::.. idde control valve ..:: или какво кара колата да мърка
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
::.. idde control valve ..:: или какво кара колата да мърка
клапата за тихи обороти ICV ме съмнява че не работи като хората! когато колата е на контакт вентила издава лек брум, който не съм забелязвал досега. освен това след рязко отнемане на газта оборотите падат под 500 и двигателя прави опит да загасне и след това възстановява тихите обороти в рамките на нормалното. Свалих и почистих джаджата, но забелязвам, че когато колата е на контакт и достига напрежение до нея тя не е отворена; не трябва ли точно в тази ситуация клапата да се отваря, за да може въздух да байпасва дроселовата клапа и да се поддържа работата на празен ход?
Последна промяна Ivan на 30 Юли 2003, 22:58, променена общо 1 път
"Око за око, и скоро целият свят ще бъде сляп." - Махатма Ганди
поразрових се из мрежата и направих някои замервания по колата:
ICV бучи при контакт в по-късните версии, защото е с две бобини и според разликата в масите се регулира големината на отвора за пропускане на въздух. направи ми впечатление, че на двете бобини се подава различно напрежение (4,5V и 9V), което в случай че са еднакви и очакват напрежение с обратна фаза със сигурност няма да доведе до стабилно средно положение!
открих, че когато изключа от захранване клапата за празен ход в отворено състояние проблема с оборотите изчезва и обратно, ако дръпна щепсела когато е в затворено - колата изобщо не държи ниски и направо гасне. значи или ICV е дала фира или напреженията по-горе не трябва да са такива, което ще рече, че за смяна е ключа за положението на дроселовата клапа (малката черна кутийка под дроселовата клапа, която практически е единствения начин да се влияе на тихите обороти при мотроник).
BTW при по-стари изпълнения на тази клапа тя е VDO (при мен е бош от по-новите) и затваря само при подаване на напрежение, иначе е постоянно отворена. забелязал съм, че и тройки и петици с М20 имат дублиран кабел на захранване на ICV точно с двойна клема.
връзки:
Starting troubles/random dying at idle - ТОЧНО МОЯТ ПРОБЛЕМ
http://www.bmwe30.net/cgi-bin/datacgi/database.cgi?file=articles&report=view&ID=00066&Section=
http://www.geocities.com/bmw535i86/text/idle_FAQ.html
http://www.unixnerd.demon.co.uk/motronic.html
някой ентусиаст от София с тройка или петица с М20 може да ми помогне, като се видим и измеря напреженията и на неговата клапа (може и с Е34)
предварително благодаря за всякаква информация и помощ за отстраняване на проблема (който е много дребен и почти толкова досаден
)
ICV бучи при контакт в по-късните версии, защото е с две бобини и според разликата в масите се регулира големината на отвора за пропускане на въздух. направи ми впечатление, че на двете бобини се подава различно напрежение (4,5V и 9V), което в случай че са еднакви и очакват напрежение с обратна фаза със сигурност няма да доведе до стабилно средно положение!
открих, че когато изключа от захранване клапата за празен ход в отворено състояние проблема с оборотите изчезва и обратно, ако дръпна щепсела когато е в затворено - колата изобщо не държи ниски и направо гасне. значи или ICV е дала фира или напреженията по-горе не трябва да са такива, което ще рече, че за смяна е ключа за положението на дроселовата клапа (малката черна кутийка под дроселовата клапа, която практически е единствения начин да се влияе на тихите обороти при мотроник).
BTW при по-стари изпълнения на тази клапа тя е VDO (при мен е бош от по-новите) и затваря само при подаване на напрежение, иначе е постоянно отворена. забелязал съм, че и тройки и петици с М20 имат дублиран кабел на захранване на ICV точно с двойна клема.
връзки:
Starting troubles/random dying at idle - ТОЧНО МОЯТ ПРОБЛЕМ
http://www.bmwe30.net/cgi-bin/datacgi/database.cgi?file=articles&report=view&ID=00066&Section=
http://www.geocities.com/bmw535i86/text/idle_FAQ.html
http://www.unixnerd.demon.co.uk/motronic.html
някой ентусиаст от София с тройка или петица с М20 може да ми помогне, като се видим и измеря напреженията и на неговата клапа (може и с Е34)
предварително благодаря за всякаква информация и помощ за отстраняване на проблема (който е много дребен и почти толкова досаден

"Око за око, и скоро целият свят ще бъде сляп." - Махатма Ганди
Виж приятелю, аз не знам твоя Motronic точно коя модификация е, но държа да те питам - ти сигурен ли си, че това е въпросния Idle Speed Control Valve?...или е байпасен допълнителен въздух...като смукач един вид? Защото по принцип на тоя Motronic дето аз сум виждал на три М20-ки idle speed демек празния ход се регулира с винт, който променя проходното сечение на канал, успореден на дроселната клапа...тя като е затворена и въздуха преминава през тоя канал:::а проверили прекъсвача на дроселната клапа? Ако не е регулиран правилно много неща се променят
така че констатирай наличието или отсъствието на оня винт:::ако не греша за модификацията на с-мата е възможно ти да си проверил т.нар. смукач, който е с ЕДНА намотка която е увита около биметална пластинка, така че тя като се нагрее да затвори напълно байпаса и покрай клапата да преминава въздух само през канала с винта...
обаче може и да греша... прочетох линка в bmwe30.net , щом човека също е имал този проблем, значи има такъв клапан, по твоето описание на проблема най-вероятно клапана е причината:::ами при стартирането как се държи мотора? трябва ли да натискаш газта за да запали? ако трябва сменявай клапана, друг изход май няма:::надявам се да съм ти бил полезен 



M_Kuzev написа:Виж приятелю, аз не знам твоя Motronic точно коя модификация е, но държа да те питам - ти сигурен ли си, че това е въпросния Idle Speed Control Valve?...или е байпасен допълнителен въздух...като смукач един вид?
абсолютно, няма съмнение
M_Kuzev написа:Защото по принцип на тоя Motronic дето аз сум виждал на три М20-ки idle speed демек празния ход се регулира с винт, който променя проходното сечение на канал, успореден на дроселната клапа...тя като е затворена и въздуха преминава през тоя канал:::
това е селеноидната клапа за ниските обороти от по-стария тертип, тя е двуконтактна (отворена без подадено захранване) и на нея отвора се регулира с винт (не съм го виждал, това четох из мануали и нет-а)
M_Kuzev написа:а проверили прекъсвача на дроселната клапа? Ако не е регулиран правилно много неща се променят![]()
май той ми създава проблемите, които отново най-мистериозно изчезнаха и така до следващ път надявам се пак след поне 3-4 месеца

на тази мисъл ме нявява разликата в напрежението на двете бобини на моя ICV, след като съпротивлението им е еднакво и нямам наноси, които да спират механично движението на клапата.
M_Kuzev написа:така че констатирай наличието или отсъствието на оня винт:::ако не греша за модификацията на с-мата е възможно ти да си проверил т.нар. смукач, който е с ЕДНА намотка която е увита около биметална пластинка, така че тя като се нагрее да затвори напълно байпаса и покрай клапата да преминава въздух само през канала с винта...обаче може и да греша... прочетох линка в bmwe30.net , щом човека също е имал този проблем, значи има такъв клапан, по твоето описание на проблема най-вероятно клапана е причината:::
мда, или той или пръкъсвача на дроселовата клапа
M_Kuzev написа:ами при стартирането как се държи мотора? трябва ли да натискаш газта за да запали? ако трябва сменявай клапана, друг изход май няма:::надявам се да съм ти бил полезен
никакви проблеми с паленето или поддържането на оборотите, освен, че са много ниски и от време на време аха да загасне. ама е сезонно, щото сега е пушка :-)
мерси за помощта

"Око за око, и скоро целият свят ще бъде сляп." - Махатма Ганди
имах същия проблем с такава клапа ... от прекалено много работа вътре има един стопор който се набива и клапата притваря толкова 4е другия край подминава и какво става на практика... опитва се да докара празен ход оба4е минава през отворено затворено и пак отворено иииииииииии мамка им и оборотите нестабилни... по4истих лепилото около винта за регулиране то е като стъкло с остро шило и навих стопора така 4е клапата да е затворена като се даде контакт тя се отваря леко и 4ака старт и тогава по4ва да мени се4ението.... на практика се реши по тоя на4ин проблема с оборотите
П.С. 2 ра употреба по моргите я има за около 50 до 80 лева а новата е около 200 да 300
П.С. 2 ра употреба по моргите я има за около 50 до 80 лева а новата е около 200 да 300
Карам винаги на безин ... нямам газ няма и да има 

- valentino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
Предполагам си с Мотроник.Клапана на празен ход трябва да бръмчи.Провери съпротивлението на самия клапан-между средния извод и между левия извод-около 20 ома.Между средния извод и десния извод-също около 20 ома.С малко повече сръчност можеш да го разглобиш и почистиш(има малки медни четки вътре) и да го сглобиш внимателно.
Виж въжето за педала за газта да не е натегнато и да не може да се връща дроселовата клапа и да не може да натисне ключето за празния ход.
Виж въжето за педала за газта да не е натегнато и да не може да се връща дроселовата клапа и да не може да натисне ключето за празния ход.
- D.Simeonov
- Потребител
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 30.10.2010
- Местоположение: Haskovo
- Пол: Мъж
- Кара: Lada 2107
- Мечтае да кара: BMW E39
Re: ::.. idde control valve ..:: или какво кара колата да мърка
Здравейте, наясно съм че това е BMW форум и се извинявам за това че пиша за Мерцедес. По конкретно, баща ми има Mercedes W202, сутрин когато не е загрял се форсира сам и достига до 3000 - 4000 оборота на съвсем студен двигател. Когато му направиха диагностика в сервиз, излезна следната грешка ---> 021 Idle speed control in emergency operation . Доколкото разбрах става въпрос за Бош клапата, и че трябва да се смени, а нова е около 400-500 лв. Има ли някакъв начин за ремонт или задължително трябва да се смени с нова ?
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани