530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?) Решен !
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
dak написа:значи , направих следния тест , вързах турбото директно към вакума и един приятел даде пълна газ до 2500 оборота и пусна , маркуча към кулера стана като камъкс поставен вакум на клапана при същото упражнение маркуча едва се надува ! Предполагам , че щом с директен вакум турбото надува здраво , въпростния педе*аски клапан е фира
Та сега освен да търся бартер: заменяма работещ дебитомер за клапан
![]()
В сряда ще имам въпросния работещ клапан и ще пробвам с него преди да купувам друг !
Така ти пренадува, не се връзва така! Този клапан не само дърпа вакума /още при палене и така затваря геометрията/ ами го пуска за да разтовари турбото при даване на газ.

- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Нали точно това беше целта колега , турбото в момента не надува достатъчно , целта беше да видим дали изобщо може да надува , така разбрахме че може , сега ще търся причината кое му пречи да надува като започна от клапана.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Исках да ти кажа да не караш така че може да прецакаш нещо
А и то може да ти се втвърдяват маркучите от пренадуването, а всъщност на място да не трябва да е така и при теб да е нормално с по меки маркучи. Пробвай все пак с клапана!

А и то може да ти се втвърдяват маркучите от пренадуването, а всъщност на място да не трябва да е така и при теб да е нормално с по меки маркучи. Пробвай все пак с клапана!

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Голяма сага тая тема. Дано се оправи всичко колега, че много се измъчи.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Значи днес размених клапаните , свалих моя (Пиербург) и поставих работещ клапан от колата на един приятел (530Д 193кс.) Покарах колата и познайте
никаква промяна
поне няма да купувам нов клапан за 150+ лв. Интересното е , че като махна двта маркуча за вакума от клапана и ги свържа се получава това значи турбото все пак си бачка (газта я натискам до долу за кратко до към 2500 оборота и я пускам да не стане беля)
Ако имам проблем с вакумите ще надува ли така турбото вързано директно към вакума ?
Къде другаде да търся проблема ?
Един колега ми каза , че има тест за вакума в ДИС , може ли да му се вярва ?
Забелязах и друго (при пълна газ на 3та над 3000 оборота) тази стойност нормална ли е , когато е на свободна е около 3,5/3,6 mbar като я настъпя пада на около 3,05 mbar


Ако имам проблем с вакумите ще надува ли така турбото вързано директно към вакума ?
Къде другаде да търся проблема ?
Един колега ми каза , че има тест за вакума в ДИС , може ли да му се вярва ?
Забелязах и друго (при пълна газ на 3та над 3000 оборота) тази стойност нормална ли е , когато е на свободна е около 3,5/3,6 mbar като я настъпя пада на около 3,05 mbar
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- SHTILL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 12.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: турбо дизел
- Мечтае да кара: би-турбо дизел
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
dak написа:Значи днес размених клапаните , свалих моя (Пиербург) и поставих работещ клапан от колата на един приятел (530Д 193кс.) Покарах колата и познайтеникаква промяна
поне няма да купувам нов клапан за 150+ лв. Интересното е , че като махна двта маркуча за вакума от клапана и ги свържа се получава това значи турбото все пак си бачка (газта я натискам до долу за кратко до към 2500 оборота и я пускам да не стане беля)
Ако имам проблем с вакумите ще надува ли така турбото вързано директно към вакума ?
Къде другаде да търся проблема ?
Един колега ми каза , че има тест за вакума в ДИС , може ли да му се вярва ?
Забелязах и друго (при пълна газ на 3та над 3000 оборота) тази стойност нормална ли е , когато е на свободна е около 3,5/3,6 mbar като я настъпя пада на около 3,05 mbar
Колега, какво става с колата? Има ли развитие? Ако няма положителен резултат вижте геометрията да не е запекла...то направо не остана друго

И да- нормално е да ти държи на "тихи" да държи по- голямо налягане. Kато дадеш газ повече горивче отива в помпата и налягането пада.

За вакуум теста нямам представа. Да се изкаже някой от старата школа


- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
В момента не ми остава време за колата , като се освободя ще сваля колектора и ще го изчистя добре , ще сменя и вакумите след което ще пиша. Само се чудя как се сваля плюса към колектора ?
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
dak написа:В момента не ми остава време за колата , като се освободя ще сваля колектора и ще го изчистя добре , ще сменя и вакумите след което ще пиша. Само се чудя как се сваля плюса към колектора ?
На щипка е пласмасовото капаче и после има един болт леко го разхлабяш и го вадиш на доло.
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
намерих някакви български маркучи 3,2 мм. за 3,50 лв. метъра без външна уплетка , има и Геитс пак без уплетка за 5,7лв. метъра , изглеждат като българските
от кой да взема ?

- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Аз взех Semperit от Елит кар по 4 лева за метър и съм доволен до момента... 

- L_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 172
- Регистриран на: 13.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525д 2003 Автоматик
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Колега търси с уплетка. Аз като сменях моите ги взех от Ауто+ за 5-6 лв. метъра. Моето мнение е че особено този, който минава над целия двигател е добре да е с уплетка.
За теста за вакум с ДИС, мисля че аз ти бях казвал - не съм сигурен дали може да му се вярва, но аз поне така разбрах, че вакума ми стига до ЕГР-а По време на самия тест ДИС ти казва какъв е очаквания вакум при ЕГР-а и при турбото. Съответно, за да го замериш трябва да имаш уредче за мерене на вакум. Като пуснеш теста колата започва на всеки 4 секунди да прави и спира вакума. Ако решиш да го правиш - задължително извади вакума съответно при ЕГР-а или Турбото (спрямо теста, който правиш).
За теста за вакум с ДИС, мисля че аз ти бях казвал - не съм сигурен дали може да му се вярва, но аз поне така разбрах, че вакума ми стига до ЕГР-а По време на самия тест ДИС ти казва какъв е очаквания вакум при ЕГР-а и при турбото. Съответно, за да го замериш трябва да имаш уредче за мерене на вакум. Като пуснеш теста колата започва на всеки 4 секунди да прави и спира вакума. Ако решиш да го правиш - задължително извади вакума съответно при ЕГР-а или Турбото (спрямо теста, който правиш).
- gazibarev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 19.07.2012
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 330D
- Мечтае да кара: щраус
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
dak написа:Значи днес размених клапаните , свалих моя (Пиербург) и поставих работещ клапан от колата на един приятел (530Д 193кс.) Покарах колата и познайтеникаква промяна
поне няма да купувам нов клапан за 150+ лв. Интересното е , че като махна двта маркуча за вакума от клапана и ги свържа се получава това значи турбото все пак си бачка (газта я натискам до долу за кратко до към 2500 оборота и я пускам да не стане беля)
Ако имам проблем с вакумите ще надува ли така турбото вързано директно към вакума ?
Къде другаде да търся проблема ?
Един колега ми каза , че има тест за вакума в ДИС , може ли да му се вярва ?
Забелязах и друго (при пълна газ на 3та над 3000 оборота) тази стойност нормална ли е , когато е на свободна е около 3,5/3,6 mbar като я настъпя пада на около 3,05 mbar
имах подобен проблем на два пъти. Първия път беше спукан вакуумен резервоар. Една черна толумба след актуатора. Втория път бях забравил да закача буксата на map-а. И си смени всички вакуум пътища и тези за излишна нафта със хубави. Аз взех на wurth 15 кинта метъра задължително армирани с плетка.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
dak написа:намерих някакви български маркучи 3,2 мм. за 3,50 лв. метъра без външна уплетка , има и Геитс пак без уплетка за 5,7лв. метъра , изглеждат като българскитеот кой да взема ?
Гейтс, са с вътрешна уплетка. 3,2 мм. влиза труно, но не невъзможно. За мерене на вакуум не ти трябва никакъв софтуер, просто вадиш маркуча и слагаш пръста, ако смуче (а смуче доволно, за да го усетиш), значи имаш вакуум. Ако не, нямаш и направо сменяш маркуча. Маркуча е с външна оплетка и трудно ще го видиш къде е. Ама това вече толкоз пъти се коментира тук, че не помня. А и Б на турбо проблемите.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Тия с вътрешната оплетка ги забравете. Особено ако са 3мм вътрешен диам. Нямат набиване. Аз съм с маркучи за обратна нафта с външна оплетка на Гейтс. Чудесни са за вакум
4лв са на метър. Взимай 3 метра.
Ако не ги смениш тези маркучи, ще си направя верно тениска с "А ти смени ли вакумните маркучи?" и ще доходя до вас да ме видиш с нея. Където и да живееш

Ако не ги смениш тези маркучи, ще си направя верно тениска с "А ти смени ли вакумните маркучи?" и ще доходя до вас да ме видиш с нея. Където и да живееш

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- SHTILL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 12.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: турбо дизел
- Мечтае да кара: би-турбо дизел
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Zubcho написа:Ако не ги смениш тези маркучи, ще си направя верно тениска с "А ти смени ли вакумните маркучи?" и ще доходя до вас да ме видиш с нея. Където и да живееш

Колега, начешай ни мерака. Смени маркучите


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани