Ревизия на Ванос в прогрес - съвети моля...
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
Ревизия на Ванос в прогрес - съвети моля...
Здравейте!
Извинявам се за по-обширната тема но в момента съм твърде ентусиаиран от това с което съм се захванал а и ми е спешно, затова всякакви съвети към текущата работа ще са повече от необходими и за които много благодаря предварително.
В момента капака на главата ми е свален и ще започвам да свалям валовете понеже има леко чукане на повдигачи след по-дълъг престой. Така и така отварям, реших да сменя и калпавите повдигачи. Всичко дотук добре но...натъкнах се на следните проблеми, които сега се чудя как да оправям:
1. превъртяла шпилка на капака на клапаните от долната страна главата 2-ри откъм купето към предницата. Оказа се, че от там ми тече прилично количество масло. Чудя се какво да го правя. Дали да правя 8мм резба или да слагам поксипол или подобно и да се надявам на чудо.
2. обтегача на вторичната верига е мек. Натиска се без проблем с пръст и явно е за смяна, поноже гледам видеота в които хората със зор го натискат да сложат иглата за фиксиране.
3. в задния край на капака има 2 двойки ограничители/водачи за гарнитурата, там където са полукръговете, като единия от вътрешната страна е счупен и ми се струва, че гарнитурата може да изплюе и да тече. Ноо все пак и тук предпочитам да попитам за съвет.
За всички конструктивни съвети искам да благодаря предварително!
Извинявам се за по-обширната тема но в момента съм твърде ентусиаиран от това с което съм се захванал а и ми е спешно, затова всякакви съвети към текущата работа ще са повече от необходими и за които много благодаря предварително.
В момента капака на главата ми е свален и ще започвам да свалям валовете понеже има леко чукане на повдигачи след по-дълъг престой. Така и така отварям, реших да сменя и калпавите повдигачи. Всичко дотук добре но...натъкнах се на следните проблеми, които сега се чудя как да оправям:
1. превъртяла шпилка на капака на клапаните от долната страна главата 2-ри откъм купето към предницата. Оказа се, че от там ми тече прилично количество масло. Чудя се какво да го правя. Дали да правя 8мм резба или да слагам поксипол или подобно и да се надявам на чудо.
2. обтегача на вторичната верига е мек. Натиска се без проблем с пръст и явно е за смяна, поноже гледам видеота в които хората със зор го натискат да сложат иглата за фиксиране.
3. в задния край на капака има 2 двойки ограничители/водачи за гарнитурата, там където са полукръговете, като единия от вътрешната страна е счупен и ми се струва, че гарнитурата може да изплюе и да тече. Ноо все пак и тук предпочитам да попитам за съвет.
За всички конструктивни съвети искам да благодаря предварително!
- PEEL_OFF
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Умрело е36
- Мечтае да кара: кола на газ...
Re: Ревизия на Ванос в прогрес - съвети моля...
шпилковадач ако знаеш какво е ще ти свърши идеална работа...разпробиваш с малка бургия и го отвиваш просто.попринцип тия шпилки не са много стегнати 

Re: Ревизия на Ванос в прогрес - съвети моля...
Те не са, така е. Майстора дето ми сменя капака е за такъв бой. Масово в нашата родина не се ползва динамометричен ключ. Да не говорим, че стойностите пък едва ли някой ги е чувал. Както и да е. Не съм бил може би ясен. Вътрешната резба на самата глава е изтръгната. В момента обаче намерих една фирма, която продава резбови шпилки, които утре смятам да проверя. Иначе май стругар, щото не намерих надеждно лепило. От друга страна там натягането е 10НМ, което е почти нищо. Утре пак ще го умувам. Ако все пак някой има по-добра идея да свирка! 

- VanDal
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 26.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 330д
- Мечтае да кара: Е24S
Re: Ревизия на Ванос в прогрес - съвети моля...
Може би стругар ще е най-добрия вариант. Незнам дали ще намериш точния инструмент от някой магазин. 

- Cyberloner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Ревизия на Ванос в прогрес - съвети моля...
разгледай каталога със скрепитаелни елементи на Вюрт България, на 122-123 страници има някакъв техен Time Sert, което мжое да свърши работа, имаи подробно описание как се работи с него, но не съм задълбавал да видя дали ще е подходящ.
за надеждно лепило - епоксидните смоли за метали на Bison(тип "течна стомана" - разгледай сайта имаха и такова за блокове на двигатели по спомен)
EDIT: зачовърка ме любопитството и се разрових. Ето лепилото, за което говоря - http://www.profix.bg/plugins/content/co ... content.48
можеш както си е сега дупката само леко да я почистиш и обезмаслиш добре, след това да пробиеш отвор и с метчик даси нарежеп резба, или другия варинт(не го препоръчвам но все пак е възможно) е след като напълниш отвора да вземеш шпилката, да я намажеш с WD-40 или някоя подобна смазка(и сапунена вода става) и да я сложиш в отвора със смолата и да го оставиш така да засъхне. Правил съм го тоя номер, само че с рапиден винт и поксипол и става, ама там беше за доста безотговорна дейност, тук не бих пробвал
за надеждно лепило - епоксидните смоли за метали на Bison(тип "течна стомана" - разгледай сайта имаха и такова за блокове на двигатели по спомен)
EDIT: зачовърка ме любопитството и се разрових. Ето лепилото, за което говоря - http://www.profix.bg/plugins/content/co ... content.48
можеш както си е сега дупката само леко да я почистиш и обезмаслиш добре, след това да пробиеш отвор и с метчик даси нарежеп резба, или другия варинт(не го препоръчвам но все пак е възможно) е след като напълниш отвора да вземеш шпилката, да я намажеш с WD-40 или някоя подобна смазка(и сапунена вода става) и да я сложиш в отвора със смолата и да го оставиш така да засъхне. Правил съм го тоя номер, само че с рапиден винт и поксипол и става, ама там беше за доста безотговорна дейност, тук не бих пробвал

Re: Ревизия на Ванос в прогрес - съвети моля...
Днес взех едни резбови втулки. Мисля да пробвам. Ще споделя какво е станало. Засега уж нещата са както очаквах. Стъблото на Ваноса е халтаво. Има лека компресия когато натискам буталото навътре, но това не е гаранция за ефективен ванос.
Re: Ревизия на Ванос в прогрес - съвети моля...
Здравейте пак. Днес извадих валовете. Изпускателния е с леки драскотини на основите и се чудя дали да го сменям, понеже челата са перфектни. Нека, който вече е минал от там да каже има ли смисъл и какво може да стане ако не се смени. Мислех с водна 2000 да го полирам на струг. Другото, което ме притеснява дори повече е маслото и нагара. Маслото е черно/на 2000 км. е/ и е като катран а е 5в40 - марката е Д.Партс - пълна синтетика. Другото е нагара. Все едно съм излял една чаша утайка от турско кафе. Много мръсотия, много нещо. Мислех с нафта да измия главата, като тая гняс се изтече през магистралите в картера и от там в един леген и направо за горене, но не съм сигурен дали няма да стане издънка. В момента съм в пълна главоблъсканица и всеки съвет и идея са добре дошли.
Re: Ревизия на Ванос в прогрес - съвети моля...
Раздвижване по темата. Всичко е събрано. Естествено по закона на Мърфи стана лек фал. Забравих да затегна обтегача на основната верига и докато се чудя какво шуми 4 литра масло изтекоха в гаража
Другото което е, че повдигачите ги оставих сухи след основното измиване и сега тракат
. Чудя се дали изобщо ще се напълнят сами или трябва да ги отварям пак и този път да ги пълня с масло преди затваряне.
Хайде ако има някой по-знаещ да споделя, че сагата е голяма.


Хайде ако има някой по-знаещ да споделя, че сагата е голяма.

- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Ревизия на Ванос в прогрес - съвети моля...
Какво значи сухи? ако са празни, но си ги омазнил с масълце няма проблеми, като покараш ще се напълнят- ако са читави де.
При условие, че вътре двигателя е мръсен значи, че някой е пропускал да сменя маслото на време- от това се образува тая гняс. Тия надирания са вероятно от нередовната смяна на маслото, няма да се учудя ако понякое време се е включил байпаса на филтъра понеже се е бил задръстил и тогава да се е надрал.
Ако надиранията са само по шииките, апо гърбицитне няма- всичко е наред слагай го обратно и не го шлайфай
Ако след каране 5-10км не спре тракането, то ще трябва да отваряш пак. Нали внимава коя касета къде слагаш да не си има разменил местата, че са различни
При условие, че вътре двигателя е мръсен значи, че някой е пропускал да сменя маслото на време- от това се образува тая гняс. Тия надирания са вероятно от нередовната смяна на маслото, няма да се учудя ако понякое време се е включил байпаса на филтъра понеже се е бил задръстил и тогава да се е надрал.
Ако надиранията са само по шииките, апо гърбицитне няма- всичко е наред слагай го обратно и не го шлайфай
Ако след каране 5-10км не спре тракането, то ще трябва да отваряш пак. Нали внимава коя касета къде слагаш да не си има разменил местата, че са различни

A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
Re: Ревизия на Ванос в прогрес - съвети моля...
За касетите - да, внимавах. Но карах поне 3-4 км и работи на празен ход поне 10 мин. Единственото, което ми остава като идея е, че причината за чукането е липсата на уплътняване на буталцата на повдигачите, понеже вътре не сложих никакво масло
а само ги залях вече монтирани в касетата и желания "филм" няма как да се образува между стената на повдигача и буталцето. Затова ми се струва, че буталото няма да уплътни за да поеме навътре масло, но не съм сигурен. Все пак за първи път чистя повдигачи. Когато ги отварях не съм спазвал кое буталце от кой повдигач е а на ръка подбирах по-добре работещите. Всъщност самите повдигачи ги вадих само защото след 2-3 дена седяне тракаха по 10 секунди при палене. Някой ще каже, че е било излишно
ама нали всеки иска колата му да е по по най.


10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани