Мнение за предна ходова част ?
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
39 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- bijuto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 8.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 5GT F07 530 xDrive 258hp
Мнение за предна ходова част ?
Здравейте колеги, от скоро съм собственик на Е60 525 Д фейслифт. Когато купих колата, се чуваше трополене от пред вляво-оказа се селенови втулки на кривите носачи разбити(едната беше направо скъсана в основата), тампоните на стабилизиращата щанга бяха поомекнали, сменихне и тях както и едната биалетка. Според майсторите колата стана като нова, обаче на мен ми се струва че се чува едно глухо трополене като минава през дупки. Момчето което прави колата се качи да я пробва и каза че това е така заради алуминиевите носачи и че няма място за никакви притиснения. Въпроса ми е- при вас как е, чуват ли се подобни глухи шумове при здрава предница когато колата мине през неравности? Благодаря.
- toni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Мнение за предна ходова част ?
Може да погледнеш амортисьорите как са. Ако са оригинални, здрави, но поостарели вече, често се получава мъртъв ход и почват да тропат. Другото което можеш да видиш е рейката, особено като казваш, че го чуваш вляво.
- rosendaal
-
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 1.10.2013
- Местоположение: EU zone schengen, Ossendrecht
- Пол: Мъж
- Кара: '74 3.0CSi
- Мечтае да кара: made by pininfarina
- Детайли за колата: винаги над 200 к.с.
Re: Мнение за предна ходова част ?
Провери и стабилизиращата щанга.Има два тампона гумени в двата й края.като се износят се появява луфт и започва да притраква при неравности,завои....65 лева са и двата.
- netmurder
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 14.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: ше E60 530dА
Re: Мнение за предна ходова част ?
Колега няма какво да гледаш, рейката е
не се притеснявай 




Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!
- bijuto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 8.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 5GT F07 530 xDrive 258hp
Re: Мнение за предна ходова част ?
[quote="netmurder"]Колега няма какво да гледаш, рейката е
не се притеснявай
[/quote
Там е работата че рейката е в перфектно състояние без никакви луфтове (освен допустимите ), гледана е от двама независими майстора. Амортисьори и тампони са в много добро състояние.




Там е работата че рейката е в перфектно състояние без никакви луфтове (освен допустимите ), гледана е от двама независими майстора. Амортисьори и тампони са в много добро състояние.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Мнение за предна ходова част ?
bijuto написа:netmurder написа:Колега няма какво да гледаш, рейката е![]()
![]()
не се притеснявай
[/quote
Там е работата че рейката е в перфектно състояние без никакви луфтове (освен допустимите ), гледана е от двама независими майстора. Амортисьори и тампони са в много добро състояние.
Остават тампоните на кривите и правите носачи, там където се хващат за шасито. Те се сменят задължително.
Другото е накрайниците на рейката - те не са особено скъпи, а и също се рециклират.
Все пак е възможно да останат някои леки луфтове - почти всяко Е60 вече ги има.
А това че майстори са "гледали" рейката и са казали че е ок, можеш да го забравиш. Те гледат за течове и за явно разбита рейка. Може да ги няма тези неща и пак да имаш износване което води до хлопане при неравности. Това е постепенен процес, почва отнякъде и се увеличава с времето. Няма майстор с рентгенов поглед, който да диагностицира толкова точно.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- netmurder
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 14.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: ше E60 530dА
Re: Мнение за предна ходова част ?
bijuto написа:netmurder написа:Колега няма какво да гледаш, рейката е![]()
![]()
не се притеснявай
[/quote
Там е работата че рейката е в перфектно състояние без никакви луфтове (освен допустимите ), гледана е от двама независими майстора. Амортисьори и тампони са в много добро състояние.
Колега и моята рейка я гледаха майстори и няма никакви течове и луфтове ама пак си потропва (сменил съм цялата предница иначе)

Ако откриеш нещо друго от което да идва това потропване - сподели все пак

Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!
- E30_DK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: Мнение за предна ходова част ?
bijuto написа:рейката е в перфектно състояние без никакви луфтове (освен допустимите )
За какви допустими луфтове говорят тези "майстори" ?!?

- Atsalov
- Ацалов
-
- Мнения: 3416
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: Мнение за предна ходова част ?
toni написа:Може да погледнеш амортисьорите как са. Ако са оригинални, здрави, но поостарели вече, често се получава мъртъв ход и почват да тропат. Другото което можеш да видиш е рейката, особено като казваш, че го чуваш вляво.
Колегата е прав погледни си рейката ХУБАВО ,амортисьорите и техните тампони(тампони макферсон). Получава се много лек празен ход от тях.
- bijuto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 8.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 5GT F07 530 xDrive 258hp
Re: Мнение за предна ходова част ?
Днес ходих на една много разбита отсечка за проба, колата влизаше в дупките много стегнато направо като нов автомобил (разбира се карах много бавно).Не се усеща никакво пукане и блъскане във волана, единствено някакъв глух шум -по скоро се чува от колкото се усеща.Преди това карах голф 5 със разбита рейка и там осезаемо се усещаше трополене във волана. Забравих да спомена че колата я взех от приятел, който преди няколко месеца сложи рециклирана рейка в перфектно състояние.Познавам и човека който я монтира и той ми каза че монтираната рейката е била хубава. Иначе пък колата е в супер състояние, като цяло много запазен екземпляр. Когато я вдигнахме на подемника да сменяме тампоните и втулките на носачите, от долу изглеждаше като нова, едиствено дето беше мръсна.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Мнение за предна ходова част ?
E30_DK написа:Моя съвет е да отидеш да ти оберът луфта докато е още време, ако не следващата стъпка е да се презацепи червяка на рейката(описал съм подробно как се прави в друга тема за ремонт на рейка)
Може ли да обясниш точно какво имаш предвид, и кой сервиз може да го направи?
В другата тема има само теоритични постановки.
Изобщо правено ли е това презацепване на Е60 вече?
ПС. Обирането на луфта е само временно маскиране на проблема и води до повишено натоварване и износване на системата при завои с малък радиус.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- E30_DK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: Мнение за предна ходова част ?
da6ip написа:E30_DK написа:Моя съвет е да отидеш да ти оберът луфта докато е още време, ако не следващата стъпка е да се презацепи червяка на рейката(описал съм подробно как се прави в друга тема за ремонт на рейка)
Може ли да обясниш точно какво имаш предвид, и кой сервиз може да го направи?
В другата тема има само теоритични постановки.
Изобщо правено ли е това презацепване на Е60 вече?
ПС. Обирането на луфта е само временно маскиране на проблема и води до повишено натоварване и износване на системата при завои с малък радиус.
Под "да ти оберът луфта" има предвид да се натегне централната гайка на рейката, която е предназначена именно за притискане на червяка към гребена. Като казвам "докато е още време" имам предвид, че щом в момента тропа(ако се установи, че наистина е от рейката) това значи, че червяка и гребена се блъскат един в друг, което ги разбива много по-бързо отколкото ако са пристегнати един към друг. За сервиз не мога да препоръчам - с подобни операции за моята кола се справям сам.
Относно презацепването съм описал реално извършени действия, а дали е правено на Е60... всяка рейка, която е ходила на ремонт защото е тропала й е направено това презацепване без значение дали е на Е60, Е36, Голф 6, Фиат и т.н. Принципа е един и същ, различават се по големина, дали имат клапан за сервотроник, ел.усилване и т.н.
...и да - презацепването маскира проблема, но има и положителни страни: с презацепването се елиминира износената част на червяка, при прав волан - именно там където са износени и червяка и гребена и при дрижение пропа т.е. елимираме 50% от проблема, а останалите 50% ги намаляваме с допълнително натягане на централната гайка, за която писах. Колкото повече натягаме, толкова повече луфта намалява и тропането изчезва, но с натягането волана се втвърдява и действително хидравличната система се натоварва. Затова се натяга докато волана може да се движи свободно от край до край - така няма проблем при завиване с малък радиус и системата не е натоварена с толкова повече, че да е проблем

- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Мнение за предна ходова част ?
Всичко това много хубаво, ясно е че си го правил на други коли, но за Е60 просто не върши работа.
1) Обирането на луфта: Естествено че всеки с канал и отвертка/гаечен ключ може да го направи. Но колкото и малък да е луфта, ако идва от износване, винаги той е разлика във височината на гребена в средата и в краищата. Обирането му в средата, логично води до втвърдяване в края.
На моята кола няколко пъти сме обирали луфта, и винаги е водело до втвърдяване, освен ако е имало разхлабване след сглабяне на рейката (след рециклиране, или след монтаж на другия гребен който сложихме).
2) Презацепването: Ако имаш предвид да се обърне червяка на 180 градуса, аз специално питах в моя сервиз, и ми казаха че на Е60 кормилната колона е предвидена да се сглабя по един точно определен начин, и е невъзможно червяка да се завърти и да се сглоби пак. Все пак може и да бъркат - затова те питах дали е правено на Е60?
И още нещо: Това са елементарни механични операции, също както и наваряването на гребена и шлайфане. Тези неща са близко до ума и съм ги обсъждал още през 2010 г. с хората в сервиза за рейки в МЕИ, когато моята рейка сдаде багажа. В сервиза в МЕИ бяха категорични - нищо не може да се направи с гребена и червяка на Е60.
Смяташ ли че всички те са толкова заблудени и години наред не се сещат за този елементарен начин да оправят рейките на хиляди Е60-ки в България, и да се убият от бизнес?
1) Обирането на луфта: Естествено че всеки с канал и отвертка/гаечен ключ може да го направи. Но колкото и малък да е луфта, ако идва от износване, винаги той е разлика във височината на гребена в средата и в краищата. Обирането му в средата, логично води до втвърдяване в края.
На моята кола няколко пъти сме обирали луфта, и винаги е водело до втвърдяване, освен ако е имало разхлабване след сглабяне на рейката (след рециклиране, или след монтаж на другия гребен който сложихме).
2) Презацепването: Ако имаш предвид да се обърне червяка на 180 градуса, аз специално питах в моя сервиз, и ми казаха че на Е60 кормилната колона е предвидена да се сглабя по един точно определен начин, и е невъзможно червяка да се завърти и да се сглоби пак. Все пак може и да бъркат - затова те питах дали е правено на Е60?
И още нещо: Това са елементарни механични операции, също както и наваряването на гребена и шлайфане. Тези неща са близко до ума и съм ги обсъждал още през 2010 г. с хората в сервиза за рейки в МЕИ, когато моята рейка сдаде багажа. В сервиза в МЕИ бяха категорични - нищо не може да се направи с гребена и червяка на Е60.
Смяташ ли че всички те са толкова заблудени и години наред не се сещат за този елементарен начин да оправят рейките на хиляди Е60-ки в България, и да се убият от бизнес?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- miroleskov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: Мнение за предна ходова част ?
така и не рабрах аз правят ли се тези рейки някъде в БГ или не?
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
- Atsalov
- Ацалов
-
- Мнения: 3416
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: Мнение за предна ходова част ?
Макар и аз да съм на същата гара в момента за мен лично няма сполучлив ремонт на рейка! За мен това е краткотрайно замазване на положението ...но пък и друг вариант няма или аз не съм чувал за него?!
39 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани