Airbag Resistor Detonation Pill - ниско съпр. Ohm - РЕШЕНО
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
Airbag Resistor Detonation Pill - ниско съпр. Ohm - РЕШЕНО
Колеги,
в модула на лявата врата (STVL/TEFA) имам следната грешка: 967D - voltage monitoring of lower limit value.
Когато чета данните с INPA ми дава следните данни (съпротивление от 0.80 Ohm, което е под минималното 0.84 Ohm, за сравнение в дясната врата съпротивлението е 2.84Ohm):

Някой да подскаже кое точно е този Resistor Detonation Pill и къде се намира? Това Airbag-a в шофьорската врата ли е или? Първоначално бях набедил кантара за виновник за светенето на лампата на таблото, но се оказа, че не е той.
Следните грeшки има записани в различните модули свързани с Airbag системата:
01 SIM/SGM OKAY 3 Error stored
93D9 60 - Тази грешка гласи Over Voltage, но следя напрежението в колата постоянно, и според бордовият компютър зареждането е в диапазон 14.2-14.4 волта.
93AE 20 - Нишо описателно не можах да намеря
93E4 60 - Self-test: too few messages (на мен ми звучи като проблем при комуникацията)
A1 SBSL OKAY 2 Error stored
982D 20 Timeout ID 01H (STVL) - Тук може би е вързката с Resistor Detonation Pill, и това че не отговаря?
9842 70 PDC_3: to few telegrams - Проблем в комуникацията отново?
A2 SBSR OKAY 2 Error stored
98AD 20
98C2 70 Self-test: too few messages - Проблем с комуникацията?
Ще се радвам да чуя вашите мнения и препоръки, защото никъде не можах да видя човек сблъскал се с това и след това постнал решение. Единствено един пич от чуждите форуми споменаваше за проблем със съпротивлението, както при мен (0.80 Ohm), но за съжаление никой не му бе отговорил и нямам идея дали си е решил проблема или не.
в модула на лявата врата (STVL/TEFA) имам следната грешка: 967D - voltage monitoring of lower limit value.
Когато чета данните с INPA ми дава следните данни (съпротивление от 0.80 Ohm, което е под минималното 0.84 Ohm, за сравнение в дясната врата съпротивлението е 2.84Ohm):

Някой да подскаже кое точно е този Resistor Detonation Pill и къде се намира? Това Airbag-a в шофьорската врата ли е или? Първоначално бях набедил кантара за виновник за светенето на лампата на таблото, но се оказа, че не е той.
Следните грeшки има записани в различните модули свързани с Airbag системата:
01 SIM/SGM OKAY 3 Error stored
93D9 60 - Тази грешка гласи Over Voltage, но следя напрежението в колата постоянно, и според бордовият компютър зареждането е в диапазон 14.2-14.4 волта.
93AE 20 - Нишо описателно не можах да намеря
93E4 60 - Self-test: too few messages (на мен ми звучи като проблем при комуникацията)
A1 SBSL OKAY 2 Error stored
982D 20 Timeout ID 01H (STVL) - Тук може би е вързката с Resistor Detonation Pill, и това че не отговаря?
9842 70 PDC_3: to few telegrams - Проблем в комуникацията отново?
A2 SBSR OKAY 2 Error stored
98AD 20
98C2 70 Self-test: too few messages - Проблем с комуникацията?
Ще се радвам да чуя вашите мнения и препоръки, защото никъде не можах да видя човек сблъскал се с това и след това постнал решение. Единствено един пич от чуждите форуми споменаваше за проблем със съпротивлението, както при мен (0.80 Ohm), но за съжаление никой не му бе отговорил и нямам идея дали си е решил проблема или не.
Последна промяна iceblast на 04 Окт 2013, 18:32, променена общо 1 път
- toncho83
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 25.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: и БМВ кара
- Мечтае да кара: по А-8
Re: Airbag Resistor Detonation Pill - ниско съпротивление Oh
iceblast написа:Колеги, някой с идеи?
На автомивка да си бил преди проблема?
Re: Airbag Resistor Detonation Pill - ниско съпротивление Oh
Не, поне не се е появил веднага след автомивка.
- toncho83
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 25.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: и БМВ кара
- Мечтае да кара: по А-8
Re: Airbag Resistor Detonation Pill - ниско съпротивление Oh
iceblast написа:Не, поне не се е появил веднага след автомивка.
Преди време бях писал тема за проблема с "air-bags",но така и не се публикува(заглавието ли не харесаха,одобрението им закъсня ли...?).Както и да е....
Когато чистят по автомивките със пистолет с препарат по таблото (хем издухва праха,хем пръска препарат) се случва част от препарата да влезе във вътрешността на волана.Влиза от процепите на air-bag.След известно време започва да свети air-bag иконката на таблото и дава различни грешки на диагностиката.Проблема се отстранява като се свалят буксите,почистват се и внимателно с тънка отвертка се натискат жичките към съответните крачета на буксите (с времето се разхлабват).Изчиства се грешката и повече не излиза ако е бил това проблема.Това е доста срещан проблем при Е 60/61.
При мен това беше проблема.Грешки-open circuit и др. Даваше ми проблем и в air-bag на вратата.Изчиствахме грешката и след 2-3 дни пак светваше...много неприятно.Предупредил съм автомивката да не пръскат и мият волана и нямам проблеми...
Re: Airbag Resistor Detonation Pill - ниско съпротивление Oh
Т.е. от волана да идват грешките, които са записани в модула на вратата? Волана лесно ще го сваля, да видим дали ще е тов, макар че съм доста скептично настроен.
- toncho83
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 25.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: и БМВ кара
- Мечтае да кара: по А-8
Re: Airbag Resistor Detonation Pill - ниско съпротивление Oh
iceblast написа:Т.е. от волана да идват грешките, които са записани в модула на вратата? Волана лесно ще го сваля, да видим дали ще е тов, макар че съм доста скептично настроен.
Аз това го правих заедно с приятел,който работи по-електрониката на автомобили и като взе да ми ги развива тия теории ми стана чак смешно,но му се доверих.Принципа му е следния:-След като "прочете" колата пробва да изчисти грешката.Ако само с триене става-то е ясно.Излиза ли пак-започва това с буксите и крачетата им.Следва махане и имитиране на air-bag със съпротивления (ако дава грешка в самия air-bag).И това ако не помогне започва да сменя (слага работещ временно за проба) по-етапно модули докато се стигне до проблемния.Много бавно и тегаво диагностициране,но той ми обясни,че голяма част от тия air-bag проблеми са "в пресичане/засрещане на сигнали"(или нещо от тоя род).В повечето случай с такава профилактика ги лекува.
П.П.Нека да уточня,че горенаписаното е резултат от практиката и наблюденията на моя приятел и не представлява технически наръчник за проверка и отстранение на този тип проблеми.
Re: Airbag Resistor Detonation Pill - ниско съпр. Ohm - РЕШЕ
Колеги, вече по таблото нищооо не свети
Проблем НЯМАШЕ
Преди час слязъх до колата и реших, че ще свалям кората на шофьорската врата за да видя какво става с този модул. Всичко изглеждаше ОК, на пръв поглед. Сложих резистор на буксата на Airbag-а във вратата и тествах за съпротивлението - резултата беше същият 0.80 Ohm. Свалих модула и всички букси по него, продухах кабелите, изчистих оптиката и отидох до една морга да взема модул и да тествам с него. Сложих модула и хоп, вече мереше съпротивление от 2.40 ома
Викам си, явно модула е сдал багажа, закачих я с ИНПАта и почнах да гледам сателитните модули. Оказа се, че всички грешки в модулите на колонките са от проблеми с комуникацията с модулите на вратите. Реших, че ще се занимавам друг ден с тях и ще разглабям, ще почиствам и ще слагам за проба други модули.
Хванах си моя модул, сложих си го, наредих му кабелите, сглобих си кората по обратният ред - Airbag-ците още светеха. Закачих се с компютъра на ново и почнах да гледам по отделните модули - този път навсякъде отчиташе съпротивление в зелени граници (в модулите на вратите и в модулите в колонките). Изчистих грехшките, като веднага след това чаках да се появят отново, но уви - не се появяваха. Вдигнах глава към таблото и какво да видя, Airbag-а не свети
Запалих колата, покарах я малко, угасих я, запалих - грешки няма, Airbag-а не свети
Затворих и доволно се прибрах 

Проблем НЯМАШЕ

Преди час слязъх до колата и реших, че ще свалям кората на шофьорската врата за да видя какво става с този модул. Всичко изглеждаше ОК, на пръв поглед. Сложих резистор на буксата на Airbag-а във вратата и тествах за съпротивлението - резултата беше същият 0.80 Ohm. Свалих модула и всички букси по него, продухах кабелите, изчистих оптиката и отидох до една морга да взема модул и да тествам с него. Сложих модула и хоп, вече мереше съпротивление от 2.40 ома

Хванах си моя модул, сложих си го, наредих му кабелите, сглобих си кората по обратният ред - Airbag-ците още светеха. Закачих се с компютъра на ново и почнах да гледам по отделните модули - този път навсякъде отчиташе съпротивление в зелени граници (в модулите на вратите и в модулите в колонките). Изчистих грехшките, като веднага след това чаках да се появят отново, но уви - не се появяваха. Вдигнах глава към таблото и какво да видя, Airbag-а не свети



8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани