Трудно пали 324td

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Трудно пали 324td

Мнение от vld » 24 Сеп 2006, 21:12

Здравейте от два три дни имам сериозни трудности при паленето въртя доста докато запала и то по няколко пъти ама яко въртене и накрай изкиха няколко пъти и запали но много трудно :help: :help: :help:
Реших че проблема идва от горивния филтър и си взех нов същата марка като предишния смених го ,смених и всички подгряващи свещи с нови бяха ми изгоряли от 1 до 4 цилиндър последните два бяха здрави но и тях ги смених за да съмсигурен,че всичко е ОК.
И като резултат вчера и днес цял ден се борих с обезвъздушаване и мъки да изкарам въздуха от състемата и не и не все се мотат балони по прозрачния маркуч.Докато вечерта не се хванах свалих зялата система почистих всички дифтунги почистих и оплътненията на новия филтер и го затегнах ама по силно после сугурно трябва да го смачкам за да го сваля.И накрая изчезна въздуха.Но пак трудно пали като я оставя да поседи 10-15 мин. и пак яко въртене.Ако я пробвам вднага след като я изгася поали веднага.
Най интересното е ,че проблема се появи изведнъж в четвъртък почна така с много въртене и сега пак си прудължава така след смана на филтър и подгряващи свещи.
Направих проба на помпата в резервоара откачих маркуча и дадох на контакт не потече нафта това ме навежда на мисълта че помпата е умряла.Може ли на това да се дължи трудното палене?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 555
Регистриран на: 14.07.2006
Местоположение: Русе
Кара: E30 31? , E34 525 TDS , E34 525 IX

Мнение от ///MILEN » 24 Сеп 2006, 21:22

На прав път си!!!

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 24 Сеп 2006, 22:50

Не разбирам много от дизели ама според мен помпата би трябвало да работи и да изхвърли гориво , май в случая се получава че въртиш до кът таз на мотора сама засмуче гориво :dunno:
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 24 Сеп 2006, 22:58

Дано се искаже някои които ги разбира,че вече полудях :roll:
Акомулатора ми е 95am/h и въпреки всичко се задъхва ще издуха ако не я оправя близките един два дни :help: :help: :help:
Утре мисля да я карам на диагностика ,но все пак ми се щеше да съм подготвен :roll:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 20.12.2004
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: нахилен
Мечтае да кара: Е30 кабрио

Мнение от Maverik » 24 Сеп 2006, 23:17

Имах подобен проблем когато и аз бръмчах с М21 и тръгнах по твойте стъпки и когато стигнах до помпата в резервуара се оказа,че цедката и се е задръстила изчистих я и готово колата започна да си пали.та затова си мисля че може проблема да е от помпата.Пробвай да я развартиш и в двете посоки като сменяш полюсите

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 25 Сеп 2006, 13:18

Значи сутринта изчистих цедката в резервоара и намаше ефект.
Оказа се че този модел няма помпа в резервоара това там е само нивомер с цедка за боклуци.
След това я закарах за диагностика в Супер Дизел Бош на Околовръсното.Там диагнозата беше,че алтернатора не зарежда добре и акомулатора е много слаб и затова не ще да пали лесно.
От там на жичкаджия човека затегна малко ремъка и каза че е бил леко хлабав и това бил проблема.Но според него въртяла много енергично и било невъзможно това да и е проблем за паленето въпреки,че потвърди,че акомулатора е много разреден.
Та сега ще видя след едночасово обикаляне дали ще има резултат от позаредения вече акомулатор.
Но силно ме съмнява.Ако пак пали кофти ненам вече :help:
В сервиза на Бош казаха че помпата и компютъра са Перфектни и не било от тях :help:
Иначе във вървенето няма проблем върви си нормално но като я оставя за малко 5-10 мин. и почва яко въртене.
Пали що годе лесно веднага след като е загасена но пак прави няколко оборота не е като преди като и покажа ключа :mhihi: и тя да е запалила вече.
Всичко това от петък следобяд насам внезапно :help:
Едва ли е изгубила компресия от веднъж.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 29.10.2005
Местоположение: фар-ийст ъв София
Пол: Мъж
Кара: KiA, Volvo, Ford
Мечтае да кара: Болид от F1
Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021

Мнение от logout » 25 Сеп 2006, 15:27

Аз 2 години съм карал дизел (френска марка), но такъв проблем не съм имал. Щом колата работи, значи помпата ти е изрядна. При дизела знам, че проблеми с паленето има, когато:

1. Подгряващите свещи са сдали.
2. Измърдала центровка на помпата.
3. Запушени филтри/цедки.
4. Въздух.
5. Прецакана аларма (спира тока към помпата и тя не пуща нафта)
6. Липса на компресия.

Може да има и други, но не се сещам.

Та при тебе може от нещо центровката да е мръднала. Ама на диагностиката трябваше да излезе. А и ако е от центровка, се променя и вървежа, и пушека (от бял, до яко чернилка).

Имам големи съмнения за въздух. Нищо, че вероятно всичко си проверил. Провери пак. Ако някъде покрай горивния филтър (като си го сменял) е останало да смуче, ще има яко да въртиш. Когато нафтата веднъж тръгне, после оборотите на двигателя насмогват и помпата издърпва необходимото гориво. Обаче като я оставиш и горивото падне, после едвааааааам засмуква, докато въртиш на стартер. Съответно, щом запали, проблемът изчезва.

Казваш, че изведнъж е станало. Тогава предположенията ми са за спукан маркуч (нацепен и т.н.) или скъсана скоба (я ръжда, я кой знае). А, да, може да имаш и дупчица-невидимка на тръбичката в самия резервоар. Ако имаш кинти, не е зле да го напълниш догоре и да пробваш дали го има ефекта. И от такова съм патил.

Пробвай и друго - откачи маркуча на връщащата нафта и пробвай на стартер. Ако няма нафта, значи просто помпата не може да засмуче и проблемът е по трасето между помпата и резервоара.

УСПЕХ!!!

П.С. Ако не се оправи, знам един дизелджия, просто няма 2-ри като него. Обаче винаги е затрупан от работа и не знам дали може на момента да ти свърши работа (но той обича заплетените случаи, така че .... ;) )
It's not who You are, it's who You know...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 25 Сеп 2006, 16:24

Виж цедката и на ГНП-то. :idea: При маркуча дето влиза горивото в помпата. Виж и да не смуче въздух от там някъде.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

ре

Мнение от slavianko » 25 Сеп 2006, 16:44

Моят дизелак и той ги правеше по едно време тези мъргъзи и се оказа че гълташе въздух отнякаде. Накрая ми сложиха един клапан та да не връща нафтата и се оправи. Та така чак докато я ожених :mhihi: :mhihi: :lol:
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 25 Сеп 2006, 20:02

Борбата продължава :mhihi:
Вече е с още по нов филтър този път същия като стария.
след малко слизам да видя ще запалили като е постояла :roll:
Е хубаво де сега седи пълен маркуча и няма мехури,бахти като му тръгне на човек и направо :evil:
Чуда се вече накъде да фана,в Юве ме върнаха ,че имат много работа и чак в четвъртък щяло да има дупка,а аз до тогава ще си прееба стартера :evil:
Утре борбата продължава.
Хубави коли са ама стари като се заопъва като магаре на мост.
С голяма учудване открих че имам пукнатина на Ангренажното колело на разпределителния вал :shock:
Раотата върви на към М51 :mhihi:
Ако няма компресия :roll:
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 25 Сеп 2006, 21:57

Гррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррр
Пак не става :help:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 13.11.2005
Местоположение: Варна

Мнение от Р А » 25 Сеп 2006, 22:27

Има ли резултат? Ето и моята исторя Преди време имах подобен проблем,започна да пали много трудно а след няколко дни тотално спря Идеална компресия, здрава помпа, здрави свещи, добри филтри,палеше на бутане на половин оборот Топла пали като изтине пак същото :shock: След доста дни по сервизи при мен се оказа датчик за студеното палене взеха ми 180лв със смяната :( Успех ;)

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 26 Сеп 2006, 10:26

Р А написа:Има ли резултат? Ето и моята исторя Преди време имах подобен проблем,започна да пали много трудно а след няколко дни тотално спря Идеална компресия, здрава помпа, здрави свещи, добри филтри,палеше на бутане на половин оборот Топла пали като изтине пак същото :shock: След доста дни по сервизи при мен се оказа датчик за студеното палене взеха ми 180лв със смяната :( Успех ;)

Добре де на диагностика не трябва ли да излезне че е повреден тоя датчик?
Освен това моята пали трудно и когато е топла и когато е студена по един и същи начин.
На бутане не съм я пробвал а каква е разликата дали ще я бутам или ще си върти яко на стартер?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 26 Сеп 2006, 11:55

Провери си всички вакууми.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

Master of the dark side
Аватар
Мнения: 274
Регистриран на: 31.08.2005
Местоположение: София

Мнение от MiRaCuLiX » 26 Сеп 2006, 14:18

иди на компресор и продухай цялата с-ма би-могло да има ефект сжен ако нямасх спукан маркуч ... а за пмпата провери като запали дали връща излишното гориво ....
BMW never stop's ....




Любо Тодоров

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook