мм задна.
44 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]