От 95А към 140А генератор-мнения
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
20 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: От 95А към 140А генератор-мнения
shiko написа:аз съм с 140 ампера алтернатор на 325тдс и напрежението на зареждане е 13.9-14 волта.при каране само в града отначало като заредя акомулатора с токоизправителя ми показва 12.62 волта и постепенно пада след каране в града.така че не мисля че по-големия алтернатор вреди на акомулатора.мисля даже да си направя външно реле за зареждането и да вдигна малко напрежението на около 14.4 волта,та да може да се зарежда повече акумулатора.при разреден акумулатор пак не е добре за него тъй като се получава сулфатизиране на оловните плочи и пак се скапва за кратко време.тъй че по ниското напрежение на зареждане е подходящо за дълъг път,за да може да има време да се зареди акумолатора,а за кратки пътувания според мен е по полезно по високото напрежение на зареждане /14.4 волта/
Колега ти ме уби с това... Доразкажи ми идеята стана ми много интересно... какви релета какви прочия... за дозареждане... На самоото динамо си пише изправеното напрежение от 14Волта имаш едни загуби по Греца и ти дава едни 13,9 Волта... Какво толкова го мислите ,че не ви вдигало 14,4волта на жигулата едно време го вдигаше толкова.. напълно нормално си е 13,9 волта да имате като на динамото пише 14в..... Проста логика... ако мерите напрежението с уред от 5 лева може и 15 волта да имате... Всичко е много относително.. Акумулатор съм зареждал и със компютърно захранване.. което знаем е на 12волта.. Колегата zvetico горе много точно го каза... 2 модула просто и ясно казано генератор и консуматор.. я пипнете едното та да видим какво ще стане с другото.... да не си чертаеме сега с пейнта схеми ...
П.П моляте дай ми схемата на номера с релетата.. такова нещо не бях чувал

- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: От 95А към 140А генератор-мнения
Nickelback написа:Boyadjiev написа:Nickelback написа:Boyadjiev написа:Понеже се опитвате да стигнете до правилният начин на зареждане - това ще ви помогне надявам се![]()
Бояджиев, повярвай ми, НЕ ИСКАШ, да задълбаваме в дълбоката теория на ТЗУ
Просто ориентираме човека за порядъка на зарядния ток... А и не съм сигурен, че електронния блок на БМВ поддържа първия сектор от графиката ти и въобще тоя закон на зареждане дето е описан
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Там може да си говорим, че ми беше интересно и ми е един от силните предметииначе всеки ел. Блок за зареждане трябва да поддържа идентична х-ка. Тоя в БМВ-то нямам съмнения,особено щом карат по 10+ години акумулаторите
Понеже аз нямам претенции да ми е силен предмет, пък ми е интересно, би ли ми обяснил на какво точно се дължи странната форма на кривата на "Charging voltage"-а в първия сектор?
И най-вече кое определя тая величина?
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Теб те интересува подаваният ток, не напрежението в първа фаза - подаваш постоянен ток към батерията и е нормално напрежението да варира в зависимост от вътрешните съпротивления на батерията докато се зарежда, понеже там минаваш от пълен разряд до около 80% зареждане от капацитета й.



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- shiko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 15.04.2008
- Местоположение: vidin
- Пол: Мъж
- Кара: 325tds
Re: От 95А към 140А генератор-мнения
hacker4eto1 написа:shiko написа:аз съм с 140 ампера алтернатор на 325тдс и напрежението на зареждане е 13.9-14 волта.при каране само в града отначало като заредя акомулатора с токоизправителя ми показва 12.62 волта и постепенно пада след каране в града.така че не мисля че по-големия алтернатор вреди на акомулатора.мисля даже да си направя външно реле за зареждането и да вдигна малко напрежението на около 14.4 волта,та да може да се зарежда повече акумулатора.при разреден акумулатор пак не е добре за него тъй като се получава сулфатизиране на оловните плочи и пак се скапва за кратко време.тъй че по ниското напрежение на зареждане е подходящо за дълъг път,за да може да има време да се зареди акумолатора,а за кратки пътувания според мен е по полезно по високото напрежение на зареждане /14.4 волта/
Колега ти ме уби с това... Доразкажи ми идеята стана ми много интересно... какви релета какви прочия... за дозареждане... На самоото динамо си пише изправеното напрежение от 14Волта имаш едни загуби по Греца и ти дава едни 13,9 Волта... Какво толкова го мислите ,че не ви вдигало 14,4волта на жигулата едно време го вдигаше толкова.. напълно нормално си е 13,9 волта да имате като на динамото пише 14в..... Проста логика... ако мерите напрежението с уред от 5 лева може и 15 волта да имате... Всичко е много относително.. Акумулатор съм зареждал и със компютърно захранване.. което знаем е на 12волта.. Колегата zvetico горе много точно го каза... 2 модула просто и ясно казано генератор и консуматор.. я пипнете едното та да видим какво ще стане с другото.... да не си чертаеме сега с пейнта схеми ...
П.П моляте дай ми схемата на номера с релетата.. такова нещо не бях чувал
това което съм го написал го споделям от личен опит,а не от някакви измислени истории.давам ти нагледен пример за това.сега като замеря акумулатора без да съм палил колата 30 минути например,показва 12.1 волта.както знаеш напрежението на здрав и зареден акумулатор е 12.65 волта,следователно моят е разреден до някакво ниво далече от нормалното.свалям акумулатора и го свързвам към зарядното и като се зареди около 16 волта на клемите спирам заряда и го оставям в покой час-два и меря отново напрежението.показва 12.62 волта.след като го монтирам в колата и след няколко дена каране на къси разтояния/около 10 км/,напрежението в покой започва да спада след всеки изминал ден и стига пак около 12.1-12.2 волта.акумулатора е нов на една година марка ексайд 100 амперчаса,алтернатора ми е 140 ампера.и според теб защо на някой коли реле-регулаторите са на 14 волта,а на други на 14.4 волта.
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: От 95А към 140А генератор-мнения
Мале вие не сте добре, какво толкова го мислите, тая кола излиза ли стандартно и със 140а алтернатор-отговора е ДА, слагай там и се радвай, нищо няма да и стане на колата и на акумулатора. Това, че е 140а не значи че през цялото време бичи на 140а и изпича всичко в колата щото разбираш ли мноооо е мощен.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: От 95А към 140А генератор-мнения
Boyadjiev написа:Nickelback написа:...
Понеже аз нямам претенции да ми е силен предмет, пък ми е интересно, би ли ми обяснил на какво точно се дължи странната форма на кривата на "Charging voltage"-а в първия сектор?
И най-вече кое определя тая величина?
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Теб те интересува подаваният ток, не напрежението в първа фаза - подаваш постоянен ток към батерията и е нормално напрежението да варира в зависимост от вътрешните съпротивления на батерията докато се зарежда, понеже там минаваш от пълен разряд до около 80% зареждане от капацитета й.
Да съгласих се, беше ми странна кривата, щото все правят разни идеализации с кондензатори


Хмм, еквивалентната схема на една зареждаема клетка не е особено простa и се замислям, че при толкова много параметри разликата от акумулатор до акумулатор и техния живот може да варира в мнооого широки граници.
Съответно трябда да бъдат правилно съгласувани с електрониката за зареждане. Не съм и очаквал да са прости нещата...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
20 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани