AWD vs RWD

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 28.11.2010
Местоположение: Varna, Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: E46 330Ci

AWD vs RWD

Мнение от kalkana » 31 Юли 2013, 19:40

Знам, че темата може би е говорена много пъти, но последно време много ме мъчи този въпрос, затова търся много информация в интернет и попаднах на много интересно сравнение на 2 поршета.

http://www.porscheboost.com/content.php ... t-and-snow

Първото нещо което прави сериозно впечатление е малката разлика в килограмите, само 29 килограма за 2 идентични коли с разликата rwd и awd. Веднага след това ме изненадва времената които дават на сухо и мокро (снега няма какво да го коментираме, там е логично). Абсурдно е за мене 4х4 кола да е по бърза във всички показатели на сухо, а на мокро разликата във времената се запазва след 100км/ч като при тази на сухо, и имат еднакво време на мокро на пистата, където според мене е точно силата на awd-то. Също и спирането на 4х4 колата макар и малко по тежка, е малко по бързо(едва ли има нещо общо с 4х4 системата де).

Явно 4х4 системите много напредват и скоро ще изместят rwd-то като оптимален вариянт. Аз лично без да се замисля от 2те поршета бих избрал awd-то тъй като в реалния свят ще е по-бързо най-вероятно с доста.

Та въпроса ми е дали си отива времето на rwd, или няма как да се случи това :D ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 27.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: AWD vs RWD

Мнение от 6inlinepower » 31 Юли 2013, 20:49

Приятелю, зависи какво харесваш и обичаш да чувстваш, за всеки човек е различно, както храната която харесваме и ни доставя удоволствие да ядем или мацките, които ни харесва да са до нас и ни доставят удоволствия :mhihi:
Та така и с колите, едни харесваме чувството да си усещаме сърцето в сънните артерии и прилива на адреналин, заради пустото, любимо ''задно'', ''шпер'', RWD и т.н.Начина на управление, мисленето, преценката, малките грешки дори, са неща, които лично на мен ми носят тръпка, усещания, чувства идващи от задвижваната задна ос.Други ги кефи максималния контрол, удобство ако щеш на AWD, трети пък харесват ''предно'' задвижване, по причини, които не са ми понятни.
Понякога е въпрос на моментно състояние, влияещи ни външни фактори и т.н.
Не държа да съм оптимален, както казваш :D .За мен, няма как времето на задното да си отиде, това е мания до живот, а надявам се и след това :mrgreen:

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: AWD vs RWD

Мнение от b00st » 31 Юли 2013, 20:56

При порш е различно мотора е къде не трябва :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 9.08.2009
Местоположение: Sofia, Drujba 1
Пол: Мъж

Re: AWD vs RWD

Мнение от thewhitestig » 31 Юли 2013, 21:00

Не съм запознат с AWD системата на Porsche но предполагам отговора е следния. Предните гуми не за заключени на точен процент мощност. Подава им се толкова мощност от колкото се нуждаят. Когато се кара на сухо предните гуми почти не играят никаква роля, защото включат ли се, само ще накарат колата да недозавива в завойте. Няма никаква логика в това задното да изравнява AWD на мокро но да пада на сухо. Има много други фактори които трябва да се вземат предвид. Например шофьора. Може да не е направил достатъчно обиколки за да си достигне пълния потенциал.

kalkana написа:Явно 4х4 системите много напредват и скоро ще изместят rwd-то като оптимален вариянт.


Не. Щом във F1 не са почнали да използват AWD значи не е оптимален вариянт. Там където има сцепление задното е цар, там където няма 4x4 доминира.
Последна промяна thewhitestig на 31 Юли 2013, 21:00, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: AWD vs RWD

Мнение от acho.rs » 31 Юли 2013, 21:00

kalkana написа:Знам, че темата може би е говорена много пъти, но последно време много ме мъчи този въпрос, затова търся много информация в интернет и попаднах на много интересно сравнение на 2 поршета.

http://www.porscheboost.com/content.php ... t-and-snow

Първото нещо което прави сериозно впечатление е малката разлика в килограмите, само 29 килограма за 2 идентични коли с разликата rwd и awd. Веднага след това ме изненадва времената които дават на сухо и мокро (снега няма какво да го коментираме, там е логично). Абсурдно е за мене 4х4 кола да е по бърза във всички показатели на сухо, а на мокро разликата във времената се запазва след 100км/ч като при тази на сухо, и имат еднакво време на мокро на пистата, където според мене е точно силата на awd-то. Също и спирането на 4х4 колата макар и малко по тежка, е малко по бързо(едва ли има нещо общо с 4х4 системата де).

Явно 4х4 системите много напредват и скоро ще изместят rwd-то като оптимален вариянт. Аз лично без да се замисля от 2те поршета бих избрал awd-то тъй като в реалния свят ще е по-бързо най-вероятно с доста.

Та въпроса ми е дали си отива времето на rwd, или няма как да се случи това :D ?

От АВД до АВД имаш разлика от земята до небето . Има АВД с разппределени 15:85 (чисто задно) , отделно имаш с централен диф или ламелен съединител или зацепени постоянно 50:50 . Системите за разпределение на двигателната сила коренно различни и тн и тн . Има коли 4х4 които сток дрифтят като бесни . Като цяло зависи от класа и колата . БМВ предлагат еднакво абсурдни - 1чка АВД и Х5 на задно :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 28.11.2010
Местоположение: Varna, Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: E46 330Ci

Re: AWD vs RWD

Мнение от kalkana » 31 Юли 2013, 21:15

thewhitestig написа:Не. Щом във F1 не са почнали да използват AWD значи не е оптимален вариянт. Там където има сцепление задното е цар, там където няма 4x4 доминира.


Не случайно 4х4 е забранено във формула едно от 1982 година, преди това има много спечелени гран при-та :) . Иначе си прав за сцеплението, точно затова все повече ми допада това 4х4 тъй като в BG хубав път със сцепление има само на магистралите и тук таме по малко, и то ако е слънчево :D :D.

Ачо, мерси за разяснението. Аз точно това имам предвид. Смисъл под модерно 4х4 имам предвид тия с блокажи, torque vectoring, negative torque като електричиския SLS и всякакви такива щуротии, които буквално прилагат и разпределят тягата на правилното колело, буквално могат да са 2wd когато не е необходимо, 4wd когато е и 3wd в завой. Иначе пред някакво дърто 4х4, което тежи и 200кг отгоре на задното предаване, наистина няма смисъл. Също смятам, че 4х4 има смисъл само при сравнително големи мощности.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 28.11.2010
Местоположение: Varna, Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: E46 330Ci

Re: AWD vs RWD

Мнение от kalkana » 01 Авг 2013, 4:32

6inlinepower написа:Приятелю, зависи какво харесваш и обичаш да чувстваш, за всеки човек е различно, както храната която харесваме и ни доставя удоволствие да ядем или мацките, които ни харесва да са до нас и ни доставят удоволствия :mhihi:
Та така и с колите, едни харесваме чувството да си усещаме сърцето в сънните артерии и прилива на адреналин, заради пустото, любимо ''задно'', ''шпер'', RWD и т.н.Начина на управление, мисленето, преценката, малките грешки дори, са неща, които лично на мен ми носят тръпка, усещания, чувства идващи от задвижваната задна ос.Други ги кефи максималния контрол, удобство ако щеш на AWD, трети пък харесват ''предно'' задвижване, по причини, които не са ми понятни.
Понякога е въпрос на моментно състояние, влияещи ни външни фактори и т.н.
Не държа да съм оптимален, както казваш :D .За мен, няма как времето на задното да си отиде, това е мания до живот, а надявам се и след това :mrgreen:


Прав си, но аз говоря за чист performance. Или коя е наистина по-бързо - awd vs rwd. Защотото ако доскоро спора беше нерешим имаха и двете плюсове и минуси, сега не виждам плюса на задното чесно казано(отново да кажа, говоря за performance). И затова казвам че rwd-то става все по-малко интересно с напредването на 4х4 системите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 15.12.2010
Пол: Мъж
Кара: ///M43
Мечтае да кара: в изтребителната авиация
Детайли за колата: компот в сливов цвят

Re: AWD vs RWD

Мнение от _galio_ » 01 Авг 2013, 9:52

- Braking (100-0 km/h): 33,3 m vs. 33,2 m
- Hockenheimring: 1.12,0 min vs. 1.11,7 min


добре, де, толкова малки разлики не се ли дължат на човешкия фактор? 10 см спирачен път и 30 стотни не звучат като някаква особена разлика.
лошите шофери отиват в ада ... добрите - докъдето им стигне бензинът

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 28.11.2010
Местоположение: Varna, Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: E46 330Ci

Re: AWD vs RWD

Мнение от kalkana » 01 Авг 2013, 15:06

Има го този момент, възможна е и статистическа грешка, на практика едва ли някой може да долови разликата както казваш от 10 сантиметра или 30 стотни, но самия факт че 4х4 кола е поне бърза колкото(ако не и повече) събрата си със задно е впечатляваща.

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: AWD vs RWD

Мнение от Top Gun Maverick » 01 Авг 2013, 15:18

Тази тема е с неправилно заглавие. Просто е трябвало да добавиш при Порше, защото там двигателя е отзад. Ако беше отпред и още тежест от това 4х4, нещата са съсвем други.
Отделно пък е това 4х4 с какви проценти къде е...само усложнения. Праскаш задното и си живееш живота. Щастлив при това. :mhihi:
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 28.11.2010
Местоположение: Varna, Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: E46 330Ci

Re: AWD vs RWD

Мнение от kalkana » 01 Авг 2013, 15:28

Тука не говорим да удоволствие от шофирането, а за реално по-бърз на писта или в реалния свят. За драг съзтезанието няма разлика особено къде е двигателя на колата, и все пак 4х4 колата бие или е равна на задното във всички категории, и 100% тестовете са правени на място с добро сцепление, а ако карат градско по дупките няма да има изобщо сравнение между 2те коли.

GTR-а е 55:45 в полза на предната ос, което доказва че разпределението на теглото не е всичко. Може и да е, за дрифтиране ама тука друга ни е темата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: AWD vs RWD

Мнение от acho.rs » 01 Авг 2013, 18:32

kalkana написа:Тука не говорим да удоволствие от шофирането, а за реално по-бърз на писта или в реалния свят. За драг съзтезанието няма разлика особено къде е двигателя на колата, и все пак 4х4 колата бие или е равна на задното във всички категории, и 100% тестовете са правени на място с добро сцепление, а ако карат градско по дупките няма да има изобщо сравнение между 2те коли.

GTR-а е 55:45 в полза на предната ос, което доказва че разпределението на теглото не е всичко. Може и да е, за дрифтиране ама тука друга ни е темата.

Най-бързата кола на норшлайфе е Гъмперт - на задно , после Вайпър АЦР - на задно , ЛФ-А - задно , следва ГТ2-РС - задно , Корвет ЗР1 - задно ... колите с времена под 7 минути - всички Радикали и тем подобни извращения - РВД , Ферари Хсериите - всички РВД, Пагани - РВД , Макларъните - РВД ... та до къде стигнахме . От силните май само Авентадора и Нисана са АВД , като авентадор-а си е доста силно ориентиран към РВД .

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: AWD vs RWD

Мнение от Top Gun Maverick » 01 Авг 2013, 19:28

kalkana написа:Тука не говорим да удоволствие от шофирането, а за реално по-бърз на писта или в реалния свят. За драг съзтезанието няма разлика особено къде е двигателя на колата, и все пак 4х4 колата бие или е равна на задното във всички категории, и 100% тестовете са правени на място с добро сцепление, а ако карат градско по дупките няма да има изобщо сравнение между 2те коли.

GTR-а е 55:45 в полза на предната ос, което доказва че разпределението на теглото не е всичко. Може и да е, за дрифтиране ама тука друга ни е темата.

Ама точно за това говорим. За драг състезание кой го вълнува? Става дума за писта или реално каране. Та щом двигателя е отзад, той позволява да се слагат още тежест отпред. И все пак задното си е задно и трудно някой реномиран супер-кар би минал на 4х4, освен ако не е 80на20 в полза на задното. :mhihi:
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 28.11.2010
Местоположение: Varna, Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: E46 330Ci

Re: AWD vs RWD

Мнение от kalkana » 01 Авг 2013, 19:39

Това си е така. Най бързата 4х4 кола на ринга е gtr-а. И все пак в не свръх спортистите изглежда 4х4 доминира. Рс6 е непобедим в класа си. Новити 4х4 AMG-та са по бързи от събратята си със задно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: AWD vs RWD

Мнение от acho.rs » 01 Авг 2013, 20:38

kalkana написа:Това си е така.Най бързата 4х4 кола на ринга е gtr-а. И все пак в не свръх спортистите изглежда 4х4 доминира. Рс6 е непобедим в класа си. Новити 4х4 AMG-та са по бързи от събратята си със задно.


Колега да не прекарваш много време на слънце :mhihi:
Кое РС6 е непобедимо в класа си ? Това дето беше V10 5.0 bi-turbo и след 100 км/ч падаше от М5 5.0 атмосферката ? За писта да не говорим . Или това дето сега хем са му бухнали АВД , хем обикновен автоматик с хидротрансформатор , хем са му свалили силицата . Просто няма търпение да го сложат до М5+ да погледаме смях .
Новити 4х4 AMG-та са по бързи от събратята си със задно.


На какво са по-бързи 4х4 по АМГтата . Въобще ти гледаш ли нещо повече от 0-100 км/ч :dunno:
Най бързата 4х4 кола на ринга е gtr-а

Да де , само че едно 0-100 не прави колата и лисана пада по очи още след 150 , от където започват скоростите при супер колите За ГТ-Ра обаче най-много важи това за АВДто - при тая кола зверския перформанс (за конете и масата) идва единствено от интелигентната система за разпределение на силата между колелата ... за 50ината прикрити коня няма да издребняване :mhihi:

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook