Два много странни проблема в Е36 ??

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: Кърджали
Пол: Мъж
Кара: 728
Мечтае да кара: Алпина

Два много странни проблема в Е36 ??

Мнение от denises26 » 06 Авг 2013, 17:35

Здравейте, направо давам по същество.
1. След като се покара известно време, стартера започва да върти много мудно, първите 2-3 оброта са все едно е паднал акумулатора. Иначе си пали, но е странно, защо го прави само на загряла кола, сутрин върти, като побъркан, като постои малко също. :dunno:
2. Иззад таблото се чува шум наподобяващ къкрене (да точно къкрене, все едно вариш яйца :mhihi: ). Звука се появява след 50км/час и се усилва с увеличаването на скороста. :conf:

Ацалов
Аватар
Мнения: 3416
Регистриран на: 16.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Лодка в морето

Re: Два много странни проблема в Е36 ??

Мнение от Atsalov » 06 Авг 2013, 20:50

Къкренето идва от не добре обезвъздушена водна система , стартера може да е от хлабави кабелни обувки ,има логика на топло да се отпускат и да се проявява проблема,така също може да е от втулките на стартера.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 2.09.2011
Местоположение: София/Карлово
Пол: Мъж
Кара: с волан от М5
Мечтае да кара: Scott Gambler 730

Re: Два много странни проблема в Е36 ??

Мнение от marto7067 » 07 Авг 2013, 0:54

Atsalov написа:....,така също може да е от втулките на стартера.

най-вероятно

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: Кърджали
Пол: Мъж
Кара: 728
Мечтае да кара: Алпина

Re: Два много странни проблема в Е36 ??

Мнение от denises26 » 07 Авг 2013, 1:10

Забравил съм да спомена, че колата е 318тдс, проблема с обезвъздушаването отпада. За втулките ще закарам стартера при един познат да ги смени. По-интересно ми е това къкрене откъде идва?

Ацалов
Аватар
Мнения: 3416
Регистриран на: 16.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Лодка в морето

Re: Два много странни проблема в Е36 ??

Мнение от Atsalov » 08 Авг 2013, 9:15

Може ли да поясниш защо отпада?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: Кърджали
Пол: Мъж
Кара: 728
Мечтае да кара: Алпина

Re: Два много странни проблема в Е36 ??

Мнение от denises26 » 08 Авг 2013, 9:40

Защото доколкото ми е известно дизела се обезвъздушава сам (специално за тдс говоря), а може би бъркам? Би ли обяснил как да я обезвъздуша в случай, че греша.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: Два много странни проблема в Е36 ??

Мнение от zafirovp » 08 Авг 2013, 9:48

Прав си. Дизелите се обезвъздушават сами.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 6.02.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: е38 3.5 V8
Мечтае да кара: 328 с колектор от 325
Детайли за колата: Без задни гърнета

Re: Два много странни проблема в Е36 ??

Мнение от Дидо ди » 08 Авг 2013, 10:07

аз наскоро си купих 318 тдс и забелязах същия проблем с къкренето но се чуваше само като я изгася в загрято састояние...оказа се че нивото на антифриза е спаднало в казанчето и след доливане се оправи

а за трудното въртене на загрят двг. е нормално ако ти е слабичак акомулатора , понеже буталата са по разширени отколкото при студен двг.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Два много странни проблема в Е36 ??

Мнение от metodi80 » 08 Авг 2013, 10:19

"Къкренето" може да идва от липсата на херметичност във водната система ..... Долей антифриз (ако има нужда) и го следи дали се губи ....
За стартера - сваляне и обслужване ... Виж си и акумулатора как е ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Re: Два много странни проблема в Е36 ??

Мнение от ///Mechov » 08 Авг 2013, 11:09

Двигателя работи и вдига температура , през това време капачката на разширителния съд е махната , парното в купето на топло го даваш на по-голяма темп.( демек хубаво да отвори клапаните ) и вентилаторчето като сила на средно положение или по-високо . Това състояние докато ти отвори термостата и да пусне охл. течност по големия кръг демек ще го усетиш като започне да затопля долния мъркуч. Гледаш малкото мъркучле от горната част на радиатора който отива в разширителния съд да " пикае " постоянна струйка антифриз т.е. да не се прекъсва от въздух и чакаш докато го изчисти. Трябва да следиш и за падане нивото на антифриза в казанчето ма не го допълвай много че той постоянно се разширява и не може да се прецени точно та да не напълниш много системата. При тези действия трябва да имаш добре духащо топло парно ( ако естествено другите елементи , клапани , радиаторче , филтъра за купето са в изправност и незапушени ). След като е отворил термостата и малкото мъркучле вади постоянна струйка и при подаване на газ се вижда и фърля по-добре може да се счита че си обезвъздушил системата при което затваряш капачката и оставяш колата да поработи още няколко минути да си вдигне налягане ( съществено важно за добрата циркулация и съответно охлаждане на двигателя ). Хубаво е предницата да не ти е на ниско т.е. разширителния съд да е в най висока точка . И друго тоя двигател е малкото братче на 2.5ТДС и няма загряване на място. Имам предвид че ако чакаш да чуеш перка да се включи или нещо такова няма да се случи - изпробвано многократно на около 30-на градуса външна темп. И да се отвори по-бързо термостата посръчквай я отвреме навреме че наистина дизела бавничко загрява на място да не кажа че без сръчкване няма отваряне тоя термостат. На следващия ден ( т.е на изстинал хубаво двигател ) провери си нивото на антифриза , но както съм описал по-горе не отваряй капачката за щало и нещало или само за проверка за херметичност може лекичко да отвиеш докато чуеш изсъскване ( и пак затягаш) знак че капачката държи налягане иначе смяна с нова ( ама и там има немалко примери за родени насрани тъй че не се учудвай ако и новата е в г..за ами продължаваш с друга). Тоа което си описал ( после видях и другата ти тема ) за отвреме навреме тполо е едно от показанията за недобро обезвъздушаване. Пък за налягането в системата се пробват мъркучите за твърдост ( на загрял мотор ) ама е много относително и няма как коректно да се опише . Иначе капачката отваря клапанчето и предпазно на 1.4бара , затова на нея трябва да е изписано цифрата 140 (така е прието ).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Re: Два много странни проблема в Е36 ??

Мнение от ///Mechov » 08 Авг 2013, 11:13

Горното мнение е пост на колегата Владобате от една друга тема. Това е начина за обезвъздушаване на ТДС.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: Кърджали
Пол: Мъж
Кара: 728
Мечтае да кара: Алпина

Re: Два много странни проблема в Е36 ??

Мнение от denises26 » 08 Авг 2013, 12:14

Благодаря колеги. Ще се заема с обезвъздушаването. Колкото до акумулатора, ще го заредя профилактично пък да видим. :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
Мечтае да кара: Всичко що е BMW
Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++

Re: Два много странни проблема в Е36 ??

Мнение от Biogame » 09 Авг 2013, 10:07

Това къкрене може и да е от клапите,който при бензинов мотор са отпред в отсека на двг-то,но един вид точно пред таблото.
На дизела незнам пак ли там се намират :dunno:
:driving: :dunno: :driving:

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook