Виско или ел. перка е по-добре ...
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- chris71ano
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 215
- Регистриран на: 14.03.2010
- Местоположение: София-та
- Пол: Мъж
- Кара: E30 m20b20,Е39 m52b25tu,Е30 м40б18
- Мечтае да кара: 850 CSI
Виско или ел. перка е по-добре ...
Наскоро си говорихме с един приятел автомонтьор-ралиджия
човек разбиращ от коли накратко и ми каза че виското сериозно отнема от мощността на двигателя... дори повече от климатик. Та се замислям дали да не си преправя колата с ел. перка. Какви са предимствата и недостатъците при едно сравнение между виско и ел. 


- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Еми да виското отнема доста от к.п.д-то на мотора.
Ама те хората не са ги направили за рали тея Е39-ки.
Ама те хората не са ги направили за рали тея Е39-ки.

- Cyberloner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
вероятно има някакво 0,01% затормозяване, ама си е все тая - изхождам от факта че все пак е вентиалтор, който се звърта от двигател, който е предназначен да влачи тон и половина ламарини + половин тон гютер и грета
все едно да усетиш някаква голяма разлика на балканчето едно време като си сложиш динамо да ти свети фара 
Реалната полза, според мен е, че колата с виско ще достигне работна температура малко по-бавно и от там за по-дълго време би имала завишени вредни емисии.
Не претендирам да съм прав, просто си разсъждавам


Реалната полза, според мен е, че колата с виско ще достигне работна температура малко по-бавно и от там за по-дълго време би имала завишени вредни емисии.
Не претендирам да съм прав, просто си разсъждавам

- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Cyberloner написа:вероятно има някакво 0,01% затормозяване, ама си е все тая - изхождам от факта че все пак е вентиалтор, който се звърта от двигател, който е предназначен да влачи тон и половина ламарини + половин тон гютер и гретавсе едно да усетиш някаква голяма разлика на балканчето едно време като ми сложиш динамо да ти свети фара
Реалната полза според мен е, че колата с виско ще достигне работна температура малко по-бавно и от там за по-дълго време би имала завишени вредни емисии.
Не претендирам да съм прав, просто си разсъждавам
Има огромна разлика , все пак тая перка като се зацепи се върти с едни 150/300 коня мощност и отнема НЕ малко , но това е като се зацепи виското иначе е по-лабава историята.
Понеже съм проучил въпроса и то сериозно , за мен ( моя мотор ) най-добрите варианти са перка от БМВ е46 от коли с ръчна защото дифузера + перката пасват почти перфектно и мотора е достатъчно мощен. Другия вариант е перка от мерцедес около 2000-ната 2.0/2.2 CDI която е има няма 600вата и също пасва почти перфектно или с минимално преправяне.
2-те перки са 2 степенни и степените може да се вземат без проблем от датчика на радиатора ( при мен той е с 2 степени ) и ще върши идеалната работа.
Не съм направил процедурата ама не съм далече от това да я

Ето тука няколко линка :
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=509992
http://www.bmwfanatics.co.za/showthread.php?tid=26149
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... st16931215
Това са различни варианти , но най-добрия е хващане на сигнал от датчика на радиатора.
- Cyberloner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
omegaart написа:...все пак тая перка като се зацепи се върти с едни 150/300 коня мощност и отнема НЕ малко
мощността която има двигателя е ясна, това което е интересно е именно мощността, която трябва на перката зада се завърти с определени обороти. Тази мощност би трябвало да е точно колкото е въздушното съпротивление на перката(или колко енергия е необходима за да тегли въздуха през радиатора) + загубите от триене в лагера/оста.
имам тука един стаен вентилатор, който е с ел.мотор 60W и духа горе-долу като виско на студен мотор... ама давайте да си чешем клавиатурите - петък е

П.П. темата е доста обща и е отнася за всички модели - може би е по-правилно да е в някой от общите раздели...
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Cyberloner написа:omegaart написа:...все пак тая перка като се зацепи се върти с едни 150/300 коня мощност и отнема НЕ малко
мощността която има двигателя е ясна, това което е интересно е именно мощността, която трябва на перката зада се завърти с определени обороти. Тази мощност би трябвало да е точно колкото е въздушното съпротивление на перката(или колко енергия е необходима за да тегли въздуха през радиатора) + загубите от триене в лагера/оста.
имам тука един стаен вентилатор, който е с ел.мотор 60W и духа горе-долу като виско на студен мотор... ама давайте да си чешем клавиатурите - петък е
П.П. темата е доста обща и е отнася за всички модели - може би е по-правилно да е в някой от общите раздели...
хаха , моля ти се я земи дигни перката на един мотор , че тя с виското е поне 2-3 кила а може и повече. Тва и като добавиш колко са наблизо нещата ( радиатор и двигател ) нали се сещяш какво съпротивление си правят и ква мощност му трябва за да си върши работата.
- W140_S600_V12
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 16.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530DA/ E34 520i 24V
- Мечтае да кара: S65 AMG
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
От моите премеждия разбрах, че виското спъва колата и то сериозно. Карам 530 D, никак не е слаб мотора, но зацепи ли се виското почва да вие като осмак а да върви много по - малко отпреди да зацепи. Имах проблем с виското - беше станало почти постоянно зацепено и така я карах 1 месец. Онзи ден го смених и колата стана самолет. Не мога да си обесня как една перка спъва 3000 кубика мотор, но е факт 

- Cyberloner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
теглото има значенеие - факт, ама нещо май започнахме много да изнасяме темата в космоса
По спомен електрическия вентилатор е с 50А бушон демек няма как електромотора да е повече от 600W, надали при виското трябва много повече мощност... От друга страна това си е почти 1 к.с.

По спомен електрическия вентилатор е с 50А бушон демек няма как електромотора да е повече от 600W, надали при виското трябва много повече мощност... От друга страна това си е почти 1 к.с.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Много автомобилни инженери има в бг, майсторите яко разбират от конструиране на коли. Щом са решили да е с виско, значи така било най добре. Този електромотор 600 вата също харчи ток, и за да се произведе този ток също е необходима мощност от мотора...

- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Понеже има физика, а тя гласи, че на този етап няма фрии енерджи, то следва, че трябва да е едно и също дали е с виско системата или с ел. вентилатор, НО това ще важи само при изправна система (или ел., или виско).
Пример: Преди време Сузуки Витара ('99-та 2.0 бензин) на магистралата с мноооого зор вдигаше към 150 км/ч и даде разход 15,5/100 пълно-пълно зареждане. И много трудно вдигаше обороти и то до към 5к, и то на място. Тъй като старите Витарки бяха с твърдо закачена перка (като на Москвич) и си викаме това е положението и тук явно. Да ама една вечер като отцепи това чудо и колата стана като резачка 1.3 - без проблем се развърташе на място до 6к оборота и моторчето страшно олекна.
Ето поради този ми опит аз си смених перфектно работещо виско, което си зацепва и отцепва, с ново, защото ми се стори, че по-дълго стои зацепено, отколкото се налага. Сега го наблюдавам новото как се държи.
Та и ел. перката товари и виското също.
Идеята на виското е, че при него няма какво да се скапе. Знае се, че кара примерно 100к километра, хвърля се и се слага ново и това е. При ел. перката имаме тоци, бушони, жици, релета, електроники, намотки на ротора, статори (има случаи на изпотрошени магнити), втулки на мотора, което като го погледнеш са си бая дрънкулки по веригата.
Пример: Преди време Сузуки Витара ('99-та 2.0 бензин) на магистралата с мноооого зор вдигаше към 150 км/ч и даде разход 15,5/100 пълно-пълно зареждане. И много трудно вдигаше обороти и то до към 5к, и то на място. Тъй като старите Витарки бяха с твърдо закачена перка (като на Москвич) и си викаме това е положението и тук явно. Да ама една вечер като отцепи това чудо и колата стана като резачка 1.3 - без проблем се развърташе на място до 6к оборота и моторчето страшно олекна.
Ето поради този ми опит аз си смених перфектно работещо виско, което си зацепва и отцепва, с ново, защото ми се стори, че по-дълго стои зацепено, отколкото се налага. Сега го наблюдавам новото как се държи.
Та и ел. перката товари и виското също.
Идеята на виското е, че при него няма какво да се скапе. Знае се, че кара примерно 100к километра, хвърля се и се слага ново и това е. При ел. перката имаме тоци, бушони, жици, релета, електроники, намотки на ротора, статори (има случаи на изпотрошени магнити), втулки на мотора, което като го погледнеш са си бая дрънкулки по веригата.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
omegaart написа:Cyberloner написа:вероятно има някакво 0,01% затормозяване, ама си е все тая - изхождам от факта че все пак е вентиалтор, който се звърта от двигател, който е предназначен да влачи тон и половина ламарини + половин тон гютер и гретавсе едно да усетиш някаква голяма разлика на балканчето едно време като ми сложиш динамо да ти свети фара
Реалната полза според мен е, че колата с виско ще достигне работна температура малко по-бавно и от там за по-дълго време би имала завишени вредни емисии.
Не претендирам да съм прав, просто си разсъждавам
Има огромна разлика , все пак тая перка като се зацепи се върти с едни 150/300 коня мощност и отнема НЕ малко , но това е като се зацепи виското иначе е по-лабава историята.
Понеже съм проучил въпроса и то сериозно , за мен ( моя мотор ) най-добрите варианти са перка от БМВ е46 от коли с ръчна защото дифузера + перката пасват почти перфектно и мотора е достатъчно мощен. Другия вариант е перка от мерцедес около 2000-ната 2.0/2.2 CDI която е има няма 600вата и също пасва почти перфектно или с минимално преправяне.
2-те перки са 2 степенни и степените може да се вземат без проблем от датчика на радиатора ( при мен той е с 2 степени ) и ще върши идеалната работа.
Не съм направил процедурата ама не съм далече от това да я
Ето тука няколко линка :
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=509992
http://www.bmwfanatics.co.za/showthread.php?tid=26149
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... st16931215
Това са различни варианти , но най-добрия е хващане на сигнал от датчика на радиатора.
Колата с виско надали ще достигне работна температура осезаемо по-бавно, ако е с изправен термостат, защото дотогава едно, че виското не е зацепено и се върти доста лениво, второ, дори и с ленивото си маане няма какво да охлажда, след като големият кръг (където е радиаторът) не е (или поне не напълно) отворен и циркулацията през него е малка. Едва след като антифризът загрее качествено и преминаващият през радиатора назад към виското въздух се затопли достатъчно, започва зацепването на виското.
600W ел. мощност, това са 50А ток (btw доста голяма част от ресурса на динамото), т.е. като работи на пълна мощност (за да охлажда що-годе еквивалентно на напълно зацепено виско), тоя ток идва отнякъде, нали

1. Акумулаторът в тази ситуация подпомага сериозно в захранването на ел-перката и намалява за кратко натоварването на динамото и мотора, после обаче динамото трябва да насмогне и зареди обратно акумулатора с изразходената енергия.
2. Конкретно монтираната ел.перка всъщност може да е доста по-слабосилна като ефективност и възможност за охлаждане, и съответно да не изразходва толкова много от енергията на мотора, колкото звярът-виско, обаче като стане напечено, в буквалния смисъл, може пък да няма ресурс да охлади мотора и идва песента "казанчето ври, бяла пяна пуска...

Принципно, ел.перката като единствено охлаждане, е cost-saving вариант, който се ползва в колите и моторите, позволяващи по-малко охлаждане. Големите и/или натоварени мотори (поне от времето на Е36/Е39) обикновено се оборудват и с виско, и с помощна ел.перка.
А и както каза колегата по-горе:
Ама те хората не са ги направили за рали тея Е39-ки.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Четейки темата си мисля и следното: Ел. перката има две положения - включена и изиключена.
Докато при виското имаме постепенно зацепване, и постоянно обдухване на мотора и радиатора.
Според мен огромният плюс на виското е точно в плавната му работа, и то най-вече защото сме коментирали много отдавна до какво водят локални за(пре)грявания, пикове в температурата на охлаждане, наливане на студена вода в казанчето и тн.
Успех
Докато при виското имаме постепенно зацепване, и постоянно обдухване на мотора и радиатора.
Според мен огромният плюс на виското е точно в плавната му работа, и то най-вече защото сме коментирали много отдавна до какво водят локални за(пре)грявания, пикове в температурата на охлаждане, наливане на студена вода в казанчето и тн.
Успех

- kluna_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 14.02.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
абе хора не се излагайте 400Нм мотор да го тормози една перка...ще ви се смеят
Прегледайте си колите и търсете проблема някъде другаде

Прегледайте си колите и търсете проблема някъде другаде
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
kluna_ написа:абе хора не се излагайте 400Нм мотор да го тормози една перка...ще ви се смеят![]()
Прегледайте си колите и търсете проблема някъде другаде
Не се говори за проблем ами за възможност за премахване на виското , много ми е интересно що на по-късен етап 99 % от колите са с ЕЛ. Перка а не са с виско ? Може би защото е по-ефективно и по-добро или пак тия новите дето мислят колите са тъпаци. Що няма ни една бегачка или друг тип спортен автомобил дето да е с виско ? И още защо се продава като коолинг и перформанс кит изцяло алуминиев радиатор + 16/17 инча перка нахакана за него , специално за 4.4 моторите ? Айде стига глупости , алтернатора специално на 530/540 е 150-180 ампера сигурно тия 50а са някви пикове при пускане , та даже са и по-малко защото ако бяха 50а щеше да гърми бушона нонстоп и да е по-голям от 50а. Бах ви и в инженерите всичките.
И за да не си пиша само колкото да си чешам пръстите , специално пускам и линкове.
Алуминиевия радиатор - > http://www.zionsvilleautosport.com/stor ... 89SDCK.htm
Посетете малко чуждите форуми , почетете и вижте хората какво са правили , специално в биммер форума ( американския ) много от колите вече са преминали тази интервенция и няма не доволни хора , всичките са повече от доволни и всичките отчитат подобрение в динамиката на колата.
cod-cdbp написа:Четейки темата си мисля и следното: Ел. перката има две положения - включена и изиключена.
Докато при виското имаме постепенно зацепване, и постоянно обдухване на мотора и радиатора.
Според мен огромният плюс на виското е точно в плавната му работа, и то най-вече защото сме коментирали много отдавна до какво водят локални за(пре)грявания, пикове в температурата на охлаждане, наливане на студена вода в казанчето и тн.
Успех
Включена изключена ама повечето са с управление има такива за бавно стартиране за да не блъскат алтернатора изведнъж , има такива със степени и т.н. и т.н.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Всъщност има бегачки с виско, М5 Е39 не е ли с такова? Или не го броим за бегачка 


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани