Омаслен маркуч.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
2 мнения
• Страница 1 от 1
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Омаслен маркуч.
Добро утро колеги. Тук от няколко дни ме мъчи една теза и рекох да питам. Значи въпроса ми е по таз картинка тука. Червената стрелка сочи един маркуч(6), който се "влива" в маркуча от въздушния филтър(големия) и който отива в турбото. Синята стрелка сочи мястото, откъдето този маркуч излиза, а синьото заградено е мястото на филтъра за картерните газове. И сега, около мястото на излизането на този маркуч, е доста мазно. Целият маркуч кажи речи е мазен. На мен тази схема ми говори, че картерните газове или маслени пари, се вкл. в захранването на турбината с въздух и така се смесват с входящия въздух от филтъра. Въпросът ми е, нормално ли е този маркуч да е толкова мазен. На мястото на излизането му няма скоба да го държи, маркуча просто е набит в отвора. Ама добре е набит и аз се чудя откъде е това масло по него. Скоро чистих турбо пътищата, свалих всички маркучи, интеркулера, че и колектора, ЕГР-а..... и след като почистих и монтирах, покарах малко и свалих маркуча, който влиза в ЕГР-а, от кулера. Гледам, малко масълце има. Зачудих се откъде е това масло? Следя щеката, няма промяна. Викнах голяма щерка да дава газ и на свален маркуч, гледам. Не хвърля масло. Пък хлапето не знае колко да натиска и жули яко и яко и духа......Няма масло. Като мислих, стигнах до тоя маркуч и се запитах, дали турбината не хвърля маслените пари идващи по маркуча и включващи се във студената перка и това да е причината за маслото в ЕГР-а. Притеснява ме и това омазняване на тоя маркуч. Не мисля, че е нормално. Филтъра на картерните газове съм го сменил...преди около 17-18 000 км. Ако той прави някакви мизерии, има ли начин да разбера? Ако това е причината за маслото, излиза че омазняването не се отчита като разход на масло и по щеката не може да се разбере дали колата "бута" масло, в частност турбината. Е това ме мъчи от няколко дни и се чудя над тази схема, кое откъде, как и защо.


Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
Re: Омаслен маркуч.
Elesar74 написа:...омазняването не се отчита като разход на масло...
Сам сте си и отговорил на въпроса. Тези филтри и съединенния не могат 100% да уловят и задържат в системата маслените пари и резултата е, че избиват на най натовареното и слабо място. А количеството масло в тях е пренебрежимо малко и не се отрзява на нивото в картера. Няма място за безпокойство. Дори на новите коли след 40-50 хил. км. пробег тези връзки са омаслени. Лошо става когато в системата почне да пълни масло.
2 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани