Трансплантация м52 на мястото на м40
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Трансплантация м52 на мястото на м40
Колеги имам нужда от помощ.
Нужна ми е схема на букса х20 отговаряща на 93-та година м40. Трябва ми кой пин с кой цвят на коя функция отговаря. Разполагам със схемата на м52 и кое как и за какво е. Но нямам инфо за буксата на колата а тя беше с м40.
По просто казано може и някой ако разполага със чиста и проста схема кой пин от м52 трябва да се премести за да отговаря на инсталацията на колата за 93-та година м40 двигател за да мога да запаля колата като я сглобя утре.
Информацията от е30 под форума е донякъде помощна, но не съм сгорен и мисля че много от цветовете не са същите. А и пин на е30 буксата няма как да си отговарят на е36 буксата.
Преглеждах до сега от вчера схемите на ЕКУ-тата за м40 и има някои липси на тях и различия поне няколко цвята си отговарят и ги намерих НО това е от страната на ЕКУ, а от страната на колата цветовете са доста различни от на м52-ката, ако бяха еднакви досега да съм ги наредил.
Една подробност за м50 не ми върши работа понеже там се включва директно без преправяне в 95% от случаите.
Ще съм благодарен много.
Нужна ми е схема на букса х20 отговаряща на 93-та година м40. Трябва ми кой пин с кой цвят на коя функция отговаря. Разполагам със схемата на м52 и кое как и за какво е. Но нямам инфо за буксата на колата а тя беше с м40.
По просто казано може и някой ако разполага със чиста и проста схема кой пин от м52 трябва да се премести за да отговаря на инсталацията на колата за 93-та година м40 двигател за да мога да запаля колата като я сглобя утре.
Информацията от е30 под форума е донякъде помощна, но не съм сгорен и мисля че много от цветовете не са същите. А и пин на е30 буксата няма как да си отговарят на е36 буксата.
Преглеждах до сега от вчера схемите на ЕКУ-тата за м40 и има някои липси на тях и различия поне няколко цвята си отговарят и ги намерих НО това е от страната на ЕКУ, а от страната на колата цветовете са доста различни от на м52-ката, ако бяха еднакви досега да съм ги наредил.
Една подробност за м50 не ми върши работа понеже там се включва директно без преправяне в 95% от случаите.
Ще съм благодарен много.
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
Re: Трансплантация м52 на мястото на м40
и в тоя случай е така, само трябва вържеш евс..
- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: Трансплантация м52 на мястото на м40
EnimEn написа:и в тоя случай е така, само трябва вържеш евс..
ЕВС-а ми е изолиран софтуерно.
Как по точно и конкретно понеже описах две ситуаци? , директно като м50 - не съм съгласен много понеже на пръв поглед 1 от силовите кабели на буксата е на съвсем друг пин. Или като в е30 м40 цветовете на инсталацията отговарят и на е36 - 93-та.... ?
- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: Трансплантация м52 на мястото на м40
Такаааа, днес малко сме напред инсталацията беше пипана и рязана на няколко жици на буксата поскани са други кабели 
Наредено и проверено .. и почти всичко в момента си отговаря от буксата идваща от ЕКУ с тази на купето 98% процента цветовете се съвпадат и ако всичко е наред няма нужда от пренареждане принципно.
Обаче на буксата от ЕКУ във въздуха ми оставят по-дебеличък Червено/Бяло и Зелен(за ЕВС, който може би не ми е нужен защото е изолиран).
На буксата на колата остава Черно/лилав, който пък от своя страна отговаря на мястото срещуположно на Зелен(ЕВС), за Червено/Бяло нямам жица която да съединия(макар че на м40 има допълнителен кабел за + от клемичката върху бушониерата към нея вътре, докато на донора няма
)
При опит да запали, само релетата цъкат, а стартера не върти. Помпата се включва или поне така ми се чу защото бях отпред и в рейката зашумя ама дали не бяха дюзите
Искам да уточня че при опита беше и все още е откачен зеления кабел на ЕВС-а от компа на буксата защото отдолу както поясних се засича с кабел който отговаря на дуги цветове(черно/лилав) и незнам за какво отговаря.
Дефакто сега трябва ли да закача пък обратно на тази кола инсталацията на ЕВС и евентуално ЕВС кутийката за да получи нужние сигнали ЕКУ да зашали нищо че е изолиран софтуерно. ???
Грешка ли е принципно спийд сигнала(кафяво/червен) ако е възам към жицата която отговаря ушким също затова с цветове(черно/бяло) или да си прекарам директен кабел от таблото ?


Наредено и проверено .. и почти всичко в момента си отговаря от буксата идваща от ЕКУ с тази на купето 98% процента цветовете се съвпадат и ако всичко е наред няма нужда от пренареждане принципно.
Обаче на буксата от ЕКУ във въздуха ми оставят по-дебеличък Червено/Бяло и Зелен(за ЕВС, който може би не ми е нужен защото е изолиран).
На буксата на колата остава Черно/лилав, който пък от своя страна отговаря на мястото срещуположно на Зелен(ЕВС), за Червено/Бяло нямам жица която да съединия(макар че на м40 има допълнителен кабел за + от клемичката върху бушониерата към нея вътре, докато на донора няма

При опит да запали, само релетата цъкат, а стартера не върти. Помпата се включва или поне така ми се чу защото бях отпред и в рейката зашумя ама дали не бяха дюзите


Искам да уточня че при опита беше и все още е откачен зеления кабел на ЕВС-а от компа на буксата защото отдолу както поясних се засича с кабел който отговаря на дуги цветове(черно/лилав) и незнам за какво отговаря.
Дефакто сега трябва ли да закача пък обратно на тази кола инсталацията на ЕВС и евентуално ЕВС кутийката за да получи нужние сигнали ЕКУ да зашали нищо че е изолиран софтуерно. ???
Грешка ли е принципно спийд сигнала(кафяво/червен) ако е възам към жицата която отговаря ушким също затова с цветове(черно/бяло) или да си прекарам директен кабел от таблото ?


- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Трансплантация м52 на мястото на м40
Там, където е бил ЕВС-а трябва да се съединят кабелите за стартера, друго от него не ти трябва.
Кабелите са дебели черни с няква ивица, различна при различните ЕВС-и.
Дебел червен с бял по принцип е "+" след релето на ЕКУ-то.
Пробвай с кабела на стартера и пиши.
Кабелите са дебели черни с няква ивица, различна при различните ЕВС-и.
Дебел червен с бял по принцип е "+" след релето на ЕКУ-то.
Пробвай с кабела на стартера и пиши.
- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: Трансплантация м52 на мястото на м40
Lenco написа:Там, където е бил ЕВС-а трябва да се съединят кабелите за стартера, друго от него не ти трябва.
Кабелите са дебели черни с няква ивица, различна при различните ЕВС-и. - колата в която е сложен м52-то няма ни що помен от инсталция за ЕВС
Дебел червен с бял по принцип е "+" след релето на ЕКУ-то.- Черен/жълто е този за стартера НО той си е вързан със същият към инсталацията на колата. Старата е с 3 релета като повечето стари инсталции на ЕКУ, а тази е с две релета и едно трето от другата страна до ЕКУ близоПринципно Червен/бял ми е ясно.... но сега къде да го свържа идея неАм ...
![]()
Пробвай с кабела на стартера и пиши. - ще пробвам ама какво точно в тази ситуация..
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Трансплантация м52 на мястото на м40
От какво е това м52?
Проследи дебелия черен от купето да стигне до стартера и да завърти, после останалите.
Проследи дебелия черен от купето да стигне до стартера и да завърти, после останалите.
- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: Трансплантация м52 на мястото на м40
Lenco написа:От какво е това м52?
Проследи дебелия черен от купето да стигне до стартера и да завърти, после останалите.
От купе отива на седан

Имам решение на проблема, лек проблем със стартера но не нещо сериозно.
НО първо и по важно беше масата на мотора беше проблемна !!! И като цяло тя е виновна !!!
Така всичко останало си е както трябва не съм я запалил колата защото бендикса неможе да ми врътне маховика заради несъответствие(не съм оцелил бендикса отговаряш за зъбите на маховика) Стартера върти, и това говори че ЕВС си е изолиран и няма нужда от нищо друго.
Утре се надявам да ми докарат направо цял стартер който трябва и да видим ще изгаря ли бензина в цилиндрите

Като цяоло обощение хубаво е да се прегледат жиците на двете букси дали си съответстват всечки пин и цвят ако има разлика да се огледа хубаво кое какво и що. Зелен пин 7 за ЕВС остава ненужен ако е изолиран като при мен и е хубаво да се одреже и изолира или изкара от буксата също може.
Това е засега.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани