Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от Jordana » 16 Юли 2013, 13:20

Забрави избиването на прътите на кобилиците припасването на клапаните реглажа на ексцентриците на кобилиците и реглажа на самите клапани.
Та в края на цялата тая работа ако нямаш надран износен и изяден вал надрани изядени кобилици пукнати клапани и седла свиреща обтяжна ролка пукната глава или нещо друго приятно по главата можеш да затваряш .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 879
Регистриран на: 6.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е39 М57Д30
Мечтае да кара: Е65

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от pantzer3 » 16 Юли 2013, 23:56

Sasho.85 написа:Съвсем сериозен съвет. Мятай си двигателя, и питай само ако имаш определини въпроси.
Това е супер елементарен мотор, кво ще рече няма майстори за него. Могат да правят некви ивани рена, децеи, мецеи. Пък едно М20 ще е зор.
Намери си таблица със всички моменти на затягане на болтовете.

Ако не намериш тема ето ти как да процедираш
Първо вземи една бира и докато я изпиеш погледни дали ще ти пречи предния капак. Аз го махам винаги.

1. Източваш охладителната течност и маслото. Стягаш след това всички пробки. И демонтираш акумулатора
2. Откачаш всички кабели от свещите и бубината. От към капачката развиваштрите болта и я махаш с кабелите. Палеца се маха с шестогтамче. Гледай да е хубаво, че болчетата са много финни и може да превърти в главата им.
3. Откачаш всички маркучи на охладителната с-ма, които водят към главата, като тези към клапаните на парното може и от там да ги махнеш, да не ти се пречкат после
4.Бензиновите маркучи, като ги маркираш някакси, че можеш да им смениш местата
5.Вакууми и всмукателен колектор, жилото на газта
6.Махаш капака на клапаните (болчетата в отделна кутийка)
7.Разкачаш ел.инсталацията, която е по датчиците на главата и термостата и я отместваш в ляво.
8.Mахаш перката
9.Сваляш капака на ангренажния ремък. Когато махаш долната шайба, законтри ключа в земята и само чукни стартера
10.Нагласяш си Белезите
11.Сваляш ангренажния ремък
12.Развиваш гайките на двойката изпускателни колектори от към ауспуха. Колекторите излизат с главата
13.Развиваш болтовете на главата като започнеш от най-външните и вървиш към центъра на главата
14.Разглеждаш от всякъде главата за нещо забравено

И си готов. :mhihi:
Като разглобяваш, после навивай болтовете и гайките на същите им места, че после ще се чудиш кое от къде е.


Клапаните се свалят със специална скоба или си правиш ключ от дълбок камък и на преса натискаш пружините. Може и още някой начин да има, но аз ползвам тези двата.
Кученцата се вадят лесно с намагнитизирана отверка, слагането е пипкава работа, ползваш намагнитизирана отверка, а аз си помагам и с част от свинска опашка за да ги отлепя след това от отверката,

Главата се проверява за криивини и чак тогава се шлайфа с необходимото. Който ти каже, че шлайфа е задължителен му кажи ФОСТАТА. Може само да се мине с цел премахване на остатъците от гарнитура.
Блока се почиства с трупче и шкурка 320

Клапаните ги почистваш от нагар, като ги стягаш в дрелка и после със шкурка. Ползвам 320
Пасваш клапаните с два вида паста. С едра като за начало и с финната довършваш. Трябва да се получи непрекъснат кръг по затварящата повърхност. И като ги пробваш после с бензин да не текат.

Слагаш новите вложки с помоща на камък, който да е по външната периферия на вложката и с чукче

Сглобяваш по обратен ред, като гледаш всичко да е почистено старателно.

Преди да сложиш главата,завърти коляновия вал няколко градуса в обратна на часовника посока. Така ще избегнеш да срещнеш клапан с бутало при стягането.

Когато си купиш гарнитура за главата там има моментите на затягане, но по-добре сравни с тези от таблицата.


1000% съм забравил нещо, но като почнеш ще видиш


Благодаря за изчерпателната информация колега :bowdown: :bchug:
Изображение Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 404
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
Мечтае да кара: E34 М5

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от Sasho.85 » 17 Юли 2013, 9:35

Как да си събереш главата. Ползваш само гумен чук :mhihi:
http://www.youtube.com/watch?v=vyyhbCzSudI

Само за стягането на болта на ангренажното колело мога да те посъветвам, след като е монтирана главата на блока да законтриш с голяма плоска отверка между зъб и болта който се вижда в ляво от колелото и да ползваш динамометричен ключ

ентусиаст
Аватар
Мнения: 879
Регистриран на: 6.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е39 М57Д30
Мечтае да кара: Е65

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от pantzer3 » 19 Юли 2013, 21:08

Дано темата да не се е изчерпала... :( Няма ли други колеги които са правили този ремонт? Нека споделят мнения, впечатления, снимки/материали (ако имат) :!:
Изображение Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1665
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Кукерландия
Пол: Мъж
Кара: Тъпата кака да маа с черпака
Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от saleen » 21 Юли 2013, 17:02

http://e30.bg/forum/viewtopic.php?f=35&t=3330
http://e30.bg/forum/viewtopic.php?f=35&t=1103
Малко инфо от Е30 форума за смяната на гарнитура (глава) при М20 и симптомите на тая болежка. Има описани някои пинизи по тази процедура. Дано не излезе глава на твоя мотор :)
Никой не мое ма връне на селу!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 879
Регистриран на: 6.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е39 М57Д30
Мечтае да кара: Е65

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от pantzer3 » 21 Юли 2013, 19:05

Благодаря колега!
Изображение Изображение Изображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от zlatko_baretata » 21 Юли 2013, 19:25

Иди при човек, дето знае какво прави, че ако ще ти е за първи път и пред блока, няма да ти хареса.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 879
Регистриран на: 6.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е39 М57Д30
Мечтае да кара: Е65

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от pantzer3 » 21 Юли 2013, 20:34

zlatko_baretata написа:Иди при човек, дето знае какво прави, че ако ще ти е за първи път и пред блока, няма да ти хареса.


Колега - ако ще ходя при такъв човек, дето знае какво прави, ще има ли смисъл да пускам тая тема?
Изображение Изображение Изображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от zlatko_baretata » 21 Юли 2013, 20:42

pantzer3 написа:
zlatko_baretata написа:Иди при човек, дето знае какво прави, че ако ще ти е за първи път и пред блока, няма да ти хареса.


Колега - ако ще ходя при такъв човек, дето знае какво прави, ще има ли смисъл да пускам тая тема?

Да, ще има, поне може някой да ти каже кои са читавите в Русе, за да не се нахендриш на някой гаражен герой.
Иначе няма лошо и сам да се опиташ.

Първия линк, дето ти го е пуснал колегата в няколко мнения по-назад, е към тема, която съм я писал аз в Е30.бг.
Но съм я писал за ентусиасти, които сами си човъркат по колите, а не за хора, които не знаят какво е динамометричен ключ, а отделно и кои марки от подобен вид инструменти, са горе-долу надеждни.

И ако приемаш постовете ми за заяждане, не би трябвало, защото ако се замислиш - опитвам се да ти помогна и да ти спестя главоболия. Преценката оставям на теб.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 879
Регистриран на: 6.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е39 М57Д30
Мечтае да кара: Е65

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от pantzer3 » 25 Юли 2013, 18:42

Темата все още е актуална - все още не съм започнал със ремонта! Така че ако има други желаещи да помогнат с каквото могат... :paranoid:
Изображение Изображение Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2714
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от Lenco » 25 Юли 2013, 19:50

Обиколи всички магазини и събери информация за цените + проверка, и шлайф на глава, райбероване на легла, и пасване на клапани....
Срещу нея ще ти предложа не оборудвано, не отваряно м20 на 190 000км, ще си доволен, а и ще ти помогна да си счупиш твоето.

ПП: Не се шегувам. :bchug:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от Jordana » 25 Юли 2013, 20:06

Lenco написа:Обиколи всички магазини и събери информация за цените + проверка, и шлайф на глава, райбероване на легла, и пасване на клапани....
Срещу нея ще ти предложа не оборудвано, не отваряно м20 на 190 000км, ще си доволен, а и ще ти помогна да си счупиш твоето.

ПП: Не се шегувам. :bchug:

Какво да обикаля то е ясно кое колко е.
Гарнитура ремък шлайф ролка вложки болтове и гарнитури колектор/капак под 200-250лв няма как да стане.Отделно са припасване клапани труд и оправяне на други неизбежни поражения по бабка.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 879
Регистриран на: 6.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е39 М57Д30
Мечтае да кара: Е65

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от pantzer3 » 11 Авг 2013, 10:52

Колеги ако има още някой, който може да помогне с информация или съвет ще съм благодарен, понеже тези дни мисля да започна с разглобяването!
Изображение Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: e30
Детайли за колата: e30 320i

Re: Евентуална смяна на гарнитура на М20Б20

Мнение от stoil.k » 25 Авг 2013, 12:36

Колега какво направи с ремонта? Аз наскоро правих такъв ремонт и бих те посъветвал когато свалиш главата да я дадеш да ти я проверят за криви клапани, счупени повдигачи, да ти сменат гумичките и да ти припаснат клапаните. Вярно е,че ще дадеш някой лев, но ще си спестиш много време и нерви,а главата ще ти е перфектна. Ако има нужда шлайфай ако не недей те ще ти кажат. Когато събираш двигателя се снабди с динамометричен ключ и затягаш на толкова кг колкото мм са болтовете, в случая май бяха 11мм =>11кг като имаш ред на затягане на болтовете. Разрови се има го някъде из форума.Не е лошо да сложиш нови болтове, аз да си призная сложих старите и за сега не се оплаквам :oops: . Преди да сложиш болтовете бръкни с тънка дълта отверка с парцалче в леглото на болта, защото 100% при свалянето на главата е влезнало я масло я антифриз,нагар или нещо друго. Почисти хубаво да не спукаш блока.Аз лично си почистих буталата от нагар и ги полирах, но това си е по твое желание. Също смени и гарнитурите на изпускателните и всмукателните колектори,ремък,ролка и гарнитурата на клапаните, така и така си тръгнал да правиш ремонт. Внимавай много със слагането на ремъка, гледай да не ти прескочи някъде и много хубаво си напасни белезите на вала и главата, че аз 3 пъти го слагах тоя ремък. След като го запалиш двигателя го остави малко да поработи без реглаж, така ме посъвтваха пичовете,който ми шлайфаха главата, демек с развъртяни гайки на повдигачите. След това изчакай да изстине мотора хубаво и почваш да правиш реглажа с луфтомер по ред на запалване на цилиндрите ще ти е най-лесно 1-5-3-6-2-4. Аз съм си ги нагласил на 0,25 и съм доволен. Преди да запалиш двигателя огледай хубаво периферията да не си изпуснал някой кабел, букса, маркуч, скоба и т.н. За това сесещам в момента, успех с ремонта. Мотора не е труден, но бъди внимателен :D

ПС: А защо не провери компресия на цилиндрите, налягане на гориво, кабели, бубина, капачка,палец и такива разни неща преди да се впускаш във филма?? :driving:
жълтото кони, дупките гони

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook