Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
Модератор: Технически модератори
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
Аз съм наясно, че маслото не е препоръчаното от фирмата. Направил съм смяната на собствена отговорност и съм готов да си нося последствията. Защо съм поел риска да сложа неоригинално масло? Първо - не смятам да карам дълго с това масло, второ - жена ми кара колата със 80км/час и не вдига повече от 2000 оборота. Трето - доколкото знам, същите скоростни кутии са слагани и на други марки коли, например Кадилак. Те също ли ги пълнят с масло на БМВ, как мислите? Кутията е GM, правена е във Франция - би трябвало (по пътя на логиката) да кара и с други видове масла, освен БМВ. Фирмата предлага и двигателни масла, но това значи ли, че ако сложиш друго в мотора - той веднага ще блокира?
Пак казвам - решението си е мое и ако греша, ще си нося последствията.
Пак казвам - решението си е мое и ако греша, ще си нося последствията.
Excellent! Steven is my name!
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6219
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
Аз пък бих те посъветвал преди да даваш такива съвети и да се правиш на много компетентен,да вземеш да прочетеш малко литература !
Парт номера на маслото по BMW е 83220026922- предполагам си съгласен с това.
Според дилър на BMW на този номер отговаря масло ETL 7045Е:
Маслото ETL 7045Е е LT масло което няма много общи неща с това, което е препоръчано от ''майстор, който работи в близко село":
Това, което са сложили на колегата е DEXRON III и може да се сложи на кутия с оранжева табелка. На масло ETL 7045Е отговаря масло DEXRON VI, което няма нищо общо с DEXRON III, което е сложено. По отношение на MOBIL 71141- може да си отговориш от таблицата със спецификациите на ETL 7045Е .
Кода на кутията на колегата е YY, долната таблица потвърждава правилното масло.
Ако смяташ, че компетентността ми е достатъчна, може да препоръчаш на колегите да коригират грешката си или поне да препоръчаш на следващите какво масло да слагат. Лично за мен DEXRON III в случая, ще доведе до това, за което бях писал.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
Ами от показаната по-горе картинка:
Въпросното масло ETL-7045E също отговаря на DEXRON III, поне аз това чета... Ето и извадка от сървис-менюъла на същата кутия (приложения файл) - ясно е написано: DEXRON III.
Съмнявам се, че когато кутията е конструирана през 99-та година, някой е имал идея за DEXRON IV и повече... Както казах - не агитирам никого да сменява маслото в автоматика или ако го прави - да използва точно определено масло. Може да се каже, че съм направил експеримент. За момента кутията работи без забележки, а колко време ще бъде така - предстои да разберем.
Въпросното масло ETL-7045E също отговаря на DEXRON III, поне аз това чета... Ето и извадка от сървис-менюъла на същата кутия (приложения файл) - ясно е написано: DEXRON III.
Съмнявам се, че когато кутията е конструирана през 99-та година, някой е имал идея за DEXRON IV и повече... Както казах - не агитирам никого да сменява маслото в автоматика или ако го прави - да използва точно определено масло. Може да се каже, че съм направил експеримент. За момента кутията работи без забележки, а колко време ще бъде така - предстои да разберем.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Excellent! Steven is my name!
- ангелски
- младши ентусиаст
- Мнения: 342
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
- Пол: Мъж
- Кара: 330xdА
- Детайли за колата: Става все още.
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
Здравейте колеги, имам един въпрос за A5S390R , по кой маркуч се връща маслото в кутията от охладителя, горния или долния?
Благодаря предварително.
Благодаря предварително.
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
В една друга тема колегата Илко е дал ръководство за тази кутия: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=35&t=321048&p=3535583#p3535503
Та според него - по горния маркуч маслото отива към охладителя, а по долния се връща в кутията.
Та според него - по горния маркуч маслото отива към охладителя, а по долния се връща в кутията.
Excellent! Steven is my name!
- ангелски
- младши ентусиаст
- Мнения: 342
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
- Пол: Мъж
- Кара: 330xdА
- Детайли за колата: Става все още.
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
Здравейте колеги, благодаря за отговора Borymeckata, по техническото ръководство за моя модел ми дават точно обратното за тази кутия, затова попитах дали има някой на 100% сигура.
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
- xapubg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 63
- Регистриран на: 19.01.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530xD '06
- Мечтае да кара: Вече не мечтае.
- Детайли за колата: Е60 530xD '06
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
Колега Боримечка, много полезна тема
А Цветинко изобщо не го слушай за маслата, той само бмв масло си знае (с етикетче от дару) ... а отзад варела с наливното ...
Ще ти употребя темата (за което се извинявам) да го попитам лично него "Fuchs TITAN ATF 4000" става ли според него за zf 5hp24?
Пък като му видя отговора ще споделя някой и друг пдф
А Цветинко изобщо не го слушай за маслата, той само бмв масло си знае (с етикетче от дару) ... а отзад варела с наливното ...
Ще ти употребя темата (за което се извинявам) да го попитам лично него "Fuchs TITAN ATF 4000" става ли според него за zf 5hp24?
Пък като му видя отговора ще споделя някой и друг пдф
- nightdriver
- ентусиаст
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
Днес , благодарение на тази полезна тема , си смених маслото и
съм много доволен , кутията включва много добре ...
Старото масло беше на 115000 , но понеже колата се кара предимно аутобан , не беше много черно и нямаше много стружки по магнита...
Още един път благодаря на колегата за тази полезна тема
съм много доволен , кутията включва много добре ...
Старото масло беше на 115000 , но понеже колата се кара предимно аутобан , не беше много черно и нямаше много стружки по магнита...
Още един път благодаря на колегата за тази полезна тема
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
Ето още една подобна тема, също много полезна:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=7&t=59070&hilit=%D1%81%D0%BC%D1%8F%D0%BD%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE%D1%82%D0%BE+%D0%B2
Отнася се за друг модел, но основните принципи са същите.
Сега (няколко хиляди километра след смяната) си мисля, че май се отнесох малко небрежно към качеството на новия ATF. Автоматикът превключва все така неусетно, но забелязах друго. Преди (със старото масло) при всяко включване от Р на D или R се чуваше едно изскърцване (от спирачките или окачването) и колата леко "приклякаше" или навирваше задница. И при пускане на спирачката - веднага тръгваше. Сега прави това само докато не е наълно загряла. След като я покарам малко в жегата и достигне работната си температура - горните ефекти се губят. Ръгам лоста на D, пускам спирачката - и нищо, стои си на място! Трябва да подам малко газ и тогава колата тръгва и върви без проблеми. Иначе няма придърпване, "играене" на оборотомера, "ритане" при превключване - нищо такова. Мисля си, че маслото в автоматика не е достатъчно качествено и губи вискозитета си при загряване. Затова планирам скоро да го сменя с друго (по-скъпо и качествено), а описаната в темата смяна ще приема просто като "промивка" на системата преди "истинското" масло в нея...
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=7&t=59070&hilit=%D1%81%D0%BC%D1%8F%D0%BD%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE%D1%82%D0%BE+%D0%B2
Отнася се за друг модел, но основните принципи са същите.
Сега (няколко хиляди километра след смяната) си мисля, че май се отнесох малко небрежно към качеството на новия ATF. Автоматикът превключва все така неусетно, но забелязах друго. Преди (със старото масло) при всяко включване от Р на D или R се чуваше едно изскърцване (от спирачките или окачването) и колата леко "приклякаше" или навирваше задница. И при пускане на спирачката - веднага тръгваше. Сега прави това само докато не е наълно загряла. След като я покарам малко в жегата и достигне работната си температура - горните ефекти се губят. Ръгам лоста на D, пускам спирачката - и нищо, стои си на място! Трябва да подам малко газ и тогава колата тръгва и върви без проблеми. Иначе няма придърпване, "играене" на оборотомера, "ритане" при превключване - нищо такова. Мисля си, че маслото в автоматика не е достатъчно качествено и губи вискозитета си при загряване. Затова планирам скоро да го сменя с друго (по-скъпо и качествено), а описаната в темата смяна ще приема просто като "промивка" на системата преди "истинското" масло в нея...
Excellent! Steven is my name!
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
http://www.repsoloil.bg/sites/default/files/Bg_MSDS_Repsol_Matic_III.pdf - repsol matic 3
ETL7045E - http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/149/original/Multi_ATF_%28GB%29.pdf?1358764115
2. http://www.castrol.com/liveassets/bp_internet/castrol/castrol_usa/STAGING/local_assets/downloads/p,q/pds_ImportMV.pdf
Разгледайте таблиците
Хубавое да се предържате кем дадена спецификация за даден продукт или , ако несъществува на опаковката поне да е преблизително по характеристики.
ETL7045E - http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/149/original/Multi_ATF_%28GB%29.pdf?1358764115
2. http://www.castrol.com/liveassets/bp_internet/castrol/castrol_usa/STAGING/local_assets/downloads/p,q/pds_ImportMV.pdf
Разгледайте таблиците
Хубавое да се предържате кем дадена спецификация за даден продукт или , ако несъществува на опаковката поне да е преблизително по характеристики.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
Опитвам се да сравня вискозитета на тези масла при 40 и 100 градуса, но явно доста неща не разбирам... Мерните единици [cSt] и [mm2/s] нищо не миговорят. По-голямото число какво означава - по-голям вискозитет (по-гъсто масло)? Или е обратното? Май ще трябва да се образовам ...
Excellent! Steven is my name!
- ангелски
- младши ентусиаст
- Мнения: 342
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
- Пол: Мъж
- Кара: 330xdА
- Детайли за колата: Става все още.
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
Здравейте колеги, колега Borymeckata погледни този файл на френски и е за водата. Може да ти помогне малко.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
Както виждате от темата - през пролетта смених (по-голямата част от) маслото в автоматика. От смяната колата е минала около 2 000км. Всичко си работеше нормално, но като размислих - открих няколко съществени пропуска в процедурата:
- Сменили сме само 6 от наличните 8,5 литра масло в системата;
- Новото масло не отговаря на фирмената спецификация и качеството му е съмнително;
- Масленият филтър също не очарова с качество на изработката.
Освен горното, беше ми интересно какво е положението, в смисъл дали ще има нещо на магнита. И единственото възможно решение беше да приема предишната смяна за "промивка" на кутията и да повторя процедурата, като този път се опитам да избегна горните пропуски.
Маслото (9 литра Texaco 7045е), филтър на Filtrоn и гарнитура си купих от колега от форума - 205 лева с доставката. Няма да описвам подробностите, ще отбележа предимно новите моменти:
1. Откачихме пластмасата под кутията, отвихме пробката на картера и източихме маслото от него.
2. Завихме пробката, запалихме, изредихме всички положения на лоста 2 пъти, угасихме, отвихме пробката и източихме - 2 пъти.
3. Свалихме картера и оставихме маслото да се отцеди - дотук събрахме 6 литра (като миналия път)
4. Изскубахме филтъра, почистихме картера отвътре, неговия фланец и фланеца на кутията. В интерес на истината - пак имаше стружки по магнита и дори бяха повече от миналия път. Интересно дали тези стружки са се образували за изминатите 2 000км. след смяната? Или са били утаени някъде из автоматика и новото масло ги е "изгонило" оттам? Иначе маслото не изглеждаше зле и си миришеше съвсем нормално за ATF...
5. Новият момент - източването на останалите 2,5 литра в системата. Нагласихме едно корито под кутията и откачихме двата маркуча (тръбички) към / от охладителя. Тук е поглед отзад:
И отпред:
Надух с уста горната тръбичка и продължих да надувам, докато от долната спря да изтича масло и започна да съска въздух - така изхвърлихме (надявам се) маслото от охладителя и маркучите.
6. Запалихме двигателя и от ГОРНИЯ отвор на кутията започна да пръска масло на струя. Изчакахме струята почти да спре и угасихме мотора. Изчакахме няколко минути и повторихме - общо 3 пъти, докато от горния отвор спря да излиза масло. Кутията отдолу, след като приключихме с източването на маслото:
Чак после ми хрумна, че има и по-прост начин. Трябваше да откачим само ДОЛНАТА тръбичка и да запалим мотора. Така торка ще изхвърли намиращото се в него масло през охладителя и то ще изтече от долната тръбичка.
7. Закачихме маркучите, сложихме филтъра и монтирахме картера, затегнахме пробката на картера. Събрах всичкото източено масло в 11-литрова туба:
Не съм мерил точно количеството, но на око изглежда толкова - около 8,5 литра общо.
8. Пълненето на кутията - вкарахме с шприца ново масло в картера, докато потече от пробката - около 4 литра. Запалихме, изредихме всички положения на лоста, угасихме, допълнихме картера - 2 пъти. Така вкарахме още 2 литра - общо 6 литра. След това запалихме и оставихме лоста на положение "D", разбира се - на спирачка. Така допълнихме картера, докато потече от пробката и я затегнахме. Накрая в тубата остана около 1/2 литър - значи всичко изглежда нормално.
9. Почистих всичко, закачих пластмасата отдолу, събрах инструмента.
По обратния път следях много внимателно как работи автоматикът и нямам НИКАКВИ забележки. Изобщо не усещам кога превключва, въпреки че гледам оборотомера... Пробвах спортния и ръчния режим - всичко изглежда нормално. Сега остава да видим докога ще продължи тази "идилия".
- Сменили сме само 6 от наличните 8,5 литра масло в системата;
- Новото масло не отговаря на фирмената спецификация и качеството му е съмнително;
- Масленият филтър също не очарова с качество на изработката.
Освен горното, беше ми интересно какво е положението, в смисъл дали ще има нещо на магнита. И единственото възможно решение беше да приема предишната смяна за "промивка" на кутията и да повторя процедурата, като този път се опитам да избегна горните пропуски.
Маслото (9 литра Texaco 7045е), филтър на Filtrоn и гарнитура си купих от колега от форума - 205 лева с доставката. Няма да описвам подробностите, ще отбележа предимно новите моменти:
1. Откачихме пластмасата под кутията, отвихме пробката на картера и източихме маслото от него.
2. Завихме пробката, запалихме, изредихме всички положения на лоста 2 пъти, угасихме, отвихме пробката и източихме - 2 пъти.
3. Свалихме картера и оставихме маслото да се отцеди - дотук събрахме 6 литра (като миналия път)
4. Изскубахме филтъра, почистихме картера отвътре, неговия фланец и фланеца на кутията. В интерес на истината - пак имаше стружки по магнита и дори бяха повече от миналия път. Интересно дали тези стружки са се образували за изминатите 2 000км. след смяната? Или са били утаени някъде из автоматика и новото масло ги е "изгонило" оттам? Иначе маслото не изглеждаше зле и си миришеше съвсем нормално за ATF...
5. Новият момент - източването на останалите 2,5 литра в системата. Нагласихме едно корито под кутията и откачихме двата маркуча (тръбички) към / от охладителя. Тук е поглед отзад:
И отпред:
Надух с уста горната тръбичка и продължих да надувам, докато от долната спря да изтича масло и започна да съска въздух - така изхвърлихме (надявам се) маслото от охладителя и маркучите.
6. Запалихме двигателя и от ГОРНИЯ отвор на кутията започна да пръска масло на струя. Изчакахме струята почти да спре и угасихме мотора. Изчакахме няколко минути и повторихме - общо 3 пъти, докато от горния отвор спря да излиза масло. Кутията отдолу, след като приключихме с източването на маслото:
Чак после ми хрумна, че има и по-прост начин. Трябваше да откачим само ДОЛНАТА тръбичка и да запалим мотора. Така торка ще изхвърли намиращото се в него масло през охладителя и то ще изтече от долната тръбичка.
7. Закачихме маркучите, сложихме филтъра и монтирахме картера, затегнахме пробката на картера. Събрах всичкото източено масло в 11-литрова туба:
Не съм мерил точно количеството, но на око изглежда толкова - около 8,5 литра общо.
8. Пълненето на кутията - вкарахме с шприца ново масло в картера, докато потече от пробката - около 4 литра. Запалихме, изредихме всички положения на лоста, угасихме, допълнихме картера - 2 пъти. Така вкарахме още 2 литра - общо 6 литра. След това запалихме и оставихме лоста на положение "D", разбира се - на спирачка. Така допълнихме картера, докато потече от пробката и я затегнахме. Накрая в тубата остана около 1/2 литър - значи всичко изглежда нормално.
9. Почистих всичко, закачих пластмасата отдолу, събрах инструмента.
По обратния път следях много внимателно как работи автоматикът и нямам НИКАКВИ забележки. Изобщо не усещам кога превключва, въпреки че гледам оборотомера... Пробвах спортния и ръчния режим - всичко изглежда нормално. Сега остава да видим докога ще продължи тази "идилия".
Excellent! Steven is my name!
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
По лесно ефикасно дори може да се направи и промивка на кутията и цялата система с машина за тази работа.
- mad_presley
- старши ентусиаст
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
sasomega написа:По лесно ефикасно дори може да се направи и промивка на кутията и цялата система с машина за тази работа.
Каква е тази машина колега и....коя система, освен кутията има да се промива?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани