Странно виене от двигателя и проблем с чистачките?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 20.08.2006
Местоположение: Берковица/Виена

Странно виене от двигателя и проблем с чистачките?

Мнение от mirmidon » 23 Сеп 2006, 1:05

Днес забелязах, че когато двигателят работи на свободен ход се чува леко виене от него. Сякаш пластмасово колето стърже в желязо. Се си мисля, че е някое от тези пластмасовите ролки на който се върти ремъка. Двигателят ми е М43 и всичко се задвижва от един ремак. Някакви идеи какво да правя? От няколко дни забелязах също, нали все вали напоследък, че като пусна чистачките на втора степен и започват да си променят хода на движение сами. В смисъл когато колата е на първа предавка или когато е на свободен ход чистачките сами се забавят(падат до долу, бавят се около 1 сек., след това пак правят едно движение), а когато съм на по-голяма предавка или се движа с по голяма скорос (не съм го остановил дали е така все още, защото тази вечет ситгнах до този извод) това прекъсване от 1 сек. когато са долу го няма. Немога да разбера каква е логиката чистачките да си променят бързината в зависимост от скоростта или предавката?
B M W и всички останали!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 25.07.2006
Местоположение: София

Мнение от joystick » 23 Сеп 2006, 9:02

колега незнам за виенето ,но за чистачките и при мен е така.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 7.05.2006
Местоположение: Варна

.........

Мнение от rplamen » 23 Сеп 2006, 10:55

При мен когато чистачките са на 2 степен и примерно спра на светофара,те бачкат на интервал а когато потегля тръгват да бачкат постоянно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 23 Сеп 2006, 11:48

Това с чистачките не само, че е нормално ами дори се води ектра, която БМВ са слагали доста преди други марки :D
Идеята е, че когато колата се движи в градски условия, когато се спре на светофар и дъжда не е особено проливен (пък даже и да е) се получава едно доста досадно и напразно блъскане на чистачките напред-назад. За тази цел, когато са на пъва, непрекъсната степен (втора позиция на ключа) те преминават в интервален режим на движение ( с лека пауза ). При тръгване на колата те веднага минават отново в непрекъснат режим, за да отмият блъскащите се капки по джама. ;)
Мен лично мнооого ме изкефи тая шукария, като я забелезах! :D

А за виенето може да капнеш по една-две капки от щеката на оста на ролкоте, за да видиш дали ще спре, а после вече иде смяната. :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 856
Регистриран на: 19.08.2005
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 530i SMG

Мнение от PIPERKOV » 23 Сеп 2006, 13:20

Да това е то4но както ти каза колегата Екстра която е много ползотворна в градски условия,ане 4е са ти се преебали 4иста4ките.
А пък за виенето,незнам данеби да е лагер на генератора

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 25.07.2006
Местоположение: София

Мнение от joystick » 23 Сеп 2006, 13:51

колеги като се замисля това с чистачките е идеална екстра.и аз предполагах че не е случайно :lol:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 20.08.2006
Местоположение: Берковица/Виена

Мнение от mirmidon » 23 Сеп 2006, 14:31

Виенето като, че ли идва точно от ролките дет е ремака. Сутринта забелязах, че когато е студена колата е доста по-шумно виенето, след като достигне нормалната работна температура, шумът намалява чувствително. Искъм да ви питам също за нивото на антифриза. В момента нивото на антифриза ми е почти на дъното на преливника, но колата си работи нормално. На приливника има една линия и пише на нея COLD. До там ли трябва да е нивото на антифриза? Мога да взема антифриз от ОМВ. Препоръчайте ми какъв антифриз да взема! Повечето ми приятели ме посъветваха да взема концентрат !?!
B M W и всички останали!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 28.04.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI, Е60
Мечтае да кара: BmW F06 M

Мнение от Enslaving_Lecher » 23 Сеп 2006, 18:04

mirmidon написа:Виенето като, че ли идва точно от ролките дет е ремака. Сутринта забелязах, че когато е студена колата е доста по-шумно виенето, след като достигне нормалната работна температура, шумът намалява чувствително. Искъм да ви питам също за нивото на антифриза. В момента нивото на антифриза ми е почти на дъното на преливника, но колата си работи нормално. На приливника има една линия и пише на нея COLD. До там ли трябва да е нивото на антифриза? Мога да взема антифриз от ОМВ. Препоръчайте ми какъв антифриз да взема! Повечето ми приятели ме посъветваха да взема концентрат !?!


Нивото трябва да е до тази линия - COLD - при студен мотор, а за антифриз аз си взех VAICO концентрат (немски), разрежда се 1:1 за температури до -36 и 1:2 за до -20, като препоръчват 1:1, с добавки против корозия и т.н. 1.5 литра струва 16лв.

п.п.: тая "шукарийка :mhihi: " с чистачките и аз я имам...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 20.08.2006
Местоположение: Берковица/Виена

Мнение от mirmidon » 23 Сеп 2006, 21:17

Днес капнах малко масалце върху ролката зареждаща бобината и тази която е точно до нея, не я знам за какво е, май само опъва ремака и малко върху перката долу в основата дет се върти и скривуцането спря. Обаче преди малко се заслушах и пак започнах да го дочувам. Мисля, че скривуцането идва от ремака, защото скривуца на моменти. Според мен скривуцането спира когато смажа самият ремък. Някакви идеи?
B M W и всички останали!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 25 Сеп 2006, 4:07

Братле, по-полека карай с т'ва масло! Казах да смажеш само ролките, а не да омазваш целия мотор! :mhihi: Идеята беше, като се чува, да капнеш леко на двете ролки (или там, колкото бяха на компакта) и то вътре на осите... Как тъй ще мацаш по ремъка? Ако спре - значи е от тях, но смяната решава проблема на практика.
В тоя ред на мисли, ти сменял ли си ги ролките и ремъка?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 25 Сеп 2006, 9:52

Смени си ремъка от него е когато се износи свисти като на ролки това се получава от металните конци вътре в него, трият се в металните шайби. Проверява се съпунена вода или вода само не с масло. Ама ти вече си го проверил така или иначе.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook