Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
много е интересно тва с водорода
ревете, че тока е мръсен, ама за водород да се прави става
нали знаеш колко ток е нужен за да се произведе водород
колко струва водорода дасе произведе? как се съхранява? колко време работи горивната клетка?
там филма за мен е още по-голям ...
Не става въпрос за тази мошеническа история със брауновия газ и електролиза.
Горивната клетка е устройство в което се окислява гориво контролирано и при процеса се получава директно електричество на изхода с голямо КПД. Може да се ползва всичко под ръка - водород алкохол и много други източници на енергия които са ефтини и достъпни. Плътноста на тока е огромна - изобщо не е необходим акумулатор при такъв източник.Не ти трябва инфраструктура зарядни колонки и пробега не е така лимитиран като при варианта електромобил/батерия.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Аз ще ви кажа защо на тоя етап нямат толкова бъдеще електромобилите,това разбирасе е моя теория и няма какво да ми искате линкове кой го е казал...щото не съм го публикувал
Та да почнем по-отдалече,почваме от там че всяка държава,всяко едно предприятие,малка фирмичка или даден субект се стреми към определен финансов ръст,всичко е заложено на едно непрестанно надбягване във финансов план,никой не изка да завършва на дефицит,всеки иска да има ръст поне 2-3% че на горе...
Единственото което може да те накара да правиш ръст и което всяка година и тези правят планове за ръст са тези дето произвеждат енергия-ток,горива и тн.
Сметнете,петрола не е белязал толкова ръст,колкото изкуственото налагане на акцизи,в България примерно,литъра струва около 1 лев че и по-малко,до 2,62-2,67 всичко е акцизи и данъци и някоя друга такса,въглищата не бележат такъв ръст,но там са поставени квоти за замърсяване ,което оскъпява продукцията.
Всичко което се произвежда се превозва ,което поради горните факти на ръстове на повишаване на цените на горива и енергия-се оскъпява,което пък своевременно носи някакъв ръст...Това е едно шибано надбягване всяка година,всеки 6 месеца...
Дори и така наречената "Зелена Енергия" може да е значително по-евтина,но не е поради горните причини...
Това е с две думи,ако няма толкова високо потребление на фосилни горива,хората ще спрат да си харчат парите за горива,електрическият автомобил е икономичен много,ръст няма да има и както всичко е скачено ,няма да има такова надбягване...

Та да почнем по-отдалече,почваме от там че всяка държава,всяко едно предприятие,малка фирмичка или даден субект се стреми към определен финансов ръст,всичко е заложено на едно непрестанно надбягване във финансов план,никой не изка да завършва на дефицит,всеки иска да има ръст поне 2-3% че на горе...
Единственото което може да те накара да правиш ръст и което всяка година и тези правят планове за ръст са тези дето произвеждат енергия-ток,горива и тн.
Сметнете,петрола не е белязал толкова ръст,колкото изкуственото налагане на акцизи,в България примерно,литъра струва около 1 лев че и по-малко,до 2,62-2,67 всичко е акцизи и данъци и някоя друга такса,въглищата не бележат такъв ръст,но там са поставени квоти за замърсяване ,което оскъпява продукцията.
Всичко което се произвежда се превозва ,което поради горните факти на ръстове на повишаване на цените на горива и енергия-се оскъпява,което пък своевременно носи някакъв ръст...Това е едно шибано надбягване всяка година,всеки 6 месеца...
Дори и така наречената "Зелена Енергия" може да е значително по-евтина,но не е поради горните причини...
Това е с две думи,ако няма толкова високо потребление на фосилни горива,хората ще спрат да си харчат парите за горива,електрическият автомобил е икономичен много,ръст няма да има и както всичко е скачено ,няма да има такова надбягване...
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Това е с две думи,ако няма толкова високо потребление на фосилни горива,хората ще спрат да си харчат парите за горива,електрическият автомобил е икономичен много,ръст няма да има и както всичко е скачено
Икономичен спрямо какво ?
В емирствата вервай ми и след 100г няма да е по икономичен от ДВГ. В Германия за последните 20г ръста - поскъпването на електричеството е 60% докато горивата са 40%

Икономическата логика е обратна на тази която битува в главата на редовия потребител.

Винаги едно нещо става скъпо когато има интерес и търсене към него стига цените да не са формирани от задкулисни финансови машинации и интриги.Никой няма да намали цени на горива и каквото и да било друго щом има търсене. Така че електричеството няма да поефтинее нито пък фосилните горива .Така че извода който си правя е че в момента разни мошеници с пари подтикват електромобилите на световната сцена скрити зад маската на ентусиасти и еколози.Бърза печалба и завладяване на пазарен дял в бозата около електромобилите в момента е по скоро истинската цел.Основен фактор в това е манипулиране на общественото мнение по въпросите за електромобилите и невъзможноста масовия клиент да си направи преценка това наистина ли е полезно за него.Големите автомобилни производители щат нещат са принудени да се съобразяват с промените в пазара и чат пат пускат по някой електромобил щото не се знае от кой храст ще изкочи заека.
За пример ще дам само следното разнообразие на технологии.
хибриден автомобил
разновидности
1 отделно основно ДВГ и спомагателен електродвигател с батерия като превключват помежду двата
2 обща система ДВГ и електродвигател като могат да работят заедно
3 система с ДВГ генератор на електричество /без задвижващи функции/ и електродвигател
4 система с обща ДВГ /електродвигател задвижваща система и горивна клетка
електромобил
1 само на батерия с електродвигател
2 горивна клетка и електродвигател
Разновидностите на двата типа са стотици да не кажа хиляди с различно КПД и пробег според батерии вид капацитети мощност системи за регенериране на енергия и какво ли още не .Помежду им няма знак за равностойност- те са коренно различни като технологии и изпълнение съответно нямат и еднакви технически показатели .А какво ще се пръкне след 1-5-10 години кой може да каже ?Човек трябва да е специалист в областа или сляпо да приеме рекламата на продукта при избора на такъв автомобил.Липсата на достоверна информация не случайно предизвиква такива дискусии във медийното пространство по цял свят.
Има и още ...темата за бъдещето на електричките в този форум е прегледана от почти 4 пъти по малко хора от темата за лекия маховик

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Я да сметнем
В германия преди 20 години,около 1993 година бяха около 80-90 пфенинга,сега са 1,66 евро,да,щяха да са 40% ако една марка беше едно евро...ма една марка е...50 евро цента или казано-1 евро е две марки,значи точно 100% е ръста на горивата в Германия и цяла европа.
В БЪлгария,само за 3-4 години (последните),горивата скочиха с един лев,което си е повече от 40%.
Електроенергията бележи също ръст поради горните причини,което е същото което казах в моят коментар.
Отделно цитатът "Хората не се интересуват от бъдещи утопии" визирайки темата за "лекият маховик" ,дори не е показателно,колко хора ще си сложат лек маховик от примерно прегледалите темата и общият брой потребители в този форум,сметнато по цената на лекият маховик ,добавено още едно число,а именно в какъв разход е необходимо да се направи по автомобила на потребителя тук върху годините на самият потребител и в скоби заплата/доходи които има ,извадено на потребители каращи по по-малко от 2000 километра на година,извадено на потребители които не са си сменявали зимните гуми последната година и извадено числото на потребители дето не са си сменяли гумите 2 години и се получава числото ...Явор,който знае че лекият маховик не е такава далавера щото вече е сложил 3 такива.
Електричките от своя страна разбира се биха вълнували N-2 на трета степен поради горните изчисления+ умножено на потребителите до 22-25 години обитаващи форума.
Та според мен,електричките имат по-голямо бъдеще,не са утопия но за момента не са пуснати в сериозни количества,добавена е някоя кола в порт фолиото на някой производител за да замажат очите на някой зелени организации.
Ще се повторя,но едно време лаптопите ,батериите им държаха по 30 минути и самите процесори бяха бавни и лакоми за енергия,единият ми служебен лаптоп е със сериозен процесор и батерия която държи над 5 часа вече втора година при активно ползване,епъл пък пуснаха макбук,който батерията вече държи 12 часа ,а модела е Ейр,което означава че е лек,мощен и тънък...
С две думи,от твоето мнение стигам до извода не че електричките нямат бъдеще,ами ти в частност,поради не до там информираност и според традициите на приказката за шопа дето отишал в австралия,видял кенгуру и казал че "таково животно нема",изказваш мнение,което не е меродавно,но пък го подкрепяш с фалшиви стойности.
Как и да е,нямам намерение да споря,винаги се намират хора които да казват че такова нещо няма,пък то...
В германия преди 20 години,около 1993 година бяха около 80-90 пфенинга,сега са 1,66 евро,да,щяха да са 40% ако една марка беше едно евро...ма една марка е...50 евро цента или казано-1 евро е две марки,значи точно 100% е ръста на горивата в Германия и цяла европа.
В БЪлгария,само за 3-4 години (последните),горивата скочиха с един лев,което си е повече от 40%.
Електроенергията бележи също ръст поради горните причини,което е същото което казах в моят коментар.
Отделно цитатът "Хората не се интересуват от бъдещи утопии" визирайки темата за "лекият маховик" ,дори не е показателно,колко хора ще си сложат лек маховик от примерно прегледалите темата и общият брой потребители в този форум,сметнато по цената на лекият маховик ,добавено още едно число,а именно в какъв разход е необходимо да се направи по автомобила на потребителя тук върху годините на самият потребител и в скоби заплата/доходи които има ,извадено на потребители каращи по по-малко от 2000 километра на година,извадено на потребители които не са си сменявали зимните гуми последната година и извадено числото на потребители дето не са си сменяли гумите 2 години и се получава числото ...Явор,който знае че лекият маховик не е такава далавера щото вече е сложил 3 такива.
Електричките от своя страна разбира се биха вълнували N-2 на трета степен поради горните изчисления+ умножено на потребителите до 22-25 години обитаващи форума.
Та според мен,електричките имат по-голямо бъдеще,не са утопия но за момента не са пуснати в сериозни количества,добавена е някоя кола в порт фолиото на някой производител за да замажат очите на някой зелени организации.
Ще се повторя,но едно време лаптопите ,батериите им държаха по 30 минути и самите процесори бяха бавни и лакоми за енергия,единият ми служебен лаптоп е със сериозен процесор и батерия която държи над 5 часа вече втора година при активно ползване,епъл пък пуснаха макбук,който батерията вече държи 12 часа ,а модела е Ейр,което означава че е лек,мощен и тънък...
С две думи,от твоето мнение стигам до извода не че електричките нямат бъдеще,ами ти в частност,поради не до там информираност и според традициите на приказката за шопа дето отишал в австралия,видял кенгуру и казал че "таково животно нема",изказваш мнение,което не е меродавно,но пък го подкрепяш с фалшиви стойности.
Как и да е,нямам намерение да споря,винаги се намират хора които да казват че такова нещо няма,пък то...

- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Ти също подкрепяш твърдението си със манипулирани данни за лаптопи които имат само далечна връзка с темата .Те държат вече по 12 часа както цитираш не заради по хубави батерии а заради новите процесори с ниска консумация.Никъде от началото на темата не съм казал че електромобилите нямат бъдеще
Не подценявам хората които четат но не пишат - те сами могат да преценят кое е утопия и кое не.Дадох примера с темата за маховика за сравнение че нещо като смяна на маховик с по лек предизвиква многократно по голям интерес от бъдещето на електромобила.



Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Смяна на лек маховик и електромобил не са ривалентни стойности че да се сравняват,ако се направи хоум мейд турбо компресор за лесно вграждане и олекотен маховик-това са ривалентни стойности и тогава двете теми биха имали еднакъв,ако не и по-голям интерес към турбината,но повярвай,интереса ще е само от читателска гледна точка,хората сложили такива неща няма да са и 2 % от общият брой четящи.
Темата за батерията на лаптопа и автомобил е по-близка,от колкото тези две теми които ти смяташ че са,а именно,технологията която се изисква от създаването на енергоемка батерия ,която да държи повече енергия и компютрите които ще се грижат за това нещо,предполагам знаеш че много от отдавна в батериите има микропроцесори които контролират заряда,в новият самсунг ес 4 пък има цял процесор който се грижи за това ,батерията да е по-държелива.
Многократно е даван един младеж дето си е сложил електродвигател и добри батерии и има добър пробег.
Темата за батерията на лаптопа и автомобил е по-близка,от колкото тези две теми които ти смяташ че са,а именно,технологията която се изисква от създаването на енергоемка батерия ,която да държи повече енергия и компютрите които ще се грижат за това нещо,предполагам знаеш че много от отдавна в батериите има микропроцесори които контролират заряда,в новият самсунг ес 4 пък има цял процесор който се грижи за това ,батерията да е по-държелива.
Многократно е даван един младеж дето си е сложил електродвигател и добри батерии и има добър пробег.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
При лаптопите и смартфоните има чип в батерията но той работи със операционната система на устройството.Елементарен е защото и клетките на батериите са малко на брой.Батериите в електромобила са малко по друг тип - тягови но и те имат същите ограничения като тия при лаптопите.Заряда и разряда се контролира по отделно за всяка клетка а те достигат няколко стотин в някои батерии за електрички че може и повече да са.Отделно всяка клетка и се прави възстановяващ цикъл през товар - не е никак просто това да заработи на практика в електромобил.Освен всичко друго всяка от стотиците клетки в такава батерия трябва да е с еднакъв заряд - иначе протичат разрядни токове които я скапват.След всичките старания на конструкторите пак има мъртви клетки още заводски в батериите а е възможно някои да сдадат багажа по рано в процеса на експлоятация.Тях предполагам че софтуера ги изключва автоматично от системата.На фона на това батерията в автомобила изисква и охлаждане тъй като се загрява по време на работа .Неконтролирано повишаване на температурата значи сигурна експлозия
а лития е интересен експлозив
затова в новите батерии се използват не гелове а твърди полимерни електролити които правят батерията почти незапалима.Но естествено са и по скъпи.


Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Е.Димитров написа:Смяна на лек маховик и електромобил не са ривалентни стойности че да се сравняват,ако се направи хоум мейд турбо компресор за лесно вграждане и олекотен маховик-това са ривалентни стойности и тогава двете теми биха имали еднакъв,ако не и по-голям интерес към турбината,но повярвай,интереса ще е само от читателска гледна точка,хората сложили такива неща няма да са и 2 % от общият брой четящи.
Темата за батерията на лаптопа и автомобил е по-близка,от колкото тези две теми които ти смяташ че са,а именно,технологията която се изисква от създаването на енергоемка батерия ,която да държи повече енергия и компютрите които ще се грижат за това нещо,предполагам знаеш че много от отдавна в батериите има микропроцесори които контролират заряда,в новият самсунг ес 4 пък има цял процесор който се грижи за това ,батерията да е по-държелива.
Многократно е даван един младеж дето си е сложил електродвигател и добри батерии и има добър пробег.
"Цели процесори" (PMIC) за power management има от доста време в мобилните телфони, не виждам какво толкова те учудва



И Jordana e абсолютно прав, че power management-a е отговорност на операционната система. Има си драйвери в кърнела дето работят с PMIC-а пък интелигентната част си е изнесена на отделен сървиз дето върви... на основните ядра

В електромобилите как е не съм запознат, но тъй като той сам по-себе си е разпределена система нещата ще са по-различни

Няма как да сравняваме недоразуменията в Андроида с високите изисквания в automotive софтуера


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
За андроид си прав че е разхищение на енергия,дадох примера с този апарат,защото в щатите се предлага версия с осем ядра (кому е нужно това),където едно от ядрата се грижи за батерията,а конкретно наблягам на батерията,защото там е слабото звено в един електромобил ( за сега)
Смятам че сте запознати със всички системи,че така убедено да разговаряте,както и системата "керз",която генерира електричество от спирачките най-общо казано,предполагам сте и запознати с елементите които се поставят или ще се поставят в магистралите в израел (според техни планове) ,които ще генерират електричество от преминаващите автомобили (опираме до инфраструктура),елементарната мисъл е...ами ако се обърне системата ,което според физичните закони няма да връща цялата енергия,но все пак една малка част от отдадената,което подобрява пробега,ами подобряване на слънчевите панели които са вградени в автомобила,дори и само за използване на захранване на светлините на таблото да кажем и още доста въведения,които улесняват движението,ами КПД на електромотора,какви са били електромоторите преди 30,20 или 10 години и сега колко по-икономични са,самата трансмисия,как примерно се случва че автомат 122 коня бие коли над 150 коня...и защо си мислите че 70 коня с интересна трансмисия и скоростна кутия няма да са достатъчни за да бяга колата и да е ефективна,ами 30 конски сили които ги имате на разположение още от 0 км/ч....
Смятам че сте запознати със всички системи,че така убедено да разговаряте,както и системата "керз",която генерира електричество от спирачките най-общо казано,предполагам сте и запознати с елементите които се поставят или ще се поставят в магистралите в израел (според техни планове) ,които ще генерират електричество от преминаващите автомобили (опираме до инфраструктура),елементарната мисъл е...ами ако се обърне системата ,което според физичните закони няма да връща цялата енергия,но все пак една малка част от отдадената,което подобрява пробега,ами подобряване на слънчевите панели които са вградени в автомобила,дори и само за използване на захранване на светлините на таблото да кажем и още доста въведения,които улесняват движението,ами КПД на електромотора,какви са били електромоторите преди 30,20 или 10 години и сега колко по-икономични са,самата трансмисия,как примерно се случва че автомат 122 коня бие коли над 150 коня...и защо си мислите че 70 коня с интересна трансмисия и скоростна кутия няма да са достатъчни за да бяга колата и да е ефективна,ами 30 конски сили които ги имате на разположение още от 0 км/ч....
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
KERS се ползва и при конвенционалните двигатели и наистина е добро попадение.За автомата обяснението е много просто. Двигателя се задържа в най ефективните си обороти от 0 до максималната скорост и хидротрансформатора предава енергията на кутията и колелата по най оптималния начин .Особено в последните поколения автомати електрониката върши чудеса при оптимизиране на работата .
Сега да задам един елементарен въпрос . Ако имаме два еднакви автомобила с еднакво тегло с еднакви купета и трансмисии и двата са с еднаква мощност на двигателя но разликата е само че единия е електромобил а другия ДВГ кой ще е по бърз ?
Чисто теоретична е постановката .Ясно че максималната скорост ще е еднаква но кой ще я достигне първи ?
Сега да задам един елементарен въпрос . Ако имаме два еднакви автомобила с еднакво тегло с еднакви купета и трансмисии и двата са с еднаква мощност на двигателя но разликата е само че единия е електромобил а другия ДВГ кой ще е по бърз ?
Чисто теоретична е постановката .Ясно че максималната скорост ще е еднаква но кой ще я достигне първи ?
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Jordana написа:KERS се ползва и при конвенционалните двигатели и наистина е добро попадение.За автомата обяснението е много просто. Двигателя се задържа в най ефективните си обороти от 0 до максималната скорост и хидротрансформатора предава енергията на кутията и колелата по най оптималния начин .Особено в последните поколения автомати електрониката върши чудеса при оптимизиране на работата .
Сега да задам един елементарен въпрос . Ако имаме два еднакви автомобила с еднакво тегло с еднакви купета и трансмисии и двата са с еднаква мощност на двигателя но разликата е само че единия е електромобил а другия ДВГ кой ще е по бърз ?
Чисто теоретична е постановката .Ясно че максималната скорост ще е еднаква но кой ще я достигне първи ?
Първо какво значи "еднаква мощност"? Обикновено се дава пиковата мощност, но тя не описва работния капацитет на двигателя.
Второ (понеже графики не съм гледал) какъв е ефктивния оборотен диапазон на двата двигателя? Под ефективен имам предвид работния диапазон, при който и двата имат поне 50% от максималния си въртящ момент.
Ако намериш някои графики да сравним повече имаме шанс да познаем отговора на въпроса

Според мен отговора е следния - по-бързия ще бъде този, при който кривата на въртящия момент заключва по-голяма площ с оста на оборотите

По-научному казано - определения интеграл по кривата на торка за дадения работен диапазон има по-голяма стойност

П.С: С такъв мотор имаш и по-голяма веротност да нацелиш по-голям въртящ момент като сложиш следващата предавка

П.С.2: Или по-скоро не трябва да гледаме работния диапазон на моторите, а как е сметната трансмисията и какъв е нейния оборотен диапазон. Колко по-малко е предавателното число на всяка следваща предавка...

П.С.3: Въпросът хич не е елементарен

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Всичко се опростява до тази кола, която има по-голям въртящ мочент на гумите през по-голяма част от времето. керс мерс, електрическа или парна, няма значение.
Какъв е този автимат 120 коня дето бие 150 коня? Кажете конкретните коли и отговора ще е лесен
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Какъв е този автимат 120 коня дето бие 150 коня? Кажете конкретните коли и отговора ще е лесен

Sent from my iPhone using Tapatalk 2
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Nickelback написа:Сега да задам един елементарен въпрос . Ако имаме два еднакви автомобила с еднакво тегло с еднакви купета и трансмисии и двата са с еднаква мощност на двигателя но разликата е само че единия е електромобил а другия ДВГ кой ще е по бърз ?
Чисто теоретична е постановката .Ясно че максималната скорост ще е еднаква но кой ще я достигне първи ?
[/quote]Първо какво значи "еднаква мощност"? Обикновено се дава пиковата мощност, но тя не описва работния капацитет на двигателя.
Второ (понеже графики не съм гледал) какъв е ефктивния оборотен диапазон на двата двигателя? Под ефективен имам предвид работния диапазон, при който и двата имат поне 50% от максималния си въртящ момент.
Ако намериш някои графики да сравним повече имаме шанс да познаем отговора на въпроса![]()
Според мен отговора е следния - по-бързия ще бъде този, при който кривата на въртящия момент заключва по-голяма площ с оста на оборотите![]()
По-научному казано - определения интеграл по кривата на торка за дадения работен диапазон има по-голяма стойност
П.С: С такъв мотор имаш и по-голяма веротност да нацелиш по-голям въртящ момент като сложиш следващата предавка
П.С.2: Или по-скоро не трябва да гледаме работния диапазон на моторите, а как е сметната трансмисията и какъв е нейния оборотен диапазон. Колко по-малко е предавателното число на всяка следваща предавка...
П.С.3: Въпросът хич не е елементарен

]П.С.3: Въпросът хич не е елементарен[/quote
Наистина се оказа доста сложно това да се определи.Сега като се замисля по конкретния казус разбирам защо е толкова висока цената на електромобили като Тесла. Управляващата електроника със сигурност е най скъпата и сложна част от такъв електромобил.От нея зависи какви ще са динамичните характеристики на електромобила и как ще изразходва батерията си.Останалото е просто един мотор и акумулатор.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Jordana написа:Сега като се замисля по конкретния казус разбирам защо е толкова висока цената на електромобили като Тесла
винаги е полезно, човек да се запознае с нещо и да помисли

БМВ и3 вече официално показано:
http://www.autoreview.bg/news/premiere/ ... to-bmw-i3/
от БМВ се напъват за продажби ~40000 бр годишно
как мислите ще успеят ли да ги направят и ще има ли успех и3?
изобщо смятате ли, че този модел е смислен за марката като стъпка напред?
визирам карбоновите и др технологии, които са вкарани в и3

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
K_Ilkov написа:Jordana написа:Сега като се замисля по конкретния казус разбирам защо е толкова висока цената на електромобили като Тесла
винаги е полезно, човек да се запознае с нещо и да помисли![]()
БМВ и3 вече официално показано:
http://www.autoreview.bg/news/premiere/ ... to-bmw-i3/
от БМВ се напъват за продажби ~40000 бр годишно
как мислите ще успеят ли да ги направят и ще има ли успех и3?
изобщо смятате ли, че този модел е смислен за марката като стъпка напред?
визирам карбоновите и др технологии, които са вкарани в и3
С цена 35к евро,като нищо ще продадат 40000 броя,да не стане само че за 35 к евро получаваш някаква базова кола без клими и нищо-един флинстоун а за модел с допълнителен двигател и клима ако ударят 100к евро,ше чакат да продадат толкова