Добавяне на темпомат (Cruise Control) Е9Х - DIY
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
1 мнение
• Страница 1 от 1
- vassil_bk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Добавяне на темпомат (Cruise Control) Е9Х - DIY
Здравейте,
Поради няколкото запитвания, които дойдоха при мен по темата, реших да събера всичко, което намерих до момента (не е кой знае какво, но като за начало горе-долу става). Ако някой вече го е правил, може да допълни темата и да я добавим към "Направи си сам".
Та...
Първо трябва да решите какъв точно Cruise Control искате да се добави - има три вида:
Буксата на шайбата на волана я дават X1880. На нея на пинове 6 и 12 влизат жиците от CAN-а. Ако имате бутони на волана, най-вероятно тия жици ще ги има, но това трябва да се потвърди... За повече подробности по схемите, може да разгледате тук: http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm
Със сигурност ще трябват корите около волана, освен ако не искате да надупчите вашите. За 4 цилиндровите мотори, повечето пишат, че уж само с лостчето, корите и прекодиране на колата трябва да стане. За 6 цилиндровите мотори обаче, пишат, че и таблото трябвало да се смени с такова за индикация на скоростта. На моята (325i) като забода да поддържа някаква скорост, по външната страна на скалата с километрите се придвижва една малка бяла стрелка, която застава на съответното показание на скоростомера. Като изключа от лоста/натисна спирачка тая стрелкичка се прибира долу под 0 км/ч, за да не се вижда. Когато обаче цъкна бутончето, за да се върне на предишната скорост, тази стрелкичка веднага се плъзга до предишното си място. Подозирам, че това имат предвид...
Освен това, таблата на по-големите мотори (от 2.5 нагоре) показват температура на маслото вместо разходомер. Подозирам, че това ще се стори доста удобно на повечето от вас, понеже така горе-долу може да следите и температурата на мотора. Може би ще си струва да се потърси такова табло... Ще има малко повече играчка с кодирането, но се прави - не е някаква драма.
Най-близката информация по темата, която намерих по чуждите форуми, е това: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=30623
Надявам се да съм бил полезен!
Поздрави,
Васко
Поради няколкото запитвания, които дойдоха при мен по темата, реших да събера всичко, което намерих до момента (не е кой знае какво, но като за начало горе-долу става). Ако някой вече го е правил, може да допълни темата и да я добавим към "Направи си сам".

Та...
Първо трябва да решите какъв точно Cruise Control искате да се добави - има три вида:
За втория (с функция за спиране или Dynamic Cruise Control) трябва да се пусне кабел от мотора към DSC-то. Това най-вероятно вече го има, ама трябва да се провери... А пък за последния (Active Cruise Control) трябва и един сензор на предната броня, който засича колата отпред, за да поддържа зададената дистанция + кабели и т.н..BMW WDS написа:In the E90\E91\E92, there are up to three various cruise control systems:
•Cruise control optional extra 540
(set speed is maintained by the engine)
•Cruise control with braking function optional extra 544
(set speed in addition to optional extra 540 is also implemented or maintained by brake activation via the DSC)
•Active cruise control (ACC) optional extra 541
(contains the functionality of optional extra 544 and additional distance control via the ACC sensor)
Буксата на шайбата на волана я дават X1880. На нея на пинове 6 и 12 влизат жиците от CAN-а. Ако имате бутони на волана, най-вероятно тия жици ще ги има, но това трябва да се потвърди... За повече подробности по схемите, може да разгледате тук: http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm
Със сигурност ще трябват корите около волана, освен ако не искате да надупчите вашите. За 4 цилиндровите мотори, повечето пишат, че уж само с лостчето, корите и прекодиране на колата трябва да стане. За 6 цилиндровите мотори обаче, пишат, че и таблото трябвало да се смени с такова за индикация на скоростта. На моята (325i) като забода да поддържа някаква скорост, по външната страна на скалата с километрите се придвижва една малка бяла стрелка, която застава на съответното показание на скоростомера. Като изключа от лоста/натисна спирачка тая стрелкичка се прибира долу под 0 км/ч, за да не се вижда. Когато обаче цъкна бутончето, за да се върне на предишната скорост, тази стрелкичка веднага се плъзга до предишното си място. Подозирам, че това имат предвид...
Освен това, таблата на по-големите мотори (от 2.5 нагоре) показват температура на маслото вместо разходомер. Подозирам, че това ще се стори доста удобно на повечето от вас, понеже така горе-долу може да следите и температурата на мотора. Може би ще си струва да се потърси такова табло... Ще има малко повече играчка с кодирането, но се прави - не е някаква драма.
Най-близката информация по темата, която намерих по чуждите форуми, е това: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=30623
Надявам се да съм бил полезен!

Поздрави,

Васко
1 мнение
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани