525i - ръчка или автоматик ?
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: 525i - ръчка или автоматик ?
Лично според мене Е60 да е ръчка... малко му се губи идеята.
Голяма, комфортна кола, на всеки светофар и задръстване...
Автомата си е голям кеф. Като има голямо задръстване или дълъг светофар
минавай на N, хем полезно, хем разнообразие ;-)
по-бързо тръгваш от другите /да ако стои на полусъединител може и да тр дръпне/
Ако гледаш от гледна точка на това, какво ще стане ако се счупи автомата...
то тогава трябва да те е страх от всяка кола. Все нещо някъде може да се счупи
и струва къде повече къде по-малко пари.
Мой съвет вземи 30ка, затова купенце си е хубаво да има здрав мотор.
Успех
Голяма, комфортна кола, на всеки светофар и задръстване...
Автомата си е голям кеф. Като има голямо задръстване или дълъг светофар
минавай на N, хем полезно, хем разнообразие ;-)
по-бързо тръгваш от другите /да ако стои на полусъединител може и да тр дръпне/
Ако гледаш от гледна точка на това, какво ще стане ако се счупи автомата...
то тогава трябва да те е страх от всяка кола. Все нещо някъде може да се счупи
и струва къде повече къде по-малко пари.
Мой съвет вземи 30ка, затова купенце си е хубаво да има здрав мотор.
Успех

- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: 525i - ръчка или автоматик ?
iceblast написа:Да не пускам нова тема....
Наблюдавам, че автоматите държат с около 500-600 оборота по-малко от еквивалентна ръчна кутия, това ще рече, че автомата би трябвало да харчи по-малко, или загубите при него не позволяват това да се случи напрактика.
При мен 530Д Е60 с автомат на 160 е малко под 2200 оборота, а продобна с ръчна кутия е на 2800, може би и малко отгоре. Някой по-запознат да му се занимава да разсъждава над въпроса?
Нещо не си ли в грешка? Май е обратното
- Trixster
- ентусиаст
-
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: 525i - ръчка или автоматик ?
Не се бърка, и аз не 530 дизел на 150км/ч съм точно на 2000rpm.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
Re: 525i - ръчка или автоматик ?
И аз мислех, че трябва да е обратното, но не е. Автомата държи супер ниски обороти на 6та, ръчката държи кажи речи колкото Е39ка на 5та скорост. Днес на брат ми на Е39ката на 140 съм на 2600-700 оборота, а с Е60тката на 6та бях на 2500
Като сложим и съединител и маховик ако ти се наложи, там нещата са 2 бона, излиза че единственият минус на автомата е това, че гори повечко, особенно градско. Ремонта на автомата е по-евтин от евентуална смяна на съединител с маховик.

Като сложим и съединител и маховик ако ти се наложи, там нещата са 2 бона, излиза че единственият минус на автомата е това, че гори повечко, особенно градско. Ремонта на автомата е по-евтин от евентуална смяна на съединител с маховик.
- stefan8898
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: 26.12.2012
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: samolet
- Мечтае да кара: F10 M5
Re: 525i - ръчка или автоматик ?
На 535 д 272 коня - 2005 - 2006, на 2 000 оборота си на 140, за извън града е много комфортно - малък разход, ниски обороти и колата е безшумна, до 2 500 - 3 000 не се чува двигателя и под 140 - 150 не свисти вятъра, аз като карам с 140 и мога да заспя направо, все едно съм си в нас на фотиойла.
Re: 525i - ръчка или автоматик ?
535D сравнено с 530i, шумът в дизела по-малък отколкото този в бензиновата кола при скоросто от порядъка на 120-140 

Re: 525i - ръчка или автоматик ?
Лично мнение - автомат, ако искаш да си състезател вземи си спортна кутия като при М-ките, сменя по-бързо от ръчката и когато не я караш си имаш автоматик. В задръстване автомате е незаменим, няма полусъединители, отпускаш спирачката и си се приплъзваш напред. За поддръжката както автомата, така и ръчка може да се счупи, отново въпрос на късмет и подръжка. Нямам опит с ръчка но предполагам разликата в разхода ще е минимален. Афтоматика си е голяма екстра и едно е60 не е същото без нея. 

- ristaka 82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: 5.10.2011
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530 i E60 N52B30AF
- Мечтае да кара: Bmw 550 i xDrive
Re: 525i - ръчка или автоматик ?
iceblast написа:535D сравнено с 530i, шумът в дизела по-малък отколкото този в бензиновата кола при скоросто от порядъка на 120-140


- VanDal
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 26.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 330д
- Мечтае да кара: Е24S
Re: 525i - ръчка или автоматик ?
Автоматик!
На тази кола ръчната кутия е нещо като компромис според мен. Който не е имал пари за автомат и е взел ръчка...и след 5-6 год. автоджамбазите го представят едва ли не като предимство, щото "ако автомата се счупи видиш ли ти кви пари ще струва..." Глупости - всичко е до поддръжка!
На тази кола ръчната кутия е нещо като компромис според мен. Който не е имал пари за автомат и е взел ръчка...и след 5-6 год. автоджамбазите го представят едва ли не като предимство, щото "ако автомата се счупи видиш ли ти кви пари ще струва..." Глупости - всичко е до поддръжка!
Re: 525i - ръчка или автоматик ?
ristaka 82 написа:iceblast написа:535D сравнено с 530i, шумът в дизела по-малък отколкото този в бензиновата кола при скоросто от порядъка на 120-140
Нещо не ми се вярва. Возил съм се в 530D , не забелязах да е по безшумна от моята 530 i ......
http://www.youtube.com/watch?v=QN4-KA0VGzs - 535D vs. 545i е било

Аз все още не мога да си обясня как кола движеща се с 5-600 оборота по-малко при определена скорост как дава около литър повече разход (според каталожни данни)???
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: 525i - ръчка или автоматик ?
iceblast написа:ristaka 82 написа:iceblast написа:535D сравнено с 530i, шумът в дизела по-малък отколкото този в бензиновата кола при скоросто от порядъка на 120-140
Нещо не ми се вярва. Возил съм се в 530D , не забелязах да е по безшумна от моята 530 i ......
http://www.youtube.com/watch?v=QN4-KA0VGzs - 535D vs. 545i е било
Аз все още не мога да си обясня как кола движеща се с 5-600 оборота по-малко при определена скорост как дава около литър повече разход (според каталожни данни)???
Не са важни само оборотите. То цитрото ми на 90 е с 2800 оборота па харчи 8/100 газ

Re: 525i - ръчка или автоматик ?
При два еднотипни двигателя са важни, как да не са важни. Въпроса е от къде идва по-високия разход, само от загубите ли или има нещо друго интересно.
- bordo_77
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 26.09.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530 XD
Re: 525i - ръчка или автоматик ?
iceblast написа:При два еднотипни двигателя са важни, как да не са важни. Въпроса е от къде идва по-високия разход, само от загубите ли или има нещо друго интересно.
Огромно влияние оказва и така наречения коефициент на полезно действие /КПД/. Има процентна разлика между бензинов и дизелов агрегат в полза на дизеловия, или по просто казано, с един литър гориво дизела ще свърши повече работа от бензина

- E34
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: 27.10.2002
- Местоположение: Lonsdale Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Ееее шейсе
- Мечтае да кара: кънки
Re: 525i - ръчка или автоматик ?
А некой от вас да е ремонтирал автоматик на Е60? Щото нали се сещате на колко "реални" км са тези курници, и че много е вероятно късата клечка да се окаже у вас
Аз на моята ръчка и смених маховика и съединителя, цената беше около 700лв. Мислех, че е някаква трагедия даже и тема пусках тук, но се оказа сравнително бял кахър. Сега си свиркам и съм доволен от живота. И автоматика е глезотия, но както всички глезотии си носи последствията, особено пък БМВ автомата
И чак такава лимузина не е, че да е задължително автомат. Виж 7-ка си го изисква, S-класата тоже, там ръчката седи грозно, но на 5-цата си заспива, че и доста по-икономично е!


" Акулата е най-добрия учител по плуване " - Тихоокеанска мъдрост
Re: 525i - ръчка или автоматик ?
Колега, не знам на каква кола си сменил комплект съединител + махови к за 700лв. но не е било на Е60. Тук само комплект съединител е около 500лв, маховика е 1000+++ зависи от къде го взимаш.
На евтините коли (Г4, А3) съединителя им е около 300лв комплекта, двумасовия маховик отива от 800+ като всичко зависи каква отстъпка ползваш.
Към горните разходи се добавят и 100+++ за монтаж.
Колега от форума наскоро направи ремонт на автоматична кутия, който се равнява на съединител + маховик при ръчна кутия, че дори и по-малко. Около 600лв. е рециклиране на турбина и 5-600лв. е маслото с филтъра + 200тина лева за работа.
В заключение се оказва, че единственият плюс на ръчката е разхода, но разликата според каталозите е около 1л. макар, че аз никога не съм могъл да я спазя тази разлика и винаги ми е било поне 2 и отгоре. Автомата държи по-ниски обороти на двигателя, съответно го износва по-малко и шумът в купето е по-нисък.
На евтините коли (Г4, А3) съединителя им е около 300лв комплекта, двумасовия маховик отива от 800+ като всичко зависи каква отстъпка ползваш.
Към горните разходи се добавят и 100+++ за монтаж.
Колега от форума наскоро направи ремонт на автоматична кутия, който се равнява на съединител + маховик при ръчна кутия, че дори и по-малко. Около 600лв. е рециклиране на турбина и 5-600лв. е маслото с филтъра + 200тина лева за работа.
В заключение се оказва, че единственият плюс на ръчката е разхода, но разликата според каталозите е около 1л. макар, че аз никога не съм могъл да я спазя тази разлика и винаги ми е било поне 2 и отгоре. Автомата държи по-ниски обороти на двигателя, съответно го износва по-малко и шумът в купето е по-нисък.
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани