Кипене при обезвъздушаване

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Кипене при обезвъздушаване

Мнение от zafirovp » 17 Окт 2013, 12:57

Здравейте,
единственото нещо, което ме е страх да пипам по колата е охладителната система. Може би защото като я взех постоянно прегряваше. Мотора е м42. Искам да му сменя антифриза профилактично. Мислих си, да я закарам в сервиз, но искам да промия цялата система със вода, да разглобя маркучите и да изчистя радиатора от насекоми и всякакви мръсотий. Правил съм го преди на 2 други коли и винаги антифриза е кипвал. Стъпките, които правя са както следва:

1. Източване на антифриза през 2те пробки при отворен клапан на парното.
2. Промиване със вода.
3. Наливане на новия антифриз, като изчаквам да следгне и стискам маркучите. Пробката за обезвъздушаване и капачката са отворени.
4. Когато не поема повече, паля колата със пуснато парно и отворена пробка и капачка.
5. Форсиране до 1500 об.
6. При отваряне на термостата следя за мехури и чакам перката да завърти. Пробката и капачката са постоянно отворени.

На т6. антифриза кипва, а перката така и не върти. Охладителната система е изправна. Почти всичко е сменено.

Според мен или се получава въздушен джоб, точно до датчика за темепературата или някъде греша.

Моля за съвети.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 27.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 325i

Re: Кипене при обезвъздушаване

Мнение от SlowMotion » 17 Окт 2013, 15:28

Единствения начин ефикасно да промиеш цялата система е да свалиш и термостата, не е зле и изобщо да го смениш щото може и заради него да имаш проблеми, а до колкото се разбира колата не прегрява по принцип а само като я обезвъздушаваш ?Имах същия проблем и се оказа кофти термостат.Другото, което мисля че не трябва да правиш е да форсираш за да загрее по-бързо ,оставяш я с парно на максимум топло и духалката на апрното на 2-3 не е нужно на макс.Може да и помогнеш също като подигнеш предницата или просто паркираш на наклон някакъв.Също след като стрелката на водата стигне средата - завиваш пробката и похлупваш само капачката и чакаш да ти отвори термостата , това се проверява като пипнеш долния маркуч трябва да загрее чувствително, а и би трябвало в тоя момент течността в казанчето да спадне осезаемо , доливаш до чертата или ако нямаш такава до средата на казанчето , след което затваряш капачката и чак тогава отваряш пробката и почваш да форсираш, самото обезвъздушаване трае няколко секунди,особено ако си дигнал предницата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: Кипене при обезвъздушаване

Мнение от zafirovp » 17 Окт 2013, 16:17

Благодаря за обяснението. Почти всичко правя по-този начин, само не разбирам какво точно се прави след като отвори термостата. Защо трябва да похлупвам капачката, не трябва ли да е отворена?

ПС: термостата, както почти всичко друго е сменено и изправно. Казвам, че прегрява, понеже кипва само при обезвъздушаване. Стрелката никога не е мърдала от средата.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Кипене при обезвъздушаване

Мнение от b00st » 17 Окт 2013, 16:23

Ми как няма да ти кипва като си на отворена капачка бе колега, нали като няма налягане точката на кипене е много по-ниска. Тва са елементарни неща къде се учат в училище.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Кипене при обезвъздушаване

Мнение от zvetiko » 17 Окт 2013, 16:40

zafirovp написа:Благодаря за обяснението. Почти всичко правя по-този начин, само не разбирам какво точно се прави след като отвори термостата. Защо трябва да похлупвам капачката, не трябва ли да е отворена?

ПС: термостата, както почти всичко друго е сменено и изправно. Казвам, че прегрява, понеже кипва само при обезвъздушаване. Стрелката никога не е мърдала от средата.


След като напълниш каквото можеш на място, слагаш капачката палиш, потегляш и караш докато двигателя загрее, за да се отвори термостата и после 4-5 пъти я настъпваш по-сериозно, ако имаш късмет ще се обезвъздуши и ще започне да духа топло от отворите на отоплението- парното естествено е пуснато на максимално. Ако не стане, спираш колата и чакаш двигателя да изстине, до степен да можеш да отвориш капачката на радиатора, но без да изкипява- да кажем около 15 мин. Отвърташ капачката и го оставяш да изстине добре за няколко часа- при свиването си антифриза ще изгони въздуха, след това доливаш колкото е необходимо и би трябвало всичко да е наред.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: Кипене при обезвъздушаване

Мнение от zafirovp » 17 Окт 2013, 18:27

Мерси за отговорите.
Boost, направо ми идва сам да се цитирам във темата ''Бисери от Форума'', ама както и да е, човек се учи доката е жив.

Сега, да видим дали съм разбрал, след като отвори термостата, просто доливам антифриз, затварям капачката и отварям пробката, като чакам да спрат да излизат мехури. След като завърти перката значи съм обезвъздушил всичко.

Единственото от което ме е страх, да не се получи въздушен джоб точно до датчика за температурата, и от там колата да си мисли, че е на 90 градуса, а всъщност да е 120. :ranting: . Случвало ми се е на Форд, но там датчика беше сложен на много гадно място. При м42 възможно ли е това.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: Кипене при обезвъздушаване

Мнение от zafirovp » 22 Окт 2013, 21:33

Здравейте колеги,
днес смених антифриза. Направих всичко, без проблеми. Утре смятам още веднъж да проверя, дали няма въздух, като на отворен термостат, развия пробката.
Искам да попитам, ако на напълно загряла кола, развия пробката и от там потече само антифриз, това гарантра ли ми успешно обезвъздушаване. Както вече казах, притеснява ме само да не се е получил въздушен джоб около датчика на перката, и колата да прегрее, без стрелката да се е мръднала.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1665
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Кипене при обезвъздушаване

Мнение от ildivvy » 24 Окт 2013, 15:23

"Гарантира" е малко силна дума.Въпреки това,това е начина за проверка на обезвъздушаването.След това караш и следиш малко по-внимателно дали всичко е наред.Ако е така една-две седмици,значи всичко е наред!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook