гасне в движение 325 ТДС 96г комби
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- nasko_hd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 26.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW е46
- Детайли за колата: E46 318i 1999г
Re: гасне в движение 325 ТДС 96г комби
То така на думи лесна работа,но дефакто си е два дена работа.Аз лично нямам инстроментите за свалянето на ГНП-то и сигурно ще се наложи да я карам на маистор.
В неделя мисля да си върна помпата в старото положение,е ме съмнява като съм я бутнал към главата има голямо предварение а гледам плочката е в най-краино положение към шофиора и се получава пълен идиотизъм и сурова нафта през ауспуха.
От къде да си намеря пълен комплект оплътнения за ГНП-то колеги че в магазина в които работя нямат за моята помпа (имат единични уплатнения но с тях голяма играница щее да ги диря)?

В неделя мисля да си върна помпата в старото положение,е ме съмнява като съм я бутнал към главата има голямо предварение а гледам плочката е в най-краино положение към шофиора и се получава пълен идиотизъм и сурова нафта през ауспуха.
От къде да си намеря пълен комплект оплътнения за ГНП-то колеги че в магазина в които работя нямат за моята помпа (имат единични уплатнения но с тях голяма играница щее да ги диря)?
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: гасне в движение 325 ТДС 96г комби
Уплътнения има в Авто+ 20лв. е комплекта след отстъпка, към комплекта се копуват още един или два големи опръстена които ги няма в него + семеринга всичко е около 35-40лв.
Инструмент за сваляне на помпата ако намериш от кой да вземеш ще е хубвао, за да си ги смениш сам, че иначе ако го домързи тоя дето ги сменява ще го правиш няколко пъти като мен.
Свалянето на помпата не е особенно трудно, вече го правя за норматив
После сглобяването си има леки особенности, но ако внимаваш няма да имаш грижи.
И въпреки всичко ако не ти се цапа и намериш някой да го направи на прилична цена и да го прави пред теб е ОК.
Има няма 3 часа работа е, за опитен човек и по малко.
Инструмент за сваляне на помпата ако намериш от кой да вземеш ще е хубвао, за да си ги смениш сам, че иначе ако го домързи тоя дето ги сменява ще го правиш няколко пъти като мен.
Свалянето на помпата не е особенно трудно, вече го правя за норматив

После сглобяването си има леки особенности, но ако внимаваш няма да имаш грижи.
И въпреки всичко ако не ти се цапа и намериш някой да го направи на прилична цена и да го прави пред теб е ОК.
Има няма 3 часа работа е, за опитен човек и по малко.

- nasko_hd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 26.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW е46
- Детайли за колата: E46 318i 1999г
Re: гасне в движение 325 ТДС 96г комби
Влади лесно ти е на теб след като си го правел няколко пъти.Наемам се на процедурата тук имам един познат с нужните инстроменти но пък искам като се свали да се настрои с комп. а тук само 2--3ма си разбират от работата.Та затова мисля да я закарам направо на маистор да ми я смени и настрои както си му е реда.
Иначе да попитам от форума кои може да ми свърши тази работа,щом ставала за ден не мие проблем да утепам 200-300км но поне ще знам че ще стане качествено.??
Иначе да попитам от форума кои може да ми свърши тази работа,щом ставала за ден не мие проблем да утепам 200-300км но поне ще знам че ще стане качествено.??
- nasko_hd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 26.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW е46
- Детайли за колата: E46 318i 1999г
Re: гасне в движение 325 ТДС 96г комби
Днес ме сърбяха пръстите и се чудех какво да правя та реших да си върна ГНП-то на мястото и м/у другото почистих ЕГР-а и си наместих волана че като карам направо стои леко настрани.
Иначе разбрах че ГНП-тп ми таи от горната гарнитура(там от където се настройва за горивото) и мисля само нея да си поръчам и да си я сменя.Уплътненията комплект си ги намерих за 65лв от Косер уж на Бош ама сега като знам че няма смисъл от тях ще си взема само горната.Също така забелязах че няма плътност между металния и гумения маркуч за излишната нафта от ГНП-то.Върти си се както иска и излиза почти без проблем.
Да питам и друго под колекторите (пластмасовите) има един мущук за маркуч (3х7мм май).От къде трябва да го взема този маркуч и да го нахлузя там??
Иначе разбрах че ГНП-тп ми таи от горната гарнитура(там от където се настройва за горивото) и мисля само нея да си поръчам и да си я сменя.Уплътненията комплект си ги намерих за 65лв от Косер уж на Бош ама сега като знам че няма смисъл от тях ще си взема само горната.Също така забелязах че няма плътност между металния и гумения маркуч за излишната нафта от ГНП-то.Върти си се както иска и излиза почти без проблем.

Да питам и друго под колекторите (пластмасовите) има един мущук за маркуч (3х7мм май).От къде трябва да го взема този маркуч и да го нахлузя там??
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: гасне в движение 325 ТДС 96г комби
nasko_hd написа:Днес ме сърбяха пръстите и се чудех какво да правя та реших да си върна ГНП-то на мястото и м/у другото почистих ЕГР-а и си наместих волана че като карам направо стои леко настрани.
Иначе разбрах че ГНП-тп ми таи от горната гарнитура(там от където се настройва за горивото) и мисля само нея да си поръчам и да си я сменя.Уплътненията комплект си ги намерих за 65лв от Косер уж на Бош ама сега като знам че няма смисъл от тях ще си взема само горната.Също така забелязах че няма плътност между металния и гумения маркуч за излишната нафта от ГНП-то.Върти си се както иска и излиза почти без проблем.
Да питам и друго под колекторите (пластмасовите) има един мущук за маркуч (3х7мм май).От къде трябва да го взема този маркуч и да го нахлузя там??
При толкова бутане на плочката няма начин да не потече. Между другото ще видиш, когато някой ти направи регулировката с лаптоп, с колко малко- десети от милиметъра, се бута плочката и колко неправилно си правил настройката.
Мущука, за който питаш много ми прилича на този за маркуча на МАР сенсора, ако досега си карал без да е включен в колектора, не знам какво си очаквал от двигателя.
- nasko_hd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 26.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW е46
- Детайли за колата: E46 318i 1999г
Re: гасне в движение 325 ТДС 96г комби
Колега аз плочката на помпата до сега не съм я пипал изобщо,само съм променял градуса на ГНП-то да видя дали ще има промяна за да разбера дали имам разхлабена верига.Иначе наистина там нямам маркуч.
От сервото излиза един дебел маркуч и отива към вакумпомпата и там където се чупката на този маркуч има едно разклонение и отива до МАП-а а от МАП-а един отива към ЕГР-а и един виси надолу с малък филтър.Одеве забелязах че този мощук на пластмасовия колектор стои свободен.
Таа сега се чудя ако искарам маркуча от вакум сервото и го вкарам в мущука на колекторите дали ще има разлика и какво да правя със свободния мущук на тръбата на сервото .
От сервото излиза един дебел маркуч и отива към вакумпомпата и там където се чупката на този маркуч има едно разклонение и отива до МАП-а а от МАП-а един отива към ЕГР-а и един виси надолу с малък филтър.Одеве забелязах че този мощук на пластмасовия колектор стои свободен.
Таа сега се чудя ако искарам маркуча от вакум сервото и го вкарам в мущука на колекторите дали ще има разлика и какво да правя със свободния мущук на тръбата на сервото .
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: гасне в движение 325 ТДС 96г комби
nasko_hd написа:Колега аз плочката на помпата до сега не съм я пипал изобщо,само съм променял градуса на ГНП-то да видя дали ще има промяна за да разбера дали имам разхлабена верига.Иначе наистина там нямам маркуч.
От сервото излиза един дебел маркуч и отива към вакумпомпата и там където се чупката на този маркуч има едно разклонение и отива до МАП-а а от МАП-а един отива към ЕГР-а и един виси надолу с малък филтър.Одеве забелязах че този мощук на пластмасовия колектор стои свободен.
Таа сега се чудя ако искарам маркуча от вакум сервото и го вкарам в мущука на колекторите дали ще има разлика и какво да правя със свободния мущук на тръбата на сервото .
Колега, пишеш, че помпата е в най-крайно положение към шофьора, за това останах с впечатление, че си правил и корекции на подаваното гориво, иначе няма как да знаеш какво е положението на плочката.
Най-добре вкарай маркуча от МАР сенсора директно в колектора, на тези, на които не виждаш предназначението ги запуши- има някои екстри, които се командват с вакум, да кажем щора на водният радиатор.
- nasko_hd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 26.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW е46
- Детайли за колата: E46 318i 1999г
Re: гасне в движение 325 ТДС 96г комби
Когато променях градуса на помпата тогава забелязах че плочката е в най-задно положение и затова не съм я местил.Иначе сега като свалих малко помпата надолу работи по меко двигателя.
Относно маркучите.
Този които излиза от сервото (3х7мм) го запуших и включих колекторите към МАП-а.Утре ще видя дали ще има разлика.
Относно маркучите.
Този които излиза от сервото (3х7мм) го запуших и включих колекторите към МАП-а.Утре ще видя дали ще има разлика.
- nasko_hd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 26.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW е46
- Детайли за колата: E46 318i 1999г
Re: гасне в движение 325 ТДС 96г комби
http://www.servimg.com/image_preview.ph ... u=11047084
това ли е регулатора за налягаето на въздуха или?
това ли е регулатора за налягаето на въздуха или?
Re: гасне в движение 325 ТДС 96г комби
Това е мап сензора, следи налягането. Маркучлето от всмукатела влиза в него.
- nasko_hd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 26.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW е46
- Детайли за колата: E46 318i 1999г
Re: гасне в движение 325 ТДС 96г комби
Днес нямаше разлика мамка му.
Ако запуша ЕГР-а с бирена капачка ще има ли ефект нещо.(колегата Зъбчо ме посаветва и мисля да му се доверя за идеята).
Имам чувството че тази помпа в началото въобще не прави налягане и петрола си тече в цилиндрите докато стартера се умори от въртене и свещоте прегреят от няма и накъде дизелака пали и зад мен димна завеса.
Утре се надявам да ми докарат тази горната гарнитура и уикенда дано успея да я сменя .
Ако запуша ЕГР-а с бирена капачка ще има ли ефект нещо.(колегата Зъбчо ме посаветва и мисля да му се доверя за идеята).
Имам чувството че тази помпа в началото въобще не прави налягане и петрола си тече в цилиндрите докато стартера се умори от въртене и свещоте прегреят от няма и накъде дизелака пали и зад мен димна завеса.
Утре се надявам да ми докарат тази горната гарнитура и уикенда дано успея да я сменя .
Re: гасне в движение 325 ТДС 96г комби
Запушвай го смело. Проблема няма да ти го реши, но е по добре да го няма
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: гасне в движение 325 ТДС 96г комби
Като смениш тази гарнитура на плочката, ще текне от другите!
Направих тази глупост и знам какво ще стане на 100%
Преди две години като си купих последния ТДС му течеше помпата точно от там, викнах един познат и той смени само тая гарнитура, след два месеца се разтече от страничните тапи, отидох при друг познат, който свали помпата и смени всички уплътнения без този опръстен който е между задната и предната часта ГНП, покарах така година и колата почна да пали трудно сутрин, докато един ден ми направи проблем соленоидния клапан, беше блокирал затворен.
Вследствие на блокиралия клапан по лесно се до сасипа този опръстен и се разтече като лейка, буквално!
Даже имам тема по по въпроса, и понеже ми писна да се занимавам с глупости и да ме отсвирват, или да ми обявяват някакви безумни пари за тоя ремонт реших да си го направя сам.
Оказа се че не е много трудно, въпрос на желание е.
И така покрай първото сваляне и качване на помпата даже изкривих един клапан, щото духна един вятър и ми се наби парцал на първи цилиндър във всмукателния отвор на главата, докато си играех с центровката на ГНП.
Та казвам ти, за да не се занивамаш като мен няколко пъти с една и съща процедура, свали ГНП и смени всичко де що е уплътнение по нея, аз съм готов да ти обясня по телефона в реално време ако срещнеш някое затруднение.
Другия вариант е да отидеш на сервиз, в супер дизел за тая процедура искат 300лв., да им занесеш свалена помпа да и сменят всичко и да ти я центроват на стенд, после да си я качиш на колата, на мен това ми се вижда скъпо и затова си го направих сам.
Реално ако трябва да плащаш на някой за сваляне и качване на помпа+ центровка със сваляне на ангренажа, невярвам някой да го направи за под 250-300 за труд, просто е много работа.
Реално ако трябва да я плащаш тая цена е най добре да смениш целия комплект ангренаж за да си струва, че после ако се наложи пак ще ги платиш тия пари.
Ако само се сваля и качва помпата пак невярвам някой да го направи за под 100лв.,
събери нужния инструмент и действай, не е нещо което да се прави от хора с три ръце и две глави
Направих тази глупост и знам какво ще стане на 100%

Преди две години като си купих последния ТДС му течеше помпата точно от там, викнах един познат и той смени само тая гарнитура, след два месеца се разтече от страничните тапи, отидох при друг познат, който свали помпата и смени всички уплътнения без този опръстен който е между задната и предната часта ГНП, покарах така година и колата почна да пали трудно сутрин, докато един ден ми направи проблем соленоидния клапан, беше блокирал затворен.
Вследствие на блокиралия клапан по лесно се до сасипа този опръстен и се разтече като лейка, буквално!
Даже имам тема по по въпроса, и понеже ми писна да се занимавам с глупости и да ме отсвирват, или да ми обявяват някакви безумни пари за тоя ремонт реших да си го направя сам.
Оказа се че не е много трудно, въпрос на желание е.
И така покрай първото сваляне и качване на помпата даже изкривих един клапан, щото духна един вятър и ми се наби парцал на първи цилиндър във всмукателния отвор на главата, докато си играех с центровката на ГНП.
Та казвам ти, за да не се занивамаш като мен няколко пъти с една и съща процедура, свали ГНП и смени всичко де що е уплътнение по нея, аз съм готов да ти обясня по телефона в реално време ако срещнеш някое затруднение.
Другия вариант е да отидеш на сервиз, в супер дизел за тая процедура искат 300лв., да им занесеш свалена помпа да и сменят всичко и да ти я центроват на стенд, после да си я качиш на колата, на мен това ми се вижда скъпо и затова си го направих сам.
Реално ако трябва да плащаш на някой за сваляне и качване на помпа+ центровка със сваляне на ангренажа, невярвам някой да го направи за под 250-300 за труд, просто е много работа.
Реално ако трябва да я плащаш тая цена е най добре да смениш целия комплект ангренаж за да си струва, че после ако се наложи пак ще ги платиш тия пари.
Ако само се сваля и качва помпата пак невярвам някой да го направи за под 100лв.,
събери нужния инструмент и действай, не е нещо което да се прави от хора с три ръце и две глави


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: гасне в движение 325 ТДС 96г комби
nasko_hd написа:Когато променях градуса на помпата тогава забелязах че плочката е в най-задно положение и затова не съм я местил.Иначе сега като свалих малко помпата надолу работи по меко двигателя.
Относно маркучите.
Този които излиза от сервото (3х7мм) го запуших и включих колекторите към МАП-а.Утре ще видя дали ще има разлика.
Колега, със сигурност не е в най-крайно положение към шофьора- ако беше там щеше да пишеш, за проблем с празните обороти, че са прекалено високи.

Днес нямаше разлика мамка му.
Ако запуша ЕГР-а с бирена капачка ще има ли ефект нещо.(колегата Зъбчо ме посаветва и мисля да му се доверя за идеята).
Имам чувството че тази помпа в началото въобще не прави налягане и петрола си тече в цилиндрите докато стартера се умори от въртене и свещоте прегреят от няма и накъде дизелака пали и зад мен димна завеса.
Утре се надявам да ми докарат тази горната гарнитура и уикенда дано успея да я сменя .
Смени гарнитурите както ти казва колегата. Щом имаш теч, значи подкачващият горивопровод е празен и е голяма вероятноста да въртиш за да го напълниш и изгониш въздуха. Обезателно сложи един горивоустойчив обратен клапан преди горивният филтър- струва 15лв. реши проблема с теча и колата може да се оправи. В прозрачният маркуч след филтъра винаги трябва да има нафта и не трябва да има мехурчета с въздух.
ЕГР-а не е свързан с паленето на двигателя.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани