Смяна лагер първичен вал DIY
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- dangerous
- младши ентусиаст
- Мнения: 539
- Регистриран на: 26.07.2008
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
Смяна лагер първичен вал DIY
Някои от вас знаят че,бях започнал процедурата по смяната на лагера и ето резултата е вече факт.Ремонта се извърши на кутия GETRAG.Като цяло ремонта има средна степен на трудност според мен ако не знаете какво правите то по-добре не се опитвайте да извършите ремонта сами.
Те така да преминем към съществената част.Нещата които ще са ви необходими са:
-Лагер радиален сачмен 30х72х19(аз избрах TIMKEN американски 16.50лв.)
Оригиналният лагер е 30х72х20 но такъв няма да намерите никъде освен в представителствата на цена около 110 лв.
- Семеринг 1-вал 30х50х7 (в магазина е 20 лв. в гумени изделия е 2лв. всеки си преценява).
-Семеринг привод скорости 15х21х5 3лв.
-Кореселин за измиване около 1литър за вътрешно и външно измиване(пазете гумените уплътнения като семеринга на вторичния вал този който е на опашката
-Ново масло за скоростни кутии 1.100мл.(може да си ползвате и старото ако е сменяно скоро)
- Подложна шайба 30X42Х 1
- Подложна шайба 68Х72Х 1(аз такава не можах да намеря) или стар бутален пръстен от жигула например.
След свалянето на кутията от автомобила е необходимо да се източи маслото от нея,след което кутията се поставя на чиста маса или на място удобно за работа.Желателно е преди започване на работа,кутията да се накисне с MEGLIO например и да се измие с водоструйка.
1.Свалят се 4-те болта на плъзгача на аксиалния лагер и се изважда.
2.Под него се крие Семеринг 1-вал,изважда се.
3.За обирането на аксиалния луфт се използва шайба с точна дебелина която се фиксира със зегерка
която се закопчава с шайба с периферия
която я закопчава още една зегерка
ще са ви необходими зегер-клещи с прави човки и с обратен ход,моите се вижда че са с криви и падна една игра
Дотук добре,следва развиването на следните болтове оградени с червено а оградените с бяло е желателно да останат.
Долните два болта са за междинното зъбно колело за заден ход.Най-горният е за ограничител за избирателната вилка на скоростите а по средата е
лагерна опора на спомагателна лостова система.След развиването на тези болтове се развиват 9-те болта на кутията свързващи картера на скоростната кутия с картера на съединителя
Нищо повече не е необходимо да се развива,фиксатори фланци опашки,не се бара нищо освен ако нямате проблеми и в тази част на кутията но това е друга тема.
За разединяването е необходимо секцията с валовете да увисне на около 10см от земята,кожуха на съединителя да е подпрян на трупчета и с мек бронзов или меден избивач се чука по първичния вал.
ВНИМАНИЕ!!! секцията с валовете задължително да се придържа от 2-ри човек защото дори и от 10 сантиметра ударът може да спука алуминиевия корпус на кутията.
Когато кутията се раздели на две от вътре ще изпадат следните неща
Магнит за частици кръгъл с диаметър 5см,4 лагерчета на лоста на избирателя и спомагателно рамо за превключване на скоростите
На кожуха на съединителя се намира лагера на вала застопорен със скоба с 5 болта м6
Избиването на лагера става с един по-рязък удар на чука и меден избивач
Когато разклатих лагера до ухото си се чуваше тракане като развалено яйце,
новият е абсолютно стегнат и няма никакви хлабини.
Дотук с разглобяването следващият момент е да намерите сигмент с дебелина 1мм.
Този с който аз разполагах е от жигула и е с дебелина 1.45.С помоща на ъглошлаиф шублер и диск за шмиргелене го до докарах до 1 мм
необходимо е и да запилим ключа на сигмента защото той е за бутало 76 мм.
Тук е вече където трябва (Ако не се постави такъв или подобен елемент,скобата с 5-те отвора няма да може да притисне лагера и той ще има възможност за аксиално[надлъжно на оста]да бие което ще доведе до неговото унищожаване както и на леглото му)
Следващият етап е набиването на новият лагер.Леглото се омаслява и с помоща на пистолет за горещ въздух се нагрява леко до около 70-80 С'
набива се с преса,който няма преса става и с леки почуквания с медния избивач и стария лагер за дорник.
тук лагера е фиксиран със скобата.
При монтажа 4-те лагерчета и магнита се намазват леко с грес за да се задържат на местата си и се стига до този момент
Този лост се монтира в такова положение на корпусите.Кутията трябва да е в позиция неутрал т.е. трябва да е на свободна.Оригинално гарнитурата между корпусите е някаква паста на локтайт но аз използувах силикон на виктор реинц.
След като сте готови е необходимо вътрешния пръстен на лагера да се нагрее до 80-100 С' и със тръба която да легне на вътрешния пръстен,се набива до плътно затваряне на корпусите.
Слагат се регулиращата шайба оригинал на 2,3мм + новата от крепежни елементи която е 1мм за да направим лагера оригиналдъ булгар заедно със сигмента от жужа.(Ако не се постави такъв елемент, лагера ще има възможност за аксиално[надлъжно на оста]да бие което ще доведе до неговото унищожаване )
След това се слагат зегерките и застопоряващата шайба на долната зегерка.
Изпробва се работата на превключващия механизъм и дали всички скорости са налице
Набива се семеринга на ниво което е бил стария семеринг.Тук е важно да забележите как е набит старият семеринг,точно до повърхността на леглото си.
Тук се набива семеринга на привода
Ами това е стягате всички болтове наливате масълцето и си имате безшумна кутия на бавареца.Кутията е монтирана и резултата е налице.
Те така да преминем към съществената част.Нещата които ще са ви необходими са:
-Лагер радиален сачмен 30х72х19(аз избрах TIMKEN американски 16.50лв.)
Оригиналният лагер е 30х72х20 но такъв няма да намерите никъде освен в представителствата на цена около 110 лв.
- Семеринг 1-вал 30х50х7 (в магазина е 20 лв. в гумени изделия е 2лв. всеки си преценява).
-Семеринг привод скорости 15х21х5 3лв.
-Кореселин за измиване около 1литър за вътрешно и външно измиване(пазете гумените уплътнения като семеринга на вторичния вал този който е на опашката
-Ново масло за скоростни кутии 1.100мл.(може да си ползвате и старото ако е сменяно скоро)
- Подложна шайба 30X42Х 1
- Подложна шайба 68Х72Х 1(аз такава не можах да намеря) или стар бутален пръстен от жигула например.
След свалянето на кутията от автомобила е необходимо да се източи маслото от нея,след което кутията се поставя на чиста маса или на място удобно за работа.Желателно е преди започване на работа,кутията да се накисне с MEGLIO например и да се измие с водоструйка.
1.Свалят се 4-те болта на плъзгача на аксиалния лагер и се изважда.
2.Под него се крие Семеринг 1-вал,изважда се.
3.За обирането на аксиалния луфт се използва шайба с точна дебелина която се фиксира със зегерка
която се закопчава с шайба с периферия
която я закопчава още една зегерка
ще са ви необходими зегер-клещи с прави човки и с обратен ход,моите се вижда че са с криви и падна една игра
Дотук добре,следва развиването на следните болтове оградени с червено а оградените с бяло е желателно да останат.
Долните два болта са за междинното зъбно колело за заден ход.Най-горният е за ограничител за избирателната вилка на скоростите а по средата е
лагерна опора на спомагателна лостова система.След развиването на тези болтове се развиват 9-те болта на кутията свързващи картера на скоростната кутия с картера на съединителя
Нищо повече не е необходимо да се развива,фиксатори фланци опашки,не се бара нищо освен ако нямате проблеми и в тази част на кутията но това е друга тема.
За разединяването е необходимо секцията с валовете да увисне на около 10см от земята,кожуха на съединителя да е подпрян на трупчета и с мек бронзов или меден избивач се чука по първичния вал.
ВНИМАНИЕ!!! секцията с валовете задължително да се придържа от 2-ри човек защото дори и от 10 сантиметра ударът може да спука алуминиевия корпус на кутията.
Когато кутията се раздели на две от вътре ще изпадат следните неща
Магнит за частици кръгъл с диаметър 5см,4 лагерчета на лоста на избирателя и спомагателно рамо за превключване на скоростите
На кожуха на съединителя се намира лагера на вала застопорен със скоба с 5 болта м6
Избиването на лагера става с един по-рязък удар на чука и меден избивач
Когато разклатих лагера до ухото си се чуваше тракане като развалено яйце,
новият е абсолютно стегнат и няма никакви хлабини.
Дотук с разглобяването следващият момент е да намерите сигмент с дебелина 1мм.
Този с който аз разполагах е от жигула и е с дебелина 1.45.С помоща на ъглошлаиф шублер и диск за шмиргелене го до докарах до 1 мм
необходимо е и да запилим ключа на сигмента защото той е за бутало 76 мм.
Тук е вече където трябва (Ако не се постави такъв или подобен елемент,скобата с 5-те отвора няма да може да притисне лагера и той ще има възможност за аксиално[надлъжно на оста]да бие което ще доведе до неговото унищожаване както и на леглото му)
Следващият етап е набиването на новият лагер.Леглото се омаслява и с помоща на пистолет за горещ въздух се нагрява леко до около 70-80 С'
набива се с преса,който няма преса става и с леки почуквания с медния избивач и стария лагер за дорник.
тук лагера е фиксиран със скобата.
При монтажа 4-те лагерчета и магнита се намазват леко с грес за да се задържат на местата си и се стига до този момент
Този лост се монтира в такова положение на корпусите.Кутията трябва да е в позиция неутрал т.е. трябва да е на свободна.Оригинално гарнитурата между корпусите е някаква паста на локтайт но аз използувах силикон на виктор реинц.
След като сте готови е необходимо вътрешния пръстен на лагера да се нагрее до 80-100 С' и със тръба която да легне на вътрешния пръстен,се набива до плътно затваряне на корпусите.
Слагат се регулиращата шайба оригинал на 2,3мм + новата от крепежни елементи която е 1мм за да направим лагера оригиналдъ булгар заедно със сигмента от жужа.(Ако не се постави такъв елемент, лагера ще има възможност за аксиално[надлъжно на оста]да бие което ще доведе до неговото унищожаване )
След това се слагат зегерките и застопоряващата шайба на долната зегерка.
Изпробва се работата на превключващия механизъм и дали всички скорости са налице
Набива се семеринга на ниво което е бил стария семеринг.Тук е важно да забележите как е набит старият семеринг,точно до повърхността на леглото си.
Тук се набива семеринга на привода
Ами това е стягате всички болтове наливате масълцето и си имате безшумна кутия на бавареца.Кутията е монтирана и резултата е налице.
Последна промяна dangerous на 14 Ное 2012, 22:08, променена общо 5 пъти
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
- Coulthard
- младши ентусиаст
- Мнения: 691
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше 325tds
- Мечтае да кара: e46 330xd
- anton mutafchiev
- ентусиаст
- Мнения: 943
- Регистриран на: 20.05.2009
- Местоположение: пловдив
- Кара: всичко що е с гуми
Re: Смяна лагер първичен вал DIY
браво хубаво че си използвал тоя силикон аз от него съм много доволен
Re: Смяна лагер първичен вал DIY
Браво, добре описано за конкретния модел кутия и много добър снимков материал.
Има ли разлика след смяната на лагера?
- dangerous
- младши ентусиаст
- Мнения: 539
- Регистриран на: 26.07.2008
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
Re: Смяна лагер първичен вал DIY
bmw325tds написа:Има ли разлика след смяната на лагера?
да разлика има и то положителна,изчезна гадното дразнещо виене при пуснат съединител,кутията стана по тиха и скоростите влизат по-мазно може би заради новото масло и здраво фиксираният вал.
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
- Vasko_BP
- ентусиаст
- Мнения: 1150
- Регистриран на: 7.10.2007
- Местоположение: Враца/София
- Кара: 92' E30 M40 cabrio
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: Смяна лагер първичен вал DIY
Обеща и направи темата. Браво!
- Gerch
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 79
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: София/Раковски
- Пол: Мъж
- Кара: '93 318 IS COUPE
- Детайли за колата: '93 318 IS COUPE
M42B18
Re: Смяна лагер първичен вал DIY
Привет колега,
За смяна на лагер на първичен вал съм и ти намерих темата, много е хубава и много ще ме улесни! Браво!
Имам два въпроса:
- от кой модел ти е скоростната кутия? Не знам дали има разлика при различните модели.
- на лагера на първичния вал имаше ли набити по черупките някакви номера? Може ли да провериш и евентуално да ги споделиш. Номерата са важни защото показват вътрешната хлабина между черупките, сепаратора и съчмите, показват също и капсуловката. Лагера двойно капсулован ли е, че от снимките не се вижда?
Благодаря предварително!
За смяна на лагер на първичен вал съм и ти намерих темата, много е хубава и много ще ме улесни! Браво!
Имам два въпроса:
- от кой модел ти е скоростната кутия? Не знам дали има разлика при различните модели.
- на лагера на първичния вал имаше ли набити по черупките някакви номера? Може ли да провериш и евентуално да ги споделиш. Номерата са важни защото показват вътрешната хлабина между черупките, сепаратора и съчмите, показват също и капсуловката. Лагера двойно капсулован ли е, че от снимките не се вижда?
Благодаря предварително!
Последна промяна Gerch на 08 Авг 2012, 20:38, променена общо 1 път
Re: Смяна лагер първичен вал DIY
За напред недей да правиш такива огромни цитати, че става много нечетливо.Gerch написа:...Имам два въпроса:
- от кой модел ти е скоростната кутия? Не знам дали има разлика при различните модели.
- на лагера на първичния вал имаше ли набити по черупките някакви номера? Може ли да провериш и евентуално да ги споделиш. Номерата са важни защото показват вътрешната хлабина между черупките, сепаратора и съчмите, показват също и капсуловката. Лагера двойно капсулован ли е, че от снимките не се вижда?
Всичко което питаш е написано в първия пост:
-Ремонта се извърши на кутия GETRAG.
-Лагер радиален сачмен 30х72х19 - трябва ти лагер с тези размери за мазане с масло. Едностранна капсуловка или взимаш с двустранна и махаш едната. Капсуловката трябва да е от външната страна.
Какви хлабини те интересуват като лагерите се изработват по стандарт. Взимаш лагер марка SKF и го монтираш.
- Gerch
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 79
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: София/Раковски
- Пол: Мъж
- Кара: '93 318 IS COUPE
- Детайли за колата: '93 318 IS COUPE
M42B18
Re: Смяна лагер първичен вал DIY
Опс, извинявам се! Махнах цитата. Не исках да спамя в темата мислех, че съм ти писал лично съобщение
Благодаря за отговора, не съм видял, че кутията е GETRAG.
За да не е съвсем безполезен спама ще напиша за лагерните хлабини и допуски. Хлабините и допуките също са стандартни и съответно, всеки стандартен размер лагер се произвежда стандартно с различни хлабини, допуски и др. неща.
Хлабините се означават с C. CN (C0) е нормална хлабина. След това важи C1<C2<CN>C3>C4,
Допуските се означават с P и са на същия принцип.
Ясно е, че според приложението се определят хлабините и допуските. От тях зависи дълготрайността на лагера.
Има и много други неща за съблюдаване, на който му се чете източник http://bultech-bg.com/files/uploads/1254989059_ko.pdf или http://teokom.eu/Catalogues/NTN/NTN_cat_bg.PDF и.тн.
Още веднъж благодаря!
Благодаря за отговора, не съм видял, че кутията е GETRAG.
За да не е съвсем безполезен спама ще напиша за лагерните хлабини и допуски. Хлабините и допуките също са стандартни и съответно, всеки стандартен размер лагер се произвежда стандартно с различни хлабини, допуски и др. неща.
Хлабините се означават с C. CN (C0) е нормална хлабина. След това важи C1<C2<CN>C3>C4,
Допуските се означават с P и са на същия принцип.
Ясно е, че според приложението се определят хлабините и допуските. От тях зависи дълготрайността на лагера.
Има и много други неща за съблюдаване, на който му се чете източник http://bultech-bg.com/files/uploads/1254989059_ko.pdf или http://teokom.eu/Catalogues/NTN/NTN_cat_bg.PDF и.тн.
Още веднъж благодаря!
- dangerous
- младши ентусиаст
- Мнения: 539
- Регистриран на: 26.07.2008
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
Re: Смяна лагер първичен вал DIY
Това са параметрите на оригиналния лагер.
FAG Germany 6207 RSR някакъв номер : 572681 **F*B
FAG Germany 6207 RSR някакъв номер : 572681 **F*B
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
- CTORH
- младши ентусиаст
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Смяна лагер първичен вал DIY
Защо темата не е в полезни? Тя си е точно за там.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Смяна лагер първичен вал DIY
Здравеите колеги!!!
От скоро сьм собственик на 318 ис купе от 93 година.Тьрсих мн по темата но ... !! Преди 3 дни изкачвах едни баири с товар в багажника и се налагаше да карам колата само на 2-3 предавка с много обороти. Усетих че скоростния лост почна да играе и получава луфт,след 1 км лоста ми пропадна и започна да стьрже по кардана.Махнах маншона и напипах едно легло кадето по принцип влиза прьт от лоста които стьрчи назад.Вапроса ми е в това легло трябва ли да има тампон или нещо и от долу планка или какво не позволява на прьта да пропада.Какво трябва да тьрся и как да го оправя защото сега придаржам постояно лоста и е изнервящо!!
Извинявам се за офтопика и навярно глупавия ми вапрос но сьм нов в специалноста!!
От скоро сьм собственик на 318 ис купе от 93 година.Тьрсих мн по темата но ... !! Преди 3 дни изкачвах едни баири с товар в багажника и се налагаше да карам колата само на 2-3 предавка с много обороти. Усетих че скоростния лост почна да играе и получава луфт,след 1 км лоста ми пропадна и започна да стьрже по кардана.Махнах маншона и напипах едно легло кадето по принцип влиза прьт от лоста които стьрчи назад.Вапроса ми е в това легло трябва ли да има тампон или нещо и от долу планка или какво не позволява на прьта да пропада.Какво трябва да тьрся и как да го оправя защото сега придаржам постояно лоста и е изнервящо!!
Извинявам се за офтопика и навярно глупавия ми вапрос но сьм нов в специалноста!!
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Смяна лагер първичен вал DIY
Karov_691 написа:Здравеите колеги!!!
От скоро сьм собственик на 318 ис купе от 93 година.Тьрсих мн по темата но ... !! Преди 3 дни изкачвах едни баири с товар в багажника и се налагаше да карам колата само на 2-3 предавка с много обороти. Усетих че скоростния лост почна да играе и получава луфт,след 1 км лоста ми пропадна и започна да стьрже по кардана.Махнах маншона и напипах едно легло кадето по принцип влиза прьт от лоста които стьрчи назад.Вапроса ми е в това легло трябва ли да има тампон или нещо и от долу планка или какво не позволява на прьта да пропада.Какво трябва да тьрся и как да го оправя защото сега придаржам постояно лоста и е изнервящо!!
Извинявам се за офтопика и навярно глупавия ми вапрос но сьм нов в специалноста!!
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=05
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- Deyan Velev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 248
- Регистриран на: 2.08.2012
- Пол: Мъж
Re: Смяна лагер първичен вал DIY
Привет , дали ще е възможно да се възстановят снимките от темата , че предстои манипулациата
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани