Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Jordana написа:Ама вие наистина сте луднали по тия електрики .Поне се обосновете а чувам само суперлативи без нищо подкрепено с факти.
Вецове в БГ - 2% от ВЕИ централитезвучи доста добре.Останалата част въглища и скъп ток от соларни панели.Най чисто идва с АЕЦ ама нали глобално затопляне тва онова - който следи темата вижда че замърсяването идва от ТЕЦ и то почти цялото в европа.
Виж сега, аз нито съм се прехласнал по електромобилите, нито съм изказвал суперлативи... Просто са един възможен пробив, който може да се случи в близко бъдеще и ми е интересно кога ще стане. Това че няколко човека тук ги възхваляват, а други няколко тотално ги отричат е смешно - и двете групи са облъчени

Това с вецовете го казах просто като пример, за да видиш че загубите в цялата система турбина/генератор са по-малко от 10%, а ти твърдиш че само в електромотора са 10% - това ми беше идеята, а не че ВЕЦ-овете са бъдещето на електроенергията.
Но повярвай ми и въглищата не са


I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
http://money.bg/news/id_1152261777/34_9 ... 0%9C%D0%92
некъф хейт за БМВ електричката?
грам не прилича на е30, а струва колкото 10-тина много добри е30-ки ...
Обещавам ти, че ако аз и форума сме още по местата си
ще изровя темата дори по-рано щото 10 ми е далече за да видим
какво се е случило (независимо от посоката)
пп. с "освен ако " се опитваш да се измъкнеш от отговорност ама ще ти простя
пп2. предлагам и да дефинираме "незначително" за да не спорим за глупости след 10г
некъф хейт за БМВ електричката?

грам не прилича на е30, а струва колкото 10-тина много добри е30-ки ...
BMW_RIDER написа:ТА поне всеки си знае неговото в което няма нищо лошо, дали ще сме в тоя форум след 10 години да видите ,че електромобилите ще са се развили незначително, освен ако не се направи някакъв свръх пробив при батериите или генерирането на енергия.
Обещавам ти, че ако аз и форума сме още по местата си
ще изровя темата дори по-рано щото 10 ми е далече за да видим
какво се е случило (независимо от посоката)
пп. с "освен ако " се опитваш да се измъкнеш от отговорност ама ще ти простя

пп2. предлагам и да дефинираме "незначително" за да не спорим за глупости след 10г


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Mr Charger написа:BMW_RIDER написа:Само да не започваме с това ,че ще "повлиаят" за спасяването на природата и затоплянията щото са пълни глупости...
Брей глупости значи![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
„Nationwide, EVs charged from the electricity grid produce lower global warming emissions than the average compact gasoline-powered vehicle (with a fuel economy of 27 miles per gallon)—even when the electricity is produced primarily from coal in regions with the “dirtiest” electricity grids.”
Превод: В национален мащаб, електроавтомобилите, зареждани от електрическата мрежа, имат по-ниски емисии, допринасящи за глобалното затопляне, отколкото средният автомобил от малък клас с бензинов двигател (със среден разход на гориво 27 мили на галон или около 8 л/100 км) – дори когато електричеството се произвежда предимно от ТЕЦ, които горят въглища.
http://www.ucsusa.org/clean_vehicles/sm ... -cars.html
Ако електроколите се зареждат с „мръсно” електричество от ТЕЦ на въглища те са около 10-15% по-чисти от бензиновите коли. Така е например в Китай, където по-голямата част от електричеството се произвежда от ТЕЦ. Ако, обаче, електроколите се зареждат от ВЕЦ, СЕЦ или АЕЦ те имат до 70% по-малко вредни емисии от бензиновите автомобили. Така е например в скандинавските държави. Това е положението към момента.
Заключение: с колкото по-чисто електричество се зареждат електроколите толкова по-голям смисъл има от тяхната експлоатация.
И сега към БМВ- Райдера да види, че бензиновите коли правят глобално затопляне. Този експеримент, който ще опиша го направиха едни фенове в едно ТВ шоу. Разпъни една палатка за един човек, докарай реднекмобила, вкарай му по един маркуч в ауспуха или ауспусите, а другия край или краища вкарай в палатката, но да няма други отвори или вентилация. Нека твой приятел даде яка газ за 5-10 мин., а друг да влезе в палатката и да диша газовете. Е, ако не се затопли, че и други работи, ела ми се обади. Ей, онези пичове демонстрираха нагледно, че така става и в земната атмосфера. Всичките тия топли газове дето ги помпим в нея да не мислиш, че се изпаряват в Космоса??? Една много малка част се изпарява, но другите остават и се поглъщат от океаните и почвата. И от там почват мизериите.
Ама това, че го пише в сайта на съюза на дървопрегръщачите въобще не го прави истина.....
Иначе интересен пример с палатката... я сега пробвай следното - в тая палатка да преработваш химията необходима за батериите на електромобил (
Long-term exposure to even tiny amounts of these compounds can cause brain and kidney damage, hearing impairment, and learning problems in children)
от уикипедияLithium-ion batteries can be dangerous under some conditions and can pose a safety hazard since they contain, unlike other rechargeable batteries, a flammable electrolyte and are also kept pressurized.
или да правиш ток от въглища - много по рано ще напуснеш отколкото от "реднекмобила".
Иначе въглеродния диоксид попринцип растенията го дишат

Това със ВЕИтата неразбрахте ли ,че е е още утопия и един изкуствено напомпан пазар. Поинтересувай се от какво се правят перките на турбините за вятър - виж колко петролни продукти се ползват, за една нерентабилна и скъпа технология, същото важи и за слънчевите панели.
Последна промяна BMW_RIDER на 23 Юли 2013, 11:04, променена общо 1 път
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
BMW_RIDER написа:Иначе въглеродния диоксид попринцип растенията го дишат![]()
чудничко
а хората дишат ли го?
не е ли по-добре да не го кендзаме там където сме ние, а при растенията щом е толкова полезен?
едит:
с последните цитати показваш, че в електромобилите има опасни съставки,
които евентуално могат да бъдат вредни, а ДВГ по принцип си бълва вредни неща ...
едит2:
BMW_RIDER написа:Това със ВЕИтата неразбрахте ли ,че е е още утопия и един изкуствено напомпан пазар.
или е утопия или не?
не може да е още утопия щото тогава значи, че някога няма да е ... демек има нужда от развитие
по мой наблюдения нещо се развива като се ползва, а не като седи на чертожната дъска ...
и да съгласен съм, че е изкуствено напомпан пазар, но в България ...
някой нещо каза преди за от еди колко си кладенеца, че се носело за електромобилите
ама май против се носи от не по-малко


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
И къде ги виждаш тия сапунерки??? Тесла С е уникална кола например, красива, мощна и бърза.
Какво значи мощна и бърза ? Това е луксозна лимузина , която се предполага че не е направена за ходене до супермаркета . Та , колко време тази кола може да поддържа 140км/ч ? Колко отнема ускорението от 100 до 200 км/ч ? А колко време автомобила може да поддържа 200км/ч - 30км има ли ? Или е забранено да се коментира разхода на ток при магистрални условия . Защото автомобил по-голям от Ф10 , би следвало да е магистрален покорител , пък нали се води и за мощна кола

- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
За съжаление много се послъгва - когато се съобщава разход на плъг ин пълни хибриди и електрички.
Лъжат включително и тест - журналистите.
Така и не става ясно - който няма помещение за леки коли с ток - как ще зарежда плъг ин хибрида си или електричката? Ще опъва удължителя от терасата до колата си
Лъжат включително и тест - журналистите.
Така и не става ясно - който няма помещение за леки коли с ток - как ще зарежда плъг ин хибрида си или електричката? Ще опъва удължителя от терасата до колата си

Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Демирев написа:За съжаление много се послъгва - когато се съобщава разход на плъг ин пълни хибриди и електрички.
Лъжат включително и тест - журналистите.
Така и не става ясно - който няма помещение за леки коли с ток - как ще зарежда плъг ин хибрида си или електричката? Ще опъва удължителя от терасата до колата си
Това пак може да се направи, но дразни че при електричките се говори само за 0-100 , плаща се на журналисти да прокламират абсурдни дивотии под формата на тестове (Тесла С опъва М5 на драг) , а за ускорения след 150 км/ч и разход на ток високи скорости - анатема . Сега очаквам някой да се изцепи, че като даваш 100 000 евро за кола (цена на тесла извън америка) няма да искаш да караш с повече от 100 мили в час ... то сигурно заради това хибридите на инфинити и лексъс във високия клас са по над 350-400 кс ...
- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
На новия - за първи път плъг ин пълен хибрид Порше - Панамера Е Плъг ин съобщават че уж харчи само 3.7 л. бензин 95 октана извънграда по планинските пътища от Мюнхен до Инсбруг.
Да ама са го карали с до 80 км в час - поне си го признават че са се тътрили със 407 коня под капака със 75-80 км в час за да докарат разход под 4 л. на 100 км и да не се налага да се включва често бензина. Иначе пък казват че при нужда можело чак след 135 км в час да се включи бензиновия мотор.
Да ама са го карали с до 80 км в час - поне си го признават че са се тътрили със 407 коня под капака със 75-80 км в час за да докарат разход под 4 л. на 100 км и да не се налага да се включва често бензина. Иначе пък казват че при нужда можело чак след 135 км в час да се включи бензиновия мотор.
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
K_Ilkov написа: може да е още утопия щото тогава значи, че някога няма да е ... демек има нужда от развитие
по мой наблюдения нещо се развива като се ползва, а не като седи на чертожната дъска ...
и да съгласен съм, че е изкуствено напомпан пазар, но в България ...
някой нещо каза преди за от еди колко си кладенеца, че се носело за електромобилите
ама май против се носи от не по-малко
Естествено че има полза от развитие .Никой не го отрича .Има ли някой нормален човек да е против усъвършенстването на ДВГ по ниските емисии вредни газове по голямата икономичност ?
Всички предполагам са за нови технологии но нека фактите са сложени на масата .Какво е технологията на електричката ? Взета една електроенергия складирана в акумулатор и после използвана на пътя.Същото е и при ДВГ то .
И двете технологии са идентични като концепция но различни като технология.Какво е положителното при електромобила ? "чиста" електроенергия и евентуално икономичност.
ЧИста ли е наистина добиваната в момента електроенергия в ел мрежата ? Според мен НЕ!
По ниска ли е цената на единица електроенергия спрямо еквивалента получен в ДВГ ? Според мен ДА!
Но правя веднага уточнението че начина на получаване и използване на електроенергията в електромобила е доста разтеглив фактор който може да направи първоночалната идея пълен провал.
Два прости въпроса и не съвсем .Умишлено усложнени и омазани от некоректна подвеждаща реклама утопични виждания и стремеж към печалба.
Моето лично мнение е че електромобила в този си формат към 2013г не е равностоен и еквивалентен на класически автомобил с ДВГ нито по екологичност нито по цена нито по комфорт на ползване.
Винаги нещо куца от тия неща.Следя развитието на този сектор с интерес но досега няма - просто няма недвусмислено наложен на пазара продукт който отговаря на 100% на идетята на технологията - електрокар.
Може би в близките години да видим нещо наистина революционно но засега това липсва.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Демирев написа:За съжаление много се послъгва - когато се съобщава разход на плъг ин пълни хибриди и електрички.
Лъжат включително и тест - журналистите.
Така и не става ясно - който няма помещение за леки коли с ток - как ще зарежда плъг ин хибрида си или електричката? Ще опъва удължителя от терасата до колата си
Някъде съм писал подробно как е определя разхода на плъг-ин хибрид , а за разхода на ДВГ всички си лъжат доволно . В комбинация става интересно

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Междо другото на EPA методологията е много по-точна от на EU. Сравнете примерно разхода на M5 в bmwusa.com и bmw.de.
https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_econ ... utomobiles

https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_econ ... utomobiles
The major loopholes in the current EU tests allow car manufacturers a number of ‘cheats’ to improve results. Car manufacturers can:
Disconnect the alternator, thus no energy is used to recharge the battery;
Use special lubricants that are not used in production cars, in order to reduce friction;
Turn off all electrical gadgets i.e. Air Con/Radio;
Adjust brakes or even disconnect them to reduce friction;
Tape up cracks between body panels and windows to reduce air resistance;
Remove Wing mirrors.[29]

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Mr Charger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 240
- Регистриран на: 3.06.2004
- Местоположение: ДС
- Пол: Мъж
- Кара: метро
- Мечтае да кара: M Power Electrified
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Jordana написа:Моето лично мнение е че електромобила в този си формат към 2013г не е равностоен и еквивалентен на класически автомобил с ДВГ нито по екологичност нито по цена нито по комфорт на ползване.
Цена - електроавтомобилът е по-скъп в повечето случай. Но това е положението с всяка технология, която не е масова.

Екологичност - електроавтомобилът убедително печели, като много зависи от какво е произведено електричеството, с което се зареждат батериите.

Комфорт на ползване - зависи. Ако електроавтомобилът се използва само в и около града е даже по-комфортен за ползване. Например, спестяваш време като не ходиш да зареждаш на бензиностанцията, а го правиш вкъщи и на работа. Освен това се наслаждаваш на тиха возия.

Непобедимите - 2002, Е3, Е9, Е12, Е21, Е23, Е24, Е28...
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
acho.rs написа:Сега очаквам някой да се изцепи, че като даваш 100 000 евро за кола (цена на тесла извън америка) няма да искаш да караш с повече от 100 мили в час ... то сигурно заради това хибридите на инфинити и лексъс във високия клас са по над 350-400 кс ...
Може ли аз

причината да са по 400 кс тия коли е изключително далеч от скорости над 100 мили/час
и ти знаеш защо

та в тоя ред на мисли от всички панамери, с класи, седмици и тн премиум лимузини
сигурно 5% са тия дето са се юрнали някой път, пък камо ли 1/2 час със 200 да карат
в европа не е много по различно, с малки изключения в Германия
обикновенно коментарите ти за Тесла за доста неориентирани ...
преди писа, че е с двигател, сега некви 30 км с 200 ...
безразборното плюене не води до нищо смислено
ето ти инфо за Теслата, никой не крие, че при висока скорост пробега пада
http://www.teslamotors.com/goelectric#range
много ми е странно защо никой не каза нищо за и3
ебаси БМВ форума

http://bmwpower-bg.net/news/664-Pyrvoto ... -struva-...
аз лично съм приятно изненадан от цената, и си мисля, че може и да има успех

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
i3=a2 с баласти и ел мотор... практично, евтино и красиво 

"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
K_Ilkov написа:acho.rs написа:Сега очаквам някой да се изцепи, че като даваш 100 000 евро за кола (цена на тесла извън америка) няма да искаш да караш с повече от 100 мили в час ... то сигурно заради това хибридите на инфинити и лексъс във високия клас са по над 350-400 кс ...
Може ли аз![]()
причината да са по 400 кс тия коли е изключително далеч от скорости над 100 мили/час
и ти знаеш защов щатите първо арестуват, а после питат за такива скорости
та в тоя ред на мисли от всички панамери, с класи, седмици и тн премиум лимузини
сигурно 5% са тия дето са се юрнали някой път, пък камо ли 1/2 час със 200 да карат
в европа не е много по различно, с малки изключения в Германия
обикновенно коментарите ти за Тесла за доста неориентирани ...
преди писа, че е с двигател, сега некви 30 км с 200 ...
безразборното плюене не води до нищо смислено
ето ти инфо за Теслата, никой не крие, че при висока скорост пробега пада
http://www.teslamotors.com/goelectric#range
много ми е странно защо никой не каза нищо за и3
ебаси БМВ форума![]()
http://bmwpower-bg.net/news/664-Pyrvoto ... -struva-...
аз лично съм приятно изненадан от цената, и си мисля, че може и да има успех
Хмм интересна е тая Тесла, с това 10КВ зарядно... знаете ли колко контакти, в домашни условия са способни да издържат подобно натоварване


Не Мы такие, Жизнь такая
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани