Не пали след смяна на мотор от автоматик с допълнителен имоб
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
Не пали след смяна на мотор от автоматик с допълнителен имоб
Здравейте, колеги
Описвам проблема си тук, защото в темата за начинаещи, никои не ме отрази с внимание.
След смяна на двигателя, се опитах да запаля колата с компютъра, ЕВС-а, модула, който стой под волана, антената (гривната) за ключа и чипа в ключа от колата донор и не успях. Сменям мотора от 320 към 328, двигателите са една и съща година и един и същ месец, донора е 328 автоматик. В последствие видях, че освен частите, които съм взел, също така имам и едно допълнително дистанционно за имобилаизер, (които е поставян от някого, някога). Преди половин година, когато купувах мотора колата ми я запалиха с въпросния имобилайзер. За момента мисля, че в колата донор е имало и някакъв допълнителен модул, който е комуникирал с този допълнителен имобилайзер и ЕВС-а или компа на донора. Моля да ме поправите ако греша.
И понеже разполагам само с дистанционното на този имобилайзер, когато закача всичко на моята кола изобщо не иска да запали, а иначе с компа, ЕВС-а и чипа на 320-ката си пали и работи без проблем.
Интересува ме има ли някаква разлика между двата компа, защото като сравнявам номерата са почти идентични?
И съответно може ли да си карам с компа на 20-ката новия мотор или трябва да пренастроивам компа за да спре да търси ЕВС-а?
Четох много теми по-този въпрос, но мненията са доста противоречиви, от едни според които може да си карам с моя комп, до други твърдящи, че е необходимо да се препрограмира компа на автомата, защото имал различни настройки от този на ръчката. За това моля ако има някои запознат с този тип проблем да сподели знания
. Знам, че имам много възможности за решение на проблема, просто искам да избера най-удачния вариант, до момента се постарах да направя основен ремонт на мотора, за това не искам да правя компромис с компа.
Забравих да добавя, че двигателя от автомата го монтирам на кола с ръчни скорости, ако има някакво значение.
И двата мотора са със ЕВС 2
Допълнителното дистанционно на имобилайзера изглежда оригинално има надпис БМВ на него. Преди се запали колата се натиска бутона му, както на по старите аларми.
Благодаря предваритвлно на отзовалите се!
Описвам проблема си тук, защото в темата за начинаещи, никои не ме отрази с внимание.
След смяна на двигателя, се опитах да запаля колата с компютъра, ЕВС-а, модула, който стой под волана, антената (гривната) за ключа и чипа в ключа от колата донор и не успях. Сменям мотора от 320 към 328, двигателите са една и съща година и един и същ месец, донора е 328 автоматик. В последствие видях, че освен частите, които съм взел, също така имам и едно допълнително дистанционно за имобилаизер, (които е поставян от някого, някога). Преди половин година, когато купувах мотора колата ми я запалиха с въпросния имобилайзер. За момента мисля, че в колата донор е имало и някакъв допълнителен модул, който е комуникирал с този допълнителен имобилайзер и ЕВС-а или компа на донора. Моля да ме поправите ако греша.
И понеже разполагам само с дистанционното на този имобилайзер, когато закача всичко на моята кола изобщо не иска да запали, а иначе с компа, ЕВС-а и чипа на 320-ката си пали и работи без проблем.
Интересува ме има ли някаква разлика между двата компа, защото като сравнявам номерата са почти идентични?
И съответно може ли да си карам с компа на 20-ката новия мотор или трябва да пренастроивам компа за да спре да търси ЕВС-а?
Четох много теми по-този въпрос, но мненията са доста противоречиви, от едни според които може да си карам с моя комп, до други твърдящи, че е необходимо да се препрограмира компа на автомата, защото имал различни настройки от този на ръчката. За това моля ако има някои запознат с този тип проблем да сподели знания

Забравих да добавя, че двигателя от автомата го монтирам на кола с ръчни скорости, ако има някакво значение.
И двата мотора са със ЕВС 2
Допълнителното дистанционно на имобилайзера изглежда оригинално има надпис БМВ на него. Преди се запали колата се натиска бутона му, както на по старите аларми.
Благодаря предваритвлно на отзовалите се!
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
Re: Не пали след смяна на мотор от автоматик с допълнителен
кво означава "въобще не иска да запали"?
тя или пали или не пали..
стартера върти ли?
нахвърлял си някви си работи и очакваш някой да гадае, ама не става така без да опишеш проблема по-подробно...
компа на двайската няма да стане, нито ще върви колата, нито нищо
твоя комп не го бърка нищо, че е от автоматик, никъв проблем няма
отговори ми на въпроса върти ли ти стартера или не
тя или пали или не пали..
стартера върти ли?
нахвърлял си някви си работи и очакваш някой да гадае, ама не става така без да опишеш проблема по-подробно...
компа на двайската няма да стане, нито ще върви колата, нито нищо
твоя комп не го бърка нищо, че е от автоматик, никъв проблем няма
отговори ми на въпроса върти ли ти стартера или не
Re: Не пали след смяна на мотор от автоматик с допълнителен
кво означава "въобще не иска да запали"?
тя или пали или не пали..
стартера върти ли?
Да колега пропуснах да добавя тази подробност: стартера изобщо не върти, когато на колата са монтирани компа, ЕВС-а, модула под волана, чипа в ключа и гривната около него от 28-цата. Всички лампи светват на таблото, но стартера не върти мотора, а със цялата електроника на 20-ката пали и работи видимо нормално.
Аз смятам, че целия проблем е от този допълнителен имобилайзер, за които споменах.
Тъй като вече имам конкретни отговори на въпросите си, до колкото рабирам трябва да намеря някои да пренастрой компа на 28-цата за да не търси нито ЕВС нито този допълнителен имобилайзер.
До няколко дни като се прибера в БГ ще снимам дистанционното на този имобилайзер, може някой да е имал същия проблем и да му се стори познато.
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
Re: Не пали след смяна на мотор от автоматик с допълнителен
недей се задълбочава толкова, има 2 дебели кабела към евс - мисля, че на първи и на трети пин (2-та дебели - само два са)
замости ги двата, без да ги режеш и пиши кво се случва (оголваш ги и ги допираш един за друг)
замости ги двата, без да ги режеш и пиши кво се случва (оголваш ги и ги допираш един за друг)
- D.Uzunov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: 1.11.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i Touring
- Детайли за колата: 95г. M 52 B (20 6 S3) Vanos
Re: Не пали след смяна на мотор от автоматик с допълнителен
Моите мисли са, че след като е от автоматик донора 28-та би трябвало да търси кутията. Бях чел тука във форума, че се давали на късо 2 кабела да може да лъжеш компютъра, че лоста е на паркинг позиция и тогава тръгвал стартера да върти. Другия вариянт е да си намериш комп от кола с ръчни скорости.
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
Re: Не пали след смяна на мотор от автоматик с допълнителен
ама защо трябва да се повтаря едно и също във всяка тема - няма проблеми! стига сте писали вашите мисли какви са, при положение, че не сте сигурни и подвеждате хората. Този въпрос докога ще се дискутира, писал съм на колегата какво трябва да се направи, за да запали колата, сега го вкарваме отново в размисли и страсти
Re: Не пали след смяна на мотор от автоматик с допълнителен
Благодаря за бързите отговори.
На 15-ти се кацам, ще се постарая да пробвам това с кабелите още същия ден и ще пиша какъв е резултата.
На 15-ти се кацам, ще се постарая да пробвам това с кабелите още същия ден и ще пиша какъв е резултата.
- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: Не пали след смяна на мотор от автоматик с допълнителен
За да запали трябва да се пусне още един (+) на ЕВС-а, щом е била автоматик или просто с необходимата апаратура да се "подскаже" на ЕВС-а, че вече е с ръчна кутия. Като вържеш онези кабели на мост стартера ще почне да върти , но пак може да не запали...


Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
Re: Не пали след смяна на мотор от автоматик с допълнителен
Борис_Малинов написа:За да запали трябва да се пусне още един (+) на ЕВС-а, щом е била автоматик или просто с необходимата апаратура да се "подскаже" на ЕВС-а, че вече е с ръчна кутия. Като вържеш онези кабели на мост стартера ще почне да върти , но пак може да не запали...
на пин номер девет на евс буксата
- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: Не пали след смяна на мотор от автоматик с допълнителен
Точно.



Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
Re: Не пали след смяна на мотор от автоматик с допълнителен
В крайна сметка не успях да пробвам дадените възможности по-горе, защото един майстор реши проблема много бързо и сравнително евтино. Пък и времето ме притискаше и нямах възможност да се занимавам с колата.
До колкото разбрах майстора е премахвал някакъв модул от компютъра на 28-цата. Въпросния модул е именно на този допълнителен имобилайзер за, който споменавам в предишните коментари. Сега колата работи с компа от 2.8 ЕВС-а от 2.8 и чипа в ключа от 2.8
Все пак благодаря за съветите, дано са полезни на някой друг.
Най-вече държа да подчертая, за колегите които трансплантират двигатели с автоматични скоростни кутии на коли с ръчни такива. След трансплантацията ако не върти стартера когато смените всички модули от донора, може да пробвате описаните от колегите процедури. Необходимите ви модули са: компютър, ЕВС модул, чип в ключа от донора.
До колкото разбрах майстора е премахвал някакъв модул от компютъра на 28-цата. Въпросния модул е именно на този допълнителен имобилайзер за, който споменавам в предишните коментари. Сега колата работи с компа от 2.8 ЕВС-а от 2.8 и чипа в ключа от 2.8
Все пак благодаря за съветите, дано са полезни на някой друг.
Най-вече държа да подчертая, за колегите които трансплантират двигатели с автоматични скоростни кутии на коли с ръчни такива. След трансплантацията ако не върти стартера когато смените всички модули от донора, може да пробвате описаните от колегите процедури. Необходимите ви модули са: компютър, ЕВС модул, чип в ключа от донора.
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани