Водна помпа или термостат?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 6.09.2011
Местоположение: Божурище
Пол: Мъж
Кара: Е46 330i

Водна помпа или термостат?

Мнение от Nasko_ » 17 Авг 2013, 22:01

Снощи тръгнах да пътувам за Германия, за съжаление (или за щастие) пътуването ми беше кратко, 180км навътре в Сърбия!
Както си карах на темпомат със 100км/ч. светна червен индикатор за температурата на охладителната течност, тръгнах да спирам, индикатора се промени в жълто и докато спра изгасна. Преди няколко дни сменяхме един от маркучите на охладителната система и си помислих, че просто трябва да долея антифриз.
Направих го и преди да тръгна първата ми работа беше да си изкарам температурата на течността на борда. Като запалих обаче, видях че температурата се качва доста бързо, за 200 изминати метра от 90 на 115 градуса.
Пускам климатроника на топло, духа студено, направи ми впечатление, че и течността в разширителния съд е студена. При всяко палене, перката започва да върти, като обезумяла, имам чувството, че ще изхвръкне, дори и колата да е изстинала до 30 градуса.
Моля някой ако знае от какво може да е проблема да сподели? :)
Благодаря предварително :)
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Водна помпа или термостат?

Мнение от kraska » 17 Авг 2013, 23:56

Според мен е водната помпа, която мисля че е електрическа и при теб. Може да е тестваш лесно както когато обезвъздушаваш системата:
1.Включи на контакт (не палиш колата)
2.Нагласи градусите на топло и двете зони на макс
3.Степен на духане на минимум
4.Натисни педала на газта до дупка за 10 сек поне и ще чуеш помпата да върти или нищо няма да чуеш.

Не е термостат според мен защото щеше да имаш парно, то е част от малкия кръг, а термостата при 85 (при теб може да е друга темп.) отваря големия, радиатора отпред.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 6.09.2011
Местоположение: Божурище
Пол: Мъж
Кара: Е46 330i

Re: Водна помпа или термостат?

Мнение от Nasko_ » 18 Авг 2013, 0:10

Да, помпата със сигурност е електрическа, това го проверихме! Ще пробвам номера, който си написал, но мисля, че няма да издаде и стон. Явно просто и е дошло времето...!
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 6.09.2011
Местоположение: Божурище
Пол: Мъж
Кара: Е46 330i

Re: Водна помпа или термостат?

Мнение от Nasko_ » 19 Авг 2013, 12:07

kraska, направих това, което си написал и чувам помпата, не знам как да опиша точно звука, но не нещо такова...трррррр....тррррр...тррррр, на пресекулки, не е постоянен звука. След като тя работи какъв може да е проблема с това загряване?...възможно ли е, въпреки че работи пак в нея да е проблема?...вече поръчах нова? :dunno:
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Водна помпа или термостат?

Мнение от kraska » 19 Авг 2013, 19:03

Като правихте ремонта, помпата стояла ли е на сухо дълго време? Как обезвъздушихте системата, т.к. по този начин който съм написал се прави при затворена система. Завити всички капачки.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 6.09.2011
Местоположение: Божурище
Пол: Мъж
Кара: Е46 330i

Re: Водна помпа или термостат?

Мнение от Nasko_ » 19 Авг 2013, 19:42

И да е била на сухо е било не повече от 5 мин. въпреки че ние дори не източихме цялата система, защото сменихме най-горния маркуч. Одеве си направих експеримент, отвих пак най-горния маркуч, като изтече около литър и нещо антифриз, след това долях през разширителния съд, но като запалих колата, течността от разширителя изобщо не спадна, ако помпата работи както трябва, щеше да го дръпне, за да запълни празното пространство.
Системата беше обезвъздушена, след като сменихме маркуча работи повече от половин час на място, след това и я карах няколко дни, никакъв проблем нямаше.
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Водна помпа или термостат?

Мнение от kraska » 19 Авг 2013, 21:56

След като доля как тества дали работи, като запали двигателя или по начина който ти писах?
Ако си запалил колата помпата развърта на бързи обороти чак след като колата загрее, като се отвари термостата (след 80гр.). това е и причината да се обезвъздушава по този начин, който ти описах. Също така заработва добре когато пуснеш парното при запален двигател, но трябва и температурата която си задал да е повече от тази в купето за да тръгне парното, съответно и помпата.
С две думи ако това което си източил и после налееш до макс на разширителния съд и ти остане още в шишето (за да си сигурен че има въздух в системата) и след това пробваш по начина с неработещ двигател и нищо не глътне , то помпата е сдала багажа. Тези помпи не трябва да се оставят на сухо и след като са стоели е необходимо на ръка да се развъртят предварително, което в твоя случай едва ли е е причината, най-вероятно просто и е дошло времето според мен.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 6.09.2011
Местоположение: Божурище
Пол: Мъж
Кара: Е46 330i

Re: Водна помпа или термостат?

Мнение от Nasko_ » 21 Авг 2013, 15:46

Така, да добавя малко към темата, след като се установи, че причината 100% е в помпата. Поне от това, което ми казаха майсторите, тъй като аз не съм много в час.
Казаха, че на практика била направена вечна, тъй като се задвижва от електромагнит и нямало какво да се износи в нея. Но до момента, в който не протече вътре в помпата антифриз и не изгори управлението на помпата, което ми се видя с повече електроника от лаптопа ми :) Това се оказа и проблема в моя случай. Помпата я проверихме по номера на нея и се оказа оригиналната на близо 200 000км.
Разглобиха я, тъй като така или иначе беше развалена, но въпреки че има болтове, които подвеждат, че помпата се разглобява, след отварянето и сглобяването е невъзможно, защото се прекъсват едни медни спойки към управлението. На практика е капсулована!
Новата е 1060лв и ще пристигне до дни, надявам се да изкара още толкова!
Успех!
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Водна помпа или термостат?

Мнение от kraska » 21 Авг 2013, 16:34

Нещо друго освен помпата ли има че цената е такава?
800лв без отстъпки каквито и да е излиза като цена. Ама явно е стар номер.

Този ли ти е новия номер: 11517632426 - 1063лв?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 6.09.2011
Местоположение: Божурище
Пол: Мъж
Кара: Е46 330i

Re: Водна помпа или термостат?

Мнение от Nasko_ » 21 Авг 2013, 17:57

kraska написа:Нещо друго освен помпата ли има че цената е такава?
800лв без отстъпки каквито и да е излиза като цена. Ама явно е стар номер.

Този ли ти е новия номер: 11517632426 - 1063лв?


Същата! По ВИН излизат три помпи, като моята е като тази от 838лв, но където и да питам и в Дару ми казват, че е само тази от 1060лв. която се монтира от 2012г в БМВ. Явно старите не се произвеждат вече! :dunno:
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 6.03.2012
Местоположение: Където си поиска
Пол: Мъж
Кара: Всичко

Re: Водна помпа или термостат?

Мнение от doktorabg » 07 Сеп 2013, 21:46

Помпата не е вечна,тези от ДаруКар винаги така казват за всичко ( масло на раздатка Xdrive , ск.кутия , .....) , ако колата е след 2010 след 170000км трябва да се мисли за смяна и то винаги върви помпа и термостат , ако е преди 2010 - след 130000км

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook