Спирачките отказаха !!!!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
Re: Спирачките отказаха !!!!
Схемите, които съм дал, са оттук:
http://realoem.com/bmw/partgrp.do?model=CB11&mospid=47441&hg=34
http://realoem.com/bmw/partgrp.do?model=CB11&mospid=47441&hg=34
Re: Спирачките отказаха !!!!
Да, Е36 без АБС е само в първите години и са малко бройки. Със сигурност няма 328 без АБС. Просто показвам каква е схемата без АБС. Но и със и без, кантар няма.
Re: Спирачките отказаха !!!!
На колегата малко му откраднахме темата, защото ако правилно разбирам той ще слага отделни помпи, така че при него е по-друго.
Помпата е различна, но същественото за нашия случай са диаметрите на цилиндрите (буталцата) на помпата. Ако те са еднакви, разпределението на усилието е еднакво. В момента не ми се рови да намеря диаметрите, но ще го проверя тия дни. А и трябва да съм го проверявал, защото аз карам с демонтиран АБС и оригиналната спирачна помпа (т.е. не оригиналната, но със същите диаметри - помпа АТЕ, на без АБС е Гирлинг). И винаги, когато са ми блокирали колела, доколкото мога да усетя, са били предните. Може би на сняг и лед са блокирали всички заедно. Едновременно с това, на Калояново и Серес, задните спирачки се нагряват не по-малко от предните, т.е. спират сериозно.
Помпата е различна, но същественото за нашия случай са диаметрите на цилиндрите (буталцата) на помпата. Ако те са еднакви, разпределението на усилието е еднакво. В момента не ми се рови да намеря диаметрите, но ще го проверя тия дни. А и трябва да съм го проверявал, защото аз карам с демонтиран АБС и оригиналната спирачна помпа (т.е. не оригиналната, но със същите диаметри - помпа АТЕ, на без АБС е Гирлинг). И винаги, когато са ми блокирали колела, доколкото мога да усетя, са били предните. Може би на сняг и лед са блокирали всички заедно. Едновременно с това, на Калояново и Серес, задните спирачки се нагряват не по-малко от предните, т.е. спират сериозно.
Re: Спирачките отказаха !!!!
Колегата мисля, че ще реализира решение с две еднокръгови помпи и лостов механизъм между тях, който може да регулира усилието (дори по време на движение). Имаше тема за това в "извън темата", като цяло всички състезателни автомобили - от Формула 1 до ВРЦ, ползват такава схема. Как ще го настрои на близко до правилното отношение обаче, само колегата си знае.
Колкото до мен, аз в момента съм на път да открия, че двете помпи (със и без АБС) не са с еднакви диаметри на цилиндъра на задния мост
и да се вкарам в размисъл, но преди да твърдя отново каквото и да е, трябва хубаво да проверя нещата. Така че благодаря ти за дискусията
Абсолютно, това е най-важното.
Колкото до мен, аз в момента съм на път да открия, че двете помпи (със и без АБС) не са с еднакви диаметри на цилиндъра на задния мост


niki81vd написа:Всеки ден и в споровете се намират решенията.

niki81vd написа:И когато му се случи на някой светофар по южната дъга, да спира екстремно, може да влезе във вестниците. А никой не иска това.
Абсолютно, това е най-важното.
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Спирачките отказаха !!!!
Повечето автомобили ,без абс имат серво
а то много еб@ва нещата, защото ти малко натискаш педала а то като си направи вакуума и стиска повече от колко желаеш понякога. Без абс и без серво нещата са коренно различни , спирачките са доста по чусвителни и предвидими, винаги можеш да прецениш кога е дошъл максимума и ще започне да завлачат гумите. Все едно натискаш спирачка на колело
. Другият положителен момент е, че като няма серво и спираш агресивно със междинна газ м/у предавките по лесно се форсира автомобила. Защото сервото дърпа от мощноста на двг при спиране.
Регилиращо устройство ми трябва единствено м/у 2-те помпи, идеята е следната - при определен натиск на помпата която е за предните колела ,чак тогава да започва да натиска и другата помпа . Аз съм ви показал 2 мостри на които ще се навъртат болтове и според това колко е навъртян или не болта ,ще се регулира колко късно да натиска 2-рата помпа
Тези дни трябва да я почнеме с майстора ,че сега има други коли за правете и ще снимам подробно целия процес


Регилиращо устройство ми трябва единствено м/у 2-те помпи, идеята е следната - при определен натиск на помпата която е за предните колела ,чак тогава да започва да натиска и другата помпа . Аз съм ви показал 2 мостри на които ще се навъртат болтове и според това колко е навъртян или не болта ,ще се регулира колко късно да натиска 2-рата помпа

Тези дни трябва да я почнеме с майстора ,че сега има други коли за правете и ще снимам подробно целия процес

- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Спирачките отказаха !!!!
m.dimitrov1992 написа:Защото сервото дърпа от мощноста на двг при спиране.
май май не си си изяснил какво точно прави сервото и как.
Определено не взима мощност. И след като не си на ясно с това май направо е опасно , за останалите участници в движението и пешеходците , ти сам да си "твориш" по спирачната система.
Това дето си го мислиш за закъснението на 2рата помпа на задните колела как трябва да действа ? В първия момент спираш с предните - центъра на тежестта се пренася на пред - задните колела "олекват". Във следващия момент втората помпа спира и задните колела които са "олекнали" без да редуцира спирачното усилие. Резултат - все едно си дръпнал ръчна , ако си в завой - честито! Кантарчетата на задните спирачки при коли без абс са за да редуцират спирачното усилие при различно натоварване на задния мост.

- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Спирачките отказаха !!!!
Така това с 2-те помпи го направихме, обаче изкочиха няколко проблема.
1-во педалът е много твърд и невъзможен за натискане и има много къс ход(използвах ме 2 помпи от 318ис)
2-ро настройката на спирачките е невъзможна
само няколко мм отклонение и става коренно различно поведението на колата ,отделно за мокро време трябва съвсем различна настройка от тази за сухо време която и без това не успяхме да направим. С 2 думи всеки път като се качвам в колата трябва да гледам какво е времето навън .Някак си не е практично
Относно твърдостта на педала решението е по малки помпи от някоя малолитражка. Защото ще правят по малко налягане и ходът ще е по дълъг на педала съответно по лесно ще се натика. Но за настройката на спирачките без стенд просто нестава
В крайна сметка реших да сложа по голяма серво и помпа (примерно от 5-ца е39) и с тройници на помпата да свържа 2-та изхода към 4-те маркуча които излизат от абс-а и просто да карам без абс
1-во педалът е много твърд и невъзможен за натискане и има много къс ход(използвах ме 2 помпи от 318ис)
2-ро настройката на спирачките е невъзможна


Относно твърдостта на педала решението е по малки помпи от някоя малолитражка. Защото ще правят по малко налягане и ходът ще е по дълъг на педала съответно по лесно ще се натика. Но за настройката на спирачките без стенд просто нестава

В крайна сметка реших да сложа по голяма серво и помпа (примерно от 5-ца е39) и с тройници на помпата да свържа 2-та изхода към 4-те маркуча които излизат от абс-а и просто да карам без абс

Последна промяна m.dimitrov1992 на 30 Юли 2013, 17:39, променена общо 1 път
- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: Спирачките отказаха !!!!
m.dimitrov1992 написа:Така това с 2-те помпи го направихме, обаче изкочиха няколко проблема.
1-во педалът е много твърд и невъзможен за натискане и има много къс ход(използвах ме 2 помпи от 318ис)
2-ро настройката на спирачките е невъзможнасамо няколко мм отклонение и става коренно различно поведението на колата ,отделно за мокро време трябва съвсем различна настройка от тази за сухо време която и без това не успяхме да направим. С 2 думи всеки път като се качвам в колата трябва да гледам какво е времето навън .Някак си не е практично
![]()
Относно твърдостта на педала решението е по малки помпи от някоя малолитражка. Защото ще правят по малко налягане и ходът ще е по дълъг на педала съответно по лесно ще се натика. Но за настройката на спирачките решение не виждам![]()
В крайна сметка реших да сложа по голяма серво и помпа (примерно от 5-ца е39) и с тройници на помпата да свържа 2-та изхода към 4-те маркуча които излизат от абс-а и просто да карам без абс
По лесно беше братовчед, да си махнеш релета и бушони на АБС-а и да си караш така. Оставяш една здрава и чиста помпа и пей сърце.
Какви експерименти си правите, все едно правиш състезателна кола. А ти ще караш по улиците...

- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Спирачките отказаха !!!!
Релето и бушоните отдавна съм ги махнал ,но нямаше съществена разлика 

- mafiata_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 22.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Спирачките отказаха !!!!
niki81vd написа:и
кантарното устройство отзад, (ако въобще има), го оправи.
А при липса на такова, винаги може да си монтираш.
колеги какво е тва кантарно устройство, че ми стана интересно, а и за какво служи ?
- mafiata_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 22.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Спирачките отказаха !!!!
случаят е, че на един познат на е36-цата му е изпаднала едната полуоска в движение, няма да влизам в подробности там за едни болтове където са се развили
,таа отказали са му спирачките докато не я е закачил отново. Възможно ли е и как така ше стане като спирачната система би трябвало да е независима от към тъкива работи според мене. 


- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Спирачките отказаха !!!!
няма нищо общо полуоска със спирачки , осве ако не е със заварен диф , и да е пренасяло спирачното усилие през дифа от едното колело с работеща спирачака към другото колело с неработеща .

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Спирачките отказаха !!!!
Чудя се да се кръстя ли, да плача ли или да се смея. Хвани си оправи кенефа и спри да си правиш експерименти с него. Караш със 120 в града, с неизправни спирачки. Ами ако утре изскочи дете пред колата? Ами ако е моето?
Купи си изправен абс, ревизирай системата и карай нормално по улиците. Ако искаш да се правиш на състезател има писти за тази цел. Града не полигон/писта.
Дано скоро по ГТП пунктовете се вземат в ръце и започнат да спират разни такива коли направо от движение, а ако те хванат да караш кола без преглед - глоба 3000лв и плащане на място.
Купи си изправен абс, ревизирай системата и карай нормално по улиците. Ако искаш да се правиш на състезател има писти за тази цел. Града не полигон/писта.
Дано скоро по ГТП пунктовете се вземат в ръце и започнат да спират разни такива коли направо от движение, а ако те хванат да караш кола без преглед - глоба 3000лв и плащане на място.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Спирачките отказаха !!!!
abs http://www.youtube.com/watch?v=zqRM3wjSr3M vs no abs http://www.youtube.com/watch?v=w9gKlQus01Y
Иначе тука ситуацията е "ремУнтирах спирачките малко ас"
Иначе тука ситуацията е "ремУнтирах спирачките малко ас"

- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Спирачките отказаха !!!!
Zubcho написа:Чудя се да се кръстя ли, да плача ли или да се смея. Хвани си оправи кенефа и спри да си правиш експерименти с него. Караш със 120 в града, с неизправни спирачки. Ами ако утре изскочи дете пред колата? Ами ако е моето?
Купи си изправен абс, ревизирай системата и карай нормално по улиците. Ако искаш да се правиш на състезател има писти за тази цел. Града не полигон/писта.
Дано скоро по ГТП пунктовете се вземат в ръце и започнат да спират разни такива коли направо от движение, а ако те хванат да караш кола без преглед - глоба 3000лв и плащане на място.
Май не си прочел нещата от начало а от средата може би. 3 АБС-а съм сменил по думи на продавачите изправни, ама уви не бяха. Колко още трябва да купувам за да дойде момента да уцеля някой читав или пък имаш предвид да купя нов който струва цели 750 лв ама чакай малко нали карам трошка някак си не върви за "трошка" да даваш 750 лв за абс . Просто човек от отчаяние почва да прави и нестандартни (глупави) неща.
Айде със здраве колега и дано никога не береш такива ядове с колата както аз

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани