Въпрос за круиз контрол!
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Въпрос за круиз контрол!
Здравейте, колеги!
Интересува ме специално тази екства, която излиза по вин на колата ми : S544A
Geschwindigkeitsregelung MIT Bremsfunkt
Въпросът е, как се активира тази спирачна функция и на какъв принцип работи, какво следи дали има препятствие отпред? Аз не мисля, че моята кола има подобна екства, въпреки че е описана като такава от производителя
Колата няма кръглото "око" отпред на бронята, ако то следи за препятствия!
Възможно ли е да е някаква подготовка?
Благодаря предварително!
Интересува ме специално тази екства, която излиза по вин на колата ми : S544A
Geschwindigkeitsregelung MIT Bremsfunkt
Въпросът е, как се активира тази спирачна функция и на какъв принцип работи, какво следи дали има препятствие отпред? Аз не мисля, че моята кола има подобна екства, въпреки че е описана като такава от производителя

Възможно ли е да е някаква подготовка?
Благодаря предварително!
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
- LandShark
-
смирен поклонник
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
Re: Въпрос за круиз контрол!
Моето Е90 е със същия вариант на КК (круиз контрол). В Е90 доколкото зная са три КК: базов, КК със спирачна функция и активен КК. Само активния КК е с око (радар) отпред и следи препятствията. Този със спирачната функция има контрол и в/у спирачките: примерно при по-стръмен наклон когато колата започне да ускорява, КК със спирачна функция автоматично намаля. Или - ако си задал 120км/ч и с лоста намалиш желана скорост например на 100км/ч - колата сама започва да намаля. Подобно поведение има и ако си задал някаква скорост, обаче ускориш с педала на газта до по-висока за момент (КК не се изключва в този случай сам) и след това пуснеш газта - колата започва да намаля. Твоята (и моята) версия на КК нямат нищо общо с активния КК, при който се следи дали няма автомобил отпред и ако има автоматично скоростта се намаля до тази на водещия отпред автомобил, ако той изчезне (смени лентата) - автоматично ускорява до зададена скорост.
- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: Въпрос за круиз контрол!
LandShark написа:.
Благодаря за изчерпателният отговор, колега!

А тази икона с автомобил и маркировка зад него за какво е на таблото, при теб има ли я?

Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
- LandShark
-
смирен поклонник
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
Re: Въпрос за круиз контрол!
говоря на изуст, не си спомням таблото, мисля че я имаше. Но това работи само на автомобил с АКК. Иконата е автомобил пътно платно и няколко напречни линии. При активацията на АКК се маркира пътно платно и напречните линии (доколкото си спомням), като броя им показва каква дистанция да поддържа спрямо автомобил отпред. Иконата за автомобил светва само когато системата разпознава чрез радара (окото) автомобил отпред. Преди време пробвах автомобил с АКК и точно с тази система си играх не малко, но така или иначе мина време от тогава и нещата ги пиша малко на спомени.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Въпрос за круиз контрол!
Иконките ги имат всички коли, спирачната функция е това, което описа Land Shark, автопилота си намалява и реално можеш да управляваш скоростта напълно само през лостчето му (да не вземе някой да пусне волана
)

Never mistake motion for action...
- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: Въпрос за круиз контрол!
Leon написа:.
Повечето може и да ги имат, но тези, които аз съм гледал (само 2 са ) нямаха тази икона, дори самото подреждане на лампите ( специално Check Engine ) ми направи впечатление, че са на различно място

Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Въпрос за круиз контрол!
Нормално, активният автопилот не се предлага от началото на производството на Е90, а примерно от 2007-8г., тоест тогава са пренаредили иконките. Не съм сравнявал коли от еднаква година, но едва ли ще направят цяло различно табло заради една иконка.
Never mistake motion for action...
- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: Въпрос за круиз контрол!
Да, затова не се бях замислил, тези които гледах бяха от първите 
Та...пробвах въпросната стоп функция и е точно така, както колегата е описал по-горе
Включих темпомата и задържах лоста за да намали, не се усеща кой знае колко, че се задействат спирачките, но е факт че го правят, защото автоматично се задействат и стоп светлините отзад 
Вече няма да я мисля тази стоп финкция
Благодаря на включилите се в темата


Та...пробвах въпросната стоп функция и е точно така, както колегата е описал по-горе


Вече няма да я мисля тази стоп финкция

Благодаря на включилите се в темата


Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
Re: Въпрос за круиз контрол!
LandShark написа:говоря на изуст, не си спомням таблото, мисля че я имаше. Но това работи само на автомобил с АКК. Иконата е автомобил пътно платно и няколко напречни линии. При активацията на АКК се маркира пътно платно и напречните линии (доколкото си спомням), като броя им показва каква дистанция да поддържа спрямо автомобил отпред. Иконата за автомобил светва само когато системата разпознава чрез радара (окото) автомобил отпред. Преди време пробвах автомобил с АКК и точно с тази система си играх не малко, но така или иначе мина време от тогава и нещата ги пиша малко на спомени.
Г-н Барабонков, баш ми е драго да потвърдя написаното. При E90 ACC се различава по допълнителното копченце на лоста за темпомата с 4 възможности за избор на дистанция, които се изобразяват по средата на таблото над часа - две линии изобразяващи платното и линии за избраната дистанция. Като се появи автомобил в обсега на радара светва съответния символ в оранжево. Стои светнал до момента, в който не изчезне обекта отпред. Същият символ светва в червено, ако примерно решите на пуснат ACC да минете много близо до някой. Понякога се шашка, ако имате лоши навици с изпреварвания от близка дистанция. Това, което мога да кажа е, че при ... новите моделни поколения, в които ACC се премести зад маската долу F10/F07/F01/F12/... при силен дъжд или снеговалеж ACC спира да работи, докато със задоволство съм забелязал, че на моето E91 ACC-то е излизало от строя може би веднъж/два при брутално заледена предница след 1000+ км в сурови зимни условия.
Малко допълнителна информация за ACC за по-любознателните. При Е90 ACC се води второ поколение. За разлика от ACC първо поколение в Е63/Е64 или Е60 преди Март 2005 г., където системата работи малко или много самостоятелно, при Е90 изчисленията минават през LDM (Longitudinal Dynamics Management) модул заедно с голямо количество допълнителни системи на автомобила. Самият ACC радар е доста по-малък като размер и има 4 зони с два пъти по-голям ъгъл на засичане (+/- 8 градуса). В момента, в който подадете мигач например автомобила е в готовност да ускори или с други думи приема допълнителни сигнали влияещи над бъдещата му активност, което също е новост. Известно е, че работи от 30 до 180 км/ч, по-малко известно е, че се изключва при скорост от 22 км/ч. Няколко неща могат да прекъснат работата му - деактивиране от шофьора посредством лостчето; натискане на спирачката; намесване на DSC; изключване на DSC; включване на DTC; задържане на съединителя повече от 4 секунди; изключване на автомата на N.. При активиране на спирачната функция на ACC колата спира с максимално 2.5 m/s2, а максималното ускорение е 1.2 m/s2. Странично над 4 m/s2 изключва. При различните модификации и купета има малки донастройки, но цялостно параметрите са тези.
Още малко допълнителна информация и за DCC (Dynamic Cruise Control) или темпомат със спирачна функция, до колкото си спомням беше стандарт за 6 цилиндровите Е90 като излязоха. Цялостно аналогичен на ACC като може да бъде активиран от 30 до 250 км/ч и се изключва под 20 км/ч. Интересно е, че при превключване на предавки може да не докосвате педала на газта и да сменяте предавки, до момента, в който не задържите натиснат съединителя повече от 4 сек или при положение, че автомобила стои известно време в прекалено ниски или прекалено високи обороти - DCC се изключва. Стойностите за ускорение, спиране и странични натоварвания са същите.
- katronski_br
- ентусиаст
-
- Мнения: 857
- Регистриран на: 9.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: с кеф...
- Мечтае да кара: МИГ29
- Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.
Re: Въпрос за круиз контрол!
нов въпрос:. моят КК си е нормален, без радар. Какво трябва да ми светне като е пуснат? На старата ми Е46 светкаше една зелена лампичка, сега не виждам никаква сигнализация по таблото. Единствено само скоростта на автомобила се влияе от лостчето...
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''
- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: Въпрос за круиз контрол!
katronski_br написа:нов въпрос:. моят КК си е нормален, без радар. Какво трябва да ми светне като е пуснат? На старата ми Е46 светкаше една зелена лампичка, сега не виждам никаква сигнализация по таблото. Единствено само скоростта на автомобила се влияе от лостчето...
Не ти ли се появява още една стрелка на скоростомера, която застава на избраните километри?

Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
- katronski_br
- ентусиаст
-
- Мнения: 857
- Регистриран на: 9.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: с кеф...
- Мечтае да кара: МИГ29
- Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.
Re: Въпрос за круиз контрол!
не. не се появява. какъв може да е проблема?
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Въпрос за круиз контрол!
Тази стрелка по спомен, излиза само на моделите с шестцилиндрови двигатели.
- katronski_br
- ентусиаст
-
- Мнения: 857
- Регистриран на: 9.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: с кеф...
- Мечтае да кара: МИГ29
- Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.
Re: Въпрос за круиз контрол!
да разбирам ли че нямам проблем???
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''
- majstorapetkov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 422
- Регистриран на: 21.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Въпрос за круиз контрол!
Нямаш индикация и нямаш никакъв проблем. Моят мотор е същия, годината и километрите, които си писал в друга тема са като твоите. 

30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани