Е38 730Д 2002-Трудно Пали
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- venek
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 271
- Регистриран на: 22.02.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F02 740Li & E34 525IX
- Мечтае да кара: F90 M5
Е38 730Д 2002-Трудно Пали
Привет Колеги,
Проблема е следния-преди една седмица както се прибирах от София и на магистралата колата ми изгасна в движение и показа на таблото-fuel injection system.
Резервоара показваше 20л.Отворих под седалката където е подкачващата помпа и видях че няма нафта около помпата и тя вие на сухо,а колата наистина имаше 20л , просто не беше прехвърлила от другата половина на резервоара.Сипах и още нафта и се прибрах.Цяла седмица си я карам в града и нямаше проблем-пали,върви.Вчера започна трудно да пали,след като я оставя за 5мин.Забелязах че отпред където е горивния филтър,по маркуча се появяват мехури,което според мен означава че нафтата се връща някак.Видях че има няколко възвратни клапана там,но не знам в кой точно е проблема ако въобще е клапан.
Снощи пак имаше 25л нафта и пак ми изгасна в движение!Преди това смених подкачващата помпа в резервоара.
Моля ако някой е имал същия проблем да сподели,за да не сменям само помпи и клапани и да налучквам докато не се получи.
Проблема е следния-преди една седмица както се прибирах от София и на магистралата колата ми изгасна в движение и показа на таблото-fuel injection system.
Резервоара показваше 20л.Отворих под седалката където е подкачващата помпа и видях че няма нафта около помпата и тя вие на сухо,а колата наистина имаше 20л , просто не беше прехвърлила от другата половина на резервоара.Сипах и още нафта и се прибрах.Цяла седмица си я карам в града и нямаше проблем-пали,върви.Вчера започна трудно да пали,след като я оставя за 5мин.Забелязах че отпред където е горивния филтър,по маркуча се появяват мехури,което според мен означава че нафтата се връща някак.Видях че има няколко възвратни клапана там,но не знам в кой точно е проблема ако въобще е клапан.
Снощи пак имаше 25л нафта и пак ми изгасна в движение!Преди това смених подкачващата помпа в резервоара.
Моля ако някой е имал същия проблем да сподели,за да не сменям само помпи и клапани и да налучквам докато не се получи.

- Ivaylo Stamenov
- Потребител
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: 9.12.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 - 730d
Re: Е38 730Д 2002-Трудно Пали
Провери и междинната подкачваща помпа, която е под мястото на шофьора.
Чуваш ли я да работи когато колата откаже да пали?
Чуваш ли я да работи когато колата откаже да пали?
- ico530d
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 25.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530d '00
- Мечтае да кара: F10
- Детайли за колата: Брутилда
Re: Е38 730Д 2002-Трудно Пали
Колега, карам Е39 но пак е 30Д. Имах същич проблем със същия надпис на борда. Топла не искаше да пали понякога. Резултата от цялата работа беше: Нова помпа (под седалката), датчици за колянов и разпределителен вал. След това направихме диагностика и изтрихме грешката (преди не искаше да се изтрие). Оттогава нямам проблеми с колата (палене и динамика). Дано съм помогнал!






- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Е38 730Д 2002-Трудно Пали
venek написа:Привет Колеги,
Проблема е следния-преди една седмица както се прибирах от София и на магистралата колата ми изгасна в движение и показа на таблото-fuel injection system.
Резервоара показваше 20л.Отворих под седалката където е подкачващата помпа и видях че няма нафта около помпата и тя вие на сухо,а колата наистина имаше 20л , просто не беше прехвърлила от другата половина на резервоара.Сипах и още нафта и се прибрах.Цяла седмица си я карам в града и нямаше проблем-пали,върви.Вчера започна трудно да пали,след като я оставя за 5мин.Забелязах че отпред където е горивния филтър,по маркуча се появяват мехури,което според мен означава че нафтата се връща някак.Видях че има няколко възвратни клапана там,но не знам в кой точно е проблема ако въобще е клапан.
Снощи пак имаше 25л нафта и пак ми изгасна в движение!Преди това смених подкачващата помпа в резервоара.
Моля ако някой е имал същия проблем да сподели,за да не сменям само помпи и клапани и да налучквам докато не се получи.
Колега, мехурите означават, че смуче въздух от някъде и трябва да решиш този проблем, който може да се окаже и основният. Намери някъде да я закачат с DIS за да видите какво е налягането на горивото, какви грешки са записани- на този двигател може да се видят сигурно повече от 30 живи данни за работата му.
- venek
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 271
- Регистриран на: 22.02.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F02 740Li & E34 525IX
- Мечтае да кара: F90 M5
Re: Е38 730Д 2002-Трудно Пали
Имам "IMPA" и там има също много живи данни и като гледам всичко е ОК.
Довечера ще ида до един приятел да я закачим с друго нещо.
Сега преди малко забелязах че и двигателя не е много спокоен на място!Трябва да го реша този проблем защото е много неприятно!
Довечера ще ида до един приятел да я закачим с друго нещо.
Сега преди малко забелязах че и двигателя не е много спокоен на място!Трябва да го реша този проблем защото е много неприятно!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Е38 730Д 2002-Трудно Пали
Вижте налягането на подкачващата помпа- трябва да е 3-5 бара, ако е имало голямо отклонение двигателя се спира от DDE и се записва съответната грешка, вижте дали зададеното налягане в Ril магистралата отговаря на действителното и как се променя. Щом е изгаснала колата в движение, не може да няма записана грешка. За мехурите е ясно- трябва да изчезнат. 

- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: Е38 730Д 2002-Трудно Пали
Това с ДИС-а (мехурите де) няма как да го хванеш. Нито ще хванеш проблема си..., защото ще имаш данни само за последствията, но не и за причините. Цветико да си боде буксите и да си диагностицира колкото си иска... Преди да правиш каквото и да е, направи следното:
- Отваряш резервоара и от 2-те страни;
- Изваждаш помпата и я почистваш внимателно и проверяваш дали въобще смуче... може да е откъснала турбинката и да не смуче;
- Ако там е всичко наред - от другата страна вадиш много внимателно "кошницата" с нивомера и цедката.;
- Разглобяваш кошницата (много внимателно за да не скъсаш или счупиш нещо) и проверяваш цедката. Дори да изглежда чиста я измий с почистващ обезмасляващ спрей и я продухай (имал съм запушена, която изглеждаше като нова, но беше направила прозрачен филм).
- Сглобяваш отново и мисля, че повече няма да имаш ядове....
Дано да съм прав и да съм помогнал.
Със здраве
- Отваряш резервоара и от 2-те страни;
- Изваждаш помпата и я почистваш внимателно и проверяваш дали въобще смуче... може да е откъснала турбинката и да не смуче;
- Ако там е всичко наред - от другата страна вадиш много внимателно "кошницата" с нивомера и цедката.;
- Разглобяваш кошницата (много внимателно за да не скъсаш или счупиш нещо) и проверяваш цедката. Дори да изглежда чиста я измий с почистващ обезмасляващ спрей и я продухай (имал съм запушена, която изглеждаше като нова, но беше направила прозрачен филм).
- Сглобяваш отново и мисля, че повече няма да имаш ядове....
Дано да съм прав и да съм помогнал.
Със здраве

Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- venek
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 271
- Регистриран на: 22.02.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F02 740Li & E34 525IX
- Мечтае да кара: F90 M5
Re: Е38 730Д 2002-Трудно Пали
Колега,благодарско за това което ми казваш и утре ще бъде направено,но не съм сигурен че ще спре да смуче въздух от този проблем в резервоара!Утре ще го разглобя и ще почистя всичко.
Колкото до грешката която записваше,беше нещо с подкачващата помпа в резервоара,но сега не мога да се сетя как точно беше изписана.Грешка записва само когато изгасне колата в движение,проблема е че го прави когато си поиска...утре или в неделя ще разглобявам.
Все си мисля че някой от възвратните клапани отпред покрай филтъра се е предал...
Колкото до грешката която записваше,беше нещо с подкачващата помпа в резервоара,но сега не мога да се сетя как точно беше изписана.Грешка записва само когато изгасне колата в движение,проблема е че го прави когато си поиска...утре или в неделя ще разглобявам.
Все си мисля че някой от възвратните клапани отпред покрай филтъра се е предал...
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: Е38 730Д 2002-Трудно Пали
venek написа:Колега,благодарско за това което ми казваш и утре ще бъде направено,но не съм сигурен че ще спре да смуче въздух от този проблем в резервоара!Утре ще го разглобя и ще почистя всичко.
Колкото до грешката която записваше,беше нещо с подкачващата помпа в резервоара,но сега не мога да се сетя как точно беше изписана.Грешка записва само когато изгасне колата в движение,проблема е че го прави когато си поиска...утре или в неделя ще разглобявам.
Все си мисля че някой от възвратните клапани отпред покрай филтъра се е предал...
Помпата, която създава предналягане е помпата "под седалката на шофьора". Помпата в резервоара изравнява нивата между секторите му. Най-честия признак, че не си върши работата е когато колата гасне с гориво под 22 - 25 литра. Над тази граница няма проблеми. Поне от това, което описваш е така... а балончета въздух.... виж си и магистралите, те са стоманени да не е пукнала някоя и я смени, а може и просто, като остане без гориво сектора да засмуква въздух... тогава пада налягането и колата угасва по време на движение... Изписва грешка за налягането на рейла... /и Цветико ще я прочете и ще почнат филмите с помпи, датчици и т.н./
Предполагам, че е така, но въпреки това не мога да бъда сигурен на 100%. Разбираемо е... но "ефекта" който си описал е точно за този вид проблеми...
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- venek
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 271
- Регистриран на: 22.02.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F02 740Li & E34 525IX
- Мечтае да кара: F90 M5
Re: Е38 730Д 2002-Трудно Пали
Колеги,все още имам проблема-Под 20л нафта колата трудно пали и понякога гасне в движение,ако има повече нафта няма проблем.
Смених помпата,чистих цедки и от двете страни(въпреки че бяха като нови).Не знам вече какво да търся и какво да направя.

Смених помпата,чистих цедки и от двете страни(въпреки че бяха като нови).Не знам вече какво да търся и какво да направя.








- ico530d
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 25.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530d '00
- Мечтае да кара: F10
- Детайли за колата: Брутилда
Re: Е38 730Д 2002-Трудно Пали
датчици за колянов и/или разпределителен вал + ежентуално помпа в резервоара.

- venek
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 271
- Регистриран на: 22.02.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F02 740Li & E34 525IX
- Мечтае да кара: F90 M5
Re: Е38 730Д 2002-Трудно Пали
С датчиците няма проблем,защото ако имаше няма да е от значение колко нафта има в колата!Логично нали?!
Днес забелязах че когато изгася колата само тогава се връща обратната нафта,когато колата работи нищо не се връща?!Не знам дали трябва да е така.Тази помпа в резервоара постоянно ли трябва да работи?Ако е така-при мен не работи постоянно...
Днес забелязах че когато изгася колата само тогава се връща обратната нафта,когато колата работи нищо не се връща?!Не знам дали трябва да е така.Тази помпа в резервоара постоянно ли трябва да работи?Ако е така-при мен не работи постоянно...

- ТРСТ
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: Аксаково
- Пол: Мъж
- Кара: 325 TDS , Nissan primera 4x4
- Мечтае да кара: GTR
- Детайли за колата: комби,М пакет
Re: Е38 730Д 2002-Трудно Пали
venek написа:Не знам дали трябва да е така.Тази помпа в резервоара постоянно ли трябва да работи?Ако е така-при мен не работи постоянно...
А карам тройка,но мисля,че нещата трябва да са аналогични. По горе писа колега,че помпата в резервоара изравнява нивата в секторите му. При мен работи постоянно. Не зная дали си си решил проблема вече,но според мен,причината е в релето на помпата.
За 7ца нямам от къде да погледна,но за 5ца, със същия мотор и година ,реле управлява паралелно двете помпи,а то се управлява от релето на мотора по напрежение и пин 10 от компютъра по маса.
- venek
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 271
- Регистриран на: 22.02.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F02 740Li & E34 525IX
- Мечтае да кара: F90 M5
Re: Е38 730Д 2002-Трудно Пали
Проблема беше в помпата в резервоара,като при мен се получи че след като смених помпата и тя също си работеше когато си поиска.
Смених и нея и всичко е ОК сега.
Смених и нея и всичко е ОК сега.

14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани