самозатягане на болтовете на джантите
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: самозатягане на болтовете на джантите
Това е начинът. И аз така правя и никога не съм имал ядове с развиването на болтовете и никога не са се развивали сами. С нищо не се мажат болтовете - те трябва да са чисти и сухи, както и отворите в джантите.metodi80 написа:Самите болтове ги стягам на ръка с ключа за джантите -оригиналния (не мажа болтовете с нищо ) ... после се отвиват с леко натискане с крак ....
Имайте на предвид, че на всички коли болтовете на гумете се стягат на ръка с оригиналния ключ.
Не случайно на едни коли джантата се крепи на 3 болта, а на други на 4 болта, а на други на 5, 6 и т.н.
Всичко е изчислено в зависимост от силите, които действат върху колелото на съответната кола.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: самозатягане на болтовете на джантите
Мене оригиналния ключ ми се струва изключително кашкавален боклук. С него може да стегнеш ама един път се мъчих да отвия с него болтовете, той само се гънеше се едно е пластмасов
От тогава съм го махнал от багажника, добра кръстачка си е класика в жанра и избягвам и оригиналния крик да ползвам също, че и той е не по-малко смотан.

От тогава съм го махнал от багажника, добра кръстачка си е класика в жанра и избягвам и оригиналния крик да ползвам също, че и той е не по-малко смотан.
Re: самозатягане на болтовете на джантите
Оригиналният ключ е изработен от изключително качествена стомана, затова се огъва при напън и като го отпуснеш се връща в нормално състояние, а не остава крив за разлика от всяк'ви кръстачки.b00st написа:Мене оригиналния ключ ми се струва изключително кашкавален боклук. С него може да стегнеш ама един път се мъчих да отвия с него болтовете, той само се гънеше се едно е пластмасов![]()
От тогава съм го махнал от багажника, добра кръстачка си е класика в жанра и избягвам и оригиналния крик да ползвам също, че и той е не по-малко смотан.
Оригиналният крик на BMW е много здрав.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: самозатягане на болтовете на джантите
bmw325tds написа:Оригиналният ключ е изработен от изключително качествена стомана, затова се огъва при напън и като го отпуснеш се връща в нормално състояние, а не остава крив за разлика от всяк'ви кръстачки.
Оригиналният крик на BMW е много здрав.
Точно така е !
- Biogame
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
Re: самозатягане на болтовете на джантите
Да попитам и аз.
Затягам болтовете на ръка,след няколко км каране слизам и проверявам и най вече на предните гуми няколко болта са развити.
Преди време болтовете се самонатягаха сега стана обратното.
Мисля да сменя болтовете,но напоследък чувам лоши неща за болтовете които продават.
Някакви съвети откъде да търся?
Затягам болтовете на ръка,след няколко км каране слизам и проверявам и най вече на предните гуми няколко болта са развити.
Преди време болтовете се самонатягаха сега стана обратното.
Мисля да сменя болтовете,но напоследък чувам лоши неща за болтовете които продават.
Някакви съвети откъде да търся?



- sinster
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 107
- Регистриран на: 4.02.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 М52B20
- Детайли за колата: ...най-бавната в Пловдив :)
Re: самозатягане на болтовете на джантите
Случай от последната смяна на гуми тази пролет. при качването на зимните гуми с пистолета така бяха натегнали болтовете, че няма развиване. Гумаджията първо счупи един голям камък и в последствие... заобли главата на един болт
от там адските разправии. Ходих да заваряваме върху заоблената глава друг болт, за да мъчим да развием заседналия, абе ужасна работа. Хубавото в случая, е че се случи в града, а не някъде на път. Случката ме научи да внимавам как се затягат болтовете.

...burn your tyres , not your soul.....


- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: самозатягане на болтовете на джантите
Моя пресен пример е от онзи ден, когато един познат ме помоли като му затегна болтовете с гайковерта да ги проверя с кръстачката. Развиха се съвсем нормално. А идеята оригиналните ключове да са с толкова късно рамо е наистина в това, че не е нужна някаква адска сила при затягането. В същото време обаче с късото рамо е сравнително по-трудно да се развие някой по-силно затегнат болт (не презатегнат!), т.е. не е като с кръстачката, където прилагаш въртящ момент чрез 2 лоста.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: самозатягане на болтовете на джантите
Бездарниците са международни... сега така ми затегна виско перката един, че не мога да я отвия.
Иначе наистина дори и ключа за гумите освен, че е с късо рамо е и доста мек. Ако всичко е затегнато правилно няма проблеми с него... е освен ако болтовете не са развивани от големата зима на 66та. Оригиналния крик е много ретро наистина, като на волга
... ама той е мислен за смяна на гума, не да работиш под колата. Не мога да си преставя някой да си носи крокодил в багажника 

Иначе наистина дори и ключа за гумите освен, че е с късо рамо е и доста мек. Ако всичко е затегнато правилно няма проблеми с него... е освен ако болтовете не са развивани от големата зима на 66та. Оригиналния крик е много ретро наистина, като на волга


- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- cgm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: 21.02.2005
- Пол: Мъж
- Кара: Е46, Е91
- Детайли за колата: БМВ 320д '02
БМВ 320д '07
БМВ 318и '09
Re: самозатягане на болтовете на джантите
Момчета и на мен ми се наложи да развия предна джанта и не можах. Гумите бяха сменяни преди седмица и затегнати с пристолет. Та трябваше да ходя при гумаджия да разхлабят болтовете.
Погледнах в аутодата и там пише следното за БМВ Е46:
"Tightening torque - steel wheels: 120 +/-10Nm.
Tightening torque - alloy wheels: 120 +/-10Nm.
*Do not lubricate bolts.
... "
Погледнах в аутодата и там пише следното за БМВ Е46:
"Tightening torque - steel wheels: 120 +/-10Nm.
Tightening torque - alloy wheels: 120 +/-10Nm.
*Do not lubricate bolts.
... "
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: самозатягане на болтовете на джантите
Аз така решавам проблема:
http://www.toolnweld.com/4709/Fuchs_Copper_Paste_500gm/
Стягам на ръка и никога не съм имал проблем. Развивам също на ръка без да скачам по ключа. Не позволявам и да ми ги стягат с разни пистолети.
http://www.toolnweld.com/4709/Fuchs_Copper_Paste_500gm/
Стягам на ръка и никога не съм имал проблем. Развивам също на ръка без да скачам по ключа. Не позволявам и да ми ги стягат с разни пистолети.
Re: самозатягане на болтовете на джантите
bmw325tds написа:Оригиналният ключ е изработен от изключително качествена стомана, затова се огъва при напън и като го отпуснеш се връща в нормално състояние, а не остава крив за разлика от всяк'ви кръстачки.b00st написа:Мене оригиналния ключ ми се струва изключително кашкавален боклук. С него може да стегнеш ама един път се мъчих да отвия с него болтовете, той само се гънеше се едно е пластмасов![]()
От тогава съм го махнал от багажника, добра кръстачка си е класика в жанра и избягвам и оригиналния крик да ползвам също, че и той е не по-малко смотан.
Оригиналният крик на BMW е много здрав.
Колега незнам колко е качествена стоманата и колко въглерод има като са я закалявали но моят клюя като се огъна после не се върна в предишното положение същото нещо и с крика ми се случи. Битака ключ от Опел за 5 лева и една тръба вършат отлична работа. Крик от Ситроен изключително стабилен и надежден.
Няма начин да няма начин
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: самозатягане на болтовете на джантите
bum_bum написа:Аз така решавам проблема:
http://www.toolnweld.com/4709/Fuchs_Copper_Paste_500gm/
Стягам на ръка и никога не съм имал проблем. Развивам също на ръка без да скачам по ключа. Не позволявам и да ми ги стягат с разни пистолети.

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани